ثبت شرکت در مالزی

ثبت شرکت در مالزی

ثبت شرکت در مالزی از جمله ساده ترین راه‌های مهاجرت به کشورهای آسیای شرقی می‌باشد. ثبت شرکت در مالزی تحت شرایطی امکان اخذ اقامت دائم به متقاضی، همراهان وی و شرکای شرکت خواهد داد. منتها می‌بایست توجه داشت که ثبت شرکت در مالزی نمی‌تواند منجر به تابعیت مالزی شود. پس از ثبت شرکت در مالزی، سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت ثبت شده، می‌تواند موجبی برای اخذ اقامت طولانی مدت مالزی باشد. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان از موسسات پیشرو در ارائه مشاوره حقوقی مهاجرت به مالزی و سرمایه گذاری در مالزی، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت شرکت در مالزی را توسط دپارتمان امور بین‌الملل گروه وکلای مهر برای شما تشریح  خواهد نمود.

سوالات متداول درباره ثبت شرکت در مالزی

  • ثبت شرکت در مالزی چه مزایایی دارد؟ مهاجرت به مالزی از طریق ثبت شرکت چه مراحلی دارد؟
  • آیا با ثبت شرکت در مالزی می توان اقامت دائم و تابعیت مالزی را اخذ نمود؟
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در مالزی چیست؟ تعداد سهامداران جهت ثبت شرکت در مالزی چند نفر باید باشد؟
  • سرمایه اولیه متقاضی برای ثبت شرکت در مالزی چه مقدار باید باشد؟

اشخاص خارجی جهت ثبت شرکت در مالزی می‌بایست شریک محلی داشته باشند. (شریکی که تبعه مالزی باشد) در این فرض، سرمایه اولیه ای که متقاضی می‌بایست ارائه دهد ۳۵۰ هزار رینگت است. ثبت شرکت در مالزی به همراه شریک محلی، مراحل انجام کار را سرعت می بخشد. منتها چنانچه متقاضی بخواهد بدون شریک محلی، شرکت ثبت کند می‌بایست در هنگام تاسیس شرکت، سرمایه اولیه شرکت را ۵۰۰ هزار رینگت مالزی در نظر بگیرد.

تفاوت اقامت تمکن مالی یونان با سایر کشورها

هزینه‌های اجاره دفتر شرکت در مالزی (کوالالامپور) ۱۲۰۰ تا ۸۰۰۰ رینگت می باشد که بر اساس محل اجاره دفتر متفاوت است.

انواع شرکت در مالزی

  • شرکت خصوصی در مالزی
  • شرکت با مسوولیت محدود در مالزی
  • شرکت سهامی در مالزی
  • شرکت تضامنی در مالزی

هزینه دریافت اجاره کار در مالزی

هزینه دریافت اجاره کار در مالزی ۴۵۰ رینگت است. شغل مورد نیاز شرکت می‌تواند موارد زیر باشد:

  • شعبه رستوران یا کافه
  • شرکت های انتشاراتی
  • خرید و فروش نرم افزار
  • شرکت مواد غذایی
  • سرویس های مسافرتی

ارکان شرکت در مالزی

امروزه تمامی اتباع خارجی می‌توانند جهت ثبت شرکت در مالزی اقدام نمایند و مالکیت شرکت ثبت شده برای مالک شرکت به طور اختصاصی و انحصاری می‌باشد. این موضوع، بستگی به عنوان تجارت مربوطه دارد و می‌بایست قوانین تجاری مالزی رعایت شود. کلیه ی اشخاصی که در کشور مبدا تجارتی مربوط به صنعت و امور مالی و توریسم دارند می‌توانند با شرایط خاص به صورت اختصاصی اقدام به سرمایه گذاری نمایند. قانون ثبت شرکت ها در مالزی و قانون تجارت در مالزی انعطاف زیادی برای متقاضیان خارجی ثبت شرکت در مالزی دارد.

مراحل ثبت شرکت در مالزی

متقاضی ثبت شرکت در مالزی در بدو اقدام باید چهارچوب طرح فعالیت خود را مشخص نماید. مشخصات مدیران و موسسین و سهامداران می‌بایست مشخص شود و در اساسنامه ی شرکت، وظایف، تکالیف و مسوولیت اشخاص نام برده، صریحا قید شود. متقاضی ثبت شرکت می‌تواند حداکثر سه نام برای شرکت به دایره ی ثبت شرکت معرفی نماید که از نام های معرفی شده به تشخیص هییت ثبت شرکت، یک نام برای شرکت انتخاب می‌شود. پس از انتخاب نام شرکت و تصویب ان و تهیه و ترجمه اسناد مربوط به ثبت شرکت، مشخصات مدیران، سهامداران و موسسین شرکت جهت الحاق به اساسنامه به هییت ثبت شرکت مالزی ( کمیسیون های ثبت شرکت ) ارسال خواهد شد.

اقامت در مالزی از طریق طرح خانه دوم

شرکت های با مسوولیت محدود و خصوصی در مالزی

برای ثبت شرکت با مسوولیت محدود در مالزی نیاز به حداقل سه مدیر و دو سهامدار می باشد و سهم هر سهامدار مشخص باشد. لزومی ندارد سهامدار تبعه مالزی باشد و می‌تواند از اتباع خارجی نیز باشد.

شرکت های جدیدی که در مالزی ایجاد می‌شوند طی شش ماه و ۹ ماه از جانب هییت ثبت شرکت بازرسی می‌شوند که معین شود فعالیت های شرکت حقیقی بوده و صوری نباشد. از این لحاظ، لازم است اداره و محل دفتر مشخص باشد و در اساسنامه شرکت آدرسی هم به ثبت رسیده باشد. فاکتورها و حساب های شرکت توسط هییت بازرسان به صورت دقیق بررسی شده و اگر مشخص شود شرکت قادر به درآمدزایی و بازدهی نخواهد بود، امکان انحلال شرکت در مالزی وجود خواهد داشت. چنانچه شرکت منحل شود شرکا مسوولیتی مازاد بر انچه که در شرکت آورده اند نخواهند داشت.

افتتاح حسابی به نام حساب شرکت در شرف تاسیس

چنانچه متقاضی بخواهد برای شرکت حسابی افتتاح کند فرآیند ساده ای دارد، چرا که به اتباع خارجی این مجوز داده شده است که تحت شرایطی بتوانند برای شرکت در شرف ثبت حساب بانکی افتتاح نمایند. در جهت افتتاح حساب بانکی علاوه بر ثبت شرکت، نیاز به ارائه ی کارت اقامت موقت مالزی می‌باشد. هرچند مقررات بانکداری در مالزی پیچیدگی های زیادی را اعمال نکرده است و گاها در مواردی بانک‌های مالزی برای متقاضیان ثبت شرکت حتی بدون ارائه کارت اقامت نیز حساب بانکی افتتاح نموده اند.

برای افتتاح حساب در مالزی مراحل زیر الزامی است:

  1. دارا بودن یک شغل معتبر با گواهی کارفرما و یا اینکه متقاضی خود کارفرما باشد.
  2. اگر متقاضی با ثبت شرکت اقدام به مهاجرت نموده است می‌بایست تصویر پاسپورت و ویزای خود را به بانک ارائه دهد.
  3. تکمیل فرم های افتتاح حساب
  4. جهت افتتاح حساب اولیه ۱۲۰۰ رینگت مالزی نیاز می‌باشد.
  5. پس از افتتاح حساب برای متقاضی کارت بانکی صادر خواهد شد که می‌تواند از دستگاه های خودپرداز در مالزی استفاده کند.
سوالات متداول درباره طرح مالزی خانه دوم من

پرداخت مالیات در کشور مالزی جهت ثبت شرکت

اشخاص حقیقی و حقوقی که در کشور مالزی مشغول به فعالیت تجاری، اقتصادی و کسب و کار می‌باشند، مشمول قوانین مالیاتی کشور مالزی می‌شوند. حتی شامل اشخاصی که در خارج از مالزی مشغول به فعالیت هستند و ان فعالیت اقتصادی به کشور مالزی مربوط باشد نیز می‌شود. مشاغلی همانند حمل و نقل، بیمه و فعالیت های صرافی بانک داری که خارج از مالزی هستند از پرداخت مالیات بر درآمد معاف می‌باشند. شرکت هایی که محل اقامت آن‌ها کشور مالزی می باشد، در صورت کسب درآمد به مبلغ ۵۰۰ هزار رینگت مکلف به پرداخت ۲۰ درصد مالیات بر درآمد می‌باشند و در خصوص درآمد سال های بعد مکلف به پرداخت مالیات بر درآمد به میزان ۲۵ درصد می‌باشند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در مالزی

  • تصویر پاسپورت متقاضی و همراهان وی
  • معرفی نام های شرکت به هییت ثبت شرکت (متقاضی می‌بایست ۳ نام برای شرکت خود پیشنهاد دهد)
  • ارائه طرح توجیهی اقتصادی (بیزینس پلان)
  • تاییدیه ای که نشان دهد متقاضی سرمایه اولیه را به حساب شرکت واریز کرده است
  • آدرس محل شرکت و سهامداران شرکت

مزایای ثبت شرکت در مالزی

  • اخذ اقامت دو ساله که قابل تمدید می‌باشد.
  • اشخاص خارجی که در مالزی شرکت ثبت می کنند می‌توانند در یازده ایالت مالزی سکونت داشته باشند.
  • متقاضی می‌تواند ویزای همراه برای پدر، مادر، همسر و فرزند دریافت نماید.
  • مالیات مناسب نسبت به سایر کشور های آسیای شرقی.
  • امکان افتتاح حساب شخصی پس از اخذ اقامت برای متقاضی وجود دارد که به متقاضی کارت بانکی (ATM) داده می‌شود و میتواند از دستگاه های خود پرداز استفاده کند.
تحصیل رایگان در مالزی

وکیل مهاجرت به مالزی

ثبت شرکت در مالزی ازجمله راه‌های مهاجرت به مالزی می‌باشد. همواره در تمام کشور های دنیا، ثبت شرکت شرایط خاص خود را دارد. برای متقاضیان مهاجرت به مالزی راه‌های ساده تر ازجمله راه تحصیل در مالزی نیز، مورد توصیه می باشد که بتوانند پس از اخذ ویزای تحصیلی، برای ثبت شرکت در مالزی اقدام نمایند. چنانچه شما عزیزان قصد ثبت شرکت در مالزی در سر می پرورانید حتما با وکیل رسمی مهاجرت به مالزی مشورت نمایید. موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری گروه وکلای مهر، شما عزیزان را در تمامی مراحل مهاجرت به مالزی راهنمایی خواهد کرد.

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *