وکیل خانواده قائمشهر

وکیل خانواده قائمشهر

وکیل خانواده قائمشهر


امروز با موضوع معرفی وکیل خانواده قائمشهر با شما هستیم.

بسیاری از مخاطبین شبکه های مجازی موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان همکار گروه وکلای مهر در تماس با مشاورین حقوقی موسسه، خواستار معرفی وکیل خانواده در قائمشهر هستند.

از همین رو نوشتاری توسط وکیل خانواده قائمشهر تهیه و تنظیم شده است تا به بررسی چگونگی شرایط اقامه دعاوی خانوادگی از جمله دعاوی طلاق، مطالبه مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، حق حبس زوجه، الزام به تمکین و غیره پرداخته شود.

سوالات متداول در خصوص وکیل خانواده قائمشهر

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

مزایای بهره مندی از وکیل خانواده در دعاوی خانوادگی چیست؟

جهت طرح دعاوی خانواده قائمشهر به چه مرجعی می بایست مراجعه نمود؟

بهترین وکیل خانواده قائمشهر کیست؟

موسسه حقوقی و داوی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان چه کمکی در دعاوی خانواده قائمشهر به شهروندان ارایه می دهد؟

[/stextbox]

 

مهمترین دعاوی خانوادگی

طلاق: مطابق قوانین موجود، درخواست طلاق به سه صورت می تواند تحقق یابد، اولین حالت طلاق به درخواست مرد می باشد.

به موجب قانون مدنی مرد می تواند هر زمان که بخواهد همسر خود را طلاق دهد بنابراین در این حالت مرد تکلیفی در اثبات سو رفتار زن ندارد.

حالت دوم طلاق توافقی است که مرد و زن می توانند با توافق یکدیگر به دادگاه خانواده مراجعه نمایند و پس از برگزاری جلسات مشاوره خانواده، با دریافت گواهی عدم امکان سازش، حکم طلاق برای آنها صادر شود.

حالت سوم دادخواست طلاق از جانب زن می باشد که در این حالت زن می بایست در دادگاه عسر و حرج خود از ادامه زندگی با مرد را ثابت نماید.

مطالبه و وصول مهریه

مطالبه مهریه در دادگاه خانواده قائمشهر

به موجب قانون زن می تواند پس از انعقاد عقد نکاح جهت مطالبه مهریه از دادگاه خانواده اقدام نماید.

همچنین زن می تواند از حق حبس که قانون به وی داده است تحت شرایطی استفاده نماید بدین صورت که چنانچه زن دوشیزه باشد و وظایف زناشویی خود را انجام نداده است تا قبل از اینکه تمام مهریه پرداخت نشده است می تواند از تمکین به شوهر خودداری نماید.

در این صورت شوهر نمی تواند به بهانه عدم تمکین زن، از پرداخت نفقه خودداری نماید. البته لازم به ذکر است برای مطالبه مهریه علاوه بر دادگاه خانواده به دوایر اجرای ثبت نیز می توان مراجعه نمود.

مطالبه نفقه در دادگاه خانواده قائمشهر

در عقد دایم زن مستحق نفقه است. چنانچه مرد از پرداخت نفقه به زن خودداری نماید زن می تواند با دادخواست مطالبه نفقه از دادگاه خانواده، مرد را ملزم به پرداخت نفقه نماید.

چنانچه پس از حکم دادگاه مبنی بر الزام به پرداخت نفقه، همچنان مرد از پرداخت نفقه خودداری نماید، زن می تواند دادخواست طلاق دهد. همچنین در صورت وجود توانایی مالی مرد و امتناع از پرداخت نفقه، برای مرد ضمانت اجرای کیفری در نظر گرفته شده است.

در عقد نکاح موقت مرد اصولا الزامی به پرداخت نفقه ندارد مگر آنکه پرداخت نفقه در عقد موقت ضمن عقد شرط شده باشد.

امکان مطالبه نفقه طفل یا محجور توسط مادر

ماده 6 قانون حمایت از خانواده به مادر یا کسی که حضانت طفل یا محجور را به عهده دارد این اختیار را داده است که بتواند از جانب طفل یا محجور اقدام به مطالبه نفقه نماید. به موجب ماده 6 قانون حمایت خانواده: « مادر یا هر شخصی که حضانت طفل یا نگهداری شخص محجور را به اقتضا ضرورت بر عهده دارد، حق اقامه دعوی برای مطالبه نفقه طفل یا محجور را نیز دارد. در این صورت دادگاه باید در ابتدا ادعای ضرورت را بررسی نماید.»

تحصیل دندانپزشکی در ونزوئلا

تامین خواسته در دادگاه خانواده

در قانون حمایت خانواده، تقاضای صدور قرار تامین خواسته در دعاوی خانوادگی همانند قانون آیین دادرسی مدنی پیش بینی شده است با این تفاوت که در دادگاه خانواده پس از صدور حکم قطعی و تا قبل از اجرای حکم نیز امکان صدور قرار تامین خواسته می باشد اما در آیین دادرسی مدنی این موضوع تا قبل از صدور حکم قطعی امکان پذیر است.

بهترین وکیل خانواده قائمشهر

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

پرونده های مربوط به حقوق خانواده از حساسیت ویژه ای در محاکم برخوردار است چرا که معمولا در دعاوی خانوادگی، امکان طرح دعاوی طاری از جمله دعوای اضافی و دعوای متقابل مشاهده می شود.

موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره مندی از گروه وکلای مهر با دارا بودن کادر تخصصی وکیل خانواده در قائمشهر و دیگر شهرستان های استان مازندران، در تمامی دعاوی خانوادگی بهترین وکیل خانواده را معرفی می نماید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل دادگستری در قائمشهر، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل خانواده در قائمشهر نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

وکیل با تجربه دادسرای امنیت اخلاقی

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

5/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *