ویزای کار اتریش

ویزای کار اتریش

از بین ویزاهای مهاجرتی اتریش، ویزای کار اتریش محبوبترین روش مهاجرت به اتریش است. کشور اتریش با جمعیتی حدود ۸ میلیون نفر که به زبان آلمانی زبان رسمی اتریش، تکلم می کنند، از نظر اقتصادی یکی از برترین کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می‌باشد. اقتصاد پو یای اتریش و امنیت سرمایه گذاری در اتریش باعث رغبت کارآفرینان و سرمایه گذاری در اتریش برای خارجی ها شده است. ثبت شرکت در اتریش و کارآفرینی در اتریش از مقاصدی است که دولت به دنبال توسعه ان است.

اما مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار و ویزای در جستجوی کار، در سالهای اخیر مورد توجه و رغبت بسیاری از متخصصین رشته های مختلف فنی و مهندسی قرار گرفته است. دریافت ویزای در جستجوی کار اتریش، نیاز به قرار گرفتن در سیستم امتیاز بندی دارد. نحوه محاسبه امتیازات جهت اخذ ویزای جستجوی کار اتریش در ادامه این نوشتار که توسط مشاورین حقوقی و وکلای پایه یک دادگستری در مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است خواهد آمد. از طریق راه‌های ارتباط در فضاهای مجازی، از قبیل سایت مؤسسه و کانال های تلگرامی گروه وکلای مهر سوالاتی در مورد نحوۀ اقدام جهت ویزای کار اتریش به دست ما رسیده است که با طرح آن‌ها به پاسخگویی خواهیم پرداخت.

سوالات احتمالی در مورد ویزای کار اتریش:

  • آیا امکان دریافت ویزای کار اتریش به صورت مستقیم وجود دارد؟
  • مهاجرت خانوادگی به اتریش از طریق ویزای کار امکان‌پذیر است؟
  • امکان اخذ اقامت دائم اروپا از طریق مهاجرت کاری به اتریش وجود دارد؟
  • ویزای در جستجوی کار اتریش چیست و تحت چه شرایطی صادر می‌شود؟
  • وکیل مهاجرت به اروپا چه ویژگیهایی دارد و چگونه می توان با وکیل مهاجرت به اتریش قرارداد منعقد نمود؟
جرم پولشویی در اتریش

شرایط درخواست ویزای کار اتریش

جهت استخدام کارگر و نیروی کار خارجی در اتریش کارفرمایی که نیاز به نیروی کار متخصص دارد لازم است به مدت سه ماه آگهی استخدام نیروی کار در اتریش، توسط وی منتشر شود. در صورت عدم مراجعه، جهت استخدام، آگهی موصوف جهت استخدام در اتریش، به مدت سه ماه در اتحادیه اروپا منتشر می‌شود، که در صورت عدم وجود نیروی کار متقاضی، کارفرما می‌تواند دعوتنامه شغلی را با شرایط مندرج در ان به شرط دارا بودن ویژگیهای لازم جهت استخدام برای نیروی کار خارجی در اتریش ارسال نماید .

متقاضی کار در اتریش با داشتن شرایطی که در ذیل خواهد آمد با مراجعه به سفارت اتریش در تهران،  مدارک خود را تحویل داده و در صورت کامل بودن و صلاحدید سفارت اتریش در تهران ویزای کار اتریش برای وی صادر می‌شود.

مدارک لازم جهت صدور ویزای کار اتریش

  • دعوتنامه و پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در اتریش ( پس از صدور آگهی های مذکور)
  • ترجمه و تأیید مدرک تحصیلی مرتبط به همراه ریز نمرات
  • گواهی تمکن مالی متقاضی ویزای کار اتریش
  • مدرک زبان آلمانی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار اتریش به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس
  • ترجمه و تأیید گواهی عدم سوء پیشینه کیفری.
  • اجاره نامه به همراه آدرس محل اقامت مقای ویزای کار اتریش

ویزای در جستجوی کار اتریش

نوعی از ویزای مهاجرتی اتریش وجود دارد که نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از اتریش ندارد. دارندگان مدرک کارشناسی به بالا در کلیه رشته های دانشگاهی خصوصاً رشته های فنی و مهندسی به شرط داشتن شرایط لازم و کسب امتیازات مندرج در قانون می‌توانند به مدت شش ماه ویزای در جستجوی کار اتریش را دریافت نمایند. در طول مدت شش ماه اعتبار ویزای در جستجوی کار اتریش و کاریابی از طریق مؤسسات کاریابی در اتریش و بعد از تایید اداره کار اتریش، می‌توانند ویزای در جستجوی کار اتریش را به ویزای کار اتریش تبدیل نمایند.

ثبت شرکت در اتریش

شرایط و مدارک لازم جهت صدور ویزای در جستجوی کار اتریش

  • تکمیل فرم تقاضانامه به همراه پاسپورت معتبر و د قطعه عکس
  • مدرک زبان آلمانی
  • گواهی تمکن مالی و گردش حساب
  • ترجمه و تأییدیه مدرک تحصیلی از لیسانس با ریز نمرات
  • داشتن حداقل سه سال سابقه کار و گواهی مربوطه
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزای در جستجوی کار اتریش

اخذ اقامت دائم اتریش از طریق ویزای کار، در صورتی که شخصی با ویزای در جستجوی کار اتریش اقدام به کاریابی در اتریش نماید و پس از استخدام، کلیه حقوق دولتی و مالیاتها را در زمان مقرر پرداخت نماید، امکان اخذ اقامت دائم اروپا را بعد از گذشت سه سال به شرط نداشتن سابقه تخلف یا جرم دارد. تحصیل رایگان در اتریش برای فرد استخدام شده در اتریش همسر و فرزندان وی امکان‌پذیر است.

شخص شاغل در اتریش مشمول بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامتی هم خواهد بود و به شرط دریافت حقوق بالاتر از حداقل در اروپا، امکان دریافت کارت آبی، (کارت کار در اتحادیه اروپا ) را نیز دارد.

موسسات کاریابی در اتریش

همانند سایر کشورهای جهان، موسسات کاریابی در اتریش نیز، فعالیت دارند. موسسات کاریابی اتریش، تحت نظر دولت فعالیت نموده و امکان کاریابی و مشاوره شغلی برای کارجو یان بین‌المللی را دارند. دارنده پیشنهاد شغلی و ویزای کار اتریش، نیاز به عقد قرارداد با موسسات کاریابی اتریش را ندارد. اما اگر شخص با ویزای در جستجوی کار اتریش، وارد این کشور شده و ظرف دو ماه اولیه، موفق به کاریابی در اتریش نشده باشد، عقد قرارداد رسمی با موسسات کاریابی در اتریش، جهت پیدا کردن سریع شغل مورد درخواست در اتریش، گزینه ای قابل پیشنهاد به وی می‌باشد.

شرایط زندگی در اتریش

کارآفرینی در اتریش

افرادی که با ویزای کار اتریش و یا ویزای در جستجوی کار اتریش به این کشور وارد می‌شوند، به شرط داشتن سایر شرایط می‌توانند با ثبت شرکت در اتریش و راه اندازی کسب و کار و در واقع کارآفرینی در اتریش، به اقامت دائم و پاسپورت اتریش و اتحادیه اروپا دست بیابند. ویزای کار اتریش، امکان صدور ویزای همزمان همسر و فرزندان متقاضی را به وی نمی‌دهد. پس از ورود شخص اصلی به اتریش و اشتغال به کار، می‌تواند  از طریق ویزای همراهان، برای اخذ ویزای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اقدام نماید.

وکیل مهاجرت به اتریش

هر چند که عقد قرارداد رسمی مهاجرت به اتریش در صلاحیت وکیل پایه یک دادگستری قراردارد، ولی کاریابی بین‌المللی و همچنین اخذ مشاوره شغلی در صلاحیت موسسه کاریابی بین‌المللی تحت نظارت وزارت کار ایران است. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، امکان مشاوره حقوقی جهت اطلاع از شرایط دریافت ویزای کار اتریش و ویزای در جستجوی کار اتریش و آثار حقوقی اخذ ویزای کار اتریش، شرایط مهاجرت به اروپا، معرفی وکیل مهاجرت به اروپا، تکمیل و تهیه فرم های مربوطه و همچنین انتخاب وکیل مهاجرت به اتریش را برای عزیزان دارد. گروه وکلای مهر، هیچ گونه خدمات کاریابی بین‌المللی نداشته و ندارد و صرفا معرفی موسسات مجاز کاریابی بین‌المللی و مشاوره حقوقی را بر عهده گرفته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با وکیل پایه یک دادگستری همکار موسسه مهر پارسیان تماس بگیرید.

امتیاز دهی به مقاله

۴ دیدگاه

  • سلام.وقتتون بخیر. بنده  تشکر میکنم از مدیران طلیعه عدالت و مهر پارسیان .به خاطر زحماتی که میشکید و این اطلاعاتی که دراختیار ما قرار دادید. من آقا ۳۴ سالهمجرد. .خیلی علاقه دارم که در اتریش مشغول به کار بشم. نوع کارش اصلا واسم مهم نیست. فقط هدفم این هست که بتونم در اتریش مشغول به کار بشم و در آینده اقامت اتریش رو بدست بیارم. .من از طریق ویزای  در جستجوی کار تقاضا دارم که انجام بدید برام. ..من کار خیاطی. رستوران.وغیره  .و کارهای مشابه را هم میپذیرم و هیچ مشکلی ندارم. ممنون ازتون 

  • سلام خسته نباشید خودم ۲۲ سالمه مدرک آرایشگری دارم مادرم هم ۳ تا از مدرک آرایشگری در زمینه های مختلف داره در زمیینه ورزش خودم تکواندو کارم و خواهرم کاراته و در زمینه موسیقی خودم نوازنده گیتار و تنبک و پیانو و اهنگ سازی و خواهرم نوازنده ویالون و پیانو و تنبک خواننده هستیم رشته تحصیلی خودم موسیقی هست ولی بخاطر یک سری مشکلات ۱ ترم بیشتر تحصیل نکردم ولی انصراف ندادم بهم گفتن ک بازم میتونم تحصیل کنم و خواهرم طراح لباس و خیاط هم هست آیا شانسی داریم برایه ویزایه اتریش ؟؟؟؟؟ در ضمن پدرم تعمیر کار لیفتراک و ماشین های مختلف است به صورت حرفیی……

    • سلام
      برای دریافت مشاوره و بررسی شرایطتون جهت تنظیم وقت با کارشناس مربوط لطفا با موسسه تماس بگیرید و یا از طریق فرم رزرو وقت اقدام کنید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *