کلاهبرداری باینری آپشن

کلاهبرداری از طریق باینری آپشن

کلاهبرداری از طریق باینری آپشن


وکیل کلاهبرداری باینری آپشن بیان می‌دارد یکی از جرایم پیش‌بینی شده در قوانین کیفری، جرم کلاهبرداری است که امروزه اشخاص کلاهبردار از هر طریقی مخصوصا با توسل به عملیات و مانورهای متقلبانه و با بهره گیری از  انواع معاملات واقعی و یا صوری در فضای مجازی، از جمله باینری آپشن  اقدام به کلاهبرداری و بردن اموال مردم می‌نمایند.

باینری آپشن از دو کلمه باینری و آپشن تشکیل شده است. باینری یعنی صفر و یک کردن و آپشن به معنی اختیار می‌باشد.

در باینری آپشن به شیوه‌های مختلفی اقدام به انجام کارهایی می‌کنند که ممکن است موجب سود یا ضرر آنها گردد که چنانچه احتیاط و تمام و جوانب امر رعایت نگردد ممکن است افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری نمایند.

گروه وکلای موسسه حقوقی مهرپارسیان به بررسی کلاهبرداری باینری آپشن پرداخته است و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره از وکلای متخصص موسسه حقوقی مهرپارسیان با شماره تماس‌های موسسه که در انتهای مقاله درج شده‌اند، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهمی که پیرامون موضوع کلاهبرداری باینری آپشن بررسی می‌شوند:

  1. کلاهبرداری چیست؟
  2. باینری آپشن چیست؟
  3. معاملات باینری آپشن چگونه انجام می‌شوند؟
  4. قوانین مرتبط با باینری آپشن چه می‌باشند؟
  5. وکیل باینری آپشن چه کمکی به اشخاص می‌کند؟

کلاهبرداری چیست

در جرم کلاهبرداری، شخص کلاهبردار با انجام عملیات و کارهای امیدوار کننده به امور غیرواقعی و متقلبانه منجر به فریب و اغفال اشخاص می‌شود و با استفاده از این فریب، اموال و داراییهای افراد را می‌برند.

وکیل کلاهبرداری باینری آپشن اعلام می دارد برای اینکه جرم کلاهبرداری باینری آپشن به وقوع بپوندد باید شرایط این جرم مانند رکن‌مادی و رکن‌معنوی و رکن‌قانونی توسط وکیلی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارد مورد بررسی قرار گیرد.

پس از احراز این شرایط توسط وکیل متخصص می‌توان اقدام به طرح دعوی نمود که بدون کمک گرفتن از وکیل متخصص این نوع کلاهبرداری قابل اثبات نیست.

باینری آپشن چیست

نوعی بازار جدید مالی و یک شیوه نوین برای کسب درآمد و تجارت آنلاین در اینترنت و بستر مجازی می‌باشد.
دلیل استقبال از این شیوه کسب درآمد، سادگی آن و مشخص بودن میزان سود و ضرر قبل از انجام معامله می‌باشد.

طبق گفته وکیل کلاهبرداری باینری آپشن کلمه باینری به معنی صفر و یک، در اینجا به معنی این است که معامله گران در باینری پس از پایان زمان معامله، یا موفق به گرفتن سرمایه خود به همراه سودِ از پیش تعیین شده می‌شوند یا هیچ چیز باز نمی‌گردد و سرمایه آنها صفر می‌شود.

واژه آپشن هم همان‌گونه که بیان شد به معنی اختیار است و در اینجا صاحب کالا متعهد و ملزم به خرید یا فروش در قیمت از پیش تعیین شده نمی باشد، بلکه  فقط مختار است که این معامله را در صورت تمایل انجام دهد یا خیر، که همین امر موجب تفاوت باینری آپشن و تریدینگ شده است.

به همین دلیل است که اینگونه قراردادها را آپشن (اختیار) می نامند در واقع در این نوع فعالیت اشخاص حاضر به پیش بینی سود این شرکت در یک زمان مشخص بنا بر اختیار خود هستند.

مدت زمان و تاریخ انقضا در باینری آپشن بسیار حائز اهمیت است که در سایر معاملات در فضای مجازی به این شکل حائز اهمیت نیست.
در نهایت چنانچه پیش‌بینی‌های انجام شده درست باشد علاوه بر سرمایه گذاشته شده، سود تعیین شده نیز دریافت می‌شود، اما اگر اشتباه پیش بینی شود نه تنها سودی از این نوع معامله عاید افراد نمی‌گردد بلکه کل مبلغ گذاشته شده برای سرمایه گذاری را از دست می‌دهند.

معاملات باینری آپشن چگونه انجام می‌شوند

وکیل متخصص کلاهبرداری باینری آپشن در این خصوص بیان داشتند: 

معروف‌ترین نوع معامله‌ی باینری آپشن  CALL/PUTاست. در این نوع معامله، افراد پیش‌بینی می‌کنند که قبل از پایان مدت زمان معامله قیمت بالا می‌رود یا پایین می‌آید.

توجه داشته باشید که مهم‌ترین عوامل برای هر معامله باینری آپشن، زمان و قیمت شروع معامله و قیمت پایان معامله می‌باشد.
به طور مثال سرمایه‌گذاران حدس می‌زنند قیمت یک کالا مثل طلا، نقره یا سهام یک شرکت و… در پایان مدت زمان انقضا معامله برای مثال ده دقیقه یا دو ساعت، بالاتر یا پایین‌تر از قیمت زمان شروع معامله خواهد بود.

قوانین مرتبط با باینری آپشن چه می‌باشند:

باینری آپشن آثار حقوقی در پی دارد که در ادامه مقاله کلاهبرداری باینری آپشن به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
در خصوص باینری آپشن قانون مدون و نوشته شده‌ای وجود ندارد اما برای استدلال صحیح باید بین چند فرض قائل به تفکیک شد.

به طور مثال شخصی که اقدام به راه‌اندازی سایت برای انجام باینری آپشن می‌نماید، با شخصی که معاملات  باینری آپشن انجام می‌دهد، یا شخصی که اقدام به سیگنال فروشی در باینری آپشن می‌کند، متفاوت است.

وکیل متخصص کلاهبرداری باینری آپشن همچنین بیان داشتند که برخی معتقدند باینری آپشن به لحاظ ماهیتی بسیار شبیه به شرط بندی و قمار می‌باشد، بنابراین درآمد حاصل از آن نامشروع است.

در قانون مجازات اسلامی برای جرم قمار مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی پیش‌بینی شده است.
اما در مقابل افرادی که اقدام به باینری آپشن می‌کنند، چون این نوع فعالیت را مبنی بر تحلیل علمی می‌دانند درآمدهای حاصل از آن را نیز مشروع می‌دانند.

همان‌گونه که بیان شد، به دلیل اینکه قانون مدون و نوشته شده‌ای در این خصوص وجود ندارد وکیل متخصص و فعال در حوزه باینری آپشن از مقام رهبری در خصوص درآمد به دست آمده از باینری آپشن، استفتاء نموده‌اند که متن پرسش و پاسخ عینا خواهد آمد.

کلاهبرداری باینری آپشن

باسلام و احترام؛
با توجه به اینکه در باینری آپشن، برنده شدن در ازای پیش‌بینی صحیح قیمت آنی جفت ارزها یا سهام و…. می‌باشد، آیا چنین امری از مصادیق قمار و شرط‌بندی محسوب می‌شود؟ چنین معاملاتی و کسب درآمد از آنها آیا شرعا صحیح است؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
در فرض سوال، بطور کلی درآمد حاصل از آن را بنابر احتیاط واجب مالک نمی‌شوید.
بنابراین با توجه به استفتاء صورت گرفته درآمد حاصل از باینری آپشن، نامشروع می باشد و اگر کسی به دست بیاورد مالک آن نمی‌شود زیرا مالیت ندارد.

چنانچه شخصی با پیش بینی صحیح در باینری آپشن و برنده شدن، اقدام به کسب سود نماید، به جهت نامشروع تلقی شدن وجوه حاصله، امکان تحت تعقیب کیفری قرار گرفتن وی بر اساس اتهاماتی همچون تحصیل مال از طریق  نامشروع و یا پولشویی وجود دارد.

افرادی که نسبت به فروش سیگنال و یا ارائه مشاوره جهت پیش بینی درست اقدام می‌کنند و همچنین اشخاص حقیقی یا حقوقی که با راه اندازی و گرداندن سایتها و کانال های تلگرام و صفحات اینستاگرام،  در باینری آپشن مبادرت به تبلیغات، فروش سیگنال و… اقدام می نمایند، علاوه بر احتمال شکایت کیفری علیه آنها تحت عناوین مجرمانه مذکور و نیز شکایت کلاهبرداری، از حیث مسئولیت مدنی جهت جبران ضرر و زیان وارده نیز امکان مراجعه به آنها وجود دارد.

وکیل باینری آپشن چه کمکی می‌کند

مقررات قانونی که صراحتا در خصوص باینری آپشن تعیین تکلیف نماید وجود ندارد و موجب تفسیر متفاوت و مصداق سازی متفاوتی در بین حقوق‌دانان شده است.

 افرادی که از این طریق مالباخته شده‌اند بدون مشاوره گرفتن از وکیل متخصص نمی‌توانند طرح دعوا نمایند، چرا که اصل تفسیر به نفع متهم، و تفسیر محدود و مضیق قوانین جزایی و جرم‌انگاری نشدن این نوع فعالیت تجاری و همچنین تحلیل علمی که در این خصوص صورت می‌گیرد موجب برائت و بی‌گناهی شخص معامله کننده در این بازار می‌شود.

به همین منظور موسسه حقوقی مهرپارسیان با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری، دکتر محمدرضا مهری، که دارای وکلای متخصص و متبحر در حوزه باینری آپشن می‌باشد، جهت دریافت هرگونه مشاوره و پذیرش پرونده در حوزه کلاهبرداری باینری آپشن، به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۱۴ امتیاز)
دخالت در مناقصه یا مزایده

۴ دیدگاه

  • سلام من ارز دیجیتال به کیف پول یه شخصی که گفت نماینده قانونی یه شرکت خارجی هست انتقال دادم فقط ازش ادرس ایمیل و شماره های خارجی مجازیش و ادرس کیف پولش رو دارم. هیچ سودی به من نداده در صورتی گفت روزانه میتونی سودت رو ببینی الان گفته حق کمیسیون باید بدی حدودا ۹۶۰ دلار. الان چی میشه کمکم کنید ؟

    • با سلام. اینگونه مسائل نیاز به بررسی دقیق تر دارد و به نتیجه رسیدن چنین پرونده هایی به راحتی امکان پذیر نمی¬باشد و تابع موارد زیاد و مختلفی می¬باشد. به هر حال شما امکان طرح شکایت کیفری را دارید ، که ابتدا یک شکواییه تنظیم کنید و از طریق دادسرای محل سکونت خود مراحل شکایت را پیگیری نمایید.

  • سلام. اگر من به عنوان سرمایه گذار یا نمایندگی بروکر، وارد بازار باینری آپشن یا فارکس شوم ممکنه بخاطر معامله ای که انجام بدم مجازات بشم و قانون پیگیری کند؟

    • سلام دوست عزیز
      سرمایه گذاری اشخاص حقیقی در بازارهای مختلف بجز مواردی که صراحتا در قانون و مقررات منع شده ،بامحدودیتی مواجه نمی باشد. در صورت هرگونه ادعا مثل از دست دادن دارایی ، هیچ حمایت قانونی از شما صورت نخواهد گرفت و برای استیفای حقوق خود با موانع متعدد روبرو خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *