وکیل کلاهبرداری اینترنتی قائمشهر

وکیل کلاهبرداری اینترنتی قائمشهر

وکیل کلاهبرداری اینترنتی قائمشهر


امروز با موضوع معرفی وکیل کلاهبرداری اینترنتی قائمشهر با شما هستیم.

این روزها فعالیت های اقتصادی بی شماری به وسیله رایانه و به صورت الکترونیک انجام می شود.

خرید و فروش کالا در وب سایت ها، برنامه های مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام یکی از ارکان  تحرک فعالیت اقتصادی از سمت فعالیت سنتی به فعالیت اقتصادی مدرن است.

فعالیت اقتصادی از طریق رایانه و وب سایت ها و فضای مجازی هر روزه رو به افزایش است و کاربران دیگر در گروه های سنی جوانان نیستند بلکه امروزه هر گروه سنی و تمام طبقات اجتماعی از فعالیت اقتصادی اینترنتی استقبال می نمایند.

این امر در حالی است که افراد سودجو و کلاهبردار را به فکر سواستفاده انداخته و موجب فریب افراد و تحقق جرایم اینترنتی از جمله کلاهبرداری اینترنتی، جعل رایانه ای و سرقت اینترنتی بسیاری شده است.

از همین رو موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان همکار گروه وکلای مهر در صدد معرفی وکیل کلاهبرداری اینترنتی قائمشهر  نوشتاری را در این خصوص تهیه و تنظیم نوده است.

سوالات متداول در خصوص وکیل کلاهبرداری اینترنتی قائمشهر

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

مجازات کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

جهت طرح شکایت از جرم کلاهبرداری اینترنتی به چه مرجعی باید مراجعه نمود؟

بهترین وکیل کلاهبرداری اینترنتی قائمشهر کیست؟

مزایای بهره مندی از وکیل کلاهبرداری اینترنتی قائمشهر و جرایم رایانه ای چیست؟

[/stextbox]

 

نمونه هایی از کلاهبرداری اینترنتی

از پرونده های کلاهبرداری اینترنتی که معمولا توسط پلیس فتا گزارش می شود این حالت است که کلاهبردار در وب سایت های خرید و فروش کالای دست دوم که قیمت های پایین تر نسبت به مراکز خرید دیگر دارد کاربر وب سایت را تشویق به خرید می نماید.

پولشویی و آثار و نتایج حاصل از آن

در این نوع کلاهبرداری اینترنتی کاربر با توجه به قیمت ارزان بعضی از کالاها، ترغیب به خرید کالای مورد نظر می شود و مبلغ را به حساب بانکی شخصی که کالای مورد نظر را جهت فروش در وب سایت قرار داده، پرداخت می نماید.

در این حالت، از آنجا که کلاهبردار در صدد آن است که هویت حقیقی خویش را پنهان نماید با مراجعه به فروشگاه واقعی، شماره حساب صاحب فروشگاه را به منظور خرید کالا دریافت می نماید و پس از آن آگهی فروش جعلی را با قیمتی ارزان تر از وب سایت ها و فروشگاه های دیگر درج می نماید و سپس هنگامی که مشتری برای خرید کالا پیدا می شود، شماره حساب صاحب فروشگاه را به مشتری اعلام می کند و پس از واریز وجه توسط مشتری به شماره کارت صاحب فروشگاه، کلاهبردار به فروشگاه مراجعه نموده و خرید خود را انجام داده و متواری می شود.

در دیگر روش کلاهبرداری اینترنتی که بسیار توسط پلیس فتا گزارش شده است کلاهبردار در وب سایت ها و برنامه های مجازی کالایی را با قیمتی بسیار ارزان تر از بازار درج می نماید و کاربر را به منظور پرداخت وجه کالا، به صفحات جعلی درگاه های پرداخت اینترنتی هدایت می نماید.

پس از آن که کاربر اطلاعات بانکی و رمز دوم کارت بانکی خود را درصفحه جعلی اینترنتی که توسط کلاهبردار طراحی شده است وارد می کند متوجه خالی شدن حساب بانکی خود می شود.

مجازات کلاهبرداری اینترنتی با لحاظ عنصر قانونی

در خصوص کلاهبرداری اینترنتی به دو ماده در قوانین می توان اشاره نمود. ماده 67 قانون تجارت الکترونیک بیان می دارد: « هر کس در بستر مبادلات الکترونیکی، با سواستفاده و یا استفاده غیر مجاز از داده پیامها، برنامه ها و سیستم های رایانه ای و وسایل ارتباط از راه دور و ارتکاب افعالی نظیر ورود، محو، توقف داده پیام، مداخله در عملکرد برنامه یا سیستمرایانه ای و غیره، دیگران را بفریبد و یا سبب گمراهی سیستم های پردازش خودکار و نظایر آن شود و از این طریق برای خود یا دیگری وجوه، اموال یا امتیارات مالی تحصیل کند و اموال دیگران را ببرد مجرم محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبان اموال به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی معادل ماخوذه محکوم می شود.

پایگاه نهم پلیس امنیت اخلاقی

همچنین ماده 13 قانون جرایم رایانه ای مصوب 1388 ( برابر ماده 741 قانون مجازات اسلامی 1375 ) هر کس به طور غیر مجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک سال تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا صد میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

عنصر مادی جرم کلاهبرداری اینترنتی

رفتار فیزیکی که موجب تحقق جرم کلاهبرداری اینترنتی می شود عبارت است از:

وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد، متوقف کردن و مختل کردن داده ها که این موارد تمثیلی می باشند. موضوع جرم نیز می بایست در سامانه های رایانه ای یا مخابرانی محقق شود.

همچنین در جرم کلاهبرداری اینترنتی نتیجه جرم که همان تحصیل وجه، مال، منفعت، خدمات یا امتیازات مالی برای شخص کلاهبردار یا دیگری بسیار اهمیت دارد و چنانچه نتیجه جرم واقع نشود کلاهبردار به جرم شروع در کلاهبرداری قابل تعقیب و مجازات می باشد.

علاوه بر عنصر مادی، در دادگاه باید عنصر معنوی نیز احراز شود که همان عمد در رفتار مجرمانه، علم به غیر مجاز بودن اقدام با قصد تحصیل نتیجه می باشد.

 وکیل کلاهبرداری اینترنتی قائمشهر

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

طرح شکایت کلاهبرداری اینترنتی و پیگیری پرونده در دادسرا و دادگاه نیاز به تخصص و تجربه در زمینه جرایم رایانه ای می باشد. چنانچه شما عزیزان در خصوص کلاهبرداری اینترنتی و جرایم رایانه ای پرونده ای در محاکم دارید، جهت پیگیری پرونده با وکیل کلاهبرداری اینترنتی مشاوره نمایید.

 قرارهای تامین و نظارت قضایی

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل کلاهبرداری در قائمشهر، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری قائمشهر نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

5/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *