کلاهبرداری در خرید و فروش سکه

کلاهبرداری در خرید و فروش سکه

در گروه وکلای کیفری موسسه حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی جرم کلاهبرداری در خرید و فروش سکه پرداخته است و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

برای خرید و فروش طلا باید مجوزهای قانونی دریافت شود، اما امروزه خرید و فروش طلا و سکه از طریق فضای مجازی و اینترنت هم وجود دارد که هیچ نظارتی بر روی آنها صورت نمی‌گیرد.
همین امر سبب شده که کلاهبرداری در بازار طلا و سکه به دو روش سنتی، و اینترنتی و مجازی، انجام شود.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره از موسسه حقوقی مهر پارسیان، با شماره تماس‌های موسسه که در انتهای مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید.

سوالات مهمی که پیرامون موضوع کلاهبرداری در خرید و فروش سکه مورد بررسی قرار می‌گیرند:

۱. کلاهبرداری چیست؟
۲. شرایط تحقق جرم کلاهبرداری چیست؟
۳. جرم قلب سکه چیست و چه مجازاتی دارد؟
۴. مجازات جرم کلاهبرداری در خرید و فروش سکه چیست؟
۵. بهترین وکیل در خصوص کلاهبرداری در خرید و فروش سکه چه وکیلی است؟

همه چیز درباره دادرسی مالیاتی

کلاهبرداری چیست

کلاهبرداری از جمله جرایم علیه اموال می‌باشد که در آن شخص کلاهبردار با انجام رفتارهای اغفال کننده و فریب‌دهنده (مانور متقلبانه) موجب اغفال و فریب افراد می‌شود و در اثر این فریب، مالی را از اشخاص مغفول شده می‌برد.

شرایط تحقق جرم کلاهبرداری چیست

شرایط تحقق جرم به این معنی است که تا زمانی که چند شرط یا رکن و یا عنصر وجود نداشته باشد آن جرم محقق نمی‌شود و قابلیت پیگیری و تعقیب و مجازات مجرم جرم وجود ندارد.
حقوق‌دانان به این شرایط، عناصر یا ارکان تشکیل دهنده جرم می‌گویند که شامل سه رکن از قبیل عنصر قانونی جرم، عنصر مادی جرم و عنصر معنوی (روانی) جرم می‌باشد.

رکن قانونی جرم کلاهبرداری در خرید و فروش سکه

عنصر یا رکن قانونی جرم به این معنی است که آن رفتاری که مجرم برای انجام جرم انجام داده است، توسط قانون‌گذار جرم‌انگاری شده باشد و همچنین برای آن مجازات تعیین کرده باشد.
بنابراین در جرم کلاهبرداری از طریق خرید و فروش سکه، رکن قانونی آن در قانون مجازات اسلامی و قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری وجود دارد.

رکن مادی جرم کلاهبرداری درخرید و فروش سکه

عنصر یا رکن مادی جرم به این معنی است که شخص مرتکب رفتار یا اعمالی شود که توسط قانون جرم محسوب می‌شوند.
با توجه به مواد قانون مجازات اسلامی و قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری و همچنین نظر حقوق‌دانان، رفتاری که برای تحقق جرم کلاهبرداری، کلاهبردار باید انجام دهد، مانور متقلبانه یعنی توسل به ابزاری که موجب فریب اشخاص شود و همچنین بردن اموال اشخاص می‌باشد.

وکیل تخصصی پرونده جعل اسناد

رکن معنوی (روانی) در جرم کلاهبرداری در خرید و فروش سکه

رکن یا عنصر معنوی به این معنی است که شخص مجرم که در این فرض کلاهبردار می‌باشد، با انجام جرم، قصد ضرر یا آسیب زدن به شخصی را داشته باشد یا آگاه باشد که با انجام این جرم، ضرر یا آسیبی به شخص وارد می‌شود.
بنابراین در جرم کلاهبرداری، رکن معنوی یا روانی، بردن مال مجنی علیه (کسی که از جرم، ضرر و آسیبی دیده است) می‌باشد.

بررسی ارکان در جرم کلاهبرداری در خرید و فروش سکه

برای تحقق جرم کلاهبرداری از طریق خرید و فروش سکه باید هر سه رکن گفته شده وجود داشته باشد، رکن قانونی که واضح و مشخص است اما رکن مادی و معنوی باید توسط شاکی و در برخی موارد توسط دادستان اثبات گردد.

درواقع برای تحقق جرم کلاهبرداری در خرید و فروش سکه، چه به صورت کلاهبرداری سنتی و چه به صورت کلاهبرداری اینترنتی شخص کلاهبردار حتما باید مانور متقلبانه داشته باشد یعنی کارهایی انجام دهد که موجب فریب گردد مثلا با راه‌اندازی سایت بدون مجوز با تبلیغات گسترده اقدام به خرید و فروش سکه و طلا نماید و همچنین مالی برده شود.
بنابراین صرف انجام عملیات متقلبانه موجب تحقق جرم نیست و حتما باید مالی برده شود که رکن معنوی تحقق یابد.

جرم قلب سکه چیست و چه مجازاتی دارد

جرم قلب یا ساختن سکه تقلبی جزء جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی می‌باشد و جرمی مجزا از کلاهبرداری در خرید و فروش سکه می‌باشد. در این جرم همان‌طور که مشخص است، شخص مجرم اقدام به ساختن یا تغییر یا کم کردن از میزان طلا موجود در سکه می‌نماید.
نکته مهم در خصوص قلب و ساختن سکه این است که ساخت سکه‌های اصلی جرم محسوب می‌شود و منظور از سکه اصلی، سکه‌هایی است که بین مردم رواج دارند مثل سکه‌های موجود در بازار مثل سکه تمام بهار آزادی.

تبادل لوایح چیست؟

مجازات این جرم بر اساس ماده ۵۱۹ قانون مجازات اسلامی تعیین می‌شود:

ماده ۵۱۹ – هر کس به قصد تقلب به هر نحو از قبیل تراشیدن، بریدن و نظایر آن از مقدار مسکوکات طلا یا نقره ایرانی یا خارجی بکاهد یا عالماً عامداً‌ در ترویج این قبیل مسکوکات شرکت یا آن را داخل کشور نماید به حبس از یک تا سه سال محکوم می ‌شود.
نکته مورد توجه این است که نوعی کلاهبرداری مشابه با این موضوع وجود دارد که در آن شخص کلاهبردار با انجام عملیات متقلبانه اقدام به فروش طلاهایی می‌نماید که در آن برای رسید به وزن مورد نظر مقداری آهن قاطی طلاها می‌کند و با بالا بردن وزن آن‌ها اقدام به فروش آن‌ها می‌کند.

مجازات جرم کلاهبرداری در خرید و فروش سکه چیست

در خصوص مجازات جرم کلاهبرداری از طریق خرید و فروش سکه باید بیان نمود که با توجه به نوع جرم، مجازات متفاوت می‌باشد.
چنانچه شخصی به طور گسترده اقدام به انجام این جرم نموده باشند به نحوی که موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شود و همچنین مشخص شود که از انجام این عمل مجرمانه قصد ضربه زدن به نظام کشور را داشته است، از مصادیق مفسد فی‌ الارض می‌باشد و به مجازات آن محکوم می‌شود.

اگر فردی به صورت سنتی اقدام به جرم کلاهبرداری در خرید و فروش طلا نماید، به مجازات جرم کلاهبرداری در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری که حبس و جزای نقدی و پس دادن مال برده و در برخی موارد انفصال می‌باشد، محکوم می‌گردد.
چنانچه فردی از طریق فضای مجازی و اینترنت اقدام به کلاهبرداری نموده باشد، براساس قانون تجارت الکترونیک و قانون جرایم رایانه‌ای مجازات خواهد شد.

مشاور حقوقی تریدینگ

بهترین وکیل در خصوص کلاهبرداری در خرید و فروش سکه چه وکیلی است

دریافت مشاوره از وکیل متخصص در حوزه جرایم اقتصادی و جرایم علیه اموال موجب آگاهی و علم نسبت به قوانین مربوط به آن جرم می‌شود و همچنین چگونگی اثبات جرم در صورت ضرر دیدن از جرم انجام شده و چگونگی تخفیف مجازات در صورت ارتکاب جرم می‌شود.
به همین دلیل موسسه حقوقی مهر پارسیان با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری، دکتر محمدرضا مهری، که دارای وکلای متخصص و متبحر و با تجربه درخصوص جرم کلاهبرداری ازطریق خرید و فروش سکه می‌باشد، به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *