خرید ملک در ارمنستان

خرید ملک در ارمنستان

خرید ملک در ارمنستان برای اتباع خارجی امکان‌پذیر است. ارمنستان، یک کشور مسیحی کوچک است (اولین کشور در جهان است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفته است) که در کوه های آرارات، که عمدتا توسط همسایگان مسلمان (بین ۱ میلیون و ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت ارمنی ترکیه در نسل کشی ارمنی ۱۷۱۵-۱۹۱۵ کشته شدند). ارمنستان دارای قدیمی ترین کلیسای مسیحی و قدیمی ترین صنعت شراب جهان است. در سال ۱۹۹۰ ارمنستان نخستین کشور بلاتکلیف بود که از اتحاد جماهیر شوروی جدا شد و اکنون اقتصاد کاملا آزاد بازار را دارد. کشور ارمنستان تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۵ به میزان ۳.۵۳۵ دلار در سال بود. کشور ارمنستان کوهستانی و زیبا است، در تابستان بسیار گرم است، اما زمستان بسیار سرد است، بنابراین گردشگری کم جذابیت دارد. مهاجرت کاری به ارمنستان، برای عده ای که به دنبال بازار کار در کشوری نسبتا آرام و ارزان هستند، کاملا در دسترس است۰ اخذ اقامت ارمنستان از طریق ازدواج، یکی دیگر از راههای مهاجرت به ارمنستان است. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به عنوان برترین موسسه حقوقی کشور، با امکان ارائه مشاوره حقوق بین‌الملل خصوصی و حقوق مهاجرت، پاسخگوی سوالات شما درباره شرایط خرید ملک در ارمنستان و راههای مهاجرت به ارمنستان، وابسته به دفتر وکالت محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، آماده خدمت رسانی به هم وطنان عزیز می‌باشد.

سوالات متداول خرید ملک در ارمنستان

  • آیا با خرید ملک در ارمنستان، امکان اخذ تابعیت و یا اقامت دائم ارمنستان وجود دارد؟
  • خرید ملک در ارمنستان تا چه سقف مالی امکان‌پذیر است؟
  • تحصیل رایگان در ارمنستان با خرید ملک در ارمنستان محقق می‌شود؟
  • راههای مهاجرت به ارمنستان کدامند؟
وکیل دادگستری غرب تهران

قیمت خرید ملک در ارمنستان

با وجود رشد اقتصادی قوی در اکثر کشورها، بازار املاک ارمنستان از رکود سالانه سال ۲۰۰۸ بهبود نیافته است. تقاضا برای خرید ملک در ارمنستان همچنان کم می‌باشد. طبق نظر کمیته امور خارجه املاک و مستغلات در ارمنستان ، در طول سال ۲۰۱۶، میانگین قیمت ملک در ارمنستان، با توجه به کمیته امور خارجه املاک و مستغلات،قیمت هر متر مربع ملک در ارمنستان به ۱۸۴.۵۰۰ دلار است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی قیمت متوسط ​​آپارتمان ها در کشور با ۰.۳٪ افزایش به ۱۸۰.۶۰۰دلار در هر متر مربع افزایش یافت. قیمت متوسط ​​خانه های خصوصی در ارمنستان از سال قبل تغییری نکرده و قیمت هر متر مربع خانه های خصوصی در ارمنستان ۱۸۸،۳۰۰ دلار است.

خارجی ها ممکن است تنها به مدت ۹۹ سال، زمینی را در ارمنستان اجاره کنند. با این حال، افراد خارجی مجاز به خرید یک خانه در ارمنستان هستند، و یک شرکت ثبت شده توسط یک خارجی در ارمنستان به عنوان یک نهاد تجاری ارمنی حق خرید زمین در ارمنستان را به او میدهد.

با توجه به کارشناسان املاک محلی در ارمنستان، یک گروه عمده از خریداران املاک در ارمنستان از ساکنان سوریه هستند. بسیاری از سوریه ای ها آپارتمان ها را در ارمنستان به مدت یک ماه اجاره می کردند و بعد از ماه ها شنیدن اخبار مربوط به بدتر شدن وضعیت سوریه، اجاره آن‌ها افزایش می یافت. گاریک دانیان، مالک خصوصی آژانس املاک در ایروان، گفت: مردم ترسناک هستند. در ارمنستان نیز یک جامعه کوچک ایزدی وجود دارد.

شرایط قرارداد اجاره در ارمنستان

پناهندگی در ارمنستان

طبق قوانین ارمنی، “قرارداد اجاره” و “اجاره” تفاوت وجود دارد.

در قرارداد اجاره نامه در ارمنستان، اجاره دهنده متعهد می‌شود که ملک را به مستاجر در قبال پرداخت هزینه برای مالکیت و یا استفاده موقت، در اختیار او قرار دهد. حقوق ناشی از قرارداد اجاره اموال غیر منقول مستلزم ثبت نام دولتی است.

در قرارداد اجاره ای ، اجاره دهنده متعهد می‌شود که ملک را با اموال منقول برای پرداخت حق مالکیت و استفاده موقت در اختیار مستاجر قرار دهد. اموال ارائه شده باید برای مقاصد مصرفی مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد، مگر اینکه در قرارداد ذکر شده باشد و یا از ماهیت تعهدات دیگر متفاوت باشد.

روش، شرایط و دوره های زمانی برای پرداخت اجاره نامه با قرارداد اجاره نامه تعیین می‌شود. در صورتی که توسط قرارداد تعیین نشده باشند، روش، شرایط و دوره های زمانی در نظر گرفته می‌شود به نحوی که معمولا برای اجاره انواع اموال مشابه در شرایط قابل مقایسه مورد استفاده قرار می گیرد. مبلغ پرداخت اجاره نامه ممکن است با توافق دو جانبه طرفین در دوره های زمانی ارائه شده تحت قرارداد تغییر یابد، مگر اینکه در قرارداد اجاره ای دیگر تعیین شود. این قانون ممکن است حداقل زمان های دیگر برای بازپرداخت مبلغ اجاره نامه برای انواع مختلف اجاره نامه و نیز اجاره انواع ملک را فراهم نماید.

روابط موجر و مستاجر در ارمنستان

قرارداد اجاره نامه برای مدت زمان تعیین شده توسط قرارداد تعیین و قطعی می‌شود. اگر مدت زمان اجاره نامه در قرارداد مشخص نشده باشد، قرارداد اجاره نامه به مدت نامحدود در نظر گرفته می‌شود.

وکیل خود باشید

قانون و یا قرارداد، ممکن است یک دوره زمانی متفاوت برای اطلاع از پایان دادن به قرارداد اجاره نامه که برای مدت نامحدود به پایان برسد، ایجاد کند. این قانون می‌تواند حداکثر زمان قرارداد برای انواع مختلف اجاره نامه و نیز اجاره انواع ملک را تعیین کند.

اصل قانونی که روابط بین مالک و مستاجر را تنظیم می کند، قانون مدنی ارمنستان است که از اول ژانویه ۱۹۹۹ به اجرا در آمده است، که هر دو مقررات کلی اجاره نامه و خصوصیات نوع خاص اجاره نامه را، مانند اجاره وسیله نقلیه حمل و نقل، اجاره یک ساختمان یا ساختار، اجاره مالی، و غیره … مشخص می کند.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ارمنستان

با خرید ملک در ارمنستان، اقامت موقت این کشور به مالک و خریدار ملک و همچنین اعضای خانواده وی اعطا می‌شود. در این صورت و پس از گذشت مدت تعیین شده، اقامت دائم ارمنستان به متقاضی و اعضای خانواده وی داده خواهد شد. امکان اخذ تابعیت ارمنستان با خرید ملک در ارمنستان نیز وجود دارد.

وکیل و مشاور حقوقی مهاجرت به ارمنستان

تنطیم قرارداد مبایعه نامه و تنظیم سند رسمی با خرید ملک در ارمنستان، قطعا نیاز به مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری دارد. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان با امکان بهره گیری از توان متخصصین حقوق بین‌الملل خصوصی و همچنین امکان مشاوره مستقیم درباره قراردادهای خرید ملک در ارمنستان، مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج، ارائه بهترین مسیر جهت مهاجرت به ارمنستان، امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل پایه یک دادگستری را دارد. جهت تعیین وقت مشاوره حضوری، با مشاورین و کارشناسان حقوق بین‌الملل خصوصی با ما مشورت فرمایید.

امتیاز دهی به مقاله

۱۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *