دانشگاه ایروان ارمنستان

دانشگاه ایروان ارمنستان

 

دانشگاه ایروان ارمنستان

دانشگاه دولتی ایروان بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه در جمهوری ارمنستان است و در تعداد زیادی از رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو میپذیرد. این دانشگاه در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. دوره های این دانشگاه به سه زبان انگلیسی، آلمانی و روسی ارائه می‌شود. بیش از ۱۰۰۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان که بر اساس رتبه بندی های سالانه برترین دانشگاه این کشور محسوب می‌شود در شهر ایروان پایتخت ارمنستان واقع شده است.

موسسه ی حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان همراه با تیم مشاورین مهاجرتی در ایران، مطالبی را در زمینه ی دانشگاه ایروان ارمنستان، انواع رشته های قابل تدریس و تحصیل در ارمنستان را به شما مخاطبین عزیز ارائه می‌دهد.

دانشکده های دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

  • دانشکده آماده سازی دانشجو یان خارجی
  • دانشکده تاریخ: تاریخ، هنرهای زیبا، مطالعات فرهنگی
  • دانشکده زبانشناسی ارمنی: زبان و ادبیات ارمنی، مدیریت آموزشی (تربیت دبیر)
  • دانشکده شیمی: اکولوژی (اکولوژی شیمیایی)، شیمی داروئی، شیمی کاربردی، داروسازی، حفاظت محیط زیست، فارماکولوژی، شیمی محیط زیست
  • دانشکده فیزیک: فیزیک، فیزیک هسته ای، ریاضیات و فیزیک کاربردی
  • دانشکده اقتصاد: اقتصاد نظری، امور مالی و اعتباری، مدیریت، اقتصاد جهانی، روشهای ریاضی و تحقیقات عملی در اقتصاد
  • دانشکده ریاضی: ریاضیات، ریاضیات آماری
  • دانشکده زیست شناسی: زیست شناسی، بیوفیزیک، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، قارچ و میکروب شناسی، بیولوژی سلولی و مولکولی، بیوفیزیک مولکولی، بیوفیزیک بافت، بیوشیمی گیاهان، بیوتکنولوژی بوتانیک،  بیوتکنولوژی میکرو بها، ژنتیک سلولی و مولکولی انسان، سایکو فیزیولوژی
  • دانشکده جغرافی: جغرافی، هیدرومترولوژی
  •  دانشکده زمین شناسی: زمین شناسی، ژئوفیزیک، ژئوشیمی، هیدرولوژی و مهندسی زمین، معدن شناسی و پتروگرافی، اکتشاف و استخراج معدن، زمین شناسی منطقه ای
  • دانشکده حقوق: علوم حقوقی
  • دانشکده زبان شناسی روسی: زبان وادبیات روسی، مطالعات ترجمه (روسی و ارمنی)، زبان وادبیات روسی برای شهروندان خارجی
  • دانشکده مطالعات شرق شناسی: عرب شناسی، ایران شناسی، ترک شناسی
  • دانشکده روزنامه نگاری: روزنامه نگاری
  • دانشکده فلسفه و روانشناسی: فلسفه، روان شناسی
  • دانشکده انفورماتیک و ریاضیات کاربردی: ریاضیات، ریاضیات آماری
  •  دانشکده رادیوفیزیک: رادیوفیزیک و الکترونیک، فیزیک سمی هادیها و میکروالکترونیک
  • دانشکده علوم اجتماعی: جامعه شناسی، خدمات اجتماعی
  • دانشکده ریاضیات و مکانیک: مکانیک، مکانیک کاربردی، ریاضیات
  • دانشکده زبانشناسی رومی- آلمانی: زبان و ادبیات انگلیسی، زبان وادبیات فرانسه، زبان وادبیات آلمانی، زبان و ادبیات اسپانیایی، مترجمی انگلیسی-ارمنی، مترجمی آلمانی-ارمنی، مترجمی فرانسوی-ارمنی، زبان شناسی و روابط بین‌الملل (زبان انگلیسی)
  • دانشکده روابط بین‌الملل: علوم سیاسی، روابط بین‌الملل
  • دانشکده الهیات: الهیات
برنامه‌ریزی برای مهاجرت

دوره های آماده سازی دانشگاه ایروان ارمنستان

دوره های آماده سازی برای متقاضیان خارجی که می خواهند خود را برای امتحانات ورودی آماده کنند، برگزار می گردد. دوره های آماده سازی از سال ۱۹۵۶ به بعد برگزار شده اند. برنامه ی موجود، با نیازها و شرایط امتحانات ورودی دانشگاههای دولتی همخوانی دارند. دانشکده، دارای یک خوابگاه مناسب نیز در مجاورت ساختمان آموزشی ان میباشد. این خوابگاه از کتابخانه، سالن ورزشی، آزمایشگاه زبان و مرکز کامپیوتر مستقل برخوردار می‌باشد. طول مدت تحصیل در دانشکده یک سال است (۱ سپتامبر– ۳۰ ژوئیه) که شامل تعطیلات زمستانی (به مدت یک ماه) است.

مدارک برای دوره های آماده سازی تحقیقاتی و تحصیلی دانشگاه ایروان ارمنستان

گذرنامه یا شناسنامه

گواهی فراغت از تحصیل یا مدرکی از یک مرکز آموزش عالی

دو قطعه عکس ۴*۳

مدارک مورد نیاز برای درخواست تحصیل در دوره های اصلی

  • نامه درخواست خطاب به رییس دانشگاه که در ان تخصص فرد متقاضی باید ذکر گردد
  • فتوکپی تأیید شده مدارک تحصیلی و ریزنمرات
  • مدارک پزشکی صحت (مدرکی دال بر عدم ابتلا به ایدز و هپاتیت بی)
  • فتوکپی پاسپورت
  • ترجمه تایید شده شناسنامه
  • شش قطعه عکس ۴*۳

مدارک ویژه دورهای تحقیقاتی (۲-۱ سال تحصیلی) یا کاندیدای علوم (۳ سال تحصیلی)

 برنامه آموزشی و یک پروپوزال برای پایان نامه آتی خود با ذکر عنوان پایان نامه

فهرست مقالات منتشر شده آن‌ها یا دو سه موضوع مرتبط با پایان نامه آن‌ها

شهریه دانشگاه ایروان ارمنستان

میزان شهریه ی سالانه ی این دانشگاه بسته به دوره ی انتخابی متغییر است. میانگین شهریه ی سالانه بین۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار متغییر است که در مقایسه با بیشتر کشورهای دیگر شهریه ی معقول و نسبتا ارزان است. هم چنین هزینه ی زندگی برای یک دانشجویی خارجی در ارمنستان حدود ۳۴۰۰ دلار است.

تحصیل داروسازی در ارمنستان

دانشگاه دولتی پزشکی ایروان ارمنستان

دانشگاه ایالتی پزشکی ایروان یک موسسه آموزشی عالی کشور در ارائه آموزش در زمینه های پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی، بهداشت عمومی و تحقیقات بنیادی علمی را سازماندهی می کند.

نمای کلی و مختصر دانشگاه ایروان ارمنستان

پزشکی عمومی، دهان پزشکی، داروسازی، طب نظامی، بهداشت عمومی و کارشناسی ارشد رشته های پزشکی و آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی دولتی ایروان (YSMU) ان را تبدیل به یک نهاد پیشرو در آموزش پزشکی در ارمنستان کرده است. این دانشگاه در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد. این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، شش دانشکده آموزش پزشکی دارد. آموزش توسط متخصصان پزشکی به دانشجو یان، از جمله ملزومات آموزش و پرورش جمهوری ارمنستان و بسیاری از کشورهای سراسر جهان است. آموزش و پرورش، استانداردهای آموزشی بین‌المللی مربوط به رشته های پزشکی را فراهم می کند و حصول اطمینان از بالاترین کیفیت دانش حرفه ای و رقابت در عرصه بین‌المللی جزو اهداف این دانشگاه است.

در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در دانشکده های مختلف به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان می پردازند. دانشگاه، دارای بیمارستان بالینی، مرکز رادیولوژی، کلینیک های درمان سرپایی می باشد که دارای امکانات اصلی برای پرسنل و دانشجو یان هستند و در عین حال سطح سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد.

دانشکده های پزشکی دانشگاه ایروان ارمنستان

شش دانشکده در داشنگاه پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه وجود دارد: داروسازی، پزشکی نظامی، بهداشت، پروتز دندان، کارشناس ارشد رشته های بهداشتی و پزشکی عمومی.

آموزش به زبان ارمنی، روسی و انگلیسی در این دانشگاه انجام می‌شود. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان بدون مدرک زبان ممکن است، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است. زبان تحصیل در این کشور به زبان ارمنی، روسی و انگلیسی می‌باشد.

تحصیل در ارمنستان

سال تحصیلی در این دانشگاه شامل ۴۰ هفته و به دو ترم تحصیلی تقسیم می‌شود.

پذیرش دانشجو یان بین‌المللی دانشگاه ارمنستان

از سال ۱۹۵۷ دانشجو یان بین‌المللی مجاز به تحصیل در این دانشگاه بوده اند. متقاضیان دانشگاه ایالتی پزشکی ایروان باید قبل از تقاضا، دوره دبیرستان و یا آموزش حرفه ای خود را گذرانده باشند. متقاضیان باید مدارک دبیرستان خود را به سفارت و یا کنسولگری های جمهوری ارمنستان در کشور خود ارسال کنند. همه مدارک مورد نیاز نیز ممکن است از طریق پست به وزارت آموزش و علوم ارسال شود. متقاضی در سال بایستی با موفقیت امتحانات آزمون ورودی در مواد فیزیک، شیمی، زیست شناسی را بگذرانند.

در سیستم آموزش و پرورش ارمنستان ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های ارمنستان با یکدیگر متفاوت باشند.شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشورها می باشد، اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آن‌ها آگاه گردید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان در دانشگاه های پزشکی، با تایید وزارت علوم این کشور امکانپذیر است.مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی بین‌المللی که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال می باشد موجود است.

متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان خارجی در ارمنستان را دارند، شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان معمولا وابسته به دانشگاه و زبان انتخابی شما دارد. اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر از اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی است زیرا شهریه دانشگاه های دولتی کمتر است.

تحصیل پزشکی در ارمنستان

خوابگاه دانشگاه در ارمنستان

خوابگاه از دو ساختمان تشکیل شده است. هر اتاق برای اقامت ۲ یا ۳ نفر می‌باشد. اتاق های خوابگاه دارای تجهیزات و لو ازم لازم و مبله می‌باشد. خوابگاه، امکانات کامل اقامت و امکانات (کامپیوتر، سالن غذاخوری مناسب، سالن ورزش، و غیره) و فضاهایی برای فعالیت های مختلف مانند مطالعه، تماشای تلویزیون و غیره را فراهم می کند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پزشکی ارمنستان

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ارمنستان معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد، در صورت پذیرش از دانشگاه های ارمنستان با بورسیه، در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان و کمک هزینه ی تحصیلی به شما تعلق می گیرد.

موسسه  حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان- گروه وکلای مهاجرتی مهر

با توجه به تقاضای روز افزون متقاضیان تحصیل در دانشگاه ایروان ارمنستان، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه ی شرایط پذیرش و امکان تحصیل در دانشگاه ایروان ارمنستان، با مشاورین ارشد مهاجرتی موسسه ی مهاجرتی مهر پارسیان، برای تنظیم وقت و مشاوره ی حضوری یا تلفنی، تماس حاصل فرمایید.

دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *