پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان


امروز با بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان با شما هستیم.

مزایای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

اموزه به دلایل بسیار زیاد از جمله سطح کیفی،  متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان رو به افزایش است و هر روزه بر درخواست هایی که به موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان ارسال می‌شود افزوده می‌شود.

شرایط تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

  • شرایط ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان چیست؟
  • تا چه سنینی می‌توانند برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان اقدام نمایند؟
  • هزینه‌های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان چه میزان است؟
  • آیا جهت ورود به پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان، مدرک زبان نیاز دارد؟
  • مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟
  • آیا دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان ضمن تحصیل، اجازه کار دارند؟
  • بورسیه پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان به چه صورت است؟
  • آیا امکان اخذ بورسیه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان برای دانشجو یان بین‌المللی امکان‌پذیر است؟

تحصیل در کالج های عالی با اساتید مجرب همچون کالج بلربیز، کالج ابی، کالج نورث همپتون، کالج کینگ می‌تواند شرایط ویژه ای برای دانشجو یان مشتاق به تحصیل پزشکی فراهم آورد. موسسه طلیعه عدالت و مهر و پارسیان شما عزیزان را در راه رسیدن به آمال و آرزوهایتان یاری خواهد نمود.

شرایط ورود به پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان حتما باید دوره General Certificate Secondary Education (GCSE )را بگذرانند.

البته با توجه به شرایط سنی و پایه تحصیلی دانشجویان شاید نیاز به گذراندن GCSE   نباشد و دانشجو فقط A-LEVEL COURS  یا FOUNDATION COURS را سپری نماید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان

دانش آموزان می‌توانند پس از سپری نمودن دوره های مذکور در کالج های معتبر انگلستان، در  آزمون ورودی  uk clinical aptitude   UKCAT شرکت نموده و پس از اخذ حد نصاب  نمره پذیرش وارد دانشگاههای پزشکی انگلستان شوند.

البته شرایط ورود به هر یک از این دانشگاهها متفاوت است و شرایط ویژه و اختصاصی جهت جذب دانشجو اعمال می‌نمایند.

این دوره ها و آزمون صرفا جهت تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی نیست و دانش آموز پس از آزمون می‌تواند در رشته هایی چون زیست شناسی، بایولوژی، سلول های بنیادی و علوم آزمایشگاهی و رشته های مشابه با اینها مشغول به تحصیل شود.

متقاضیان عزیز توجه بفرمایید که امروزه پزشکی مولکولی هم از لحاظ پرستیژ کاری و هم از لحاظ سطح درآمد، از جمله رشته های رو به پیشرفت است و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب نموده است.

متقاضیان زیر ۱۸ سال جهت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان نیاز به مدرک زبان ندارند.

منتها این نکته را توجه بفرمایید که منظور از عدم نیاز به مدرک زبان این نیست که سطح زبان انگلیسی متقاضی صفر باشد بلکه حتما باید جهت پذیرش و اخذ روادید انگلستان به زبان انگلیسی در سطح مقدماتی، آشنایی داشته باشد.متقاضیان بالای هجده سال نیز مدرک زبان آیلتس ۵ یا ۵.۵ نیاز دارند که مورد تایید کشور انگلستان باشد.

GCSE – Foundation – A-Level

مطابق نظام آموزشی انگلستان دوره A-Level دوره دو ساله و تخصصی است که پس از دوره GCSE  دانشجو سپری می‌نماید و دوره های foundation دوره  یکساله است.

دانش آموزانی که در ایران مدرک دیپلم دارند به شرط اینکه سن آن‌ها از ۲۱ سال تجاوز نکرده باشد می‌توانند پذیرش دوره A-level و یا foundation را از برترین کالج انگلستان اخذ نمایند.

در مجموع باید گفت اگر دانش آموز، معادل کلاس ۱۰ و یا ۱۱ باشد  و سن او کمتر از ۱۷ سال است جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان، بایستی دوره GCSE یکساله را بگذراند و پس از سپری نمودن دوره یکساله و مطالعه و یادگیری ده ماده درسی( ریاضی، زبان انگلیسی، زیست، شیمی و غیره ) و شرکت در آزمون های کتبی و شفاهی وارد دوره A-Level و AS-Level خواهند شد.

نظام نمره دهی در کالج های انگلیس از A تا G است و چنانچه دانش آموز در پنج ماده درسی، حداقل نمراتش از A  تا C   باشد می‌تواند برای دوره های A-Level  ثبت نام کند.

به این نکته توجه داشته باشید که دوره A-Level در کالج های انگلستان، دوره ای فوق پیشرفته است.

دانش آموز می‌تواند ضمن دوره A-Level  با یادگیری و بهره مندی از تجارب اساتید، دانش خود را ارتقا دهد. بنابراین تفاوت هایی که فاندیشن و ای لول دارند در طول مدت تحصیل است دوره A-Level 2 ساله است بر خلاف فاندیشن که یک ساله است.

مهاجرت به انگلستان

دانشجو پس از گذراندن دوره a-level شانس بالاتری نسبت به دوره foundation شانس بالاتری جهت ورود به دانشگاه های معتبر دنیا را دارد.

جهت انتخاب کالج برای گذراندن دوره های A-Level  و یا Foundation حتما با کارشناسان موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل بفرمایید و از تجربیات کارشناسان موسسه با ۱۵ سال سابقه استفاده نمایید.

مزایای تحصیل در انگلستان؟

چرا وکیل موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تحصیل در انگلستان را به شما پیشنهاد می کند؟

کالج ها و دانشگاههای انگلستان شهرت جهانی داشته و بسیار رنکینگ بالایی دارند.

انگلستان از لحاظ نظام آموزشی پس از ایالت متحده آمریکا، رتبه دوم را در دنیا به خود اختصاص داده است.

ضمن اینکه متقاضی تحصیل پزشکی در آمریکا و یا استرالیا ابتدا می‌بایست دوره دوساله پیش پزشکی را بگذراند و پس از ان با گذراندن آزمون وارد مقطع لیسانس در رشته های علوم پایه شوند.

پس از ان وارد رشته های پزشکی و دندانپزشکی شوند که این مسئله شرایط را برای متقاضیان تا حدود زیادی سخت می کند.

بر خلاف انگلستان که پس از گذراندن دوره A-Level و یا foundation  می‌توانند مستقیما وارد دانشگاه پزشکی یا دندانپزشکی انگلستان شوند که این خود مزیت بسیار مهمی است.

مزیت دیگر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان طول مدت تحصیل است که از تمامی کشورها کمتر است.

مقطع لیسانس در انگلستان ۳ سال، مقطع فوق لیسانس ۱ سال و مقطع دکتری در انگلستان ۳ ساله است. پزشکی و دندانپزشکی نیز در دانشگاههای پزشکی انگلستان پنج ساله است.

بورسیه پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

بورسیه پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاههای انگلستان تا حدود زیادی امکان‌پذیر است و دانشجو یان مستعد که پشتکار زیادی داشته باشند پس از گذراندن دوره کالج و ورود به دانشگاه می‌توانند از فاند تحصیلی و یا اسکالرشیپ Scholarships استفاده نمایند.

چندین نوع بورسیه در دانشگاه های انگلیس امکان‌پذیر است.

در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان نیز دانشجو یان می‌توانند از بورسیه استفاده نمایند به این صورت که با بیمارستان قرارداد منعقد می‌نمایند و در حین تحصیل به صورت پاره وقت در بیمارستان مشغول به کار می‌شوند و بیمارستان متعهد می‌شود هزینه‌های تحصیل وی را پرداخت نماید.

بورس دیگری که برای دانشجو یان بین‌المللی رشته پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد این است که یک  سازمان یا بیمارستان یا کلینیک، هزینه‌های تحصیل دانشجو را پرداخت می‌نماید و دانشجو متعهد می‌شود پس از تحصیل برای سازمان بورس کننده مشغول به کار شود.

وکیل مهاجرت به انگلستان در تهران

نکته ای که در کاهش هزینه‌های تحصیل در انگلستان وجود دارد این است که نظام آموزشی انگلستان بر پایه حمایت از دانش آموزان و دانشجو یان مستعد استوار است و چنانچه نمرات دانش آموز در سطح A یا B باشد تخفیفات ویژه ای برای دانش آموز در نظر خواهند گرفت که این می‌تواند از مزایای تحصیل در انگلستان که بی اغراق یکی از بهترین کشورهای دنیاست باشد.

دانشگاههای پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

دانشگاه سالفورد که در شهر منچستر و ناحیه سالفورد واقع شده است و بیش از ۲۱۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه سیتی  که در شهر لندن واقع شده است که دانشکده علوم و بهداشت و درمان دانشگاه سیتی از لحاظ امکانات، بسیار پیشرفته است.

دانشگاه امپریال لندن  که دانشگاه دولتی بوده و به کالج سلطنتی لندن معروف است که اعتبار و جایگاه فوق العاده ای در میان دانشگاههای پزشکی در دنیا دارد و مطابق رتبه بندی تایمز، رتبه هشت در جهان را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه  برادفورد یکی از بهترین دانشگاههای پزشکی و دندانپزشکی با اساتید مجرب در بریتانیا است که حدود ۴۰ هزار دانشجو دارد که از این میان، ۲۵ درصد، دانشجو یان بین‌المللی هستند که از ۱۱۰ کشور دنیا از جمله ایران مشغول به تحصیل هستند.

ویزای تحصیلی انگلستان

سفارت انگلستان، سه نوع ویزای تحصیلی صادر می‌نماید:

۱) ویزای تحصیلی کوتاه مدت (short term):

جهت اقدام ویزای کوتاه مدت انگلستان، متقاضی نباید از اتباع کشورهای  اتحادیه اروپا EEA و یا سوئیس باشد، همچنین نباید از اتباع بریتانیا باشد.
ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان می‌تواند شامل دوره های یادگیری زبان انگلیسی و یا دوره های آموزشی باشد. همچنین دوره های کوتاه مدت تحصیلی هم می‌تواند مشمول ویزای کوتاه مدت انگلستان شود.

محدودیت هایی در ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان وجود دارد:

در ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان،  تحصیل در مدارس دولتی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

متقاضی ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان، اجازه کار و یا فعالیت های تجاری ندارد.

ویزای کوتاه مدت انگلستان قابلیت تمدید و یا تبدیل ندارد.

متقاضی در ویزای کوتاه مدت انگلستان اجازه داشتن همراه و یا گاردین ندارد.

متقاضی ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلستان امکان استفاده از بورسیه تحصیلی را ندارد.

برای متقاضیان زیر ۱۸ سال ویزای ۶ ماهه و اشخاص بالای ۱۸ سال، ویزای ۱۱ ماهه صادر می‌شود.

هزینه ویزای ۶ ماهه ۸۹ پوند و هزینه ویزای ۱۱ ماهه ۱۷۰ پوند است.

سازمان تعزیرات حکومتی

۲) ویزای Tier4 general

این نوع ویزا برای اشخاص بالای ۱۸ ساله است. و شرایط این نوع ویزا مبتنی بر امتیاز است و متقاضی بایستی امتیازات زیر را حتما داشته باشد:

این امتیازات براساس شرایط زیر اعطا می گردد:

•    ۱۰ امتیاز شما مربوط به نامه ی بانکی می باشد که باید از بانک پارسیان و یا بانک پاسارگاد  اخذ گردد.

در این نامه متقاضی باید قبل از مراجعه به سفارت پیرینتی را به طور اصل از بانک به نام خود یا همسر یا پدر و مادرش  دریافت دارد که تمامی هزینه‌های زندگی خود و همراهان قانونی خود را برای یک ماه قبل از سفارت در حساب داشته است.

حساب باید کوتاه مدت بوده و در هرزمان که نیاز به ان باشد قابل برداشت باشد و  الزاما ممهور به مهر قسمت بین‌الملل بانک گردد.

در این نامه بایستی بانک معادل ارز کشور انگلستان را ذکر نماید و گردش این یک ماه را مبنی بر اینکه حتی در یک ساعت از یک روز این مبلغ کسر از میزان مورد نیاز نباشد، ارائه نماید.

این مبلغ براساس شهر لندن و شهرهای دیگر متفاوت است و در مجموع در حدود ۱۰۲۰ پوند برای متقاضی و ۱۰۰۰ پوند برای هر همراه محاسبه می‌شود که بایستی این مبلغ در نه ماه ضرب شده و در حساب موجود باشد.

این مبلغ برای هزینه‌های زندگی و کاملا به شکل غیر قطعی می باشدکه متقاضی باید میزان قطعی ان را از وکیل مهاجرت دریافت نماید.

علاوه بر مبلغ فوق متقاضی می‌بایستی نشان دهد که هزینه ی دانشگاه خود را نیز از پیش در حساب به همراه هزینه‌های زندگی داراست.

پیشنهاد وکیل موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان این است که متقاضی جهت افزایش شانس اخذ ویزا ۱۰ درصد را به مبالغ مذکور اضافه نماید.

تاکید می‌شود در صورت امکان در زمان اخذ پذیرش متقاضی این مبلغ را در حساب خود داشته باشد چرا که این امر شانس اخذ روادی را افزایش خواهد داد.

•    مطابق قوانین ۱۰ امتیاز مربوط به نامه مدرک زبان آیلتس آکادمیک است که نمره ی مورد نظر ان را دانشگاه تعیین می کند. اخذ این نمره جهت دریافت پذیرش نهایی و روادید الزامی است.

ضمنا علی رغم اینکه نمره ی کلی و معدل  IELTSاهمیت دارد.

نمره ی هر بند اسکور امتحان ان هم در برخی مواردمی‌تواند حائز اهمیت باشد. لازم به ذکر است که متقاضیان زیر ۱۷ سال نیاز به مدرک زبان ندارند

•    مطابق اقوانین ۲۰ امتیاز متعلق به ارائه ی نامه ای به نامه پذیرش نهایی (CAS) می باشد که صدور این نامه معلق به ارائه ی IELTS  متقاضی و ارائه ی مدارک ذیل می‌باشد.

ویزای کار انگلستان

۱.    تمامی پیشینه  تحصیلی و  کلیه مدارک دانشگاهی و ریز نمرات آن‌ها و  همچنین مدارک دبیرستان و پیش دانشگاهی و ریز نمرات ان، به ویژه آخرین مدرک دانشگاهی به انضمام ریز نمرات ان

۲.    توصیه نامه از اساتید دانشگاه که در سربرگ دانشگاه بوده و حتما ممهور به مهر رسمی دانشگاه باشد. ( حداقل دو توصیه نامه جهت پذیرش باید در پرونده موجود باشد )

۳.    متقاضی باید ۳۰ درصد تا کل مبلغ بنا به درخواست دانشگاه یا مدرسه یا کالج به حسابی که دانشگاه اعلام می‌نماید به عنوان پیش پرداخت ( deposit )   پرداخت نماید.

تنها در صورتی دانشگاه این مبلغ را مسترد می‌نماید که روادید دانشجو با ریجکتی مواجه شده باشد و احراز شود دانشجو عمدی در ردی ویزا نداشته است.

زمان اقدام اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان معمولا در زمان کوتاه صادر می‌شود البته این امر منوط به این است که متقاضی شرایطی که در سطور فوق آورده شد را داشته باش که در این صورت اخذ روادید کمتر از سه ماه زمان می برد.. افراد زیر ۱۸ سال می‌بایست تمامی برنامه های اقامت خود را توسط وکیل انجام دهند و الزاما مجوز از والدین یا ولی و قیم قانونی خود داشته باشند.

وکیل مهاجرت به انگلستان

انگلستان کشوری سلطنتی است که برای  اشخاص متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان و یا هر رشته دیگر به راحتی ویزا صادر نمی کند و همچنانکه در سطور فوق مرقوم گردید نظام اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، مبتنی بر امتیاز است و پروسه انجام کار مداخله وکیل مهاجرت را می طلبد.

موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان با دارا بودن کادر مجرب به مدیریت عاملی محمدرضا مهری، مفتخر است در تمامی مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی انگلستان، همراه شما عزیزان باشد.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام روزتون بخیر من ١٩سالمه وامسال کنکور میدم نمرات دبیرستانم تقریباخوبه سال دوم مدلم٢٠ومدل کل دیپلمم ١٩/۵٠و معدل کل پیش دانشگاهی ١٨وخورده ای هستمدرک ایلتس ندارم ولی میتونم درمدت کمی بگیرم ایا امکانش هست من بتونم بااین شرایط ویزابگیرم؟  واینکه هزینه هرماه از همون پول اولیه که به بانگ میریزیم برداشت میشه یا باید خودمون پول باخودمون ببریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *