اخذ اقامت دائم مالتا

 اخذ اقامت دائم مالتا

طرح اخذ اقامت دائم مالتا در سال 1988 از طرف دولت مالتا طراحی گردید. این طرح خصوصا برای افراد بازنشسته، روشنفکران، نویسندگان و مشاوران بین‌المللی و همینطور هر شخصی که مایل به داشتن اقامت دائم مالتا، با توجه به سیستم مالیاتی پایین در کشورهای اتحادیه اروپا می باشد بسیار مناسب است. طرح اخذ اقامت دائم مالتا بی شک جذاب ترین برنامه اقامتی در حال حاضر در دسترس اشخاصی که نیازمند به منتقل کردن موقعیت خود به منظور پرداخت مالیات پایین تر هستند، می‌باشد. علاوه بر این، اشخاص در کشور مالتا از مکانی با محیط امن تر و با استاندارهای بالای زندگی برای هر گروه سنی بهره مند می گردند. طرح اخذ اقامت دائم مالتا جزو یکی از بهترین طرح ها از نظر گذرندان دوران بازنشستگی، پرداخت مالیات پایین و داشتن یک زندگی بی نظیر می‌باشد.

شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم مالتا بسیار ساده و جذاب می باشد و شخص متقاضی از مزایایی بهره مند خواهند شد. در این عنوان به شرایط اخذ اقامت دائم مالتا، خرید اوراق قرضه دولتی در مالتا، اخذ اقامت مادام العمر برای همه اعضای خانواده که توسط مشاوران ارشد حقوق بین‌الملل و مهاجرتی، با مشاوره دکتر محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری گردآوری شده بررسی می گردد.

سوالات متداول درباره اخذ اقامت دائم مالتا

  • شرایط اخذ اقامت دائم مالتا چیست؟ خرید اوراق قرضه دولتی و اخذ اقامت دائم اروپا چگونه محقق می‌شود؟
  • مراحل اخذ اقامت دائم مالتا چگونه است؟ آیا از روش های اخذ اقامت دائم مالتا اطلاعی دارید؟
  • چگونه با اخذ اقامت دائم مالتا از مزایای اقامت در اتحادیه اروپا بهره مند گردید؟
  • آیا بهترین وکیل مهاجرتی در ایران برای اخذ اقامت دائم مالتا را می شناسید؟
  • اقامت دائم مالتا از طریق خرید اوراق قرضه و سرمایه گذاری شامل همه افراد خانواده می‌شود؟
مهاجرت و اقامت در مالتا

شرایط اخذ اقامت دائم مالتا

اقامت عادی در کشور مالتا، نیازمند حضور فیزیکی فرد متقاضی در این کشور به مدت 6 ماه و بیشتر است. شهروندان ایالت متحده آمریکا و اروپا  ممکن است در صورت اثبات توانایی مالی و یا  بر اساس دریافت پیشنهاد کاری و یا ایجاد کسب و کار می‌توانند از اقامت دائم مالتا بهره مند شوند. ملیت های غیر از اروپا، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم مالتا اقدام نمایند. به شرطی که در حال کار کردن در مالتا باشند و یک موقعیت شغلی وکسب کار برای آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین این افراد می‌توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام  نمایند. مشروط بر اینکه به طور قانونی 5 سال متوالی در مالتا اقامت داشته باشند. متقاضیان نباید بیش از 6 ماه، در طول یک سال از 5 سال متوالی حضور در مالتا اعلام کرده اند در خارج از این کشور باشند همچنین در مجموع می‌توانند 10 ماه از این 5 سال را در خارج از کشور مالتا بگذراند.

مراحل لازم جهت اخذ اقامت مالتا بر اساس شرایط زمانی ممکن است متغییر باشد ولی در حالت عمومی، مراحل زیر برای اخذ اقامت دائم مالتا باید انجام شوند:

مرحله اول: متقاضی اخذ اقامت دائم مالتا باید فرمی را بر اساس قوانین پر نموده و به نماینده سیاسی مالتا در کشور متبوع ارائه میگردد و در صورت نبودن سفارت مالتا درکشور متقاضی امکان، ارائه مدارک از طرف متقاضی در مالتا بوسیله نماینده متقاضی اخذ اقامت مالتا ارائه میگردد.

مرحله دوم: اداره مالیات طی نامه رسمی دریافت تقاضا نامه برای اخذ اقامت دائم مالتا را تایید می‌نمایند.

خرید ملک در مالتا

مرحله سوم: اداره مالیات مالتا بعد از طی زمان اعلام شده طی نامه ای اعلام قبولی درخواست متقاضی اخذ اقامت دائم را می‌نماید.

مرحله چهارم: طی 30 روز پس از دریافت نامه قبولی متقاضی اخذ اقامت دائم مالتا موظف است تا مبلغ 5183یورو بعنوان مالیات یک سال اول خود به اداره مالیات مالتا پرداخت نماید. چنانچه به هر دلیلی متقاضی طی یک سال اقامت دائم خود  وارد مالتا نگردد میتواند مبلغ 3560 یورو از مبلغ مالیات پرداخت شده خود را باز پس بگیرد.

مرحله پنجم: طی سی روز از پرداخت مالیات بوسیله متقاضی اخذ اقامت دائم مالتا مجوز اقامت برای متقاضی و افراد تحت سرپرستی او صادر خواهد شد

مرحله ششم: متقاضی اخذ اقامت دائم مالتا بایستی، تا ظرف 12 ماه از تاریخ صدور مجوز در مالتا محلی برای اقامت تهیه نماید.

مرحله هفتم: متقاضی اخذ اقامت دائم مالتا، باید ظرف 15 روز پس از تهیه محلی برای اقامت در مالتا را که بخش درآمدهای داخلی مالتا اعلام نماید. در این مرحله متقاضی می‌تواند نماینده مالیاتی خود را نیز به این بخش معرفی کند.

مرحله هشتم : بر اساس قوانین مالتا دارنده موافقت اخذ اقامت دائم مالتا، موظف است تا طی 14 ماه پس از دریافت مجوز محلی را برای سکونت خود  در صورت خرید خانه با حداقل 117000 یورو، در صورت آپارتمان با حداقل قیمت 71000 یورو در صورت اجاره محلی برای سکونت به قیمت اجاره سالیانه حداقل 4180 یورو تهیه نماید. بر اساس قوانین مالتا  دارنده مجوز اقامت دائم 12 ماه فرصت دارد تا در مالتا اقامت نموده نیز فرصت تهیه مسکن دارد.

ویزای کار مالتا

مرحله نهم: دارنده مجوز اقامت دائم باید براساس قوانین مدارکی را به بخش درآمدی های داخلی مالتا و اداره مالیات مالتا ارائه نماید که نشان دهد بر اساس قوانین مالتا مبلغ قانونی مورد در خواست برای خود و هر یک افراد تحت سرپرست خود وارد مالتا نماید این مبلغ بر اساس قوانین مالتا باید مدت یکسال در حساب  فرد متقاضی در مالتا بوده و پس از ان فرد میتواند مبلغ راه خارج از مالتا ارسال نماید.

مرحله دهم: پس از انجام مرحله نهم بخش درآمد های داخلی و اداره مالیات دارنده مجوز اقامت را از تمدید اقامتش برای مدت یکسال دیگر با خبر میسازد.

روش های اخذ اقامت دائم مالتا

برنامه اخذ اقامت دائم مالتا، تقاضا نامه برای اجازه اقامت دائم توسط افراد با هر ملیتی میتواند داده شود مشروط بر اینکه شرایط ذیل را داشته باشند:

خرید ملک در مالتا: جهت اقدام برای اخذ اقامت دائم مالتا، متقاضیان باید یا به خرید آپارتمانی که ارزش ان کمتر از 117000 یورو نباشد اقدام کنند و یا آپارتمانی با اجازه حداقل 5230 یورو در سال اجاره کنند. متقاضیان اخذ اقامت دائم مالتا باید حداکثر یک سال پس از اخذ از تاریخ اخذ اقامت دائم نسبت به خرید و یا اجاره ملک اقدام کنند. در پایان سال اول اقامت متقاضی باید نشان دهد که آپارتمانی را خریده یا کرایه کرده است. سرمایه گذاری ساختمانی در مالتا عموما محدود می باشد و هر شخص خارجی که اقامت دائم دارد محدود به داشتن فقط یک ملک می‌باشد. افراد می‌توانند به تعداد، آپارتمان برای اجاره دادن خریداری کنند. مسکن هنوز در مالتا در مقایسه با کشورهای اروپایی ارزان می‌باشد. بعنوان مثال انواع ویلاهای 3تا4 اتاق خوابه با استخر و گاراژ دوبل با حدودا 200 تا 300 هزار یورو خریداری کرد، در حالیکه یک آپارتمان 2 خوابه در منطقه ای ایده ال در شهر کمی بیشتر از 160هزار یورو قیمت دارد. املاکی که با سند کامل، در مالتا خریداری شده باشند شامل مالیات مسکن و یا مالیات شهرداری نمی‌باشد. زمانیکه یک ملک فقط اعیانی ان خریداری باشد یک اجاره زمین ناچیز بشکل سالیانه باید پرداخت گردد.

اقامت دائم اروپا از طریق مالتا

اشتغال در مالتا: فعالیت در کسب و کار اجازه  اخذ اقامت دائم مالتا  به تنهایی به معنی داشتن اجازه کار و یا اجازه کسب و کار نیست. برای گرفتن اجازه کار و اجازه فعالیت در کسب و کار متقاضی باید به طور جداگانه از طریق مقامات ذیصلاح در مالتا این درخواست را ارائه نماید. در حال سیاست دولت مالتا تشویق ایده ها و تخصص های خارجی در امر توریسم، تولید و بخش تدارک و پخت و پز می‌باشد.

اقامت مالتا از طریق تمکن مالی

الف: درآمد نقدینگی: متقاضی اخذ اقامت دائم مالتا باید با مدرک نشان بدهند که در آمدی معادل یا بیشتر 24500 یورو در سال و یا سرمایه ای معادل یا بیش از 334000 یورو دارند. البته متقاضیان مجبور نیستند تمام این مبلغ را به مالتا انتقال دهند و همچنین قیمت مسکن خریداری شده در صورت خرید، از این مبلغ کسر میشود.

ب: مبلغ سالانه ارسالی به مالتا– متقاضیان اخذ اقامت دائم مالتا باید سالانه حداقل 15100 یورو به مالتا ارسال کنند. به اضافه 2450 یورو برای هر شخص وابسته مثل همسر و فرزندان زیر 21 سال و یا هر شخص دیگری که به متقاضی وابسته است. برای مثال یک زوج بایستی سالانه 17450 به مالتا ارسال کند. قابل تذکر اینکه پس از کسر مالیات سالانه مابقی مبلغ میتواند به کشور متبوع باز پس گرده اند شود. بعد از دریافت حق اقامت از طرف حکومت مالتا، متقاضی اخذ اقامت دائم مالتا باید حداکثر یکسال پس از تاریخ صدور اقامت محل زندگی برای خود اختیار نموده و با مسافرت به مالتا پاسپورت خود را با ویزای اقامت ممهور کند. متقاضی نباید بدون مجوز کار، مشغول به کار شده یا کسب وکار مالتا اختیار کند. متقاضی نباید هیچگونه فعالیت های سیاسی در مالتا انجام دهد و یا دخالت کند. اگر متقاضی مایل به فعالیت سیاسی بود باید با انجمن شهر و یا شهرداری محل سکونت خود در مالتا تماس حاصل نماید.

شرایط سرمایه گذاری در مالتا

مزیت های اخذ اقامت دائم مالتا

  • سفر به تمام اروپا بدون نیاز به ویزا
  • بدون محدودیت حداقل زمان اقامت در مالتا در صورت دلخواه فقط یک روز
  • افتتاح حساب بانکی شخصی در بانک‌های اروپا
  • معافیت مالیاتی بر درآمد و ثروت در کشور مالتا و خارج ان.

بهترین وکیل مهاجرت به مالتا

موسسه حقوقی مهاجرتی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به مدیریت دکتر محمد رضا وکیل پایه یک دادگستری به همراه گروه وکلای مهر و مشاوران ارشد حقوق بین‌الملل آماده ارائه در زمینه های اخذ اقامت دائم مالتا، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خرید ملک، ازدواج، تولد، خدمات مشاوره بانکی و ارز و خدمات بیمه در مالتا، کشورهای اروپای، کانادا، استرالیا، نیوزلند و سایر کشورها به شما کاربران محترم می‌باشند.

5/5 - (18 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *