مهاجرت کاری به سنگاپور

مهاجرت کاری به سنگاپور

 

یکی از راه‌های مهاجرت به کشور جزیره ‌‌ای سنگاپور، مهاجرت کاری می‌باشد. کشور سنگاپور با نرخ پایین بیکاری در کنار ارائه نرخ‌ های پایین مالیاتی و کسب رتبه اول در سطح آسیا به لحاظ کیفیت زندگی، شرایط شغلی مناسبی را نیز برای افراد جو یای کار از کشورهای مختلف جهان فراهم آورده است.

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در این مقاله سعی بر این دارد تا ضمن شرح شرایط مهاجرت به سنگاپور از طریق ویزای کاری، سوالاتی که در این مسیر با ان مواجه می‌شوید را پاسخ دهد.

 

شرایط متقاضیان کار در سنگاپور

کشور سنگاپور با اقتصاد پیشرو در سطح آسیا و جهانی، موقعیت‌ های شغلی متفاوت و قابل توجهی را برای متقاضیان فراهم آورده است. افراد با مهارت در سطح متوسط، نیمه ماهر و ماهر، مدیران، کارآموزان و … با داشتن سن بین 25 تا 40 سال، مدرک تحصیلی کارشناسی یا کاردانی فنی می‌توانند برای کار در سنگاپور اقدام نمایند.

 

مشاغل مورد نیاز در سنگاپور

صنایع متفاوتی در کشور سنگاپور وجود دارند که همگام با جهان در حال پیشرفت می‌باشند. صنعت گردشگری، فناوری اطلاعات، بخش‌های مالی و اقتصادی، ساخت و ساز، رسانه و ارتباطات و بخش مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی از جمله این صنایع هستند.

 

صنعت گردشگری در سنگاپور

با توجه به سفر میلیون‌ها گردشگر به کشور سنگاپور، صنعت گردشگری و حوزه‌های مرتبط با گردشگری مانند سفرهای درمانی (Medical Tourism) یا تجاری (Business Tourism) به شدت رو به رشد است.

 

صنعت فناوری اطلاعات در سنگاپور

مشاغل مربوط به حوزه‌ی IT نیز با قدرت روز افزونی در حال رشد می ‌باشد. دولت سنگاپور با اختصاص 2.2 میلیارد دلار بودجه به حوزه فناوری اطلاعات، تمایل خود به این حوزه را نشان داده است. به علاوه که استقرار مقر آسیایی شرکت توییتر (Twitter) در سنگاپور، توجه این دولت به حوزه فناوری اطلاعات را افزایش داده است. گفته می‌شود که شرکت Netflix نیز قصد استقرار مرکزیت آسییایی خود در کشور را سنگاپور را دارد.

مهاجرت تحصیلی به کشور سنگاپور

 

مشاغل مالی و اقتصادی در سنگاپور

حضور بیش از 200 بانک ملی و بین‌المللی، شرکت‌های مدیریت سرمایه و دیگر موسسات مالی در سنگاپور، این کشور را به مرکز مالی آسیا تبدیل کرده است. لذا مشاغل در حوزه مالی و  بانکی نیز نیازمند متخصصان بین‌المللی می‌باشد.

 

صنعت ساخت و ساز در سنگاپور

حوزه ساخت و ساز با وجود رشد مراکز تجاری و خرید و هتل نیز از رشد قابل توجهی در کشور سنگاپور برخودار گردیده است. صنعت ساخت و ساز با رشد 2.5 درصدی در سال 2015 همراه بوده است.

 

حوزه مراقبت‌های بهداشتی در سنگاپور

حاصل سفرهای گردشگری درمانی به کشور سنگاپور، رشد بخش مراقبت‌های بهداشتی بوده است. از انجایی که کشور سنگاپور از استاندارهای بالای پزشکی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی بالایی در سطح آسیا برخوردار است، افراد زیادی از سراسر دنیا برای درمان به این کشور سفر می‌کنند. هرساله حدود 550 هزار بیمار برای درمان به کشور سنگاپور سفر می‌کنند. پیشرفت‌‌های کشور سنگاپور در زمینه تجهیزات پزشکی مزید بر علت شده و پیش‌بینی‌ها رشد 10 درصدی در سال 2017 در این حوزه را نشان داده است.

 

ارتباطات و رسانه در سنگاپور

امروزه حوزه ارتباطات و رسانه به یکی از بخش‌های مهم درآمدزا در اقتصاد کشور سنگاپور تبدیل شده است. در حال حاضر بیش از 500 شرکت ملی و بین‌المللی در حوزه ارتباطات و رسانه در کشور سنگاپور فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغال بیش از 75 هزار کارمند و کارگر را فراهم آورده‌‌اند.

 

انواع ویزای کاری سنگاپور

 

ویزای EP (Singapore Employment Pass)

این نوع ویزا که به ویزای نوع E نیز معرو است، به افراد با سابقه شغلی در زمینه مدیریت (مدیر کل، مدیر اجرایی، مدیرعامل، …) دیگر تخصص‌های حرفه‌‌ای که در سطح بین‌الملل کسب شده است، اختصاص دارد. حداقل درآمد این افراد می‌بایست 3600 دلار باشد.

مهاجرت به سنگاپور با سرمایه‌گذاری

 

ویزای PEP (Singapore Personalize Employment Pass)

این ویزا با اعتبار 5 ساله برای افرادی صادر می‌شود که دارای تخصصی بوده و قصد ارزیابی مشاغل در سنگاپور را دارند. حداقل درآمد این افراد می‌بایست 8000 دلار باشد.

 

ویزای Enterepass (Singapore Enterpreneur Pass)

این نوع ویزا برای کارآفرینان بین‌المللی صادر می‌شود که تصمیم به ایجاد کسب و کار جدید در کشور سنگاپور دارند.

 

ویزای S

این نوع ویزا بر اساس سیستم امتیازبندی طبق تحصیلات، مهارت‌ها و سوابغ شغلی برای کارگران با سطح مهارت متوسط و سطح درآمد 2200 دلار صادر می‌گردد.

 

ویزای Miscellaneous Work Pass

این نوع ویزا با اعتبار 60 روزه صادر می‌شود. مخاطبان این ویزا متقاضیان کسب و کار در سنگاپور می‌باشند.

 

ویزای کاری کارگران خارجی (Work Permit for Foreign Worker)

این نوع ویزا برای کارگران خارجی نیمه ماهر صادر می‌شود که در زمینه کشتی سازی یا خدمات دریای و ساخت و ساز مهارت دارند.

 

ویزای کاری هنرمندان (Work Permit for Performing Artiste)

این نوع ویزا برای افراد ماهر فعال در هتل‌ها، مراکز تفریحی و رستوران‌ها صادر می‌شود.

 

ویزای پرستاری (Work Permit for Confinement Nanny)

این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که علاقه‌مند به حوزه پرستاری از کودکان هستند. این نوع ویزا برای متقاضیان از کشور مالزی صادر می‌شود.

 

ویزای کارآموزی (Training Employment Pass)

این نوع ویزا برای دانشجو یانی صادر می‌شود که قصد گذراندن دوران کارآموزی خود را در کشور سنگاپور دارند.

 

مهاجرت اعضای خانواده متقاضی کار در سنگاپور

برای همسر و فرزندان افرادی که دارای ویزای نوع S یا EP هستند، نوعی ویزا با عنوان Dependent’s Pass صادر می‌گردد. به علاوه در صورتی که دارندگان ویزاهای نوع S یا EP، والدین یا فرزندان ناتوان و معلول داشته باشند می‌توانند از طریق ویزای بلندمدت دیداری (Long Term Visit Pass) به کشور سنگاپور سفر کنند.

مهاجرت به سنگاپور

 

میانگین درآمدها در سنگاپور

 

میانگین درآمدها در کشور سنگاپور حدود 58.240 دلار سنگاپور در سال می‌باشد. مشاغلی همچون مهندسی نرم ‌افزار با درآمد 49.810 دلار و بازاریابی با درآمد 34.875 دلار در سال بیشترین میزان درآمدها را به خود اختصاص می‌دهند.

 

هزینه‌های زندگی در سنگاپور

هزینه‌های زندگی در کشور سنگاپور برای هر نفر در ماه حدود 1.155 دلار سنگاپور و 13.900 دلار سنگاپور در سال می‌باشد. در این میزان از هزینه، هزینه‌ی مسکن گنجانده نشده است. هزینه‌های مسکن از 1000 تا 3000 دلار سنگاپور می‌باشد.

بهترین وکیل مهاجرت به سنگاپور در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با حضور گروه وکلای مهر و کارشناسان ارشد متخصص در زمینه مهاجرت آماده ارائه مشاوره حقوقی و تخصصی در زمینه مهاجرت کاری به کشور سنگاپور، اخذ اقامت سنگاپور، سرمایه‌گذاری در سنگاپور، تحصیل در سنگاپور و دیگر امور مهاجرتی می‌باشد.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *