مهاجرت تحصیلی به کشور سنگاپور

مهاجرت تحصیلی به کشور سنگاپور

یکی از روش‌های «مهاجرت به سنگاپور»، مهاجرت تحصیلی می‌باشد. کشور سنگاپور علاوه بر کسب و حفظ جایگاه خود به عنوان کشور برتر در سطح آسیا و دارنده رتبه جهانی به لحاظ کیفیت زندگی، توانسته است به پیشرفت‌های چشمگیری در سطوح مختلف علمی و آموزشی دست یابد.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با حضور کارشناسان ارشد مهاجرت و حقوق بین‌الملل درصدد برآمده است تا اطلاعات لازم در زمینه تحصیل در کشور را سنگاپور را در این مقاله به نظر شما رساند.

چرا کشور سنگاپور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید؟

کشور سنگاپور به عنوان مرکز تجاری و با توجه به موقعیت‌های کارآفرینی فراوانی که دارد، اگرچه در جنوب شرقی آسیا واقع شده است، اما بیش از پیش به استاندارهای غربی گرایش داشته و همین امر پیشرفت‌های روزافزونی را در این کشور حاصل آورده است. کشور سنگاپور با کسب رتبه 8 طبق رتبه‌بندی INSEAD و رتبه 5 طبق رتبه‌بندی IMD، توانست توان تحقیقات و اختراعات خود را به رخ جهانیان کشاند.

زبان رسمی کشور سنگاپور زبان‌های چینی، مالایی و تامیل می‌باشد. در کنار این زبان‌ها، زبان انگلیسی به وفور استفاده شده و حدود 75 درصد از جمعیت 5 میلیونی سنگاپور به زبان انگلیسی تسلط دارند.

با توجه به افزایش تقاضاها برای شرکت در دوره‌های تحصیلی در کشور سنگاپور از سوی دانش‌آموزان و دانشجو یان بین‌المللی، دانشجو یان سنگاپوری معترض این امر بوده و لذا دولت سنگاپور تصمیم به کاهش سهمیه پذیرش‌های بین‌المللی کرده است. دولت سنگاپور از سال 2015، میزان سهمیه‌ها را از 18% به 15% کاهش داده است. از این‌رو رقابت‌ها بر سر به دست آوردن کرسی‌های دانشگاه‌های سنگاپور افزایش یافته است.

کار در سنگاپور

لازمه پذیرش در دانشگاه‌های سنگاپور، آشنایی با زبان انگلیسی می‌باشد که با ارائه مدارک IELTS یا TOFEL قابل اثبات است.

 

ثبت نام در مدارس سنگاپور

مدارس سنگاپور به دو شکل مدارس عمومی یا دولتی و مدارس خصوصی یا با سیستم‌های خارجی می‌باشند. دوره‌های آموزشی در مدارس عمومی یا دولتی در طول هر سال شامل 4 ترم 10 هفته‌ای بوده که هر ساله از ماه ژانویه آغاز می‌گردد. در پایان ترم اول و سوم، یک هفته تعطیلات و در پایان ترم دوم 4هفته تعطیلات و در پایان ترم چهارم 6 هفته تعطیلات در نظر گرفته می‌شود. زبان تدریس در مدارس سنگاپور، زبان انگلیسی در کنار زبان مادری یعنی مالایی، تامیل یا ماندارین چینی است. دانش‌آموزان بین‌المللی برای ورود به مدارس سنگاپور لازم است که ویزای دانش‌آموزی دریافت نمایند؛ مگر اینکه از طریق ویزای همراه (Dependent Pass) وارد سنگاپور شده باشند.

بیش از 30 مدرسه بین‌المللی در کشور سنگاپور وجود دارد.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه‌های سنگاپور

پاسپورت

مدارک شناسایی مانند کارت ملی یا شناسنامه

مدارک زبان (IELTS/TOFEL)

مدارک مربوط به آخرین مقطع تحصیلی (دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد، …)

ریز نمرات

توصیه‌نامه (برای متقاضیان مقاطع تحصیلات تکمیلی)

رزومه یا انگیزه‌نامه

*برای دریافت ویزا ارائه‌ی نامه‌ی پذیرش دانشگاه لازم است.

 

رتبه‌های جهانی دانشگاه‌های سنگاپور

از معروف‌ترین دانشگاه‌های سنگاپور، می‌توان به دانشگاه‌های ملی سنگاپور با رتبه 11 و دانشگاه فنی نانیانگ (Nanyang Technological University) با رتبه 52 طبق رتبه بندی QS (Quacquarelli Symonds) Quacquarelli Symonds اشاره کرد. در این دو دانشگاه بیش از 30 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه‌ها نیز در حوزه تحقیقاتی نیز فعالیت می‌کنند.

تحصیل پزشکی در آمریکا

دانشگاه‌ مدیریت سنگاپور (Singapore Management University) دوره‌های مدیریت کسب و کار، حسابداری، علوم اقتصادی، حقوق و علوم اجتماعی ارائه می‌دهد. دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (Singapore University of Technology and Design) و موسسه فناوری سنگاپور (Singapore Institute of Technology) نیز دوره‌های تخصصی ارائه می‌دهند.

 

شرایط کار دانشجویی در سنگاپور

دانشجو یانی که دوره تحصیلی آن‌ها تمام وقت می‌باشد، حق کار به مدت 16 ساعت در هفته و به صورت پاره وقت را دارند.

 

شهریه دانشگاه‌های سنگاپور

شهریه‌ها بسته به موسسه و دانشگاه متفاوت است. در مجموع شهریه‌ها برای رشته‌های پزشکی از 13 هزار تا 40 هزار دلار در سال متغیر است.  وزارت آموزش سنگاپور (MOE)، شرایط بورسیه و معافیت از پرداخت شهریه را نیز برای دانشجو یان خارجی فراهم آورده است. بدین نحو، داوطلبان تنها هزینه‌های مربوط به ثبت نام را پرداخت می‌نمایند. افرادی که از این فرصت استفاده می‌نمایند، موظف به اشتغال بعد از تحصیل در کشور سنگاپور هستند. طول مدت تعهد به خدمتی که دانشجو یان بین‌المللی در قبال دولت سنگاپور دارند، بیشتر از دانشجو یان سنگاپوری یا به عبارتی ملی می‌باشد.

طول مدت تعهد به خدمت بعد از فارغ‌التحصیلی برای دانشجو یان رشته پزشکی 6 سال و برای رشته دندانپزشکی 5 سال می‌باشد.

 

هزینه‌های زندگی در سنگاپور

هزینه‌های زندگی در سنگاپور شامل هزینه‌های مربوط به مواد غذایی، پوشاک، حمل و نفل و مسکن می‌باشد. به طور کلی هزینه‌های زندگی برای هر فرد حدود صرفنظر از هزینه‌های اسکان حدود 1000 تا 1300 دلار سنگاپور می‌باشد.

اجاره ملک از 1000 تا 3000 دلار سنگاپور می‌باشد. دانشجو یان می‌توانند از طریق دانشگاه مقصد درخواست اسکان بدهند. در مجموع هزینه اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه در حدود 900 تا 1400 دلار سنگاپور در ماه را به خود اختصاص می‌دهد. هزینه‌ مربوط به بهداشت و درمان نیز با مراجعه به کلینیک‌های عمومی می‌تواند کاهش یابد. هزینه ویزیت عموما بیشتر از 15 دلار سنگاپور نخواهد شد.

مهاجرت به سنگاپور با سرمایه‌گذاری

 

وکیل مهاجرتی به سنگاپور در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور وکلا و کارشناسان ارشد مهاجرت و حقوق بین‌الملل، همراه شما در تمامی مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های برتر کشور سنگاپور، اخذ ویزا، اسکان، مهاجرت کاری به سنگاپور، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به کشور سنگاپورو دیگر امور مهاجرتی می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره حقوقی تخصصی در زمینه مهاجرت به کشور سنگاپور، با کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *