کلاهبرداری از طریق تریدینگ

کلاهبرداری از طریق تریدینگ

کلاهبرداری از طریق تریدینگ


با بررسی کلاهبرداری از طریق تریدینگ همراهتان هستیم.

ترید در معاملات رمز ارزها به معنی معامله کردن می‌باشد. کلاهبرداری نیز جرمی است که در قانون مجازات اسلامی توسط قانون‌گذار جرم‌انگاری شده و برای آن مجازات در نظر گرفته  شده است.

کلاهبرداری از طریق تریدینگ به این صورت انجام می‌شود که شخص کلاهبردار، با شیوه‌های مختلف موجب فریب اشخاص در معاملات رمز ارزها می‌شود و در نتیجه مال و اموال آنها را می‌برد.

در گروه وکلای کیفری موسسه حقوقی مهرپارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ پرداخته است و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات در خصوص این موضوع به شما همراهان گرامی می‌باشد.

همچنین جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره در خصوص کلاهبرداری از طریق تریدینگ می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه مهرپارسیان که در انتهای مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم موضوع کلاهبرداری از طریق تریدینگ

  1. تریدینگ چیست؟
  2. کلاهبرداری چیست؟
  3. شرایط تحقق جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ چه می‌باشد؟
  4. جرم شروع به کلاهبرداری از طریق تریدینگ چیست؟
  5. رایج ترین شیوه سوء استفاده از اعتماد کاربران توسط کلاهبرداران چیست؟
  6. بهترین وکیل درخصوص جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ چه وکیلی است؟
استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال

تریدینگ چیست؟

معامله کردن در خصوص رمز ارزها و ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه وجود خارجی و فیزیکی ندارند توسط بازارهای مجازی و اینترنتی انجام می‌گیرد.

خرید و فروش رمز ارزها توسط نرم‌ افزارهای خاصی انجام می‌شود. ترید به معنی تجارت و مبادله و معامله کردن و تجارت رمز ارزها می‌باشد.  خرید و فروش رمز ارزها را تریدینگ می‌گویند که توسط اشخاصی به نام تریدرها انجام می‌شود.

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری از جمله جرایم علیه اموال می‌باشد که در قانون مجازات اسلامی و در قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری پیش‌بینی شده است، همچنین در قانون جرایم رایانه‎‌ای و قانون تجارت الکترونیک نیزکلاهبرداری اینترنتی پیش‌ بینی و برای آن مجازات تعیین شده است.

در تعریف و تحقق جرم کلاهبرداری باید عنوان کرد که برای تحقق این جرم شخص کلاهبردار با انجام عملیات متقلبانه باعث فریب و اغفال افراد می‌شود، و به موجب این فریب و اعتمادی که از اشخاص به دست می‌آورد مال و اموال آنها را می‌برد.

به طور مثال در فرض مقاله کلاهبرداری از طریق تریدینگ شخصی که با انجام مانورهای متقلبانه مانند معرفی خودش به عنوان نماینده یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز، یا معرفی خود به عنوان یک تریدر حرفه‌ای که معاملات زیادی را در بازار رمزارزها انجام می‌دهد، به این طریق موجب فریب و اغفال اشخاص می‌شود و آن‌ ها به خیال اینکه با یک تریدر حرفه‌ای کار می‌کنند سرمایه خود را در اختیار کلاهبردار قرار می‌دهند و کلاهبردار سرمایه آنها را می‌برد و سپس مخفی یا متواری می‌شود.

شرایط تحقق جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ چه می‌باشد

همان‌گونه که گفته شد به طور کلی برای تحقق جرم کلاهبرداری باید شرایطی وجود داشته که در تمام جرایم مشترک می‌باشند که حقوق‌دانان آنها را به سه دسته، رکن یا عنصر قانونی، رکن یا عنصرمادی، و رکن یا عنصر معنوی تقسیم کرده‌اند.

فرار پزشک از جبران خسارت

رکن قانونی جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ

رکن یا عنصر قانونی به این معنی است که عمل یا رفتار انجام شده توسط قانون‌گذار جرم محسوب شود و برای آن مجازات تعیین شده باشد.

بنابراین رکن قانونی جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری، ماده ۶۷ قانون تجارت الکترونیک و قانون جرایم رایانه‌ای می‌باشد.

رکن مادی جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ

رکن مادی به این معنی است که مجرم، مرتکب رفتاری شود که توسط قانون‌گذار جرم محسوب شود به طور مثال در جرم کلاهبرداری انجام عملیات متقلبانه و فریب‌کارانه و گرفتن مال و بردن مال، رکن مادی جرم محسوب می‌شوند.

مصادیقی که قانون‌گذار برای رکن مادی کلاهبرداری بیان کرده است عبارتند از: توسل به وسایل متقلبانه (انجام عملیات متقلبانه)، بردن مال متعلق به دیگری، انجام اعمال غیرمجاز از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‎ ها یا مختل کردن سامانه به منظور دریافت وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری، می‌باشد.

رکن معنوی جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ

رکن معنوی به این معنی است که شخص مجرم با انجام رفتار مجرمانه بخواهد یا بداند که در نتیجه رفتارش آسیب یا ضرری به شخص دیگر وارد می‌شود، به عبارتی دیگر با انجام رفتار و هر نوع عملی، قصد یا سوء نیت آسیب رساندن به شخصی را داشته باشد.

با توجه به آنچه که گفته شد، رکن معنوی این جرم، جلب اعتماد مردم با هدف ضرر و آسیب زدن به شخص مالباخته و بردن مال و اموال او می‌باشد.

دفتر وکیل در فرمانیه

جرم شروع به کلاهبرداری از طریق تریدینگ چیست؟

برای اینکه جرمی محقق شود چند مرحله توسط مجرم طی می‌شود. اولین مرحله اندیشه مجرمانه است. یعنی مجرم فقط به انجام جرم فکر می‌کند. مرحله بعد تهیه مقدمات جرم مثل خریدن وسایل یا راه‌اندازی سایت و.. می‌باشد. سومین مرحله، شروع به جرم و مرحله آخر انجام جرم تام می‌باشد. در این مرحله جرم به صورت کامل انجام می‌شود و نتیجه محقق می‌گردد.

شروع به جرم به حالتی گفته می‌شود که، شخص شروع به انجام جرم می‌کند اما قبل از اینکه جرم به صورت کامل محقق گردد به واسطه عامل خارج از اراده مجرم، جرم به صورت کامل و تام انجام نمی‌شود.

بنابراین در جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ به هر شیوه‌ای که کلاهبرداری آغاز شود، اما قبل از اینکه نتیجه محقق شود مثلا قبل از اینکه اموال را با خود ببرد، توسط پلیس دستگیر شود، کلاهبرداری محقق نشده است و به مجازات شروع به کلاهبرداری محکوم می‌شود.

رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری از طریق تریدینگ چیست؟

رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری در خصوص تریدینگ این است که کلاهبردار اقدام به طراحی شبکه یا نرم‌افزار انجام معاملات (تریدینگ) می‌نماید و با انجام تبلیغات فراوان، مدتی هم در آن سایت اقدام به انجام فعالیت‌های مربوط به رمزارزها می‌نماید، اما پس از اینکه اعتماد مردم را به دست آورد و سود زیادی از انجام این عمل به دست آورد به طور ناگهانی سایت یا نرم‌افزار را از دسترس خارج می کند و یا هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهد.

نحوه رسیدگی به جرم کلاهبرداری از طریق تریدینگ چیست؟

برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری ابتدا باید مجنی‌علیه (شخصی که از جرم ضرر دیده است) طرح دعوا کند، برای طرح دعوا چنانچه دارای وکیل باشید، وی از درگاه شخصی سامانه ی خود در قوه قضائیه اقدام به ثبت شکایت می‌کنند و چنانچه وکیل نداشته باشید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضائی می‌توانید شکایت خود را ثبت کنید.

عفو محکومین

همچنین می‌توان از طریق پلیس نیز اقدام کنید. پس از اینکه شکایت ثبت شود، برای رسیدگی پرونده به دادسرایی که صلاحیت رسیدگی به جرم را دارد فرستاده می‌شود و بازپرس و دادستان پس از انجام تحقیقات لازم با صدور قرار لازم، پرونده را به دادگاه ارسال می‌کنند.

قاضی دادگاه پس از رسیدگی به جرم براساس قانون حکم مناسب صادر می‌نماید.

وکیل و مشاور حقوقی متخصص در موضوع کلاهبرداری اینترنتی

دریافت مشاوره از وکیل متخصص در حوزه جرایم کیفری و جرایم رایانه‌ای، از بروز مشکلات و ضررهای بیشتر جلوگیری می‌کند و همچنین موجب آگاهی از قوانین و مقررات مربوط به این جرم و روند رسیدگی می‌شود.

به همین منظور موسسه حقوقی مهرپارسیان، با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری، دکتر محمدرضا مهری، که دارای وکلای متخصص و متبحر در حوزه جرم کلاهبرداری می‌باشد، جهت دریافت مشاوره و پذیرش پرونده به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

کلاهبرداری از طریق تریدینگ

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۴.۸/۵ - (۵۳ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    من با راهنمایی فردی در اپلیکیشنی که مربوط به رمز ارزها است ثبت نام کردم که گقتن با پرداخت یک حق عضویت حدودا ۴۰۰ دلاری شما اشتراک چندماه دریافت می‌کنید که میتونه میزان ریسک سرمایه گذاری رو نشون بده و یک شبیه ساز و بعد از پرداخت کلا این دست رسی وجود نداشت آیا من میتونم شکایت کنم ؟

    • سلام وقت شماهم بخیر
      بله این مورد از مصادیق کلاهبرداری میباشد. و شما میتوانید شکایت خود را تحت عنوان کلاهبرداری ارائه دهید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *