وکیل پایه‌یک دادگستری در تهران

وکیل پایه یک دادگستری در تهران

وکیل پایه یک دادگستری در تهران


با توجه به اینکه تنظیم وکالتنامه به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد از سرتاسر کشور می‌توان وکیل پایه یک دادگستری در تهران انتخاب نمود.

اگر درگیر یک موضوع حقوقی و یا کیفری شده باشید و برای سرعت بخشیدن و رسیدگی بهتر امور به دنبال یک وکیل دادگستری مناسب باشید، ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی بین یک وکیل پایه یک دادگستری با یک وکیل پایه دو دادگستری وجود داد؟

اصلا شما برای حل کردن پرونده خود به کدام یک از این دو نیاز خواهید داشت؟

برای به دست آوردن جواب خود پیشنهاد می‌کنم با ما تا انتهای این بخش همراه شوید.

ابتدا برای آشنایی بهتر با این موضوع بهتر است یک تعریف ساده اما کاربردی از واژه وکیل داشته باشیم.

وکیل به چه معناست؟

به شخصی وکیل گفته می‌شود که از طرف شخص دیگری، اعم از حقوقی یا حقیقی به موجب قرارداد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود و به نمایندگی از موکل امور او را انجام می‌دهد.

وکیل کیفری در تهران ، دفتر وکیل کیفری

وکالت یک عقد جایز است یعنی هر یک از طرفین هر وقت بخواهد می‌تواند آن را منحل کند و پایان دهد که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند.

وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی گفته می‌شود؟

به شخصی وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود که پس از طی کردن دوران تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا قبل‌تر از آن در حوزه علمیه، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یک بار برگزار می‌شود، در جدالی دشوار موفق به کسب معدل و ترازی شده باشد که بتواند در بین رقبای پر شماری که دارد به عنوان کار آموز وکالت پذیرفته شود.

پس از پذیرش در این آزمون ۱۸ ماه به عنوان کارآموزی فعالیت می‌کند و در این مدت در کلاس‌های توجیهی و جلسات دادگاه حضور می‌یابد و پس از پایان این دوره مجددا در آزمون اختبار شرکت می‌نماید و پس از قبولی در این آزمون، وکیل پایه یک دادگستری خواهد شد.

انواع وکالت:

وکیل انتخابی

به نوعی از وکالت گفته می‌شود که اشخاص حقیقی (انسان) و یا اشخاص حقوقی (شرکت یا موسسه) با اختیار و انتخاب خود وکیل دادگستری مورد نظر خود را انتخاب می‌نمایند.

وکیل معاضدتی

نوعی از وکالت است که اشخاصی که دارای بضاعت کافی برای انتخاب و اعطاء وکالت به وکیل دادگستری نیستند، از دادگاه یا کانون وکلا دادگستری تقاضای وکیل معاضدتی می‌نمایند.

چنانچه کمیسیون معاضدت کانون وکلای دادگستری عدم تمکن مالی شخص متقاضی را تشخیص دهد، نسبت به معرفی وکیل پایه یک دادگستری به عنوان وکیل معاضدتی به شخص مذکور اقدام می‌نماید.

آدرس دادگاه تجدید نظر

وکیل تسخیری

این نوع وکیل، وکیلی است که صرفا در دعاوی کیفری با جرایم و مجازات خاص و مهم مطرح می‌شود.

به عبارتی دیگر به موجب قانون فقط در جرایمی که مجازات آنها سلب حیات، حبس ابد، قطع عضو یا دیه با میزان نصف دیه کامل و بیش از آن و جرایم تعزیری با مجازت درجه سه و بیشتر است حضور وکیل الزامی است؛ در این جرایم چنانچه متهم برای خود وکیل انتخاب نکرده باشد؛ دادگاه برای او وکیل تسخیری انتخاب می‌نماید.

وکیل اتفاقی

اشخاصی که وکیل دادگستری دارای پروانه معتبر وکالت نیستند و یا کارآموز وکالت نیستند، نمی‌توانند در محاکم دادگستری به منظور امر وکالت حاضر شوند و در مقام وکیل دادگستری در محاکم حضور یابند و نه تنها چنین حقی ندارند، بلکه مطابق قانون و به جرم تظاهر به امر وکالت، مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرند و در صورت اثبات جرم مجازات می‌شوند.

شخص متقاضی وکالت اتفاقی که دارای تمام شرایط پیش گفته باشد، باید نسبت به دریافت مجوز وکالت اتفاقی اقدام نماید و برای این منظور باید کلیه اسناد و مدارک خود را به ضمیمه درخواست کتبی خود، به کانون وکلای دادگستری مستقر در حوزه دادگاهی که صالح به رسیدگی به اصل دعوا است، تقدیم نماید و درخواست مجوز وکالت اتفاقی نماید.

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو

وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند بدون هیچ محدودیتی در تمامی محاکم حقوقی یا کیفری در کل کشور اعلام وکالت نماید.

اما وکیل پایه دو فقط حق مداخله وکالت در پرونده‌های کیفری که به جرایم تعزیری حبس کمتر از ۱۰ سال، شلاق و جزای نقدی و همچنین پرونده‌های مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان و خواسته‌های غیر مالی به جز اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب، را دارند.

تخفیف جریمه در کمیسیون ماده صد

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، با موسسه حقوقی مهر پارسیان، که دارای وکلای متخصص پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی است؛ تماس بگیرید.

وکالت چیست؟

قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین (موکل) فرد دیگری را نماینده و نایب (وکیل) خود در انجام امری قرار می‌دهد.

انواع وکالت در دادگستری چیست؟

وکیل تعیینی، وکیل تسخیری و وکیل معاضدتی انواع وکالتی هستند که در خصوص وکالت دادگستری در قانون پیش‌بینی شده‌اند.

شماره های تماس

  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

مشاوره حقوقی امور کاری و استخدامی

مشاوره حقوقی امور پولی و بانکی

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

مشاوره حقوقی بورس و اوراق بهادار

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی حضوری

۵/۵ - (۱۷ امتیاز)

۴ دیدگاه

  • سلام وقت بخیر، همسر من دو تا ملک در ترکیه داره. چطور می‌توانم برای مطالبه مهریه اون دو تا ملک رو توقیف کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر عقد شما با زوج در ایران ثبت شده باشد، با توجه به این که ملک خارج از ایران است، عملا امکان توقیف اموال آن وجود ندارد. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارائه توضیحات تخصصی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب وکیل امکان اینکه من ملکم رو به شخصی بفروشم وجود داره درحقیقت من الان بابت این ملک تو دادگاه درگیرم و کسری متراژ داشته اما تو همین مرحله فردی خریدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *