وکیل جعل اسناد

وکیل جعل اسناد در این مقاله به بررسی جرم جعل و جرایم مرتبط با آن مانند استفاده از سند مجعول و ارائه راهکار در مواجه با اتهام جعل اسناد و نحوه دفاع در جرم جعل اسناد پرداخته است.

جرم جعل از عناوین مجرمانه‌ای است که هم به صورت عادی و هم به صورت رایانه‌ای قابل وقوع خواهد بود و قانون‌گذار برای هر دو مجازات تعیین نموده است.

اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری، هک حساب بانکی، جعل، پولشویی، ارتشا و… هستید و نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل جعل اسناد با شماره تماس‌های درج شده در این مقاله تماس بگیرید.

مشاورین موسسه حقوقی مهر پارسیان در تمام ساعات پاسخگو شما خواهند بود و براساس مشکل شما وکیل متخصص همان امر را معرفی می‌نمایند تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهت رفع مشکل شما اقدام نمایند.

سوالات مهمی که در این مقاله توسط وکیل جعل اسناد بررسی خواهند شد:

بهترین وکیل منطقه 1

جعل اسناد چیست؟

در زبان عامیانه به معنای این است که فردی نوشته و یا امضایی را به وجود آورد و یا تغییر دهد، به صورتی که نوشته و امضای جدید برخلاف حقیقت باشد؛ فرد جاعل (جعل کننده) می‌خواهد دروغ را به جای حقیقت استفاده کند و فرد را فریب دهد.

آنچه که مبنای جرم جعل را تشکیل می‌دهد امکان به اشتباه انداختن دیگری است، به نحوی که بتوان او را فریب داد تا سند غیرواقعی را به عنوان سند اصلی باور کند.

بنابراین امکان اشتباه انداختن ملاک کار است به همین دلیل قانون‌گذار در تعیین مصادیق جعل به مواردی همچون ساختن، تغییر دادن، محو کردن، خط زدن و… نیز اشاره نموده است چرا که همه این موارد موجب فریب و به اشتباه افتادن افراد می‌شود.

جعل اسناد یک عنوان عام است و شامل جعل تمام اسناد اعم از اسناد رسمی و اسناد عادی می‌شود و از مصادیق آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جعل اسناد رسمی و جعل اسناد عادی
  • جعل مهر، امضا یا اثر انگشت
  • جعل عنوان
  • جعل اسکناس یا ارز یا اوراق بهادار و اسناد بانکی
  • جعل مدرک تحصیلی
  • جعل ریز نمرات
  • جعل احکام دادگاه
  • جعل گواهی پزشکی
  • جرم جعل با جرم استفاده از سند مجعول متفاوت است ولی در بیشتر وقت ها این دو عنوان با یکدیگر می‌آیند با این حال مجازات آن متفاوت است.

جعل و استفاده از سند مجعول

وکیل جعل اسناد در توضیح و تشریح استفاده از سند مجعول بیان نمودند که هنگامی سندی جعل می‌شود؛ به آن سند، سند مجعول گفته می‌شود و هنگامی که از سند مجعول در جایی و با هدف خاصی استفاده نماییم مرتکب استفاده از سند مجعول می‌شویم.

وکیل پایه یک دادگستری بلوار ارتش

وکیل جعل اسناد همچنین عنوان نمودند که در تحقق جرم استفاده از سند مجعول، جعل کل سند لازم نیست بلکه همین که قسمتی از سند نیز تغییر کند یا خط بخورد و… موجب تحقق جرم جعل و در پی آن استفاده از سند مجعول می‌شود.

کاهش مجازات جعل اسناد و استفاده از سند مجعول

جرم جعل جنبه عمومی دارد یعنی اگر شاکی پس از طرح شکایت، رضایت بدهد در هر حال مجرم به جرم جعل و استفاده از سند مجعول محکوم شده و مجازات خواهد شد.

اما پس از دفاع وکیل جعل اسناد ممکن است که قاضی این رضایت را برای تخفیف مجازات مورد استفاده قرار دهد.

شاکی خصوصی غیر دولتی مانند افراد عادی می‌توانند مراتب رضایت خود نسبت به جرم جعل و استفاده از سند مجعول را اعلام کنند اما اگر شاکی ارگان دولتی باشد به هیچ عنوان حق ندارد رضایت خود را نسبت به مجرم اعلام کند.

همچنین وکیل جعل اسناد با توجه به نداشتن سابقه محکومیت کیفری، اظهار ندامت و پشیمانی مرتکب و رضایت شاکی می‌تواند خواستار کاهش مجازات مرتکب یا تبدیل مجازات از حبس به جزای نقدی شود.

پیدا کردن یک وکیل جعل اسناد متخصص

زمانی که فردی متهم به جعل اسناد شده است، حتما باید نسبت به استخدام وکیل جعل اسناد اقدام نماید.

یک وکیل جعل اسناد با تجربه در مواجه با جرم می‌تواند به فرد کمک کند که قوانین را در نظام حقوقی درک کند و به فرد کمک کند که حقوق خود را قبل از دادن حکم، حفظ نماید.

مراحل شکایت کیفری جعل توسط وکیل جعل اسناد

زمانی که شما قصد دفاع از خود در اتهام جعل سند یا شکایت کیفری از فردی به دلیل جعل را داشته باشید، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید.

دفتر وکیل ملکی در تهران

حتما از یک وکیل جعل اسناد وقت حضوری گرفته، جزئیات پرونده را برای وی شرح داده و چنانچه مدارکی برای اثبات ادعای خود و یا دفاع از خود دارید به وی تحویل داده و تمام جزئیات را با او در میان بگذارید.

در آخر وکیل جعل اسناد مراحل قانونی اثبات جرم آن و یا دفاع از متهم را پیگیری می‌کند.

به جرایم در دو مرحله دادسرا و دادگاه رسیدگی می‌شود؛ در دادسرا تحقیقات در خصوص وقوع جرم انجام می‌شود و پس از احراز وقوع جرم توسط بازپرس، پرونده برای تعیین تکلیف نهایی و صدور رای به دادگاه ارجاع داده خواهد شد.

وکیل جعل اسناد در مرحله دادسرا می‌تواند با دفاع از موکل موجب صدور قرار منع تعقیب یا موقوفی پرونده در همین مرحله گردد.

نحوه دفاع در پرونده جعل اسناد

شیوه‎‌های مختلفی در دفاع از متهم در جرایم وجود دارد که هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه قابلیت استناد به آنها وجود دارد.

به طور مثال عدم وجود هر یک از شرایط و ارکانی که در قانون برای تحقق جرم ضرورت دارند؛ وقوع جرم را اثبات نمی‌کند و مانور بر روی هر یک از این موارد نوعی دفاع به نفع متهم خواهد بود.

موسسه حقوقی مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری، دارای وکلای متخصص در زمینه دعاوی حقوقی، ملکی، کیفری، ثبتی و… می‌باشد.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره از وکلای متخصص موسسه حقوقی مهر پارسیان با شماره تماس‌های موسسه تماس حاصل نمایید.

قبول وکالت پرونده‌ و مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان‌پذیر است.

معامله به قصد فرار از دین

 

تماس با ما

تهران- گاندی جنوبی- خیابان ۱۴- پلاک۱۴- طبقه۴- واحد ۹- دفتر وکالت محمدرضا مهری

 

راه‌های ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه مشاوره حقوقی وکیل خرید ملک در استانبول

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

مجازات جرم جعل و استفاده از سند مجعول چیست؟

حبس و جزای نقدی و در برخی موارد هم مجازات شلاق در پی خواهد داشت.

قوانین مربوط به جعل چه می‌باشند؟

قانون مجازات اسلامی و قانون تخلفات،جرایم و مجازات‌های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۱۵ امتیاز)

۱۰ دیدگاه

  • سلام وقت شما بخیر، پدرم و عموم با هم در کار و کارخانه شریک بودند و این موضوعی بود که همه میدونستن، متاسفانه ۷ ماه پیش پدر من فوت کردند و ما تازه متوجه شدیم که عموم امضای پدرم رو جعل کرده و همه اموال رو به نام خودش منتقل کرده و به ما اعلام کرده که پدرم به خاطر بدهی اموالش رو به ایشان منتقل کرده . ما اگه بخواییم از عموم به خاطر جعل امضا شکایت کنیم باید چی کار کنیم؟ اصلا امکام شکایت هست با توجه به اینکه اینها قبلا شریک بودن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله امکان شکایت وجود دارد، در صورتی که شما شکایت کیفری جعل امضا را در دادسرا مطرح کنید، اسناد برای کارشناسی به کارشناسان خط نگاری ارجاع خواهد شد و جعلی بودن آن مشخص می‌شود. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور جعل با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای مهری
    من شوهرم به جعل سند محوم شدن یک وصیت نامه ای رو جعل کردن و الان من با خواهش و تمنا تونستم از شاکی رضایت بگیرم میخوام بدونم دیگه مجازات نمیشه درست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      جرم جعل جنبه عمومی دارد یعنی اگر شاکی پس از طرح شکایت، رضایت بدهد در هر حال مجرم به جرم جعل و استفاده از سند مجعول محکوم شده و مجازات خواهد شد.

  • سلام وقتتون بخیر، پسرم برای گرفتن وام از بانک با سند کارگاه که به نام من هست، امضای من رو جعل کرده و بعد از دادن مدارک رییس بانک متوجه جعل امضا شده و ایشان را تحویل بازرسی دادن و الان براش پرونده تشکیل دادن، میخواستم بدونم اگه شاکی خصوصی نداشته باشه بازم مجازات میشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      جرم جعل جنبه عمومی دارد یعنی حتی اگر شاکی پس از طرح شکایت، رضایت بدهد در هر حال مجرم به جرم جعل و استفاده از سند مجعول محکوم شده و مجازات خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل امور کیفری با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      به جرایم در دو مرحله دادسرا و دادگاه رسیدگی می‌شود؛ در دادسرا تحقیقات در خصوص وقوع جرم انجام می‌شود و پس از احراز وقوع جرم توسط بازپرس، پرونده برای تعیین تکلیف نهایی و صدور رای به دادگاه ارجاع داده خواهد شد.

      • با سلام من سربازم و در حال خدمت هستم بنده قبلا موتورسیکلت داشتم که برج ۱۰/ ۱۴۰۰ فروخته ام و ۱۴۰۱/۰۳ اعزام شدم برای اموزشی سربازی که بعد رفتن من به سربازی همیشه برام مثل اینکه ابلاغیه میومد و من چون ثبت ثنام روی یک شماره ی دیگری بوده خبردار نمیشدم ک ناگهبان برج ۰۵/ ۱۴۰۱ برام ابلاغیه در خانه از سمت دادگاه اومده که ظرف ۵ روز اینده باید حاظر شوید در ابلاغیه نوشته بودن ک بخاطر عدم رعایت در امر رانندگی منجر فوت فلان وصدمه غیر عمدی به فلان اینا بعد که بهم مرخصب دادن اومدم و.تا ابلاغیه رو دیدم به دادگاه رفتم و.بهم گفته بودن که تو در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۹ دو نفر را با موتور زدی و فرار با کردی با اینکه من قبل از رفتن به خدمتم هیچ تصادفی نکردم و موتوری نداشتم چیزی که شاکی میگه که یکی تو صحنه بوده و وقتی تصادف رخ داده ایشون رو شناسایی کرده و.بهشون گفته من این را میشناسم و.اسم منو.داده و.حالا این همه مدت هنوز تا هنوز هیچ مدرکی یا ادله ای به دادگاه نداده اند و.من حتی ضامن و.وکیل هم.گرفتم ولب اون دوتا هنوز پیگیرن حتی دیه رو.هم دولت پراخت کرده بهشون و الان جلسات رسیدگی گزاشتن و همین بیستم جلسه بودیم و خواستن منو تبرئه بزنن ولی وکیلشون اعتراض کرد و گفتش که ما شاهد داریم حالا شاهدشون همونی هستش که توی صحنه اسم منو داده
        و خوشبختانه ما این شاهد رو شناسایب کردیم و باهاش صحبت کردیم و گفتش که من تورو اشتباهی با یکی دیگه شناختم و فقط فکر کرده بودم تویی با اینکه من روز تصادف تو خونه و درحال جمع اوری لباس و وسایلم بودم بخاطر اینکه فرداش به پادگان اعزام بشم حالا باز جلسه ی رسیدگی دارم ۲۷ همین ماه یعنی سه روز دیگه و قرارع این شاهد رو بیارن حالا من نمیدونم باید چیکار کنم لطفا من رو یک راهنمایی کنید کع بتوانم با جملات از خودم دفاع کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *