شکایت از سردفتر اسناد رسمی

شکایت از سردفتر اسناد رسمی

شکایت از سردفتر اسناد رسمی


امروز با موضوع شکایت از سردفتر اسناد رسمی با شما مخاطبین گرامی همراه هستیم.

چنانکه طریقه اقدامات در تنظیم قراردادهای حقوقی و اسناد رسمی در دفاتر اسناد رسمی به لحاظ پیچیدگی و درگیری با قوانین و مقررات بسیارو همچنین به لحاظ دخالت انسان در این امر که خالی از اشتباه نمی‌تواند باشد، و ممکن است توام با اشتباه گردد.

با قبول این اصل که اشتباه در تنظیم و ثبت اسناد در دفترخانه‌ها اجتناب‌ناپذیر و بدیهی است، در این نوشتار سعی شده ترمیم و تصحیح این اشتباهات بررسی گردد.

نکات مهم شکایت از سردفتر اسناد رسمی

مسولیت سردفتر در احراز هویت به چه شکل است ؟

چه موارد سبب انفصال دایم سردفتر است؟

جعل سند رسمی توسط سردفتر چه مجازاتی در پی خواهد داشت؟

اشتباهات احتمالی مرتبط با دفاتر اسناد رسمی

اشتباهات ثبتی از اشتباهات که در جریان ثبت املاک روی دهد مانند اشتباه در آگهی تعیین حدود، اشتباه در پذیرش و درخواست ثبت، اشتباه در صورت‌مجلس تعیین حدود و اشتباه در تفکیک، اشتباه در سند مالکیت ممکن است ولیکن مبدأ این اشتباهات، در واقع، در اداره ثبت بوده و نتیجه آن بعدها در زمان تنظیم اسناد انتقال در دفاتر اسناد رسمی سبب ایجاد مشکلات برای دفاتر و نیز اصحاب سند خواهد بود.

اشتباه در موضوع سند

مثل اینکه شخص فروشنده اتومبیل پلاک الف را مورد ایجاب قرار دهد و خریدار به اشتباه پلاک ب را قبول کند. این اشتباه به عملکرد دفترخانه مرتیط نیست و اصلاح آن نیز با تراضی و یا مراجعه به مراجع مربوطه و به هر حال توسط طرفین معامله باید حل و فصل شود. بسبب آن که از نظر حقوقی در صورت احراز، با در نظر گرفتن اشتباه در موضوع عقد، اصولا عقدی ایجاد نشده است.

نمونه لایحه دفاع خیانت در امانت

اشتباه قلمی

این اشتباه در دفاتر متداول است و اصطلاحا به قلم‌انداز یا طغیان‌قلم گفته می‌شود.

اشتباه حکمی

اشتباه در استنباط از قوانین و یا تفسیر نادرست از قانون موجود که اصطلاحا اشتباه حکمی گفته می‌شود و اصلاح آن بعداز استعلام از مراجع ذی‌صلاح صادرکننده حکم و یا مراجع دارای صلاحیت در تفسیر قوانین انجام میگردد.

اشتباه مانع عقد اشتباهی است که رضایت عاقد را از میان برمی‌دارد و یا مانع توافق در رضا می‌شود. با وجود چنین اشتباهی، عقد واقع نمی‌شود.

اشتباه در شماره شناسنامه، کد ملی و سایر مشخصات .

اشتباهات موثر و غیرموثر سر دفتر اسناد رسمی

همان‌گونه که در مقررات ثبت املاک، اشتباهات موثر و غیرموثر احصا شده است و طریقه برخورد با آن‌ها و روند اقدامات اصلاحی به اشکال متفاوت برای آن‌ها بیان شده و در خصوص اسناد به نظر می‌رسد با در نظرگرفتن تأثیر اشتباه در اعتبار اسناد می‌توان آنها را به اشتباهات موثر یا غیرموثر تقسیم نمود.

اشتباه مؤثر:

به هر اشتباه که سبب بطلان مطلق یا نسبی و یا خیار گردد اشتباه موثر است خواه نسبت به تمام موارد مورد معامله باشد خواه نسبت به بعض آن.

نحوه عمل و روند اصلاح اشتباه در اسناد

در مقررات جاری، اشتباهات ثبتی، نحوه برخورد با آن‌ها و نحوه اصلاح یا رفع اثر از این اشتباهات به صور مختلف بررسی شده و تصمیم‌گیری نسبت به اشتباهات ثبتی و طریقه اصلاح و یا رفع آن‌ها در قانون به عهده هیت نظارت و شورای عالی ثبت محول گردیده است.

با اینحال به منظور تمرکززدایی و اینکه تمام امور به مرکز منعکس نگردد، به موجب بند 387 مجموعه بخشنامه‌های ثبتی بعضی اختیارات هیئت نظارت در خصوص اشتباهات ثبتی به روسای واحدهای ثبتی واگذار شده که به سبب آن به روسای واحدهای ثبتی اختیار داده شده تا نسبت به اصلاح بعضی اشتباهات که در فرازهای بند مذکور احصا‌گردیده راسا اقدام نماید و بدین صورت موارد را به مرکز استان یا هیئت نظارت گزارش نکنند.

دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی

وکیل شکایت از سردفتر اسناد رسمی

قبول وکالت در پرونده  شکایت از سردفتر اسناد رسمی

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل شکایت از سردفتر اسناد رسمی

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین شکایت از سردفتر اسناد رسمی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (23 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!