وکیل متخصص هیأت‌های انتظامی پزشکی

وکیل متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی

وکیل متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی


امروز با موضوع وکیل متخصص هیأت‌های انتظامی پزشکی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

هیأت‌های انتظامی پزشکی به عنوان بخشی از محاکم اداری است که در رسیدگی به تخلفات پزشکی از ساز و کار و تشریفات دادرسی خاص برخوردار می‌باشند.

هر چند دادرسی در هیأت‌های انتظامی پزشکی اکثراً با اصول دادرسی منصفانه در محاکم اداری و انتظامی همراه است اما به دلیل ماهیت خاص موضوعات مورد رسیدگی در مواردی نحوه دادرسی متفاوت است.

لذا با توجه به خاص بودن این قبیل موضوعات مشاوره خاص با وکیل متخصص هیات‌های انتظامی پزشکی را می‌طلبد.

آقای محمدرضا مهری دارای درجه دکتری در علوم کیفری با بیش از بیست سال سابقه فعالیت در علم حقوق و وکالت و با پیشینه قضاوت در دادگستری به واسطه تجربیات فراوانی که در زمینه جرایم پزشکی دارند با اشراف کامل و دقیقی که نسبت به روند دادرسی های جرایم پزشکی دارند، پاسخگوی پزشکان و بیماران در این زمینه هستند.

نکات مهم وکیل متخصص هیأت‌های انتظامی پزشکی

آیا آرا هیات‌های انتظامی پزشکان قابل تجدیدنظر است؟

رسیدگی در هیات‌های انتظامی پزشکی به چه نحواست؟

رسیدگی در هیات های انتظامی پزشکان اصولا چند مرحله‌ای است؟

آیا از پزشک فقط می‌توان در دادسرای جرایم پزشکی شکایت کرد؟

دادخواهی افراد به عنوان یکی ازحقوق بنیادی ایجاب می‌کند مرجعی برای احقاق حقوق وجود داشته باشد.

شکایت از پزشک

اصل سی و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقرر می‌دارد:

دادخوهی حق مسلم هر فرد است و هرکسی می‌تواند به منظور دادخواهی به دادگاه صالح رجوع نماید.

همه افراد ملت حق دارند اینگونه دادگاه‌ها را در دسترس داشته‌باشند و هیچکس را نمی‌توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد، منع کرد.

بنابراین حق دادخواهی و دسترسی به محاکم، یکی از حقوقی است که بدون تبعیض و مطابق با شرأیط قانونی لازم‌الرعایه است. به نظر کلمه دادگاه در اصل مذکور حالت اطلاق دارد و شامل محاکم قضایی و اداری می‌گردد.

با این تفسیر همه افراد حق دارند در کنار دادگاه‌های عمومی، به دادگاه‌های اداری برای دادخواهی و رفع ظلم از خود، در دسترس داشته در نظام حقوق بین الملل مواد ۸ و ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۴ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی به این اصل اختصاص یافته است.

در ارتباط با تخلفات انتظامی پزشکی از ناحیه اعضای جامعه پزشکی ارتکاب می‌یابد، ماده ۲۸ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی، هیأت‌های بدوی، تجدید نظر و عالی انتظامی نظام پزشکی را مسئول رسیدگی به تخلفات انتظامی پزشکی قرار داده است.

چه مستند قانونی ای برای پیگیری تخلفات پزشکی از هیات انتظامی وجود دارد؟

بر اساس ماده ۱۰ قانون سازمان نظام پزشکی شهرستان‌هایی که در آن نظام پزشکی تشکیل می‌گردد وفق ماده ۲۸ دارای هیأت بدوی انتظامی خواهند بود.

بنابراین اشخاص حقیقی و حقوقی ذینفع می‌توانند نسبت به تخلفات انتظامی جامعه پزشکی شکواییه یا گزارش تخلف صورت پذیرفته را به دادسرا و هیأت‌های انتظامی تقدیم نمایند. دادسرا و هیأت‌های انتظامی نیز مکلف به رسیدگی می‌باشند.

اعاده دادرسی در دادگاه ویژه روحانیت

بنابراین با بررسی اصول قانون اساسی و سایر مواد قانونی و منابع معتبر فقهی وکنوانسیون‌های بین‌المللی تنها ایرادی که شاید بتوان مطرح کرد تشریفات پیچیده آیین دادرسی و هزینه‌های بالای آن است که امکان دارد اشخاص را از پیگیری منصرف نماید.

آیا آراء هیأت‌های انتظامی قابلیت اعتراض و تجدید نظر دارد؟

رسیدگی دعاوی در محاکم اداری همانند محاکم قضایی، علی‌الاصول سه مرحله است. به عبارت دیگر، دعاوی اداری در سه مرحله بدوی، پژوهشی و فرجامی قابل رسیدگی است.

مرحله بدوی و پژوهش در حیطه فعالیت محاکم اداری و انتظامی است به طوریکه عمدتاً مراجع مذکور دارای مرجع بدوی و مرجع عالی هستند و محاکم اداری تالی میتوانند به اعتراضات و شکایات نسبت به آرا غیرقطعی صادره از مراجع بدوی رسیدگی نموده و رسیدگی آنان ماهوی است.

بدین صورت که مراجع عالی در مقام تجدید نظر، در صورتی که رأی را بر خلاف موازین قانونی و محتویات پرونده و مستندات دعوی، تشخیص دهند خود رأساً نسبت به صدور رأی مجدد اقدام می‌نمایند و بدین ترتیب رأی مرجع نخستین را نقض می‌کنند، اما رسیدگی در مرحله فرجامی نسبت به آرا قطعی محاکم اداری از حیطه و محدوده فعالیت مراجع مذکور خارج و این وظیفه در صلاحیت محاکم قضایی قرار گرفته است.

در ارتباط با هیأت‌های انتظامی پزشکی، قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی و آیین‌نامه انتظامی در چند ماده اصل قابلیت پژوهش و فرجام‌خواهی را به عنوان یکی از اصول دادرسی منصفانه در محاکم اداری مد نظر قرار داده است.

وکیل متخصص هیأت‌های انتظامی پزشکی

قبول وکالت در پرونده های مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

وکیل تلفنی

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

 

شماره تلفن دفتر وکیل متخصص هیأت‌های انتظامی پزشکی

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره همراه وکیل آنلاین متخصص هیأت‌های انتظامی پزشکی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۲۲ امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!