پولشوئی در سیستم بانکی

پولشوئی در سیستم بانکی

پولشوئی در سیستم بانکی


در مقاله پولشوئی در سیستم بانکی با بررسی نحوه استفاده از سیستم بانکی برای پولشوئی همراهتان هستیم.

از جمله جرائم اقتصادی که سود هنگفتی نصیب مرتکبان می کند پولشوئی است. برای تحقق جرم پولشوئی، نیاز به جرم اولیه و پایه است. چرا که بدون ارتکاب جرم مالی و اقتصادی به مفهوم خاص، امکان تحقق جرم پولشوئی متصور نیست.

به این نکته توجه داشته باشید که جرائم خاص اقتصادی، بدون همراهی و کمک عده ای در قالب شبکه مجرمانه مانند، اختلاس، ارتشاء، خرید و فروش ارز و حواله های بانکی بین المللی، قاچاق مواد مخدر، گردانندگی سایت های قماربازی، قاچاق انسان و …. ممکن نیست.

یکی از ابزارهای ارتکاب جرم پولشوئی، استفاده از سیستم و نظام بانکی کشورها است. در این نوشتار که توسط وکیل تخصصی جرائم اقتصادی و پولشوئی، عضو رسمی موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تهیه شده و در سایت تخصصی حقوقی گروه وکلای مهر تهران، منتشر خواهد شد به صورت خاص به نحوه استفاده از سیستم بانکی برای پولشوئی خواهیم پرداخت.

جهت دریافت مشاوره در خصوص پولشوئی در سیستم بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مثال ساده برای توضیح جرم پولشوئی

فرض کنید سنگی را درون استخر پر از آب می اندازید. لحظه افتادن سنگ در آب کاملا ملموس و قابل مشاهده است. چرا که آب در آن نقطه متلاطم می شود.
بعد از فرو رفتن سنگ، امواج برای چند لحظه دیده می شوند و شما می توانید نقطه ای که سنگ به آن برخورد کرده است را ببینید. هر اندازه که سنگ بیشتر در آب فرو می رود، چین و شکن آب شروع به محو شدن می کند.
رسیدن سنگ به کف استخر، نقطه پایانی ردیابی سنگ است و دیگر امکان ردیابی سنگ وجود ندارد. این همان اتفاقی است که در جرم پولشوئی قابل تصور است.

مشاوره حقوقی تقسیم ترکه

نحوه استفاده از سیستم بانکی برای پولشوئی

برای دانستن این موضوع، از دکتر محمد رضا مهری وکیل تخصصی جرائم مالی، اقتصادی و مالیاتی تهران، پرسیدیم: آیا امکان استفاده از سیستم رسمی بانکی برای پولشوئی وجود دارد؟

یکی از بسترهای مطمئن برای پولشوئی، سیستم بانکی هر کشوری است. چرا که نظام بانکی هر کشوری به صورت مستقیم، با وجوه نقد سروکار دارد. اما برای این منظور معمولا مجرمین حرفه ای جرائم اقتصادی، تعدادی از مدیران بانکی را با تطمیع و پرداخت رشوه با خود همراه می کنند.

نظارت سیستم بانک مرکزی و مراجع امنیتی در هر کشوری نقش به سزائی در پیشگیری از جرائم اقتصادی دارند.
ابزارهای متنوع پرداخت الکترونیک بانک ها، بانکداری از طریق تلفن بانک و اینترنت بانک، دستگاههای خودپرداز، پایانه های فروشگاهی و … همگی می تواند تیغ دو لبه باشد.
از نظر دکتر محمد رضا مهری وکیل تخصصی جرائم اقتصادی بین المللی در تهران، بروز جرائم سایبری بانکی، یکی از تهدیدهای نظام های مبادله بانکی در بستر وب است.

ابزارهای بانکی قابل استفاده در جرم پولشوئی
گشایش اعتبار اسنادی

در این روش اطلاعات موجود در اسناد، به صورت عدم و مبهم مطرح می شود. در بعضی موارد حتی پروفرمای کالا نیز ارائه نمی شود. بر این اساس امکان جرائم اقتصادی خاص زیر بروز خواهد یافت.

  • انتقال منابع نامشروع از راه لحاظ کردن حق کمیسیون غیر متعارف برای طرف خارجی.
  • تنظیم اسناد صوری برای حمل کالا، تبانی بین طرفین برای صدور اسناد صوری بدون مبادله واقعی کالا.
  • گنجاندن شرط پیش پرداخت صد در صدی بدون دریافت ضمانت نامه.
  • وارد نمودن ایراد مغایرت جهت مردود اعلام نمودن اسناد. در این روش فرصت چانه زنی ایجاد شده و در نهایت با تخفیف بسیار زیاد اسناد رو مورد پذیرش قرار می دهند. از محل این اختلاف مبلغ نیز طرفین منتفع می شوند.
  • شرط تحویل کالا در محل فروشنده. از این راه ذینفع اجازه خواهد داشت تا مبلغ بالاتری را به عنوان هزینه حمل و نگهداری به قرارداد تحمیل نموده و از اضافه اعتبار دریافتی طرفین استفاده خواهند کرد.
  • صدور ضمانت نامه های بانکی برای پولشوئی
قتل خطای محض

در این روش با برگزاری مناقصه عمومی، یکی از شرکتهای اقماری و کاغذی خود را به عنوان برنده اعلام می کنند. این برنده ضمانت نامه ای با مبلغی بسیار بالاتر از مبلغ قرارداد ارائه می دهد. از دیگر سو مناقصه دهنده عمدا کار را نیمه تمام گذارده و اجازه وصول ضمانت نامه را از طریق سیستم بانکی می دهد. در نتیجه پول کثیف از طریق ضمانت نامه به صورت قانونی از سیستم بانکی خارج می شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص پولشوئی در سیستم بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ضمانت نامه بانکی پیش پرداخت

در این روش با در نظر گرفتن شرط پیش پرداخت، اعتباری گشوده می شود. بعد از انتقال پیش پرداخت و صدور ضمانت نامه، با تبانی طرفین و در بعضی موارد همراهی بانک به دلیل دریافت رشوه، برای ورود کالا و اعتبار ضمانت نامه صادر شده پیگیری نمی شود.

روش های دیگر استفاده از سیستم بانکی برای پولشوئی

  • سفارش حمل یا خرید کالا که با کار معمول مشتری همخوانی ندارد
  • استفاده از اسنادی که صرفا تحت کنترل صادر کنده است، مانند برات و…
  • دریافت و پرداخت در داخل کشور با مبالغ غیر واقعی
  • صدور فاکتورهای صوری و انتقال وجوه از طریق بانک با ارائه اسناد خرید و فروش صوری
  • ارسال کالای صادراتی به صورت وصولی بدون ارائه اسناد و مشخصات کالا

معرفی بهترین وکیل جرائم اقتصادی در تهران

در بعضی موارد ممکن است اشخاص حقوقی و حقوقی بدون اطلاع در دام پولشویان گرفتار شوند. وجود پرونده های متعدد در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران موید این ادعاست. اشخاصی که بدون هیچ اختیاری به عنوان مدیران شرکت های صوری و کاغذی معرفی شده اند.

وکیل فروش مال غیر شمال تهران

مدیران مالی شرکت های تجاری که صرفا به دستور مدیران شرکت ها اقدام به عملیات و جرائم پایه برای پولشوئی داشته اند. انتقال وجوه توسط کارپرداز شرکت به دستور مدیران شرکت که قصد خرید ارز خارج از چارچوب قوانین را داشته اند.
صدور فاکتورهای صوری توسط کارکنان به دستور مدیران جهت فرار مالیاتی و آگاه به موضوعات جرائم مالی کمک شایانی خواهد کرد.

وکلای تخصصی جرائم اقتصادی در موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تحت راهنمائی و مشاوره دکتر محمدرضا مهری متانکلائی یکی از ده وکیل برتر جرائم اقتصادی در ایران، حامی شما در مراحل رسیدگی به پرونده های اقتصادی و جرائم مالی خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص پولشوئی در سیستم بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل پولشوئی در سیستم بانکی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (18 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام اگر فردی با وجوهات حاصل از کلاهبرداری ملکی را بخرد و آن ملک را وثیقه ی وام قرار دهد و تسهیلات دریافت نماید آیا وجه حاصل از تسهیلات مشمول پولشوئی می‌شود؟

    • سلام وقت شما بخیر
      هر اقدامی که با وجه حاصل از اعمال مجرمانه صورت گیرد به نحوی که توسط آن اخفای منشاء شود وارد در تعریف پولشوئی می‌باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص می‌توانید با خطوط موسسه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *