وکیل کلاهبرداری و خیانت در امانت

وکیل کلاهبرداری و خیانت در امانت

وکیل کلاهبرداری و خیانت در امانت


به دلیل اینکه دو جرم کلاهبرداری و خیانت در امانت در برخی امور به یکدیگر شباهت دارند؛ در این مقاله ضمن معرفی وکیل کلاهبرداری و خیانت در امانت، به بررسی این دو جرم و علل کاهش مجازات و رفع اتهام در این جرایم نیز پرداخته‌ایم.

این دو جرم به تفسیری از جرایم مالی هستند و در موضوعات جرایم مالی، شباهت‌هایی در ارکان آنها وجود دارد و گاهی هم هر دو عنوان اتهامی برای یک عمل امکان صدق دارد.

شعار بعضی از کتابفروشی‌ها، این است که با مطالعه و آگاهی از قوانین وکیل خود باشید؛ هر چند تشویق به مطالعه و دانستن قانون امری پسندیده است، اما قطعا با مطالعه چند کتاب حقوقی نمی‌توان همپای وکیل پایه یک دادگستری متخصص امور کیفری از پرونده دفاع کرد.

سوالات مهمی که وکیل کلاهبرداری و خیانت در امانت در این مقاله بررسی می‌کنند:

مرجع صالح رسیدگی به جرم کلاهبرداری

جرایم در دو مرجع قضایی رسیدگی می‌شوند؛ دادسرا و دادگاه، در دادسرا تحقیقات در خصوص جرم انجام می‌شود و پس از اتمام تحقیقات، پرونده جهت رسیدگی و صدور رای نهایی به دادگاه ارجاع خواهد شد.

در ادامه وکیل کلاهبرداری و خیانت در امانت به بررسی یک نمونه رای صادر شده در این زمینه پرداخته است.

وکیل در سعادت آباد

خلاصه جریان پرونده:

حسب محتویات پرونده آقای س به دادسرای شهرستان خود مراجعه و از آقای ش به اتهام جعل امضای رئیس هیات مدیره شرکتی در چک‌های صادره از حساب خود و کلاهبرداری از طریق مذکور شکایت و تقاضای رسیدگی نموده است.

سپس شاکی مزبور در توضیح شکوائیه خود در شعبه اول بازپرسی دادسرا اعلام نموده که با توجه به مبلغ چک که دویست میلیون تومان بوده، قرار تامین کیفری صادر نموده و در شهر دیگری تعدادی جوجه یک روزه توقیف و به شخصی به نام آقای س به عنوان حافظ سپرده شده که مشارالیه (ایشان) به اتفاق آقای ش آنها را در تهران فروخته است.

متعاقباً دادسرای عمومی و انقلاب با این استدلال که در حوزه قضایی آن دادسرا کلاهبرداری و فروش مال غیر (دیگری) صورت نگرفته و فروش مال غیر در تهران بوده است، قرار عدم صلاحیت (به موجب قانون نمی‌تواند به این موضوع رسیدگی کند) به شایستگی دادسرای دیگر صادر نمود.

در مرجع اخیر نیز بازپرس همان دادسرا با این توضیح که با صدور قرار تامین خواسته (محافظت از مال مورد دعوا)، اموال شرکت در آن شهرستان توقیف و تصاحب شده و ارکان بزه (جرم) تحصیل و تصاحب مال غیر در شهر مزبور به وقوع پیوسته قرار عدم صلاحیت به شایستگی دادسرای عمومی و انقلاب همان شهرستان صادر و با حدوث اختلاف در صلاحیت پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و به این شعبه ارجاع شده است.

رای دیوان عالی کشور

در خصوص حدوث اختلاف نظر قضایی راجع به اختلاف صلاحیت رسیدگی بین دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان…. و دادسرای عمومی و انقلاب تهران با توجه به محتویات پرونده و جهات و دلایل مندرج در قرار عدم صلاحیت صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، حوزه قضایی شهرستان اولیه برای رسیدگی به پرونده مطروحه صالح خواهد بود.

وکیل شکایت از عمل ناموفق بینی

همچنین با اعلام صلاحیت رسیدگی مرجع مزبور در مورد اختلاف حاصله رفع اختلاف می‌نماید؛ مقرر است دفتر پرونده را از موجودی کسر و به مرجع مربوط ارسال نماید.

بیان رای به زبان ساده

صلاحیت هر دادگاه برای رسیدن به هر امری را قانون تعیین می‌کند؛ ممکن است بین دو دادسرا در دو استان اختلاف در صلاحیت در رسیدگی پیش بیاید که یا مثبت است یا منفی، یعنی یا هر دو می‌گویند ما صالحیم و یا هر دو می‌گویند دیگری صالح است.

در رأیی که بالا ذکر شد بیان گردیده که هر دو دادسرا دیگری را صالح به رسیدگی دانسته‌اند؛ لذا پرونده برای حل اختلاف پیش آمده به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

دیوان هم در خصوص رفع اختلاف شهری را صالح دانسته که در آن مال حاصل شده و توسط متهم تصاحب شده است به عبارتی آخرین رکن کلاهبرداری در آن شهر و محل واقع شده است.

نحوه شکایت از کلاهبرداری و خیانت در امانت

گام اول: مشاوره تخصصی با وکیل کلاهبرداری و خیانت در امانت

برای احراز شرایط و ارکان جرم احتمالی، بهتر است با چند وکیل پایه یک دادگستری و دارای تجربه کافی در موضوع مشاوره نمایید.

در مشاوره با وکیل توجه داشته باشید که تمامی اسناد و مدارک را به همراه داشته باشید و قبل از حضور نزد وکیل، سرفصل موضوعات را یادداشت کنید که دچار فراموشی نشوید.

گام دوم: انتخاب مشاور متخصص کیفری و تنظیم شکایت

با همراهی و کمک فکری وکیل، نسبت به تنظیم متن دقیق و مستدل (همراه با دلیل) شکایت اقدام نمایید.

نمونه لایحه درخواست عدول از ارجاع به کارشناس

در آن مرحله می‌توانید انجام موضوع پرونده را به صورت کامل به وکیل بسپارید و یا اینکه صرفا با مشاوره و کمک فکری وکیل، خودتان شکایت را پیگیری نمایید.

گام سوم: ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیک قوه قضاییه

بعد از ثبت‌نام در سامانه ثنا، امکان طرح شکایت کیفری خیانت در امانت و کلاهبرداری را دارید.

اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده‌اید، نیازی به ثبت نام مجدد نیست.

سپس با مراجعه به دفتر وکیل پایه یک دادگستری و یا دفتر خدمات قضایی الکترونیک نسبت به ثبت شکایت اقدام کنید.

شکایت شما به طریقه الکترونیک به مرجع قضایی مربوطه ارجاع خواهد شد.

با دریافت پیامک جهت پیگیری شکایت به مرجع اعلامی مراجعه خواهید کرد.

کدام دادسرا به جرم کلاهبرداری رسیدگی خواهد کرد؟

در تهران دادسرای هر ناحیه‌ای که جرم در آن واقع است به موضوع رسیدگی خواهد کرد؛ مرجع رسیدگی به جرم کلاهبرداری بین المللی یا کلاهبرداری در خارج از کشور، دادسرای امور بین الملل است.

به جرم کلاهبرداری رایانه‌ای و اینترنتی نیز دادسرای رسانه و رایانه رسیدگی خواهد نمود؛ کلاهبرداری سازمانی و باندی به منظور اخلال در نظام اقتصادی کشور نیز در دادسرای جرایم اقتصادی رسیدگی خواهد شد.

جرم عمومی کلاهبرداری نیز در دادسرای محل وقوع جرم قابل شکایت و پیگیری است و با اعطای وکالت به وکیل کلاهبرداری و خیانت در امانت، این وکیل به نیابت از شما در جلسات رسیدگی شرکت می‌نماید و دفاع می‌کند.

مدارک لازم جهت اثبات خیانت در امانت چه می‌باشد؟

رسید مالی که امانت سپرده شده است، شهادت شهود و هر مدرک دیگری که در اثبات این امر موثر است.

دفتر خدمات قضایی نیاوران

مجازات کلاهبرداری و خیانت در امانت چیست؟

حبس، جزای نقدی، برگرداندن مال به مالک اصلی، برکناری از خدمت و…

 

بهترین وکیل پایه یک دادگستری جهت مشاوره تخصصی کلاهبرداری و خیانت در امانت

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری.

مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، از خدمات موسسه حقوقی مهرپارسیان است.

تلفن‌های هماهنگی مشاوره با برترین وکلای دادگستری ایران

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره موبایل وکیل دادگستری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

مشاوره رایگان حقوقی صرفا برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی امکان پذیر است.

خدمات دفتر وکیل متخصص کلاهبرداری و خیانت در امانت

مشاوره حقوقی در کلیه جرایم کیفری.

تنظیم شکواییه و یا لایحه دفاع در پرونده کیفری.

قبول وکالت از سوی شاکی و یا متهم در پرونده کیفری.

قبول وکالت در مرجله اجرای احکام دادسرا.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

4.9/5 - (14 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام، من یه ملکی رو خریدم که موقع خرید می‌دونستم که مال غیر هست و مالک اصلی فوت شده، الان ازم هم در دادگاه کیفری و هم در دادگاه حقوقی شکایت شده، دادگاه برای اتهام من چه تصمیمی می‌گیره؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به علم شما در این خصوص، در دعوای کیفری شما متهم هستید به مشارکت در فروش مال غیر و در دعوای حقوقی نیز پول و ثمن معامله از شما دریافت می‌شود. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور کلاهبرداری و فروش مال غیر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *