وکیل کیفری دادگاه ارشاد

وکیل کیفری دادگاه ارشاد

وکیل کیفری دادگاه ارشاد


امروز با موضوع معرفی وکیل کیفری دادگاه ارشاد با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

در راهروی دادگاه بودم که نوبت وقت رسیدگی موکل برسد، متهم بلند آوازه ای را آوردند یکی از شاکی‌ها که توسط متهم مورد تجاوز به عنف (به زور و قهر و غلبه) قرار گرفته بود در حالی که روی نیمکت پشت در شعبه نشسته بود و آب می خورد از ماجرای جلسه دادگاهش می گفت و به اصطلاح سفره دلش را باز کرده بود.

امروز روز مواجهه ی حضوری با کاف بود؛ یکی از سخت ترین روزهای زندگیم.

با لباس زندان و پابند و دمپایی و جوراب تمیز آمده بود به دادگاه کیفری. تلاش می‌کرد مسلط باشه به امور  و از بیخ این که اصلا من رو می‌شناسه رو انکار کرد،

اما تو چشماش اشک جمع شد وقتی داشت تلاش می کرد که من و وکیل رو راضی کنه که از شکایتمون بگذریم. هر کی هر طور که دلش می خواد، قضاوت کنه.

برای انتخاب بهترین وکیل کیفری دادگاه ارشاد چه باید کرد؟

اما من، یکی از نه شاکی پرونده که با همه احساسات منفی ای که بهش دارم، دلم می خواست امروز اونجا تو دادسرا که فرصت دست داد تا در حد چند ثانیه بتونیم با هم حرف بزنیم، دستم رو بگذارم روی شونش و بهش بگم من هر کاری که بتونم می کنم که تو اعدام نشی اما نشد.

قیافش شبیه پشیمون ها نبود اما شبیه بیچاره ها بود، بیچاره هایی که تلاش دارن با هر ترفندی ولو با کلی گویی، طرف رو به چیزی راضی کنند. چیزی مانند دست کشیدن از شکایت.

نظر قانون و مجازات اعدام برای جرم زنای به عنف (برقراری رابطه جنسی بدون رضایت و به زور) و اتهام جدیدش یعنی افساد فی الارض داره روز و شب منِ شاکی رو مثل روز و شب خود کاف و خانوادش خراب و پر از رنج می‌کند.

زن بیچاره که خودش قربانی بود دوست نداشت متهم اعدام بشه، در دادگاه ارشاد اعمال منافی عفت (برخلاف پاک‌دامنی) مورد رسیدگی قرار می گیرد.

قاضی در دادگاه کیفری ارشاد می تواند با شرایطی که وکیل کیفری دادگاه ارشاد در دفاع از حق  به وجود می‌آورد و با توجه به  قواعد خاص حقوق کیفری به نوعی مجرم را تنبیه و از عمل خویش پشیمان سازد در عین حال مقدمات بازگشت شخص نادم و پشیمان را به اجتماع فراهم آورد و به اصطلاح مجازاتی اثرپذیر بر متهم بار نماید.

 ‏وکیل در دادگاه کیفری ارشاد چه نقشی دارد؟

به موجب قوانین جزایی انجام هرگونه تحقیق و تعقیب در جرایم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ کسی در این باره قانونی نیست.

اما اگر اعمال منافی عفت به طور مشهود در منظر و مجامع عموم مردم واقع شود یا دارای شاکی خصوصی یا به زور و یا سازمان‌یافته و برنامه ریزی شده باشد در این صورت تعقیب و تحقیق فقط در محدوده شکایت اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضایی صورت می گیرد.

این گزاره بیانگر آن است که شما در طرح شکایت در دادگاه کیفری ارشاد حتما نیازمند حضور وکیل کیفری دادگاه ارشاد هستید.
چرا که دادگاه به چیزی که بیش از آنچه در شکواییه مورد اشاره قرار گرفته رسیدگی نخواهد کرد.

 ‏قوادی از دیدگاه وکیل کیفری دادگاه ارشاد

اگر فردی دو نفر را برای زنا یا لواط (برقراری رابطه جنسی میان دو مرد) به هم برساند  اگر زنا محقق شود قوادی (شخصی که دو نفر را برای زنا و لواط معرفی می‌کند) هم محقق شده ولی اگر  محقق نشود قوادی هم محقق نشده اما فاعل به تعزیر مقرر در ماده ۲۴۴ قانون مجازات اسلامی یعنی ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

اما موضوع به همین جا محدود نخواهد شد چرا که اگر کسی فقط یک بار دو نفر را برای زنا یا لواط به یکدیگر برساند قوادی محقق نیست.

اما شاید برای شما سوال باشد که مساحقه (همجنس بازی زنان) و تفخیذ (همجنس بازی مردان) نیز  در زمره شرایطی قرار می گیرند که به آن اشاره شد؟ پاسخ وکیل کیفری دادگاه ارشاد به این مسئله مثبت است.

در همین چند پاراگراف بالا شاهد بودید که دادگاه کیفری یک دادگاه آسان و ساده نیست و پیچیدگی هایی دارد که باید با وکیل کیفری آن را درمیان گذاشت اگر به دنبال بهترین وکیل کیفری دادگاه ارشاد هستید ما به شما محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می نماییم.

چه فرقی بین مجازات قوادی زن با مرد وجود دارد؟

وکیل کیفری دادگاه ارشاد پاسخ داد:
مجازات قوادی برای زن هم بار اول هم بار دوم فقط ۷۵ ضربه شلاق داره اما برای مرد بار اول مثل زن ۷۵ ضربه شلاق داره اما بار دوم علاوه بر این ۷۵ ضربه شلاق تا یک سال تبعید که مدت آن را هم قاضی دادگاه ارشاد مشخص میکند.

‏آیا تبعید در زنا مانند تبعید در قوادیه؟

بر ‏خلاف تبعید در زنا که مدت تبعید  یک‌ سال نه کمتر نه بیشتر مدت تبعید قوادی به نظر قاضی بستگی دارد تا یک‌سال حداکثر می‌تواند باشد نه الزاما فقط یک‌سال امکان کمتر هم پس وجود دارد.

آیا نوشتن نامه عاشقانه در تلگرام و واتساپ جرم است؟

خیر

اهمیت حضور وکیل کیفری دادگاه ارشاد در پرونده                 

در قانون مجازات اسلامی برای اثبات بعضی از جرایم منافی عفت، به وجود دلایل خاص قانونی منوط شده است.

چنانچه آن دلایل قانونی خاص وجود نداشته باشد، عمل منافی عفت ارتکابی قابل اثبات نخواهد بود. وجود این روش سبب می‌شود تا در بسیاری از موارد جرم ارتکابی قابل اثبات نباشد، زیرا تحصیل دلایل مورد نظر قانونگذار یا به سهولت امکان نمی‌یابد یا اساساً امکان‌پذیر نیست. در نتیجه حقوق قربانیان جرم و شکات خصوصی در جرائم منافی عفت تضییع می‌گردد و جامعه نیز در معرض ارتکاب جرائم مهم منکراتی قرار می‌گیرد. پس حضور اینگونه است که اهمیت حضور وکیل کیفری دادگاه ارشاد در پرونده‌ها به شکل ملموس قابل مشاهده است.

جرم منافی عفت و آثار و قواعد و مجازات آن

به موجب ماده 637 قانون مجازات اسلامی: «هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت (رابطه زن وشوهری) نباشد، مرتکب روابط نامشروع و یا عمل منافی عفت (برخلاف عفت و پاکدامنی) غیر از زنا از قبیل تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (هم آغوشی) شوند، به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد.اگر عمل با عنف (زور و قهر) و اکراه باشد فقط اکراه کننده (مجبور کننده) تعزیر می‌شود».

در ماده 638 قانون مجازات اسلامی آمده است: «هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر (محل عبور و مرور مثل خیابان) تظاهر به فعل حرام نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید، فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد».

وکیل دادسرای ارشاد تهران

در ارتباط با جرائم منافی عفت در فصل هیجدهم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی عناوین مجرمانه ذیل وجود دارد:

الف) رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا
ب) زنا با اقرار کمتر از چهار مرتبه
ج) قرار گرفتن دو مرد به طور برهنه در زیر یک پوشش
د) بوسیدن از روی شهوت
ه)‍ قرار گرفتن دو زن به طور برهنه زیر یک پوشش؛
و) حضور زنان درمعابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی
ز) تظاهر به عمل حرام (علناً در انظار و اماکن عمومی)
ح) دایر کردن اماکن فساد
ط‌) پوشیدن لباس و آرایش خلاف شرع و موجب فساد
ی) به نمایش گذاشتن عکس یا فیلم‌های مبتذل و تجارت آنها

اعمال مذکور با صراحت در قوانین مدون جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است. چنانچه گفته شد همه اعمال منافی عفت درقوانین موضوعه عنوان نگردیده است. بعضی از اعمال مانند: «روسپی‌گری»، «تشویق جوانان به فساد و شهوترانی»، «ازاله بکارت بدون زنا»، «اعاشه (امرارمعاش) از عواید (درآمد) فحشاء زنان» و نظایر اینها عنوان کیفری خاصی ندارد.

وکیل کیفری دادگاه ارشاد

دفتر وکالت وکیل مجتمع قضایی ارشاد در تهران

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (111 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *