گذاشتن جاکفشی در جلو آپارتمان چه حکمی دارد؟

گذاشتن جاکفشی در جلو آپارتمان چه حکمی دارد؟

گذاشتن جاکفشی در جلو آپارتمان چه حکمی دارد؟


امروز با موضوع بررسی این سوال که گذاشتن جاکفشی در جلو آپارتمان چه حکمی دارد؟ با شما خواهیم بود.

با توجه به اینکه امروزه آپارتمان‌ها جانشین بلامنازع خانه‌های ویلایی شده‌اند، زندگی بشر با فرهنگ آپارتمان‌نشینی و به کلی آپارتمان پیوندی عمیق و ناگسستنی یافته است.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با حجمه‌ی کفش‌های نامنظم مقابل در آپارتمان مواجه شده باشید و بعضا بوی نامطبوع آن شما را رنجانده باش. یا اگر به نظم و هارمونی محل زندگی خود اهمیت می‌دهید اغلب با جاکفشی‌هایی روبرو شده‌اید که صاحبان آن هرکدام ساز سلیقه خویش را نواخته‌اند و هرکدام جاکفشی مورد علاقه خود را تهیه کرده‌اند.

لذا در مقاله پیش رو به موضوع پر کاربرد و پر از حواشی گذاشتن جاکشفی در جلو آپارتمان چه حکمی دارد؟خواهیم پرداخت.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص گذاشتن جاکفشی در جلو آپارتمان چه حکمی دارد؟

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا تصرف در مشاعات آپارتمان مانند گذاشتن جاکفشی نیازمند توافق تمام مالکان آپارتمان است؟

آیا طبقاتی در آپارتمان که در آن‌ها رفت و آمد کمتر است می‌توانند به این بهانه در جلو آپارتمان کفش بگذارند؟

آیا سایر اشخاص مالک آپارتمان می‌توانند مانع گذاشتن جاکشفی مقابل درب آپارتمان همسایه خود شوند؟

آیا گذاشتن جاکفشی بدون توافق سایر ساکنین می‌تواند جرم باشد؟

[/stextbox]

 

گذاشتن جاکشفی در جلو آپارتمان چه حکمی دارد؟

اگر از موافقان گذاشتن جاکفشی در جلو آپارتمان بپرسیم ، بی‌شک میگویند طبق فرهنگ ایرانی اسلامی جای کفش داخل منزل نیست و یا می‌گویند در آپارتمان‌های کوچک امروزی جایی برای کفش نداریم. صرف نظر از افکار مخالفان و موافقان امر باید به قانون مستمسک شویم.

صدور چک در معاملات ملکی

قانونی به نام تملک آپارتمان ها در خصوص گذاشتن جاکشفی در جلو آپارتمان چه حکمی دارد؟

باید بدانیم تنها درک این قانون کارساز نیست. اگر تمایل داریم تا نظم در ساختمان ما حاکم شود باید به سراغ وکلای مجرب و با سابقه برویم وکلایی که شاید صدها نفر به آنان برای این موضوع مراجعه کرده‌اند.

موسسه مهرپارسیان می‌تواند توسط مشاورانی دلسوز و کاردان در این زمینه مشاوره‌های کارآمدی در اختیار شما قرار دهد و همچنین برای نظم بخشیدن هرچه بهتر به آیین‌نامه‌های آپارتمان محل زندگیتان می‌توانید از خدمات گروه وکلای مهر بهره‌مند شوید.

آیا گذاشتن جاکفشی در جلو آپارتمان مجاز است؟

بستگی به توافق فی مابین مالکان راهروهای مشاع دارد. همانطور که مستحضرید هرگونه تصرفی در مشاعات نیازمند اذن تمامی اعضا یا تابع توافق نصف بعلاوه یک مالکان است؛ که اتخاذ تصمیم در این باره تابع اساسنامه مجتمع است.

حکم گذاشتن بدون توافق جاکفشی جلو آپارتمان چیست؟

شاید کمی متعجب شوید گذاشتن جاکفشی در برخی موارد می‌تواند مصداق بارز جرایم کیفری تصرف عدوانی، ممانعت از اعمال حق و یا مزاحمت باشد.

آیا کسی در آپارتمان می‌تواند مانع گذاشتن جا کفشی سایرین شود؟

پاسخ به این پرسش تحت شرایطی مثبت است؛ زیرا طبق قانون مدنی ایران اصل بر این است که استفاده شخصی از مشاعات امکان‌پذیر نیست.

آیا واحد طبقه آخر آپارتمان می‌تواند به بهانه عدم عبور و مرور سایرین بدون توافق جاکفشی در جلو آپارتمان خود قرار دهد؟

پاسخ به این سوال منفی است؛ زیرا عدم استفاده سایرین از مشاعات موجب آن نمی‌شود تا شخصی که از آن محل استفاده می‌کند برای خود قایل به حقی بیش از سایرین شود.

حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی 97

خدمات گروه وکلای مهر

اگر با مشکلات لاینحلی روبرو شده‌اید که مانع آسایش شما در آپارتمان شده می‌توانید با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید. گروه وکلای مهر با بهره‌مندی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری در پرونده‌های حقوقی، همراه شما عزیزان می‌باشد.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای هماهنگی جهت مشاوره حقوقی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

  • سلام. من یه مبک خریدم موقع خرید صاحب قبلی جاکفشی گذاشته بود. نو ساختمان هم واحدها جاکفشی گذاشتن. الان همسایه واحد کناری به من میگه تو نباید جاکفشی بزاری. چرا به صاحب قبلی نکفت. موقع خرید خونه منو دید اما همون موقع هم بهم نگفت. من عم تا الان اطلاع نداشتم چنین قانونی تو ساختمان هست. در ضمن مهموناش که میان کفشاشون تا کنار در ما هست اما اونارو در نظر نمیگیره

    • سلام وقت شما بخیر در هر صورت چه بگویند چه نگویند مشاعات قابل استفاده اختصاصی نیست بهتر است در مشاعات هیچ وسیله ای ولو کفش قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *