وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات

وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات

وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات


با موضوع معرفی وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

یکی از دغدغه های حال حاضر علی الخصوص در ایران با توجه به تعطیلی ایام نوروز و شیوع کرونا، برقراری ارتباط با وکیل کیفری پاسخگو خواهد بود.

وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات، در این مقاله به دنبال تبیین برخی مسائل حقوقی همچون گواهی عدم سو پیشینه است.

معمول است که جهت انجام بعضی امور اداری، مانند استخدام، دریافت مجوز، مهاجرت و… لزوما نیاز به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه دارد. این گواهی هم اکنون در شهرهای تهران بزرگ، کرج، مشهد، اصفهان، اهواز، ارومیه، یزد، کرمان، قم، رشت و کرمانشاه، توسط دفاتر پلیس +10 صادر می‌گردد.

نحوه دریافت این گواهی بدین شکل است که با در دست داشتن مدارک به یکی از مراکز صدور گواهی عدم سوء پیشینه مراجعه نموده، پس از پر کردن فرم‌ درخواست، انگشت‌نگاری و پرداخت هزینه‌ها، گواهی صادر شده و تحویل می شود.

نکات مهم در معرفی وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات

نحوه تماس با وکیل در تعطیلات رسمی و ضروری.

مشاوره با وکیل تخصصی در تعطیلات نوروز.

شماره موبایل وکیل برای مشاوره در تعطیلات.

امکان پاسخگویی شبانه روزی وکیل در تعطیلات.

زمان صدور و اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه

مدت زمانی که طول می‌کشد تا گواهی عدم سوء پیشینه صادر شود حدود 15 روز است.

با این حال اگر برای دریافت این گواهی عجله دارید، توصیه می‌شود مستقیما به اداره تشخیص هویت مراجعه و نسبت به دریافت فوری این گواهی اقدام نمایید.

مدت اعتبار این گواهی نیز یک ماه است.

مدارک لازم جهت صدور گواهی عدم سوء پیشینه

اصل شناسنامه

اصل كارت ملی

عکس بيومتريک

معرفي‌نامه از محل كار و يا تكميل فرم درخواست

دادسرای جرایم جنایی تهران

همراه داشتن كد پستي 10 رقمی به همراه آدرس كامل پستي

پرداخت هزينه‌ها از طریق دستگاه کارتخوان (POS) مستقر در دفاتر (واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.)

**هزینه‌ها شامل 7 هزار و پانصد تومان در وجه نیروی انتظامی و 20 هزار تومان ذيحسابى دادگسترى استان تهران**

سوء پیشینه کیفری چیست؟

شاید برای شما این پرسش مطرح باشد که مفهوم سوء پیشینه چیست و این گواهی به چه معناست. سوء پیشینه یا سوء سابقه زمانی که فرد مرتکب جرمی شود که بر ذهنیت جامعه تاثیر منفی بگذارد، در نظام قضایی درج می‌شود. در صورت داشتن سوء پیشینه، فرد از برخی حقوق اجتماعی محروم می‌گردد.

طبق تبصره ۱ ماده ۶۲ مکرر قانون مجازات اسلامی، حقوق اجتماعی، حقوقی‌ست که قانونگذار برای اتباع کشور جمهوری اسلامی ایران و دیگر افراد مقیم در قلمرو حاکمیت آن منظور کرده و سلب آن به موجب قانون یا حکم دادگاه صالح است. این حقوق عبارتند از؛ حق انتخاب شدن در مجلس، انجمن‌ها، شورا‌ها، عضویت در هیأت‌های منصفه و امنا، اشتغال به مشاغل آموزشی و روزنامه‌نگاری، استخدام در وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها، مؤسسه‌های وابسته به دولت و… .

چه جرایمی منجر به سوء پیشینه می‌شود؟

همه جرایم منجر به درج سوء پیشینه نمی‌شوند.

طبق ماده 25 قانون مجازات اسلامی “محکومیت قطعی کیفری در جرایم عمدی، پس از اجرای حکم یا شمول مرور زمان، در مدت زمان مقرر در این ماده محکوم را از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات تبعی محروم می‌کند”. در نتیجه تا پایان موارد زیر، افراد قادر به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نمی‌باشند:

7  سال در محکومیت به مجازات‌های سلب حیات و حبس ابد از تاریخ توقف اجرای حکم اصلی

رهن املاک در بانک ها

3 سال در محکومیت به قطع عضو، قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده بیش از نصف دیه مجنیٌ‌علیه باشد، نفی بلد و حبس تا درجه 4

2 سال در محکومیت به شلاق حدی، قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده نصف دیه مجنیٌ‌علیه یا کمتر از آن باشد و حبس درجه 5

تبصره 1ـ در غیر موارد فوق، مراتب محکومیت در پیشینه کیفری محکوم درج می‌شود، لکن در گواهی‌های صادره از مراجع ذی‌ربط منعکس نمی‌شود، مگر به درخواست مراجع قضایی برای تعیین یا بازنگری در مجازات

تبصره 2- در مورد جرایم قابل گذشت در صورتی که پس از صدور حکم قطعی با گذشت شاکی یا مدعی خصوصی، اجرای مجازات موقوف شود اثر تبعی آن نیز رفع می‌شود.

تبصره 3- در عفو و آزادی مشروط، اثر تبعی محکومیت پس از گذشت مدت‌های فوق از زمان عفو یا اتمام مدت آزادی مشروط رفع می‌شود. محکوم در مدت زمان آزادی مشروط و همچنین در زمان اجرای حکم نیز از حقوق اجتماعی محروم می‌شود.

آشنایی با مقامات قضایی دادسرا

دادسرا مسئولیت رسیدگی به شکوائیه‌ای را دارد که افراد تنظیم و به آن تسلیم می‌کنند.

با ارائه شکوائیه، رسیدگی در دادسرا آغاز خواهد شد و این رسیدگی بعد از تأیید دادستان با انجام تحقیقات مقدماتی و پیگیری‌های قضایی توسط بازپرس (قاضی پرونده) صورت می‌گیرد.

بازپرس کیست؟

بازپرس یک مقام قضایی در دادسرا است که در کنار دادستان فعالیت می‌کند. پازپرس یا همان قاضی پرونده، با توجه به دلایل و مدارکی که شاکی حین شکوائیه تسلیم کرده است، تحقیقات خود را آغاز می‌کند. تحقیقات در ارتباط با: شناسایی متهم، پیدا کردن مجرم، کشف جرم و دلایل وقوع آن و همچنین جلوگیری از، از بین رفتن دلایل اثبات جرم و غیره…

پذیرش اعمال نفوذ بر خلاف حق

بعد از اتمام تحقیقات، بازپرس گزارشی از تحقیقات به عمل آمده فراهم کرده و در صورت وجود اسناد و شواهد، با پیوست کردن آن‌ها به گزارش خود، آن را به دادسرا تحویل می‌دهد. در دادسرا بازپرس و دادیار با هم فکری هم، در مورد پرونده نتیجه‌گیری خواهند کرد. اگر در پی تحقیقات صورت گرفته، مجرمیت متهم به اثبات برسد و دلایل و ضمائم کافی برای انتساب جرم به او وجود داشته باشد، دادسرا قرار کیفرخواست صادر می‌کند و پرونده به دادگاه صالح رسیدگی ارسال خواهد شد.

قاضی دادگاه صالح نیز با استناد به مدارک موجود و قابل قبول دانستن آن‌ها، حکم نهایی را صادر خواهد کرد؛ اما اگر از نظر بازپرس، دلایل کافی برای مجرمیت متهم وجود نداشته باشد یا اصلاً عملی که صورت گرفته شده جرم نباشد، دادسرا تصمیم دیگری خواهد گرفت.

یکی از قرارهایی که بعد از انجام تحقیقات بازپرس، توسط او  صادر می‌شود، قرار منع تعقیب است.

قرار منع تعقیب یکی از قرارهای نهایی دادسرا است که برای ارسال به دادگاه باید به تأیید دادستان برسد و پس از تأیید نهایی دادستان، بازپرس یا دادیار، پرونده را جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال خواهند کرد.

طبق قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب هم به شاکی پرونده ابلاغ می‌شود و هم به متهم.

در چه صورتی قاضی پرونده قرار منع تعقیب صادر خواهد کرد؟

اگر در پی اعلام شکایت در دادسرا، بازپرس شروع به تحقیقات اولیه کند و پس از رسیدگی و پیگیری‌های لازم به این نتیجه برسد که عمل انجام شده توسط متهم اصلاً جرم نیست و مجازاتی برای آن در قانون تعیین نشده است و یا عمل مربوطه جرم بوده ولی دلایل و مدارک کافی مبنی بر مجرمیت متهم وجود ندارد، در این حالت قرار منع تعقیب صادر می‌کند

وکیل اجرای احکام کیفری ونک

 اعتراض به قرار منع تعقیب

بعد از صدور قرار منع تعقیب و تأیید نهایی دادستان، شاکی پرونده می‌تواند ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ این قرار، نسبت به آن اعتراض کرده و از تصمیم قاضی صادرکننده قرار، به دادگاه صالح رسیدگی شکایت کند. اگر قاضی دادگاه اعتراض شاکی را نپذیرد، قرار منع تعقیب را تأیید خواهد کرد و این قرار قطعی و غیرقابل اعتراض است. اما اگر دلایل او را برای اعتراض قابل قبول بداند و از طرفی اسناد و مدارک جدید دیگری توسط شاکی مبنی بر مجرمیت متهم ارائه شود، دادگاه اعتراض صورت گرفته بر قرار منع تعقیب را وارد دانسته و در دو حالت پرونده را جهت رسیدگی مجدد و انجام تحقیقات تکمیلی به دادسرا برمی‌گرداند:

در حالت اول:

قاضی دادگاه بعد از وارد دانستن اعتراض شاکی و وجود دلایل کافی، قرار منع تعقیب را نقص کرده و با صدور قرار جلب دادرسی پرونده را جهت پیگیری‌های مجدد و تکمیل تحقیقات به دادسرا عودت می‌دهد.

در حالت دوم:

قاضی دادگاه اعتراض شاکی به قرار منع تعقیب را وارد می‌داند.

ولی بدون آن‌که آن قرار را نقص بداند، پرونده را جهت رسیدگی مجدد و اخذ آخرین دفاعیات از متهم، به دادسرا باز می‌گرداند.

در این هنگام پرونده‌ای که جهت اعاده‌ی رسیدگی به دادسرا بازگشت داده می‌شود.

ابتدا باید به تأیید دادستان برسد تا تحقیقات و رسیدگی به آن ادامه پیدا کند.

البته بعد از تأیید دادستان برای رسیدگی مجدد پرونده، متهم می‌تواند ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ابلاغ قرار دادگاه، نسبت به آن قرار شکایت کند.

وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

مشاوره حقوقی با وکیل بانکی

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرایم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی کیفری در تهران به یکی از راههای زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات

09120067664

09120067669

09121281014

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل کیفری پاسخگو در تعطیلات

5/5 - (43 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *