ویزای ازدواج آلمان

ویزای ازدواج آلمان

محبوبیت ازدواج در آلمان، در مقایسه با بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از سال ۱۹۶۰ به طور قابل توجهی کاهش یافته است، در سال ۱۹۶۰ نرخ ازدواج ۹.۵ در ۱۰۰۰ نفر بود. اما در سال ۲۰۱۰ به ۴.۷  درصد کاهش یافته است. تعداد زوج های هم جنس در آلمان از ۳۸۰۰۰ در سال ۱۹۹۶ به ۶۷،۰۰۰ در ۲۰۱۱ افزایش یافته است. از این تعداد، ۴۰ درصد به عنوان ازدواج هم جنس در آلمان ثبت نام شده اند و افزایش این نوع ازدواج درآلمان، ۱۹ درصد در سال ۲۰۰۶ است.

یک قرارداد قانونی، تحت نظارت قانون اساسی آلمان، برای صدور ویزای ازدواج آلمان به منظور محافظت از شهروندان آلمانی، صادر می‌شود. ویزای ازدواج آلمان، به زوج ها در بسیاری از زمینه ها، از جمله معافیت مالیاتی، برخورداری از حقوق بازنشستگی، اجازه استفاده می‌دهد. ازدواج و مشاغل مدنی در آلمان هر دو اتحادیه های قانونی دارند، اما متقاضی باید اسناد خاصی را برای تقاضای ویزای ازدواج آلمان  ارائه دهد.

با مطالعه این مقاله که توسط وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه شده، سعی شده است تا شرایط درخواست ویزای ازدواج آلمان، و اطلاعات دقیقی در مورد ویزای ازدواج آلمان، شرایط ازدواج در آلمان، ازدواج همجنس گرایان در آلمان، به همراهان عزیز ارائه شود.

سوالات متدوال درباره ویزای ازدواج آلمان

  • شرایط درخواست ویزای ازدواج آلمان چیست؟
  • ازدواج همجنس گرایان در آلمان امکان‌پذیر است و آیا ویزای ازدواج در آلمان برای همجنس گرایان هم صادر می‌شود؟
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای ازدواج آلمان چیست؟
  • وکیل مهاجرت به آلمان کیست و چه ویژگی هایی دارد، برای تقاضای ویزای ازدواج آلمان، نیاز به وکیل مهاجرت داریم؟
بورس آلمان

سوالات حقوق مهاجرت و شرایط دریافت ویزای ازدواج آلمان، با مشاوره محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاهف پاسخ داده می‌شود.

ازدواج همجنس گرایان در آلمان

ازدواج همجنس گرایان در آلمان، در سال ۲۰۰۱، تحت عنوان قانون Eingetragene Lebensgemeinschaft (قانون مشارکت زندگی) معرفی شد، که به زوج های همجنس گرا، اجازه داد که وضعیت آن‌ها به رسمیت شناخته شود. از زمان تایید ازدواج همجنس گرایان در آلمان در سال ۲۰۰۱، حقوقی که از سوی زوج های هم جنس در آلمان به دست می‌آید، عمدتا به موجب احکام دادگاه ها است. در سال ۲۰۰۴پارلمان آلمان حقوق بیشتری را برای زوج های همجنس گرا به وجود آورد.

یک اتحاد قانونی، بین زوج های هم جنس در آلمان هست. در این نوع ازدواج، زوجین از حقوق مشابه ازدواج  در آلمان را  که شامل گرفتن نام، حقوق بازنشستگی و بیمه درمانی، مهاجرت، پذیرش دانشگاهی، اجاره دادن و ارث بری برخوردار می‌شوند. قانون نیز برای متقاضیانی که مایل به ازدواج در آلمان هستند، می‌تواند اجازه اقامت نامحدود (unbefristete Aufenthaltserlaubnis) را تضمین کند. زوج ها در آلمان ممکن است نامهای یکدیگر را در اختیار هم قرار دهند و در صورت جدایی از محل سکونت مجزا، برخوردار شوند. آن‌ها همچنین باید از یکدیگر حمایت مالی کنند.

حقوقی که زوج های همجنس گرا در آلمان برخوردار میشوند

  • زوج های همجنس گرا در آلمان نمی‌توانند مجبور به شهادت در برابر یکدیگر در دادگاه شوند.
  • زوج های همجنس گرا در آلمان واجد شرایط برای بازنشستگی دولت هستند.
  • زوج ها، می‌توانند فرزندان بیولوژیکی شریک دیگر را اتخاذ کنند (اگر چه آن‌ها نمی‌توانند فرزندان را به عنوان زوج بر عهده بگیرند).
اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

زوج های همجنس گرا در آلمان از همان حقوق مالیاتی که برای زوج های متاهل در نظر گرفته شده برخوردار نیستند. اما حوادث اخیر، این موقعیت را به چالش کشیدند. در ژوئیه ۲۰۱۲، اولین سنا، امتیازاتی که  برای زوج های متاهل در آلمان در رابطه با مالیات بر خرید ملک است، اعلام کرد که غیر قانونی است، در حالی که در ماه اوت ۲۰۱۲ یک دادگاه در آلمان تصمیم گرفت که زوج های همجنس گرا در یک اتحادیه مدنی مزایای مالیاتی مشابهی را به عنوان زوج های متاهل در آلمان برخوردار شوند.

علاوه بر این، در سال ۲۰۱۰ قانون اساسی فدرال تصریح کرد که بخشی از قانون مالیاتی که به زوج های همجنس گرا در آلمان برای پرداخت مالیات ارث نسبت به همسران در ازدواج‌های heterosexual دارد، غیرقانونی است. پیش از حاکمیت قانون مالیات در آلمان، زوج های همجنس گرا در آلمان برای پرداخت مالیات بر ارث بری از جانب یک همسر ۱۷ تا ۵۰ درصد پرداخت کردند، در حالی که شرکای متاهل همجنس گرا از ۷ تا ۳۰ درصد پرداخت می کردند.

سرانجام، ازدواج‌های همجنس گرایان در آلمان به رسمیت شناخته شده است. در حال حاضر از حقوق هایی در زمینه های مالیات و تصویب برخوردار نیستند.

شرایط ازدواج در آلمان

برای ازدواج در آلمان متقاضی و همسرش باید از دفتر رجیستر محلی (Standesamt) واقع در تالار شهر (Rathaus) دیدن کند و ازدواج قریب الوقوع (Antrag auf Eheschlielung) را مطلع کند. متقاض برای ازدواج در آلمان  باید حداقل ۲۱ روز در این محل زندگی کند. بعد از این مرحله ویزای ازدواج آلمان برای زوج غیر آلمانی صادر می‌شود.

شرایط جدید پناهندگی در آلمان

مدرک مورد نیاز برای صدور ویزای ازدواج آلمان

بر اساس منطقه متفاوت است اما در کل شامل موارد زیر میباشد:

  • گذرنامه
  • بیانیه رسمی اقامت (Meldebescheinigung)
  • گواهی تولد قدیم فرم اصلی (با نام پدر و مادر)
  • گواهی تولد فرزندان زوجین
  • گواهی که اثبات کند مانعی برای ازدواج متقاضیان وجود ندارد (CNI) (Befreiung vom Ehefähigkeitszeugnis)
  • تاییدیه هر دو طرف (Ledigkeitsbescheinigung)
  • پرسشنامه ازدواج (از دفتر ثبت نام)
  • گواهی فوریت طلاق (در صورت لزوم)
  • گواهی ازدواج از هر گونه ازدواج قبلی
  • گواهی مرگ از همسر قبلی (در صورت لزوم)
  • تأیید تغییر نام (در صورت امکان)
  • تمکن مالی ازبانک

برای درخواست ویزای ازدواج آلمان، تمام اسناد باید توسط مترجم به آلمانی ترجمه شود. علاوه بر این، اسناد باید شش ماه قبل از درخواست برای ویزای ازدواج آلمان صادر شده باشد.

ازدواج در آلمان برای کسانی که آلمانی نیستند، اسناد به دادگاه منطقه ای نرنبرگ (Oberlandesgericht Nurnberg) ارسال می‌شود که وضعیت قانونی زن و شوهر را تایید  کند. این دفتر سپس همه چیز را به Standesamt ارسال می کند. و پس از تایید امکان درخواست ویزای ازدواج آلمان وجود دارد.

فرصت ازدواج در آلمان از طریق ویزای ازدواج آلمان، حد فاصل بین ارائه مدارک و مراسم عروسی بسیار کوتاه است، معمولا بین ۲ تا ۶ هفته است. با این حال، هنگامی که اداره رجیستری مدارک را پردازش می کند، زن و شوهر باید ظرف ۶ ماه ازدواج کنند. در غیر این صورت فرآیند درخواست ویزای ازدواج  آلمان  باید دوباره شروع شود. هزینه ثبت نام حدود ۶۵ یورو است.

حضور طرفین برای ازدواج در آلمان  در مراسم عروسی ، که در دفتر رجیستری محلی برگزار می‌شود، اجباری است. شاهدان در مراسم های ازدواج در آلمان مورد نیاز نیستند، گرچه ممکن است آن‌ها را داشته باشند. اگر از شاهدان استفاده کنند، حداقل هشت روز قبل از عروسی باید دفتر رجیستری در آلمان را مطلع کنند و هر شهود باید  بالای ۱۸ سال باشند. همچنین باید در مراسم مترجم مترجم داشته باشند، همچنین مترجم نمی‌تواند یکی از همسران باشد.

تولد فرزند در آلمان

وکیل مهاجرت به آلمان

جهت دریافت ویزای ازدواج آلمان، نیاز به تکمیل فرم های درخواست ویزای ازدواج و تهیه مدارک قانونی، به نحو صحیح می‌باشد. وکیل مهاجرت به آلمان، امکان ارائه مشاوره حقوقی مهاجرت به شما عزیزان را دارد. موسسه حقوقی و داوری مهر پارسیان، امکان دریافت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در امور مهاجرت، را برای هم وطنان عزیز فراهم نموده است. جهت دریافت مشاوره حضوری با موسسه تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

۸ دیدگاه

  • با سلام و عرض ادب
    جهت ویزای ازدواج به کشور المان سوالاتی داشتم ودوس داشتم حضورا با تعیین وقت به موسسه مراجعه نماییم
    لطفا در صورت امکان ادرس ،زمان فعایت را ایمیل نمایید
    با سپاس

  • سلام و خسته نباشید ببخشید نامزد من الان ٨ سال هست که آلمان هست و من ایرانم و واسه ازدواج اقدام کردیم و اداره ازدواج شهرشون یه نامه اجازه نامه ازدواج بهمون داده که تا برج ١٢ فرصت داریم من وقت سفارتم سه هفته دیگه هست و همه مدارکم کامله میخواستم ببینم از زمان ارائه مدارک تا اخذ ویزا چقدر طول میکشه؟! ممنووون میشم حواب بدین

    • سلام
      برای دریافت مشاوره و بررسی شرایطتون جهت تنظیم وقت با کارشناس مربوط لطفا با موسسه تماس بگیرید و یا از طریق فرم رزرو وقت اقدام کنید.
      با تشکر

    • سلام تصور میکنم موسسه حقوقی و دفتر وکالت رو با بنگاه محبت اشتباه گرفتید. متن رو کامل مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *