وکیل کیفری خیابان وزرا

وکیل کیفری خیابان وزرا

وکیل کیفری خیابان وزرا


امروز با موضوع معرفی وکیل کیفری خیابان وزرا با شما هستیم.

به نظر می رسد برای ریشه یابی ارتکاب جرایم در ایران که هر روز با گوشه ای از آن مواجه می شویم، راهکاری جز دقت در معاملات و ضرورت مشاوره با متخصصین حوزه حقوق و وکالت، وجود نخواهد داشت.

گروه وکلا و مشاورین رسمی مهر پارسیان، با هدف آموزش حقوق به زبان ساده و بیان جزییات نحوه ارتکاب جرایم مالی در کشور، ضمن معرفی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی متخصص، به این مهم نیز خواهد پرداخت.

در معرفی وکیل کیفری خیابان وزرا، مناسب دیدیم که شرحی از جرم فروش مال غیر و تفاوت آن با کلاهبرداری و همچنین بیان مجازات جرم فروش مال غیر استفاده نماییم.

فروش مال غیر چیست؟

?انتقال نامشروع و غیرقانونی هر نوع مال متعلق به غیر (چه عین مال موضوع انتقال باشد چه منفعت آن) توسط اشخاص، اعم از حقیقی و حقوقی به دیگری با سوءِنیت و مهیا نمودن مقدمات قبلی در قالب عقود به منظور به دست آوردن منافع مادی به‌طور ناحق را جرم انتقال مال غیر می‌گویند.

?مقنن در ماده‌ی یک قانون مجازات بیان نموده: کسی که مال غیر را با علم به اینکه مال غیر است به نحوی از انحاء عینا یا نفعتا بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند، کلاهبردار محسوب و مطابق ماده‌ی ۲۳۸ قانون مجازات عمومی محکوم می‌شود.

?همچنین انتقال گیرنده که در حین معامله عالِم به عدم مالکیت انتقال دهنده باشد اگر مالک از وقوع معامله مطلع شده و تا یک ماه پس از حصول اطلاع اظهاریه برای ابلاغ به انتقال گیرنده و مطلع کردن او از مالکیت خود به اداره‌ی ثبت یا دفتر اسناد یا دفتر بدایت یا صلحیه یا یکی از دوایر دیگر دولتی تسلیم ننماید، معاون جرم محسوب خواهد شد. هر یک از دوایر و دفاتر مکلفند در مقابل اظهاریه‌ی مالک رسید بدهند و آن را بدون فوت وقت به طرف برساند.

چه مجازاتی در انتظار پایان‌نامه نویسان است؟

?انتقال مال غیر جرمی مستقل است و با کلاهبرداری فرق دارد، اما مجازات این دو جرم یکسان است.

?بنابراین کسی که اقدام به انتقال مال غیر می‌کند به همه‌ی مجازات‌های زیر (که مجازات جرم کلاهبرداری هم هستند) محکوم می‌شود.

?حبس از یک تا هفت سال، پرداخت جزای نقدی معادل مالی که به دیگری منتقل کرده است، رد مال منتقل شده به صاحبش.

?ضمنا اگر متهم به دلایلی مستحق تخفیف مجازات باشد؛ (مانند رضایت شاکی خصوصی، کهولت سن، نداشتن سابقه و …) دادگاه نمی‌تواند مجازات حبس او را از یک سال کمتر کند.

?همچنین اگر مرتکب جرم، از کارکنان دولت باشد به انفصال دائم از خدمات دولتی نیز محکوم خواهد شد.

دفتر وکیل کیفری خیابان وزرا

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری،وکیل طلاق توافقی خیابان وزرا، وکیل مهاجرت خیابان وزرا، وکیل مهریه خیابان وزرا و مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

  • 021-88796143
  • 021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • 9120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *