ویزای کار ترکیه

ویزای کار ترکیه

امکان مهاجرت به ترکیه با دریافت ویزای کار ترکیه، یکی از بهترین روشهای مهاجرت به ترکیه است. اکثر خارجی ها ی مقیم ترکیه، باید مجوز کار در ترکیه را همزمان با ویزای کار ترکیه درخواست کنند. به این معنی که متقاضی درخواست ویزای کار ترکیه، درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود ارسال می کند، و سپس، کارفرمای متقاضی، مدارک مورد نیاز را به MLSS ارسال می کند.

با این حال، ممکن است برای درخواست اجازه کار از داخل ترکیه درخواست شود. متقاضی هایی که قبلا مجوز اقامت ترکیه را داشتند، و حداقل شش ماه از ان باقی مانده است و نیز، واجد شرایط هستند، باید درخواست اجازه کار در ترکیه را بدهند .خارجی هایی که به عنوان توریست به ترکیه وارد می‌شوند واجد شرایط اجازه کار در ترکیه نیستند.

با مطالعه این مقاله که توسط وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه شده، اطلاعات دقیقی در مورد ویزای کار ترکیه، چگونه درخواست دادن برای اجازه کار در ترکیه، مراحل درخواست ویزای کار ترکیه مطلع خواهید شد.

سوالات متداول ویزای کار در ترکیه

  • آیا برای صدور ویزای کار ترکیه حتما باید پیشنهاد شغلی داشته باشیم؟
  • مراحل درخواست ویزای کار ترکیه چیست؟
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار ترکیه چیست؟
  • آیا امکان تمدید ویزای کار ترکیه وجود دارد؟
  • وکیل مهاجرت به ترکیه کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مراحل درخواست ویزای کار ترکیه

متقاضی میتواند در حالی که در ترکیه یا خارج از ترکیه است، برای دریافت اجازه کار در ترکیه، درخواست بدهد. در مورد درخواست های کار ثبت شده در ترکیه، متقاضیان ملزم به ارائه درخواست کار در ترکیه، در یک کنسولگری جمهوری ترکیه در کشور خود می‌باشند. درخواست کار در ترکیه باید همراه با قرارداد کار، نامه انتصاب، و یا یک سند که نشان دهنده مشارکت شرکت است باشد. کارفرما در ترکیه، درخواست کار آنلاین را ارائه می‌دهد و ظرف ده روز کاری پس از تاریخ درخواست، متقاضی به طور مستقیم یا از طریق پست، اطلاعات و مدارک مورد نیاز را به وزارت کار و امور اجتماعی ارسال می کند. کنسولگریهای جمهوری ترکیه و وزارتخانه به طور آنلاین پرونده‌های درخواست مجوز کار در ترکیه را بررسی خواهند کرد.

ثبت شرکت در ترکیه

متقاضیانی که درخواست کار در ترکیه آن‌ها، توسط وزارت کار و امور اجتماعی تایید شده است، و ویزای کار ترکیه را دریافت نمودند باید حداکثر صد و هشت روز پس از تاریخ صدور مجوز کار وارد ترکیه شوند. در مورد درخواست های ثبت شده در ترکیه، به استثنای اجازه اقامت صادر شده ، برای تحصیل در ترکیه، افرادی که دارای مجوز اقامت با حداقل اعتبار مدت شش ماه است، می‌توانند درخواست های اجازه کار را ارائه دهند. چنین افرادی نیازی به ارائه درخواست به کنسولگری جمهوری ترکیه ندارند. اسناد لازم برای درخواست کار در ترکیه باید حداکثر شش روز کاری پس از درخواست آنلاین، به وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه ارسال شود.

وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه، رویه های مربوط به درخواست های مجوز کار در ترکیه را با مشورت، در صورت لزوم، با وزارتخانه ها و مقامات مربوطه، تعیین می کند. رویه های مربوط به درخواست های مجوز کار در ترکیه در صورتی که تمام مدارک مورد نیاز به طور کامل ارائه شده باشد، به طور متوسط  در وزارتخانه پروسه کاری حداکثر  تا سی روز به پایان می‌رسد .اگر وزارتخانه ترکیه  تعیین کند که مدارک مورد نیاز ویزای کار ترکیه از دست رفته ، متقاضی باید دوباره مدارک مورد نظر را ارائه نماید. در چنین مواردی، دوره سی روزه از  تاریخی که اسناد درخواست ویزای کار به وزارتخانه ارسال می‌شود، آغاز می‌شود. در مورد درخواست های ثبت شده در ترکیه، وزارتخانه تصمیم مثبت یا منفی در مورد  مجوز کار در ترکیه را به کنسولگری مربوطه در جمهوری ترکیه (از طریق وزارت امور خارجه) ارسال می کند که به متقاضی اطلاع دهد. در مورد درخواست های ثبت شده در ترکیه، این وزارتخانه است  که  به خارجیان یا کارفرمایان اطلاع می‌دهد. متقاضیان که اجازه اقامت و کار در ترکیه را از کنسولگری ها دریافت می کنند و وارد کشور می‌شوند، باید حداکثر بیست روز کاری پس از تاریخ ورود در سیستم ثبت نام در ترکیه،  ثبت نام کنند.

هزینه سفر به استانبول کجارو

روش ها و اصول مربوط به اجازه کار برای خارجیان متقاضی استخدام در ترکیه توسط بخش مربوطه، مانند آموزش و پرورش، خدمات خانه داری، خدمات بهداشتی، گردشگری، حمل و نقل هوایی، سرگرمی و دیگران، و همچنین با توجه سرمایه گذاری مستقیم خارجی ویژه، خدمات حرفه ای و دفاتر ارتباطات استخراج می‌شود

 مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار ترکیه

  • فرم درخواست ویزای کار ترکیه
  • فرم درخواست کارکنان خارجی (فرم پر شده در اینترنت باید چاپ شود و یک کپی نوشته شده توسط کارفرما و خارجی به وزارتخانه ارسال شود. اگر فرم امضا شده در دسترس نباشد، قرارداد کاری که توسط طرفین و بین طرفین اجرا می‌شود، باید ارائه شود. این درخواست در صورت عدم امضای فرم یا قرارداد کار پردازش نخواهد شد.)
  • یک ترازنامه و یک گزارش سود / زیان برای سال های اخیر، که توسط اداره مالیات یا حسابداران رسمی گواهی شده تایید شده است
  • اطلاعات و اسناد و مدارک مبنی بر این که سرمایه انسانی مستقیما به سرمایه گذاری مستقیم خارجی اختصاص دارد
  • یک سند که نشان می‌دهد که نهادها (از جمله کنسرسیوم ها) مناقصه های بین‌المللی توسط سازمان های دولتی یا سازمان ها را برای کار داوطلب از سازمان یا سازمان مربوطه قرارداده اند
  • در مورد اشخاص حقوقی که کارشناسان خارجی را در زمینه مهندسی، معماری، قراردادها و خدمات مشاوره استخدام می کنند، یک مدارک حقوق و دستمزد که نشان می‌دهد که طراحان مهندسی / معماران / شهر ترکیه برای استخدام مشابه استخدام شده اند.
  • وکالت مستقیما برای شخص مجاز به ارائه درخواست آنلاین به عنوان یک کاربر به نمایندگی از سازمان برای استخدام خارجی، و یا سند تایید استفاده از کاربر در سازمان متقاضی .
  • تمامی این اسناد باید اسکن شوند و آنلاین ارسال شوند.
وکیل خرید ملک در استانبول

مدارک مورد نیاز متقاضی برای درخواست ویزای کار ترکیه

  • در مورد درخواست های ثبت شده در ترکیه، یک نسخه از اجازه اقامت صادر شده به غیر از اهداف آموزشی با مدت حداقل شش ماه از تاریخ درخواست کار در ترکیه باقی مانده باشد .
  • اگر یک خارجی که درخواست ویزای کار ترکیه میکند، ولی مجوز اقامت معتبر ندارد، باید قرارداد کاری یا یک سند متشکل از مشارکت در شرکت در ترکیه را برای گرفتن اقامت دائم به کنسولگری جمهوری ترکیه در کشور خود ارائه دهد. با این حال، اگر شرکت حداقل یکی از معیارهای مورد نیاز برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه  را داشته باشد، درخواست مجوز کار در ترکیه را می‌تواند مستقیما از وزارت کار و امور اجتماعی تامین کند، در صورتی که خارجی با استخدام پرسنل کلیدی در ترکیه بر اساس قانون در حال حاضر اقامت داشته باشد، با ارسال کپی پاسپورت، نشان دادن ویزا و تاریخ ورود، یا نامه ای که از اداره پلیس دریافت شده است، میتواند این موضوع را اثبات کند. سایر پرسنل کلیدی که مجوز کار  در ترکیه را در این زمینه اعطا می کنند، لازم است که ویزای کار  ترکیه را از کنسولگری جمهوری ترکیه دریافت کنند و با این ویزا وارد کشور شوند.
  • کپی گذرنامه (در صورتی که گذرنامه در الفبای لاتین چاپ نشود، یک نسخه متهورانه و یا یک ترجمه گواهی رسمی باید ضمیمه شود.
  • ترجمه گواهینامه دیپلم یا گواهینامه فارغ التحصیلی موقت.
  • علاوه بر اسناد فوق ذکر شده، خارجیانی که درخواست ویزای کار ترکیه را در چارچوب خدمات حرفه ای که دارای مدرک تحصیلی از خارج از کشور می‌باشند، باید مدرک یا گواهینامه معیشتی دوره داوطلبی را که طبق “مقرره معادل بودن دیپلم از موسسات تحصیلات عالی خارجی ارائه دهند.
مهاجرت به ترکیه

تمدید ویزای کار ترکیه

درخواست برای تمدید ویزای کار ترکیه، باید توسط متقاضی یا کارفرما به طور مستقیم به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارائه شود، با ارسال کپی اصلی مجوز کار قبلی در ترکیه همراه با فرم درخواست جدید و اسناد مشخص شده در ضمیمه مقررات اجرایی صورت میگیرد. درخواست مجدد برای تمدید ویزای کار ترکیه، باید حداکثر دو ماه قبل از تاریخ انقضاء مجوز ثبت شود. اسناد مورد نیاز ویزای کار مجدد ترکیه درمدت شش روز کاری پس از درخواست آنلاین به وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه ارسال می‌شود .مجوز کار در ترکیه برای مدت 1 تا 2 سال تمدید خواهد شد. خارجی هایی که در ترکیه حداقل هشت سال بدون وقفه در یک مبنای قانونی اقامت دارند و یا خارجی هایی که در طول هشت سال اشتغال با اجازه کار در ترکیه دارند، می‌توانند درخواست های مربوط به اجازه کار مستقل  در ترکیه را ارائه دهند.

وکیل مهاجرت به ترکیه

جهت دریافت اطلاعات کامل درباره شرایط مهاجرت کاری به ترکیه و همچنین شرایط کار در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه، با مشاورین و وکلای پایه یک گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

5/5 - (24 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *