کشور آلمان برای زندگی

کشور آلمان برای زندگی

کشور آلمان برای زندگی


امروز با موضوع کشور آلمان برای زندگی با شما خواهیم بود.

تصمیم به زندگی در آلمان گرفته‌اید؟ پس از طی سختی‌های مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت، حالا نوبت به کسب اطلاعات لازم در خصوص شرایط زندگی است. البته که این مقاله با عنوان «کشور آلمان برای زندگی» به طور قطع برای کسانی که هنوز مقصد مهاجرتی خود را انتخاب نکرده‌اند نیز مفید واقع خواهد شد.

با مطالعه مجموع مقالات و مطالب مرتبط با مهاجرت به آلمان و انتخاب کشور آلمان برای زندگی، توسط گروه وکلای مهاجرتی مهر ایران، همراه ما باشید.

نکات مهم کشور آلمان برای زندگی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

شرایط اقتصادی آلمان به چه صورتی است؟

آیا کشور آلمان برای زندگی مناسب است؟

بهترین مشاور و وکیل مهاجرت به آلمان در ایران چه کسی است؟

واحد پول آلمان

[/stextbox]

 

کشور آلمان به عنوان یک کشور اروپایی صنعتی با شهرها و چشم‌اندازهای زیبا، از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی نه تنها در اروپا، چه بسا در جهان نیز هست. واحد پول در آلمان به صورت رسمی یورو است.

زبان مردم در آلمان

زبان رسمی به تبع زبان آلمانی است. اگرچه زبان‌های دیگر همچون زبان انگلیسی نیز هم در میان مردم و هم در مراکز علمی و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما زبان رایج و رسمی زبان آلمانی است.

برای یادگیری زبان آلمان علاوه بر امکان شرکت در کلاس‌های زبان آلمانی در سفارت آلمان (گوته) یا واحد فرهنگی سفارت اتریش (OKF)، می‌توان در کالج‌های زبان در آلمان نیز زبان آلمانی را آموزش دید.

صلح در آلمان

زندگی در آلمان همچون سایر کشورهای پیشرفته و صنعتی، شلوغ و پرتلاطم است.

جستجوی کار در آلمان

با این وجود فضای صمیمی و صلح‌آمیز در میان آلمانی‌ها در کنار آرام و ساکت بودن اغلب مردم آلمان از جذابیت‌های این کشور است.

قانونمند بودن زندگی در آلمان

آلمانی‌ها به قانونمند بودن به شدت معروف هستند و همواره بر اصول و قواعد خود و جامعه پایبند بوده و نقض قوانین و مقررات در آلمان تبعات بسیار شدیدی را به دنبال خواهد داشت.

حمایت از حقوق کارگران در آلمان

کارفرمایان در آلمان با هدف حمایت از حقوق کارگران به شدت مورد ارزیابی قرار گرفته و سازمان‌های بسیاری به حمایت از حقوق کارگران در آلمان برخواسته‌اند.

سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان

خوشبختانه با توجه به قانونمند بودن آلمانی‌ها، یکی از نکات مثبت در آلمان، سر وقت بودن وسایل حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس‌ها و قطارها هستند.

شهرهایی برای دوچرخه سواران در آلمان

جاده‌ها در آلمان به نحوی ساخته شده‌اند که تمامی وسایل نقلیه حتی دوچرخه هم قابلیت تردد داشته باشد.

بازیافت و محیط زیست در آلمان

اگر به آلمان سفر کنید به خوبی متوجه می شوید که سطل‌های زباله با دقت تمام تفکیک شده‌اند. از سویی ماشین‌های اتوماتیک تعبیه گردیده است. این ماشین‌ها با دریافت زباله‌های قابل بازیافت مانند بطری نوشیدنی‌ها، به شما پول می‌دهند.

تحصیل رایگان در آلمان

امکان تحصیل رایگان در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی این روزها به حدی جذاب شده است که تعداد مهاجران تحصیلی از سایر مهاجران بیشتر شده است.

یکشنبه‌ها و سکوت شهرهای آلمان

از موارد عجیب در آلمان البته برای ما ایرانی‌ها حتی در میانه‌های شب و ساعات اولیه بامداد هم دسترسی به فروشگاه‌ها، مراکز فروش مواد غذایی و … داریم، بسته بودن مغازه در روزهای تعطیل حتی یکشنبه‌ها است.

خرید وقت سفارت آلمان

بنابراین باید خرید نان تازه در صبح روز یکشنبه را به کلی فراموش کنید!

فرصت‌های گردشگری ایده‌آل

واقع شدن در مرکز اروپا با مراتع، چشم‌اندازها و مکان‌های دیدنی، فرصت‌های مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خود در طبیعت و مراکز تفریحی دارید.

عادت‌های غذایی در آلمان

دو نوع از معروف‌ترین دستاوردهای غذایی در آلمان فراورده‌های نانی و انواع غذاهای لذیذ با استفاده از دو محصول محبوب یعنی سیب زمینی و کدو سبز است.

ضعف مشتری مداری در آلمان

برخلاف کشورهایی نظیر کانادا و آمریکا، آلمانی‌ها اعتقاد چندانی به شعار «مشتری حرف اول را می‌زند» ندارند.

اجاره آپارتمان در آلمان

ار به دنبال اجاره آپارتمان مبله در آلمان هستید، باید بگوییم که مسیر سختی را در پیش دارید. اغلب واحدهای مسکونی در آلمان به صورت سرد و بدون مبلمان و وسایل اجاره داده می‌شوند.

بهترین شهرها برای زندگی در آلمان

  1. مونیخ
  2. دوسلدورف
  3. فرانکفورت
  4. برلین
  5. هامبورگ
  6. اشتوتگارت
  7. نورنبرگ

ارزانترین شهرها در آلمان

  • لایپزیک
  • بوخوم
  • کیل
  • سیگن
  • ینا
  • اسنابروک
  • برمن

با مطالعه موضوعات بالا، می‌توان فهمید که کشور آلمان برای زندگی می‌تواند کشور مناسبی به ویژه برای کسانی که به دنبال پیشرفت در دنیای اقتصادی و صنعتی قوی اروپا هستند، باشد.

به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشور آلمان برای زندگی هستید؟ با ما همراه باشید تا شما را با شرایط مهاجرت به آلمان و زندگی در این کشور آشنا سازیم.

مهاجرت به آلمان

روش‌های متعددی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد: مهاجرت از طریق پذیرش تحصیل (دوره زبان و ….، مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار آلمان، مهاجرت از طریق اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان، پیوست به خانواده و مهاجرت به آلمان، پناهندگی در آلمان و مطمئن‌ترین و یکی از بهترین روش‌ها با همراهی تیم وکلای مهر پارسیان، ثبت شرکت در آلمان.

اقامت ایرانی‌ها در فرانسه

شما از طریق ثبت شرکت در آلمان با اختصاص حداقل سرمایه لازم، اقامت موقت کشور اروپایی آلمان را ابتدا کسب و سپس اقامت دایم را دریافت می‌نمایید. با این روش به پاسپورت آلمان به امکان سفر به چندین کشورها در دنیا بدون نیاز به ویزا نزدیک می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه، شرایط لازم، مدارک مورد نیاز و نحوه اقدام برای ثبت شرکت در آلمان با کارشناسان ما در دپارتمان مهاجرت تماس حاصل نموده و جهت تعیین وقت مشاوره تخصصی و حقوقی اقدام نمایید.

وکیل مهاجرت به آلمان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت محمدرضا مهری، با وجود همکاران و وکلای رسمی در آلمان آماده ارایه مشاوره حقوقی در امر مهاجرت به آلمان می‌باشد.

پل‌های ارتباطی ما

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *