ویزای کار سوئیس

ویزای کار سوئیس

ویزای کار سوئیس، به شزرط داشتن کارفرما و پیشنهاد شغلی معتبر از سوی وی، صادر می‌شود. کسب اجازه برای کار در سوئیس بستگی به بسیاری از عوامل، از جمله جایی که مهارت فرد را می‌پذیرد و به فرد اجازه کار در سوئیس را می‌دهد، دارد.

یک نوع اجازه کار برای شهروندان کشورهای دیگر (به اصطلاح اتباع کشورهای جهان سوم) در سوئیس وجود دارد. شهروندان این کشورها باید قبل از ورود به کشور سوئیس، یک قرارداد کار تضمین شده را از کارفرمایان و همچنین ویزای کار سوئیس را داشته باشند. داشتن یک پیشنهاد شغلی در سوئیس  به اندازه کافی، برای تضمین صدور مجوز کار در سوئیس نیست.

با مطالعه این مقاله که با مشاوره و راهنمایی مشاور ارشد حقوق بین‌الملل، و وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه شده، اطلاعات دقیقی در مورد ویزای کار سوئیس، امکان گرفتن اقامت دائم و ویزای همراه سوئیس، امکان کار شهروندان اروپایی در سوئیس، به دست خواهید آورد.

سوالات متداول ویزای کار سوئیس

  • مدت اعتبار ویزای کار سوئیس چقدر است؟
  • آیا امکان گرفتن اقامت دائم و ویزای همراه با ویزای کار سوئیس وجود دارد؟
  • آیا امکان کار شهروندان اروپایی در سوئیس وجود دارد؟
  • چقدر زمان می برد تا ویزای کار در سوئیس صادر شود؟
  • وکیل مهاجرت به سوئیس و اروپا، کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

امکان کار شهروندان اروپایی در سوئیس

شهروندان اتحادیه اروپا، می‌توانند از موافقتنامه های مربوط به جنبش آزاد افراد که در سال ۲۰۰۲ به اجرا درآمدند، بهره مند شوند. این توافق نامه، به طور کلی اجازه می‌دهد که این شهروندان، حق ورود، اقامت و جستجوی کار و یا ایجاد خود اشتغالی در سوئیس را داشته باشند. مقررات موقت ویژه در مورد دسترسی به بازار کار سوئیس توسط شهروندان بلغارستان و رومانی تا ماه می ۲۰۱۶ اعمال شده است. تا این تاریخ، تعداد اقامت و اجازه اقامت کوتاه مدت در سوئیس برای اتباع بلغاری و رومانی تحت سیستم سهمیه ای محدود بود. این محدودیت ها در ماه می ۲۰۱۷ پس از مهاجرت خالص از این کشورها به سوئیس دوباره دو برابر شد.

ازدواج در اتریش

ویزای کار کوتاه مدت سوئیس

طول مدت قرارداد کار در سوئیس تعیین می کند که ویزای کار سوئیس، تا چه زمان معتبر است. اما معمولا، ۳ تا ۱۲ ماه ویزای کار کوتاه مدت سوئیس اعتبار دارد. ویزای کار کوتاه مدت سوئیس به افرادی که در کشور سوئیس کمتر از یک سال کار می کنند، داده می‌شود. همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایالت متحده آمریکا، به دنبال شغلی  در سوئیس نیز، این ویزا کوتاه مدت را پس از سه ماه در کشور سوئیس دریافت می کنند. متقاضی، مجاز به تغییر محل زندگی و مشاغل خود در سوئیس هست.

اگر متقاضی قصد دارد در سال ۲۰۱۶ در کمتر از سه ماه در سوئیس کار کند، ممکن است نیازی به مجوز کار در سوئیس نداشته باشد. در شرایط خاص، شهروندان اتحادیه اروپا  که در سوئیس مشغول به کار هستند، کسانی که در کشور سوئیس خدمات خود را ارائه می دهند و کارگران تابعیت های دیگر را به سوی سوئیس می برند،  توسط شرکت های اتحادیه اروپا می‌توانند از یک روش ثبت نام آنلاین استفاده کنند.

این فقط برای اشتغال در سوئیس در نظر گرفته می‌شود که در هر سال با اعتبار سه ماه صادر میشود و باید قبل از شروع کار در سوئیس کارفرمای سوئیسی متقاضی را تایید کند .شرایط ویزای کار کوتاه مدت سوئیس به تابعیت کارگر و  یا محل شرکت اعزام کارگر بستگی دارد. در صورت دارا بودن ویزای کار سوئیس، امکان استفاده از خدمات موسسات کاریابی در سوئیس و اشتغال به کار در سوئیس برای دارنده این نوع ویزاها، وجود دارد.

مهاجرت آسان به سوئیس

اقامت موقت و دائم با ویزای کار سوئیس

اجازه اقامت موقت در سوئیس، به افرادی که دارای رابطه کاری نامحدود هستند، یا ویزای کاری وی در سوئیس اعتبار دارد، اعطا می‌شود. اقامت موقت در سوئیس، دارای اعتبار پنج ساله است و تا زمانی که رابطه کاری ادامه پیدا کند، به صورت خودکار تمدید خواهد شد. به بیان دیگر، اگر فرد بیش از ۱۲ ماه متوالی در سوئیس بیکار باشد، ممکن است به مدت یکسال، این اقامت موقت در سوئیس محدود شود. افرادی که در کشور سوئیس  بدون مشاغل دولتی و به صورت خود اشتغالی، مشغول به کار هستند (در صورتی که دارای پشتوانه مالی کافی هستند) می‌توانند در کشور سوئیس اقامت موقت یکساله داشته باشند.

متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا  که مایل به خودکفایی در سوئیس هستند، در صورتی که ثابت کنند که می‌توانند کار خود را به پایان برسانند،  اجازه اقامت موقت در سوئیس به مدت پنج سال برای آن‌ها صادر میشود. پس از اقامت منظم و بدون وقفه پنج ساله در سوئیس ، اقامت دائم  سوئیس به متقاضی اعطا خواهد شد.

صدور ویزای همراه با ویزای کار سوئیس

اعضای خانواده صاحب ویزای کار سوئیس، می‌توانند اجازه اقامت در سوئیس را داشته باشند. اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان زیر ۲۱ سال و یا وابستگان است که بر حسب وظیفه یا مراقبت از آن‌ها بدون توجه به سن  ویزای همراه سوئیس اعطا می‌شود.

شخص، می‌تواند در سوئیس کار کند فقط  نمی توان فرد را در داخل بازار کار سوئیس یا یک کشور اتحادیه اروپا و ایالت متحده آمریکا، استخدام کرد. کارفرمایان باید نشان دهند که چرا افرادی که اولویت دارند، برای کار در سوئیس مناسب نیستند.

تحصيل در سوئيس

کسانی که بهترین شانس دریافت مجوز کار در سوئیس را دارند، شامل مدیران، متخصصین و سایر افراد با مهارت بالا می‌باشند، یعنی کسانی که دارای مدرک دانشگاهی و تجربه حرفه ای هستند شانس بالایی برای گرفتن ویزا کار سوئیس را دارند. متقاضیان ممکن است از یک زبان رسمی (آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی) مطلع باشند.

موسسات مشترک، موسسات آموزش موقت، انتقالی های مدیریت یا متخصص، دانشمندان بسیار واجد شرایط یا مشاغلی خاص از جمله هنر و فرهنگ، میتوانند تحت شرایط خاص، اجازه کار در سوئیس را نیز بدست آورند.

مدت زمانی که برای صدور ویزای کار سوئیس طول می کشد

هیچ محدودیت زمانی در مورد چگونگی گرفتن ویزای کار سوئیس  وجود ندارد، اما به طور کلی، مدت صدور ویزای کار سوئیس برای پرونده‌های ساده با اسناد مناسب ،که نیاز کمی برای پیگیری دارند (مانند انتقال یک مدیر برتر) می‌تواند تا سه هفته کاهش یابد. موارد دیگر ممکن است چند ماه طول بکشد.

وکیل مهاجرت به سوئیس

یافتن وکیل مهاجرت به اروپا و سایر کشورها، نخستین دغدغه هر فردی است که خیال مهاجرت در سر دارد. رشد قارچ گونه موسسه های حقوقی غیر معتبر که توسط افرادی فاقد دانش حقوقی و پروانه وکالت دادگستری اداره می‌شوند، باعث سردرگمی ارباب رجوع و متقاضیان مهاجرت شده است. اما به هر روی، اخذ مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری درباره امکان مهاجرت به اروپا و یا اخذ ویزای کار سوئیس و سایر کشورهای اروپایی و همچنین آثار حقوقی اخذ ویزای کار سوئیس، ضرورت دارد. موسسات کاریابی بین‌المللی در ایران که تحت نظر وزارت کار فعالیت می‌نمایند، امکان ارائه خدمات کاریابی بین‌المللی به عزیزان را دارند، جهت کسب اطلاعات حقوقی درباره آثار و تبعات حقوقی اخذ ویزای کار سوئیس و معرفی دفاتر مجاز کاریابی، می توانید با مشاورین مهاجرتی گروه وکلای مهر، در شعب تهران و شهرستآن‌ها، تماس بگیرید.

۵/۵ - (۲۳ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *