کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال

کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال

کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال


با موضوع کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال همراهتان هستیم.

سیگنال در بازارهای مالی و اقتصادی و بورس به این معنی است که شخصی با تکیه بر مهارت و تجربه خود در بازارهای مالی و بورس، تحلیل‌هایی انجام می‌دهد و اقدام به فروش این تحلیل ها می‌نماید که به این امر سیگنال فروشی می‌گویند.

گاهی اشخاص بدون هیچ مجوز و مهارت خاص اقدام به آموزش و فروش سیگنال به اشخاص تازه وارد به بازارهای مالی و بورس می‌نمایند. این عمل قابلیت پیگیری در محاکم قضائی را دارد.

گاهی ممکن است افراد سودجو به شیوه‌های مختلف از جمله کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال اقدام به بردن اموال افراد متعددی نمایند.

در گروه وکلای کیفری موسسه حقوقی مهرپارسیان، تیم پژوهشی به بررسی جرم کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال پرداخته است و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه به شما همراهان گرامی می‌باشد.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره از وکلای موسسه حقوقی مهرپارسیان، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه که در انتهای مقاله درج شده‌اند، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم موضوع کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال

  1. کلاهبرداری چیست؟
  2. سیگنال چیست و جرم سیگنال فروشی چیست؟
  3. قوانین مربوط به کلاهبرداری از طریق سیگنال فروشی چه می‌باشند؟
  4. برای طرح شکایت کلاهبرداری از طریق سیگنال فروشی چه اقدامی باید انجام داد؟
  5. بهترین وکیل درخصوص کلاهبرداری از طریق سیگنال فروشی، چه وکیلی می‌باشد؟
کلاهبرداری ثبتی

کلاهبرداری چیست

کلاهبرداری جرمی است که در آن کلاهبردار با انجام عملیات و اقدامات غیرواقعی و فریب‌کارانه موجب اغفال اشخاص می‌شود و در نتیجه اموال اشخاص را می‌برد.

برای تحقق جرم کلاهبرداری باید سه رکن وجود داشته باشد، که ارکان تشکیل دهنده جرم نامیده می‌شوند و شامل سه رکن مادی، رکن قانونی و رکن معنوی می‌باشند.

رکن قانونی جرم کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال

رکن قانونی جرم کلاهبرداری این است که رفتار کلاهبردار در قانون جرم محسوب شود و برای آن مجازات تعیین شده باشد، با این تعریف رکن قانونی جرم کلاهبرداری در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری جرم‌انگاری شده و برای آن مجازات تعیین شده است.

همچنین در قانون جرایم رایانه‌ای و قانون تجارت الکترونیک، کلاهبرداری اینترنتی را جرم‌انگاری نموده و برای آن نیز مجازات تعیین شده است.

کلاهبرداری از طریق بورس و سیگنال طبق قانون بازار اوراق بهادار، جرم‌انگاری گردیده است.

رکن مادی جرم کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال

رکن مادی جرم کلاهبرداری به این معنی است که شخص کلاهبردار رفتارهایی انجام دهد که به موجب قانون جرم محسوب می‌شوند.

در جرم کلاهبرداری رفتارهایی که برای تحقق جرم باید انجام بگیرند، به صورت فعل مثبت (انجام کار) باید باشد، بنابراین انجام ندادن کاری (فعل منفی) موجب تحقق جرم کلاهبرداری نمی‎‌گردد.

رکن مادی جرم کلاهبرداری این است که شخص با انجام رفتارهای متقلبانه و فریب‌کارانه موجب فریب اشخاص گردد و اموال آن‌ها را ببرد. به طور مثال اگر شخصی خودش را با انجام یکسری کارها کارگزار بورس معرفی کند، اینجا چون با انجام کار (فعل مثبت) همراه است، این رفتار مشمول کلاهبرداری می‌شود.

مجازات فروش اموال دیگران

اما در فرض فوق چنانچه شخصی به یک نفر که سابقا کارگزار بورس بوده است و در حال حاضر، کارگزار بورس نیست، بگوید شما که کارگزار بورس هستید برای ما در بورس معاملاتی را انجام دهید، و شخص نگوید که من کارگزار بورس نیستم و از این طریق اموال آنها را ببرد، در این حالت چون فعل مثبتی انجام نشده است، کلاهبرداری محقق نمی‌گردد.

بنابراین رکن مادی جرم کلاهبرداری همان‌گونه که بیان شد، دارای دو جزء توسل به وسایل متقلبانه برای انجام مانور متقلبانه و بردن اموال می‌باشد.

رکن معنوی (روانی) کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال

رکن معنوی (روانی) جرم کلاهبرداری به این معنی است که شخص از انجام کلاهبرداری قصد ضرر زدن به اشخاص را داشته باشد یا آگاه باشد که با انجام این رفتار ضرری متوجه آن افراد می‌شود.

در جرم کلاهبرداری بردن اموال که موجب ضرر مادی می‌گردد رکن معنوی می‌باشد.

سیگنال چیست و جرم سیگنال فروشی چیست

سیگنال‌ در بورس و بازارهای مالی به معنی مطلع کردن افراد از زمان مناسب برای خرید سهام به منظور دریافت بالاترین میزان سود، و یا اعلام زمانی که سهام در ضرر و کاهش ارزش می باشد. یا اعلام بهترین بازه زمانی جهت فروش سهام می باشد.

ارائه اطلاعات و تحلیل‌ها از بازار بورس و رمز ارزها که در واقع سیگنال نام دارد، تحت عنوان خرید و فروش سیگنال در جامعه وجود دارد.

به موجب قانون بازار اوراق بهادار سیگنال‌فروشی جرم محسوب می‌شود. مطابق قانون بازار اوراق بهادار هر شخصی که با انجام اقداماتی، ظاهری گمراه‌کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمت‌های کذب یا اغوای (فریب) اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار منجر شود به حبس تعزیری تا پنج سال و جزای نقدی تا پنج برابر سودهای به دست آمده محکوم خواهدشد.

نحوه وصول مطالبات بیمه تامین اجتماعی

سازمان بورس و اوراق بهادار به موجب قانون می‌تواند علیه کسانی که فعالیت غیرمجاز مانند سبدگردانی، یا ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری و سیگنال فروشی انجام می‌دهند، طرح دعوی کند.

قوانین مربوط به کلاهبرداری از طریق سیگنال فروشی چه می‌باشند

همان‌گونه که بیان شد قوانین مربوط به جرم کلاهبرداری در بازار بورس و فروش سیگنال علاوه بر قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری، قانون بازار اوراق بهادار می‌باشد که در این قانون در ماده۴۶ بیان شده است؛

اشخاص زیر به حبس تعزیری از سه ماه تا یکسال یا به جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر سود به‌دست آمده یا زیان متحمل نشده یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد:

۱ – هر شخصی که اطلاعات نهانی مربوط به اوراق بهادار موضوع این قانون را که حسب وظیفه در اختیار وی قرار گرفته به نحوی از انحاء به ضرر دیگران یا به نفع خود یا به نفع اشخاصی که از طرف آنها به هر عنوان نمایندگی داشته باشند، قبل از انتشار عمومی، مورد استفاده قرار دهد و یا موجبات افشاء و انتشار آنها را در غیر موارد مقرر فراهم نماید.

۲ – هر شخصی که با استفاده از اطلاعات نهانی به معاملات اوراق بهادار مبادرت نماید.

۳ – هر شخصی که اقدامات وی نوعا منجر به ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمتهای کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود.

۴ – هر شخصی که بدون رعایت مقررات این قانون اقدام به انتشار آگهی یا اعلامیه پذیره نویسی به منظور عرضه عمومی اوراق بهادار نماید.

جرم فروش سیگنال

برای طرح شکایت کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال چه اقدامی باید انجام داد

برای طرح شکایت کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال، می‌توان به دادسرا مراجعه و اعلام جرم کرد. همچنین می‌توانید از طریق سایت سازمان بورس اقدام به طرح شکایت کنید. علاوه بر این با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی می‌توان اقدام به ثبت شکایت کلاهبرداری نمایید.

دفتر خدمات الکترونیک پس از ثبت شکایت، درخواست ثبت شده را به دادسرای صالح که دادسرای محل وقوع جرم می‌باشد، ارسال می‌نمایند و در دادسرا بازپرس و دادستان نسبت به جرم انجام شده تحقیقات و تعقیبات لازم را انجام می‌دهند و پس از محرز شدن جرم، با صدور قرار جلب به دادرسی، پرونده را به دادگاه صالح جهت رسیدگی ارسال می‌کنند.

منظور از دادگاه صالح این است که چه دادگاهی بر اساس قانون می‌تواند به این جرم رسیدگی کند.

وکیل کلاهبرداری از طریق سیگنال فروشی

دریافت مشاوره از وکیل متخصص در حوزه جرم کلاهبرداری و جرایم مربوط به سیگنال و سیگنال فروشی باعث آگاهی از قوانین و مقررات مربوط به این جرایم و روند قضائی رسیدگی به این جرایم می‌شود.

همچنین از بروز ضرر و خسارت بیشتر در این‌گونه جرایم جلوگیری می‌کند و موجب احقاق حق زائل شده از طریق کلاهبرداری‌های اینچنینی می‌شود.

به همین دلیل، موسسه حقوقی مهرپارسیان، با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری، دکترمحمدرضا مهری، با دارا بودن وکلای متخصص و متبحر در حوزه کلاهبرداری از طریق سیگنال فروشی، به شما مخاطبان گرامی، معرفی می‌گردد.

کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۴.۸/۵ - (۵۰ امتیاز)

۶ دیدگاه

  • سلام. از من در بورس کلاهبرداری شده، با فردی اشنا شدم که سیگنال فروش بود الان برای ثابت کردن کلاهبرداری چه مدارکی نیاز دارم؟

    • باسلام وقت بخیر. باتوجه به توضیحات مختصر شما افراد مالباخته با مدارکی همچون فیش های واریزی، عکس از اطلاعاتی که ارائه شده و از تغییرات قبل یا بعد در بازار مطلع باشد و از ابتدا در محاکم عمومی دادگستری مطرح نمیشود بلکه مستند به ماده ۳۶ قانون اوراق بهادار در هیات داوری که به عنوان یکی از طرق حل و فصل اختلافات است.

  • سلام من یک کانالی زدم و تحلیل های خودم از بازار بورس رو با دیگران به اشتراک میزارم بابت این مورد من تقاضا وجه نکردم صرفا دوست دارم به چند کمک کنم تا ارتقا پیدا کنن ایا کار من جرم هستش ؟

    • سلام دوست عزیز
      آنچه در قانون جرم انگاری شده است، فروش سیگنال می باشد. دادن اطلاعات و تحلیل های شخصی جرم نیست، ولیکن ممکن است موجبات جرایم دیگر را فراهم کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص این حوزه با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و عرض ادب
    ما ۵ ماه با راهنمایی های یک شخصی اقدام به سرمایه گذاری کردیم و الان متوجه شدیم تمام اطلاعاتی که این آقا به ما میدادن همه بی اساس بوده ایشون ادعا داشتن که کارمند سازمان بورس هستن و اطلاع دارن از نمودارها. آیا میشه از ایشون شکایت کرد ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق قانون بازار اوراق بهادار هر شخصی که با انجام اقداماتی، ظاهری گمراهکننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمتهای کذب یا اغوای (فریب) اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار منجر شود به حبس تعزیری تا پنج سال و جزای نقدی تا پنج برابر سودهای به دست آمده محکوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *