گرفتن پاسپورت آمریکا

گرفتن پاسپورت آمریکا

گرفتن پاسپورت آمریکا


امروز با موضوع گرفتن پاسپورت آمریکا با شما خواهیم بود.

آمریکا در حال حاضر کشوری پیشرفته است و سطح کیفیت زندگی را برای شهروندان ارتقا داده است که این امر موجب شده تا مقصد مهاجرت بسیاری از افراد در سراسر جهان باشد.

طبق برنامه‌های مهاجرتی که دولت ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته است، متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طرق قانونی مانند :سرمایه‌گذاری در آمریکا، ثبت شرکت در آمریکا، اخذ ویزای کار آمریکا و یا اخذ ویزای تحصیل آمریکا اقدام می‌نمایند و افراد بعد از رسیدن به اقامت می‌توانند برای دریافت پاسپورت آمریکا اقدام نمایند. براساس نظرسنجی موسسه گالوپ (در ۱۵۲ کشور)، حدود ۷۵۰ میلیون نفر از مردم دنیا سودای مهاجرت  دارند که ۲۱ درصدشان رویای مهاجرت به آمریکا را در سر  می‌پرورانند. به عبارتی اگر آمریکا محدودیت ویزا را بردارد، می‌تواند ۱۶۰ میلیون نفر به جمعیتش اضافه کند.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص موضوع گرفتن پاسپورت آمریکا

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای اخذ تابعیت آمریکا چه راه‌هایی وجود دارد؟

آیا از طریق سرپرستی فرزند می‌توان به تابعیت رسید؟

اخذ تابعیت آمریکا چه مزایایی دارد؟

تابعیت با اقامت دایم چه تفاوتی دارد؟

[/stextbox]

 

تفاوت تابعیت با اقامت دایم آمریکا

کسانی که دارای اقامت دایم و یا به اصطلاح گرین‌کارت آمریکا هستند، محدودیت‌هایی نسبت به کسانی که تابعیت را اخذ کرده‌اند، دارند؛ از جمله‌ی این محدودیت‌ها باید به موارد زیر اشاره داشت:

افراد مقیم

حق رای در انتخابات عمومی را ندارند

امکان بهره‌مندی از کمک هزینه‌های تحصیلی را ندارند

امکان کار کردن برای دولت فدرال را ندارند

برای سفر و خروج از آمریکا محدودیت زمانی دارند و اگر بیشتر از حد مجاز از ایالت خروج کرده باشند ممکن است اقامت از او پس گرفته شود و مجبور به بازگشت به کشور خود شود.

وکیل مهاجرت فرمانیه

چگونگی گرفتن پاسپورت آمریکا

مجوز صدور گذرنامه به موجب قانون پاسپورت سال 1926 به وزیر امور خارجه آمریکا اعطا شده است. مسئولیت صدور گذرنامه و سایر خدمات گذرنامه، با وزارت امور خارجه، واحد ادارۀ امور کنسولی است. آنها 26 اداره گذرنامه منطقه‌ای در ایالات متحده آمریکا را برای خدمت به عموم مردم اداره می‌کنند.

علاوه بر این، خدمات پاسپورت در سال 2011، دفاتر منطقه‌ای را در آتلانتا، ال‌پاسو، تگزاس و سن‌دیگو، برای تسهیل دسترسی به شهروندان تاسیس کرد. در ایالات متحده آمریکا، حدود 9000 دستگاه پذیرش پاسپورت وجود دارد که توسط سرویس پاسپورت تعیین شده است؛ که ممکن است درخواست‌های گذرنامه معمولی ثبت شود. این امکانات عبارتند از دادگاه‌های ایالات متحده آمریکا، دادگاه‌های دولتی، ادارات پست، ادارات شهرستان و دفاتر شهری.

شرایط اخذ تابعیت آمریکا برای مهاجرین

برای کسب تابعیت ایالات متحده آمریکا شخص باید هنگام تقاضا کردن، حداقل هجده سال سن داشته باشد، مقیم دایم باشد و در پنج سال اخیر شرایط اقامت دایم قانونی آمریکا را داشته باشد؛ البته استثنایی وجود دارد که این مدت زمان کمی کاهش می‌یابد. این استثناها شامل این موارد می‌شود:

اقامت دایم قانونی را کسب کرده باشد

با یک شهروند در سه سال گذشته ازدواج و زندگی کرده باشد

در صورت ازدواج، همسر فرد باید نهایت یک سال قبل از اقدام فرد تابعیت امریکا را کسب کرده باشد

آنها همچنین باید در 5 سال  منتهی به تاریخ تقاضا اقلاً 2 سال و 6 ماه به طور مداوم در آمریکا بوده باشند.

همچنین این نکته وجود دارد که اگر حین این 5 سالی که مقیم دایم امریکا هستند، در یک بازه پیوسته ۶ ماهه یا طولانی‌تر در خارج از آمریکا بوده باشند، واجد شرایط کسب تابعیت نخواهند بود.

وکیل اعاده دادرسی تخصصی کیفری

اخذ تابعیت از طریق پدر و یا مادری که تابعیت امریکا را دارند و شهروند آمریکا محسوب می‌شوند

تولد در خارج از ایالات متحده آمریکا از یک شهروند ایالات متحده، که والدینشان باید هنگام تولد متاهل باشند و حداقل 5 سال قبل از تولد فرزندشان در آمریکا زندگی کرده باشند.

اخذ تابعیت از طریق والدینی که در نیروهای مسلح ایالت متحده آمریکا مشغول به کار باشند

اخذ تابعیت از طریق والدینی که در سازمان‌های بین‌المللی مشغول به کار باشند.

قبول سرپرستی کودک زیر 16 سال یتیم در ایالات متحده آمریکا که البته والدین باید اقامت دایم را داشته باشند و 5 سال به طور مداوم در آمریکا زندگی کرده باشند.

مزایای گرفتن پاسپورت آمریکا

حق رای برای شهروندان

امکان تحصیل در مراکز آموزش عالی امریکا

ورود آسان‌تر خانواده شهروند به امریکا

امکان بهره‌مندی از خدمات درمانی ایالت متحده آمریکا

امکان اخذ تابعیت برای نوزادان تازه متولد شده شهروندان ایالات متحده آمریکا

امکان یافتن شغل در ایالات متحده آمریکا

مشاور حقوقی شرایط گرفتن پاسپورت آمریکا

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه گرفتن پاسپورت آمریکا و همچنین دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره حقوقی مهاجرت با کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 9 الی 19 و پنجشنبه‌ها 9 الی 15 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

وکیل مهاجرت رشت

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *