وکیل کلاهبرداری در تهران

وکیل کلاهبرداری در تهران

امروز با معرفی وکیل کلاهبرداری در تهران با شما هستیم.

یکی از جرایم مهم مالی و اقتصادی که جرم انگاری آن در ایران پیشینه طولانی دارد، جرم کلاهبرداری است.

دفتر بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران ، با مطالعه مطالب مرتبط با جرم کلاهبرداری و تحلیل ارکان جرم و همچنین با قرار دادن سابقه انجام پرونده‌های کلاهبرداری در سایت های حقوقی قابل شناسایی و مراجعه است.

شاید برای شما هم پیش آمده که با عنوان جستجوی بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران ، نمونه پرونده کلاهبرداری، دفتر وکیل کلاهبرداری در تهران و یا مواردی از این دست در موتورهای جستجوگر اینترنتی، مشغول جستجو بوده اید و با کلیک بر روی مطلب مورد نظر به مطالب غیر مرتبط و یا صفحه های خالی هدایت شده اید.

گروه وکلای مهر تهران، با هدف ارتقاء سطح فرهنگ حقوقی عامه مردم و به منظور ارائه خدمات حقوقی برتر به اقشار جامعه، اقدام به بررسی اجمالی جرم کلاهبرداری، معرفی وکیل متخصص کلاهبرداری ، نحوه شکایت کلاهبرداری بین المللی در تهران و همچنین پاسخ به سوال کاربران درباره وکیل کلاهبرداری در تهران نموده است.

جرایم در حکم کلاهبرداری

تعداد ۲۶ مورد از جرایمی که در قوانین مختلف به عنوان جرایم در حکم کلاهبرداری برشمرده شده است در وب سایت رسمی موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با شرح و تفصیل کامل بیان شده و در دسترس قرار دارد.

نمونه دادخواست تعدیل تقسیط مهریه

با توجه به نیاز جامعه به آگاهی های حقوقی، همه موارد مندرج در سایت گروه وکلای مهرپارسیان به صورت رایگان و بدون پرداخت حق عضویت، قابل دسترسی برای اعضا می‌باشد.

در صورت تمایل به مشاوره حقوقی حضوری با وکیل کلاهبرداری در تهران ، می توانید از طریق تعیین وقت مشاوره با برترین وکلای کیفری تهران اقدام فرمایید.

تفاوت کلاهبرداری سنتی و کلاهبرداری اینترنتی

بر اساس کنوانسیون جرایم رایانه‌ای، همه کشورهای عضو، پذیرفته اند که کلاهبرداری رایانه‌ای را جرم انگاری نمایند. روش های کلاهبرداری اینترنتی و اخاذی های اینترنتی، بسیار پیچیده تر از کلاهبرداری سنتی می‌باشد.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی در تهران، لازم است به علوم روز فناوری اطلاعات، نحوه ارتکاب کلاهبرداری مدرن و اینترنتی و همچنین ابزارهای کشف جرم، آشنا باشد.

در کلاهبرداری سنتی، معمولا مجازات سنگین تر از کلاهبرداری اینترنتی تعیین شده است و این به دلیل سعی مجرم در جلب اعتماد افراد و بعضا امکان جعل عنوان و جعل سند جهت انجام موضوع کلاهبرداری می‌باشد.

دادگاه رسیدگی به جرم کلاهبرداری سنتی و اینترنتی

در قانون جدید آیین دادرسی کیفری، برای جرایم مالی بر حسب میزان مال برده شده، مراجعی برای رسیدگی تعیین شده است.

اگر مبلغ کلاهبرداری کمتر از یک میلیارد ریال باشد، دادگاه کیفری دو صلاحیت رسیدگی به کیفرخواست یا اعتراض به قرار منع تعقیب دادسرا را دارد.

ولی در جرایم مالی که مبلغ مال برده شده بیش از یک میلیارد ریال باشد و یا به واسطه شخصیت متهم، دادگاه کیفری یک صلاحیت رسیدگی به کیفرخواست کلاهبرداری را دارد.

با توجه به تغییرات قانون مجازات اسلامی در سال ۱۳۹۹، میزان مبلغ تعیین دچار تغییر شده است.

شکایت از فروشگاه مجازی

نحوه طرح شکایت کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری در تهران ، برای اولین گام جهت اقدام در طرح شکایت کلاهبرداری، لازم است نسبت به تهیه کامل مدارک موکل اقدام نموده و پس از چندین جلسه توجیهی با موکل و مشخص شدن تمامی زوایای ارتکاب جرم، اقدام به طرح شکایت در دادسرای محل وقوع جرم و یا دادسراهای ویژه جرایم اقتصادی، دادسرای ویژه جرایم کارکنان دولت، دادسرای جرایم پولی و بانکی و یا دادسرای عمومی‌ نماید.

پس از ثبت شکایت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که لازم است کلیه مدارک و اسناد مورد نیاز جهت دفاع از شکایت را ضم (ضمیمه و همراه) پرونده نماید.

پرونده توسط دفتر خدمات الکترونیک قضایی به دادسرا صلاحیت دار، ارجاع می‌شود، در هر صورت، قبول پرونده کلاهبرداری، منوط به اطمینان وکیل از ارتکاب بزه (جرم) کلاهبرداری می‌باشد.

اختلاف در صلاحیت بین دادسراهای تهران در رسیدگی به پرونده کلاهبرداری

هرچند که دادسرای عمومی و انقلاب تهران، یک مجموعه واحد است، اما رسیدگی به جرم کلاهبرداری که به عنوان مثال در حوزه دادسرای ناحیه شش تهران به وقوع پیوسته است، بر اساس تقسیم کار، نواحی دادسراهای تهران، قابل رسیدگی در دادسرای ناحیه ۱۲ تهران نیست و بالعکس.

در صورتی که قبل از ارجاع به شعبه و شروع رسیدگی مقام قضایی شعبه، این موضوع کشف شود، دادیار یا بازپرس، لازم است پرونده را با نظر سرپرست مجتمع و معاون دادستان به دادسرای محل وقوع جرم ارسال نماید.

اما نمی‌تواند قرار عدم صلاحیت صادر نماید. چرا که در همه حوزه‌های قضایی تهران صلاحیت رسیدگی را دارد.

در صورتی که دادسرای مقصد، صلاحیت خود را نپذیرد، پرونده را جهت حل اختلاف به دفتر معاون اول دادستان تهران ارسال خواهند نمود.

در صورت برخورد با پورشه آخرین مدل چکار کنیم؟

نظر معاون اول دادستان یا شخص دادستان تهران برای دادسرای مقصد که توسط وی تعیین می‌شود، لازم الاتباع (باید تبعیت و اجرا شود) است.

دفتر وکیل کلاهبرداری در تهران

بررسی تخصصی جرم کلاهبرداری در دپارتمان حقوق کینفری گروه وکلای مهرپارسیان تهران، باعث موفقیت حداکثری در پرونده‌های کلاهبرداری تهران و شهرستآن‌ها که توسط گروه وکلای مهرپارسیان قبول شده، می‌باشد.

جهت مشاوره حقوقی آنلاین با بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران و برخورداری از مشاوره برترین وکیل کیفری تهران، با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهرپارسیان اقدام فرمایید.

دپارتمان کیفری گروه وکلای مهر تهران

۵/۵ - (۲ امتیاز)

۳ دیدگاه

  • سلام جناب وکیل
    چند وقت پیش یه نفر به من زنگ زد و گفت از طرف شرکت ما برنده جایزه سفر به کیش شدم و برای دریافت هزینه سفر مرا به پای عابر بانک کشاند و موجودیم را برداشت کرد ایا تحت عنوان کلاهبرداری میتونم ازش شکایت کنم؟؟؟

    • سلام بله قطعا امکان شکایت وجود دارد پلیس فتا به عنوان مرجع پذیرنده شکایات کلاهبرداری های اینترنتی و رایانه ای این قبیل مسایل را پیگیری مینماید در صورت صدور حکم به نفع شما رد مال نیز صورت میگیرد و مجازات کلاهبرداری اینترنتی شامل مجازات ذیل است:
      قانونگذار برای جرم کلاهبرداری اینترنتی، مجازات تعیین کرده است که این مجازات عبارت‌‌اند از:
      ۱-رد مال کلاهبرداری شده به صاحب آن
      ۲-حبس از یک سال تا پنج سال و جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال یا هر دو مورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *