تحصیل پزشکی در هند

تحصیل پزشکی در هند

تحصیل پزشکی در هند


امروز با موضوع تحصیل پزشکی در هند با شما هستیم.

کشور هندوستان در جنوب آسیا واقع شده است. پایتخت ان دهلی نو و از لحاظ پهناوری در رتبه هفتم جهان قرار دارد و مساحت ان دو برابر کشور ایران است.

هند دومین کشور پر جمعیت دنیا بعد از چین است. در قانون اساسی کشور هندوستان دو زبان هندی و انگلیسی به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته شده است.

جالب است بدانید که در اکثر ایالت های هندوستان، یادگیری زبان هندی اجباری است. آموزش انگلیسی در تمامی ایالات به غیر از ایالت بیهار، اجباری می باشد.

کشور هندوستان در طی نیم قرن اخیر به پیشرفت های چشم گیری در زمینه های علمی و توسعه مراکز آموزش عالی دست یافته است و امروزه تحصیل در هند مورد توجه بسیاری از دانشجو یان قرار گرفته است.

یکی ازدلایل مطلوب بودن تحصیل پزشکی در هندوستان، شرایط نسبتا آسان ورود به رشته پزشکی در هندوستان و هزینه‌های تحصیل پزشکی هندوستان می باشد که نسبت به کشورهای دیگر درسطح بسیار پایینی قرار دارد.

سوالات مهم در موضوع تحصیل پزشکی در هند

  •  آیا سوال شما در خصوص تحصیل پزشکی در هند است؟
  • آیا هزینه‌های تحصیل پزشکی در هند را می دانید؟
  • آیا می دانید جهت اخذ پذیرش پزشکی در هند چه شرایطی مورد نیاز است؟
  • آیا تحصیل پزشکی در هند، محدودیت سنی دارد؟
  • آیا جهت اخذ پذیرش پزشکی هند، مدرک زبان مورد نیاز است؟
  • آیا تحصیل پزشکی هند برای متقاضیان آزمون ورودی دارد؟
  • آیا شما نیاز به موسسه حقوقی معتبر و متخصص در انجام خدمات پذیرش و ویزای تحصیل پزشکی هندوستان دارید؟
تحصیل در آمریکا

در این نوشتار که توسط وکلا و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم گردیده است ، سعی بر ان شده که به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی در هندوستان ، پاسخ داده شود.

شرایط اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در هندوستان

اخذپذیرش پزشکی درهند ، نیاز به مدرک آیلتس و یا تافل ندارد و متقاضی می‌تواند با داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی ،اقدام به اخذپذیرش و ویزای تحصیلی هندوستان در رشته پزشکی نماید.

داشتن مدرک دیپلم کامل متوسطه و همچنین پیش دانشگاهی و پاسپورت از دیگر الزامات اخذ پذیرش جهت تحصیل پزشکی در هندوستان می‌باشد.

شرط لازم جهت ورود به دانشگاه های پزشکی هندوستان، شرکت نمودن متقاضی در آزمون ورودی پزشکی هند و قبولی شخص در آزمون می باشد و این امر پس از ورود متقاضی به کشور هندوستان، شرکت در دوره های مربوطه پزشکی هند و آمادگی متقاضی جهت شرکت در آزمون ورودی پزشکی هند، امکان‌پذیر است.

طول دوره تحصیل پزشکی در هندوستان معمولا شش ساله می باشد و متقاضی تحصیل پزشکی در هندوستان پس از گذراندن این دوره شش ساله موفق به اخذ مدرک دکترای عمومی در رشته پزشکی می‌شود.

پس ازفارغ التحصیلی دررشته عمومی پزشکی، متقاضی امکان شرکت دردوره های تخصصی پزشکی را خواهد داشت و می‌تواند پس از طی دوره تخصصی پزشکی درهندوستان و یا سایر کشورها، اقدام به تاسیس مطب نماید.

متقاضیان تحصیل پزشکی در هندوستان، در موقع انتخاب دانشگاه و یا شهر بسیار دقت فرمایند چرا که کل شهریه دوره شش ساله تحصیل پزشکی در هندوستان در ابتدای دوره به صورت کامل دریافت می‌شود و امکان استرداد شهریه و یا انتقال دانشجوی پزشکی هندوستان به سایر شهرهای هندوستان وجود ندارد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

هزینه تحصیل پزشکی در هندوستان بسیار مناسب است و نسبت به کشورهای دیگر، ازسطح کیفی بسیار پایین تری برخوردار است.

هزینه تحصیل پزشکی درهندوستان سالانه حدود ده هزار دلار می‌باشد.

هزینه‌های تحصیل پزشکی در هندوستان، از سوی دانشگاه ها در اول دوره دریافت می‌شود و دانشجو معمولا اجازه کار به همراه تحصیل در هندوستان را نیز دارد.

مدرک پزشکی هندوستان، به مقتضای هرشهری متفاوت است و معمولا مدارک دانشگاه های ایالت بنگلور هندوستان به دلیل  نظم  بیشتر نسبت به سایر شهرهای دانشگاهی هندوستان، جهت تحصیل پزشکی هندوستان، مورد توجه بیشتر دانشجو یان بین‌المللی است.

جهت انجام امور پذیرش و ویزای تحصیلی پزشکی هندوستان، همراهی وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در امور حقوق بین‌الملل خصوصی می‌تواند راهگشای شما عزیزان باشد.

رویه ی تایید مدارک پزشکی هندوستان در ایران و اعتبار مدارک تحصیلی پزشکی هندوستان، به این شکل است که پس از فارغ التحصیلی دانشجو در کشور هندوستان  و مراجعه ی شخص به وزارت بهداشت در کشور ایران، مدارک وی مورد بررسی و ارزشیابی قرار می گیرد و در این صورت شخص می‌تواند در کشور ایران اقدام به تاسیس مطب نماید.

با توجه به قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران و رویه ی تعیین شده در این خصوص، در صورتی که مدرکی از سوی وزارت بهداشت و یا وزارت علوم، غیر قابل ارزشیابی تشخیص داده شود و یا درخواست متقاضی مبنی بر ارزشیابی مدرک پزشکی هندوستان مورد قبول واقع نشود، متقاضی امکان شکایت از تصمیم وزارت بهداشت را در دیوان عدالت اداری دارد.

هم اکنون حدود ۱۳ دانشگاه پزشکی مورد تایید وزارت علوم در کشور هند وجود دارد. یکی از معروف ترین دانشگاه های پزشکی هند، دانشگاه مانیپال است که معمولا به دلیل هزینه‌های بالای شهریه و سخت گیری های بسیار، در اولویت دانشجو یان ایرانی قرار نمی گیرد.

مهاجرت به هلند

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی هندوستان و دریافت ویزا

•    شناسنامه متقاضی
•    پاسپورت متقاضی
•    مدرک دیپلم همراه با ریز نمرات
•    مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
•    گواهی اشتغال به تحصیل در صورت دانشجو بودن
•    گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
•    نامه تمکن مالی ( متقاضی باید نشان دهد که هزینه‌های ۱ سال زندگی خود را در کشور هندوستان دارد)

کلیه مدارک فوق می‌بایست به زبان انگلیسی ترجمه و ممهور به مهر وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه گردد.

وکیل مهاجرت به هندوستان

گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۶ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *