گرفتن بیمه بیکاری کارگر

گرفتن بیمه بیکاری کارگر

گرفتن بیمه بیکاری کارگر


امروز در خصوص موضوع گرفتن بیمه بیکاری کارگر همراه شما هستیم.

گاهی کارگران بنا به دلایلی شغل خود را از دست می‌دهند که دولت با توجه به شرایطی به حمایت شخص بیکار می‌پردازد، که در خصوص نوع و نحوه‌ی حمایت دولت توضیحی در این مقاله خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

نکات مهم در خصوص موضوع گرفتن بیمه بیکاری کارگر

آیا بیمه بیکاری شامل تمامی اشخاص بیکار می‌شود؟

آیا میزان بیمه بیکاری زنان و مردان تفاوتی با یکدیگر دارد؟

آیا تفاوتی در میزان بیمه بیکاری اشخاص مجرد و متاهل وجود دارد؟

شرایط لازم برای دریافت مقرری بیمه بیکاری چیست؟

مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشند، تبع کشورهای خارجی نباشند، مستمری بگیر بازنشسته و یا از کار افتاده کلی نباشند، دارای حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه باشند.

مقدار بیمه بیکاری کارگران در سال ۱۳۹۸ به چه میزان است؟

بیمه بیکاری ۹۸ به مشمولان به ازای هر ماه بیکاری، مقرری معادل یک ماه حداقل حقوق پایه سال ۹۸ معادل ۱.۵ میلیون تومان خواهد بود، بنابراین، حداقل مبلغ بیمه بیکاری ۹۸ مبلغ ۱۵ میلیون ریال است، هر چقدر سه ماه قبل از بیکاری، حقوق بیش‌تری گرفته باشید، دریافتی شما برای بیمه بیکاری ۹۸ افزایش می یابد.

میزان دریافت بیمه اشخاص مجرد با اشخاص متاهل به چه میزان است؟

بیمه بیکاری سال ۹۸ یک حق برای کارگران در قالب قانون کار بوده و مجردان به مدت ۳۶ ماه و متاهلان به مدت ۵۰ ماه می‌توانند بیمه بیکاری دریافت نمایند، هر میزان سابقه پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بیشتر باشد.

مبلغ دریافتی بیمه بیکاری ۹۸ و دریافت سقف ماهانه افزایش خواهد یافت برای مثال چنانچه کارگر مجردی که بیش از ۱۲۰ ماه بیمه بیکاری ۹۸ بر اساس حداقل حقوق همان سالی که بیکار شده است دریافت نماید، این میزان برای متاهلان ۲۶ ماه است.

آیا اشخاصی که به صورت موقت بیکار شده باشند نیز بیمه بیکاری دریافت می‌نمایند؟

تمامی اشخاصی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته باشند و به دلایلی از قبیل تغیرات ساختاری، اقتصادی واحد مربوطه به تشخیص وزارتخانه ذیربط و تایید شورای عالی، بیکار موقت شناخته شده باشند نیز مشمول قانون بیمه بیکاری خواهند بود.

آیا بیمه بیکاری شامل کارگرانی که بواسطه قوه قاهره بیکار شدن نیز می‌باشد؟

بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه نظیر:

سیل، جنگ، زلزله و آتش سوزی بیکار می‌شوند، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حوادث بیکار شوند، با رعایت سایر شرایط مقرر می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت نمایند.

بیمه شدگان مکلفند در دوره‌های کارآموزی و سوادآموزی که از سوی ادارات کار و اموراجتماعی و نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود، شرکت کنند و هر دو ماه یک بار، گواهی لازم در این زمینه را به شعب تامین اجتماعی ارائه نمایند.

به چه اشخاصی بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد؟

بازنشستگان و از کار افتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری، اتباع خارجی، چنانچه مجدد مشغول به کار شود، بدون دلیل موجه از شرکت در دورهای کار آموزی یا سواد آموزی خودداری نماید، مشمول استفاده از مستمری بازنشستگی یا از کارافتادگی کلی شود، با دریافت دستمزد مدت بلاتکلیفی به کار اولیه‌اش بازگردد، مدت زمان قانونی دریافت مستمری بیکاری بیمه شده به پایان رسیده باشد و یا شخص فوت نماید.

آیا به رانندگان تاکسی‌ها نیز بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد؟

 آن دسته از رانندگانی که به استناد مصوبه مورخ ۹/۳/۱۳۸۰ بخشی از حق بیمه آنان توسط دولت پرداخت می‌شود و۳% حق بیمه بیکاری نیز برای این قبیل افراد توسط سازمان تأمین اجتماعی وصول نمی‌شود، چون رابطه کارگری و کارفرمایی وجود ندارد، مشمول مقررات بیمه بیکاری نمی‌شوند.

مدارک لازم جهت اخذ بیمه بیکاری چیست؟

اصل و کپی یک سال آخر قرارداد کار یا رای صادر شده، عکس۴*۳ جدید، چهار قطعه، اصل و کپی مدرک فنی اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی گواهی کار از شرکت، اصل و کپی کارت پایان خدمت و کپی صفحه اول دفترچه بیمه.

مشاوره حقوقی گرفتن بیمه بیکاری کارگر

قبول وکالت در پرونده های دیوان عدالت اداری مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

 تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل گرفتن بیمه بیکاری کارگر

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره همراه وکیل آنلاین گرفتن بیمه بیکاری کارگر

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله
وکیل در تجریش

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!