پناهندگی در آلمان

پناهندگی در آلمان

ارائه خدمات پناهندگی در آلمان در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و قانون درخواست پناهندگی در آلمان، صرفا جهت اطلاع و آگاهی در سایت درج می‌شود.

بر اساس قانون اساسی آلمان، و کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد، موسوم به کنوانسیون ژنو، قربانیان آزار و اذیت سیاسی حق برخورداری  از پناهندگی در آلمان را دارند.. بنابراین حق اساسی پناهندگی، دارای اولویت بالایی است و از تمایل آلمان برای اجرای تعهد تاریخی و بشردوستانه خود برای پذیرش پناهندگان، خبر می‌دهد. در سال ۲۰۱۶، ۷۴۵،۵۴۵ درخواست پناهندگی در آلمان، ثبت شده است که بدین معنی است که تقاضای پناهندگی در آلمان، توسط متقاضیانی که در سال ۲۰۱۵ وارد شده اند، حدود۴۶۵۰۰۰ نفر است. پناهجو یانی که مرزهای آلمان را برای ورود به جمهوری فدرال المان، بدون اجازه اقامت در کشور رد می کنند، به نزدیکترین مرکز پذیرش دولت مربوطه منتقل می‌شوند.

برای ارسال درخواست پناهندگی در آلمان، پناهندگان باید شخصا در یکی از مراکز پذیرش پناهجو یان در آلمان، ثبت نام کنند. در اینجا، کشور، ملیت، تعداد افراد، جنسیت و روابط خانوادگی پناهجو یان ثبت خواهد شد. پناهندگان باید به مرکز تعیین شده بروند و پس از پذیرش آن‌ها، باید در اسرع وقت به طور شخصی به اداره آژانس فدرال درخواست پناهندگی در آلمان را مطرح کنند.

در آلمان، درخواست پناهندگی توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

در مورد پناهندگی در آلمان، دولت فدرال چندین دسته را به رسمیت می شناسد:

۱ – حفاظت از آزار و اذیت سیاسی

تحصیل پزشکی در هند

۲ – حفاظت به عنوان پناهنده

۳ – حفاظت زیرمجموعه خانواده پناهجو شامل همسر و فرزندان متقاضی

۴ – ممنوعیت اخراج از آلمان

اگر متقاضی به هر یک از این دسته ها برسد، می‌تواند برای پناهندگی در آلمان درخواست بدهد.

از نظر سیاسی مورد آزار و اذیت قرار میگیرد به این معنی است که یک دولت یا شبه دولتی (شبه نظامی یا گروهی تحت حمایت دولت) وجود دارد که حقوق فردی متقاضی را نقض می کند که نمیرتواند صلح عادی را به کار ببندد. این نقض، باید علیه آزادی اعتقادات مذهبی شخصی، اعتقادات سیاسی یا دیگر ویژگی های نامشهود است که وی را به عنوان یک فرد تعریف می کند. این نقض، باید بسیار شدید باشد، زیرا که شأن انسانی فرد را فراتر از انچه که در کشور وی قابل قبول است، نقض می کند. فقر و جنگ داخلی، لزوما آزار و شکنجه سیاسی نیست. به دلیل شرایط بد اقتصادی در کشور مبدا، درخواست پناهندگی در آلمان پذیرفته نمی‌شود.

متقاضی برای شروع روند پناهندگی در آلمان باید درخواست خود را به یکی از مکان های زیر ارائه دهد:

ایست های بازرسی مرزی به آلمان

ایستگاه های پلیس

اداره امور خارجی / اداره مهاجرت

دفتر مهاجرت و پناهندگان فدرال

مراحل گرفتن پناهندگی در آلمان

متقاضی درخواست پناهندگی خود را برای بررسی و تصمیم گیری به شعبه مسوول دفتر فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) ارسال می کند. پناهجو یان گواهینامه ای برای اجازه اقامت دریافت می کنند که در طول پروسه حق اقامت پناهجو یان در جمهوری فدرال آلمان را تامین می کند.

ثبت شرکت در برزیل

کارکنان، پرونده BAMF متقاضی پناهندگی(با کمک یک مترجم) در مسیر سفر خود و دلایل آزار و اذیت را مورد سوال قرار می دهند. در صورت تقاضای پناهجو یان زن، ممکن است توسط یک کارمند زن متخصص آموزش دیده سوال شود. اگر دلایل پرو از برای زنان مشخص باشد. مصاحبه به صورت کتبی ثبت می‌شود و به زبان پناهجو ترجمه می‌شود و یک کپی به وی داده می‌شود. مصاحبه و هرگونه تحقیق بیشتر  برای تصمیم در مورد درخواست پناهندگی لازم است.

اگر درخواست پناهندگی در آلمان، پذیرفته شود، اشخاصی که وضعیت پناهندگی خود را دریافت کرده اند و کسانی که شرایط پناهندگی دارند، اجازه اقامت موقت دارند .آن‌ها حق رفاه اجتماعی، مزایای کودک، مزایای فرزند آوری، کمک هزینه‌های ادغام و دوره های زبان و سایر اشکال کمک های ادغام را دارند.

اگر اجازه پناهندگی در آلمان مردود اعلام شود، BAM در جریان رسیدگی به پرونده پناهندگی بررسی می کند که آیا دلیل ممنوعیت اخراج وجود دارد و یا خیر. جدا از روند رسیدگی به پناهندگی، مقامات مسوول خارجی، نظر متخصص را از BAMF درخواست می کنند و بررسی می کند که آیا ممنوعیت اخراج هست یا خیر. به طور معمول، پناهجو یانی که درخواستهایشان رد شده است، باید کشور را ترک کنند.

اطلاعات ناقص یا نادرست متقاضی پناهندگی در آلمان

اطلاعات نادرست یا ناقص متقاضی درمورد درخواست پناهندگی در آلمان، باعث پیامدهای مهمی برای پناهجو یان می‌شود. اگر این اطلاعات نادرست را متقاضی از روی عمد، به اداره مهاجرت داده باشد مسوولیت کیفری دارد و طبق قانون اقامت و مهاجرت آلمان، مجازات خواهد شد.

مهاجرت غیر قانونی به آلمان

اگر متقاضی می‌تواند حقایق را پس از یک درخواست دیگر تصحیح کند، معمولا برای لغو ممنوعیت توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان مورد توجه قرار می گیرد. به مو ازات این روش، مقامات می‌توانند در صورت لزوم تصمیمات بیشتری بگیرند و حتی ممکن است فریبکاری را که مربوط به حق اقامت است و از مدت ها قبل مورد استفاده قرار گرفته، نادیده بگیرد. با این وجود، ممکن هم هست که فرد اخراج شود.

وکیل مهاجرت قانونی به آلمان

راه پناهندگی در آلمان، که به دلیل تبلیغات ناصحیح سودجو یان و قاچاقچیان انسان، رواج یافته است، هیچ گاه مورد توصیه وکلای دادگستری و دفاتر حقوقی که با مهاجرت قانونی به آلمان و سایر کشورهای اروپایی، موافق هستند، مورد قبول نبوده و نیست. امکان‌پذیرش پناهندگی در آلمان برای اشخاصی که دلیل موجه و قانونی جهت اعلام پناهندگی در آلمان دارند، وجود دارد. همان طور که پیشتر گفته شد، در صورت اعلام مطالب نادرست درباره پناهندگی به المان و دلایل خلاف واقع در درخواست پناهندگی، خطر محاکمه و محکومیت کیفری فرد در اتحادیه اروپا و همچنین، امکان اخراج از خاک آلمان و ممنوعیت ورود به اروپا، برای همیشه وجود دارد. جهت مشاوره درباره راههای مهاجرت قانونی می توانین در تمامی ایام هفته و در ساعات اعلامی با مشاورین مهاجرتی و حقوقی گروه وکلای مهر، مستقر در دفتر مرکزی و شعب همکار در ایران تماس بگیرید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، خدمت به هم وطنان در همه دنیا را افتخاری برای خود می داند.

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

۱۵ دیدگاه

  • سلام سه سال پیش در دانمارک پنجه مهرشدم الان حدود دو ساله که برگشتم ایران(خودم دیپورتی زدم ) میخواستم بدونم اگه بیام آلمان برام مشکلی از بابت پنجه مهر پیش نمیاد؟

  • سلام من میخوام به المان مهاجرت کنم این قانون درسته که طی یک هفته تکلیف مهاجر مشخص میشه ؟کشور المان در صورت مهاجرت مستقیم از ایران به المان میتونه دیپورت کنه ؟

  • سلام من سه سال پیش در آلمان به همراه همسر و کودکم اعلام پناهندگی کرده بودم .ولی به دلایلی برگشتیم ایران..وبه پول برگشت و بلیط دادن.الان میخواهیم برگردیم آلمان..اگه بیایم آیا دیپورتمون میکنن یا نه دوباره میتونم اعلام پناهندگی برایه اقامت کنم؟

  • سلام من دچار آسیب نخاعی شدم ولی چون در کشور خودم دچار آسیب نشدم و در کشور عراق در هنگام کار کردن دچار آسیب شدم و هیچگونه حقوقی مانند دیه شامل نشدم و در شرایطی بسیار وحشتناک زندگی میکنم و پارسال هم بخاطر دریافت حق خود مسیر ۶۰۰ کیلومتر را با ویلچر ساده از ایران به عراق راهپیمایی کردم بازهم هیچگونه حقی را نگرفتم امید بهبودی دارم ولی توانایی مخارج روزانه خود و خانواده را ندارم آیا با این شرایط میتوانم در ترکیه خود را به un معرفی کنم و درخواست پناهندگی کنم 

  • سلام.من همراه خانواده با ویزای لهستان به دانمارک اومدیم اگر درخواست پناهندگی کنیم سند ملکی که به عنوان ضمانت به سفارت لهستان تحویل دادیم مصادره می شود؟

  • با سلام .من ۲۷سالمه .دارای مدرک کارشناسی برق قدرت هستم .تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارم وچهار سال سابقه کاری دارم و در شرکت های کار کردم که از محصولات زیمنس استفاده میشده ودارای لایسنس های زیمنس بودن آشنایی با محصولات زیمنس رو دارم.ودانش فنی در مورد تابلو‌ های برق رو دارم مدرک فنی که به زبان انگلیسی هست هم دارم اگه لازم باشه زبان آلمانی هم یاد می‌گیرم .ایا امکان مهاجرت از طریق ویزای کار به المان یا سوئد برام ممکنه؟؟؟؟

    • سلام
      با توجه به سابقه تون امکان دریافت ویزای در جستجوی کار آلمان رو دارین.
      البته شرایطتون باید توسط مشاورین مهاجرتی موسسه و وکیل همکار مهاجرت در آلمان بررسی بشه

  • با سلام .من ۲۷سالمه .دارای مدرک کارشناسی برق قدرت هستم .تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارم وچهار سال سابقه کاری دارم و در شرکت های کار کردم که از محصولات زیمنس استفاده میشده ودارای لایسنس های زیمنس بودن آشنایی با محصولات زیمنس رو دارم.ودانش فنی در مورد تابلو‌ های برق رو دارم.و توانی انجام امور تابلو سازی برق را به صورت کامل دارم.مدرک فنی که به زبان انگلیسی هست هم دارم اگه لازم باشه زبان آلمانی هم یاد می‌گیرم .ایا امکان مهاجرت از طریق ویزای کار به المان یا سوئد برام ممکنه؟؟؟؟

  • سلام
    متاسفانه شما مواکدا در مورد وکالت پناهندگی مطلب کفتید و از طرفی هم صراحتا میفرمایید خدماتی در این زمینه نمیدهید.
    موضع شما مشخص نیست
    بالاخره میتونیم روی حداقل اطلاعات و مشاوره شما حساب کنیم یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *