آیا فعالیت صندوق قرض الحسنه مهر غیر قانونی است؟

آیا فعالیت صندوق قرض الحسنه مهر غیر قانونی است؟

آیا فعالیت صندوق قرض الحسنه مهر غیر قانونی است؟


امروز با موضوع بررسی این سوال که آیا فعالیت صندوق قرض الحسنه مهر غیر قانونی است؟ با شما خواهیم بود.

همراهی موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مالباختگان موسسات اعتباری غیر مجاز در طرح شکایت در دادسرای جرایم پولی و بانکی و همچنین مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی موجب اعتماد موکلین به این مجموعه حقوقی شده و در تماس با شماره های موسسه حقوقی مهر پارسیان، درباره فعالیت صنودق قرض الحسنه مهر و اعتبار فروش ارواق قرضه و سرمایه گذاری این صندوق، سوالاتی مطرح شده که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

تاریخچه موسسات مالی

مشکلات ساختاری بازار پول کشور با وجود حضور صدها مؤسسه اعتباری، مالی و صندوق های قرض الحسنه، امروزه به یکی از مهم ترین معضلات ساماندهی فضای اقتصادی و پولی کشور تبدیل شده است.

نمود عینی این معضل را در بحران مؤسسات غیر مجاز که سال گذشته و امسال به اوج خود رسیده و حتی اعتراض های خیابانی را به دنبال داشت مشاهده کردیم. اگر چه با ورود سه قوه و ساماندهی بانک مرکزی،این بحران تا حدودی مدیریت شد و واضح است که آثار آن در بروز نقدینگی بی سابقه، بی نظمی در هدایت منابع پولی به سمت بخش های مختلف اقتصادی و ریسک های بلند مدت سرمایه گذاری  تا سال ها در اقتصاد بیمار ایران خود نمایی می کند.

فعالیت صندوق های پولی وموسسات مالی و اعتباری غیرمجازدر کشورکه سالهاست در نظام پولی اقتصادی کشوراخلال ایجاد نموده اینک معضلی است که از عدم توجه و نظارت متولیان  اقتصادی و سیستم بانکی ناشی شده ودرنهایت آشفتگی سیستم پولی و بانکی کشور را درپی داشته است.

وکیل کیفری تضمینی

در این میان باز هم با غیر مجاز بودن  فعالیت موسسه ای دیگر به نام مهر ایثارگران مواجه هستیم.

طی اعلامیه بانک مرکزی، تشکیلات موسوم به صندوق قرض‌الحسنه مهر ایثارگران (موسسه حمایت ایثارگران) فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و فعالیت آن غیرقانونی و اوراق منتشر شده مجعول است و قابل پیگرد قانونی است.

ماهیت و فعالیت های صندوق های قرض الحسنه

ماهیت صندوق های قرض الحسنه حقوقی بوده و صندوق های قرض الحسنه اصولابه اعطای تسهیلات مشهور هستند.

این صندوق ها با اعطای تسهیلات قرض الحسنه که فاقد سود بوده (و فقط کارمزد به اصل تسهیلات اضافه شده)، تلاش می کنند تا به رفع نیازمندی های  جامعه بپردازند. تسهیلات قرض الحسنه عمدتا جهت رفع احتیاجات ضروری اشخاص حقیقی مشتمل بر، هزینه ازدواج، بیماری، تهیه جهیزیه و….اعطا می شود .

مجوز این صندوق های مالی توسط چه ارگانی اعطا می شود؟

صندوقهای قرض الحسنه در قالب موسسه غیر انتفاعی در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری پس از کسب موافقت اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی با طی مراحلی به ثبت می رسد و مجوز صندوق های چندین شعبه ای توسط بانک مرکزی صادر می شود.

مجازات صندوق های قرض الحسنه مجعول  و فاقد مجوز چیست؟

استفاده از سند مجعول با علم به جعلی بودن ،جرم مستقلی به شمار می آید.

هدف و انگیزه ی جاعل از ایجاد سند جعلی، به این دلیل است که خود او یا شخص دیگری بتواند با استفاده از سند مجعول، موجب فریب اشخاص دیگری بشود و بتواند با ان اموری را که در انجام ان مجاز نیستند، به نحو متقلبانه انجام دهند.

نمونه شکایت فروش مال غیر

بعد از جعل، هدف، استفاده از ان می باشد که هدف غایی مجرم یا مجرمین است. هرچند که خود جعل به تنهایی، در قانون تحت عنوان مستقلی جرم محسوب می‌شود و دارای مجازات است، ولی عدالت یجاب می کند، شخصی که با اطلاع از جعلی بودن ماهیت سند اقدام به استفاده و فریب دیگران در پیشبرد اهداف خود می کند قابل مجازات باشد.

در اینجا صندوق قرض الحسنه مهر ایثارگران بدون مجوز رسمی از بانک مرکزی و با شماره ثبتی معجول اقدام به فعالیت و چاپ اوراق قرضه و در اختیار گذاشتن مردم نموده و مرتکب جرم جعل شده.

با توجه به گستردگی مصادیق جرم جعل و استفاده از سند مجعول و تفاوت در مجازات آن‌ها، دادگاه صالح متفاوت خواهد بود، در صورتی که استفاده کننده از سند مجعول قصد اخلال نظم اقتصادی کشور را داشته و محارب شناخته شود، دادگاه صالح، دادگاه انقلاب خواهد بود و در سایر موارد در صورتی که مجازات، از نوع تعزیری درجه 4 به بالا باشد در صلاحیت دادگاه کیفری 1 و در سایر موارد در صلاحیت دادگاه کیفری 2 خواهد بود.

با اخلال گران اقتصادی چه برخوردی می شود؟

شرایط امروزه اقتصادی ایران ریشه در فساد آن دارد ،لذا برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی به بهبود شرایط اقتصادی کمک خواهد کرد.

وکیل متخصص جرایم اقتصادی در تهران

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در امور اقتصادی، مشاوره آنلاین با وکیل بدهکارن بانکی تهران، معرفی بهترین وکیل اقتصادی در تهران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

آیا دریافت حقوق های نجومی توسط مدیران دولتی جرم است؟

آیا فعالیت صندوق قرض الحسنه مهر غیر قانونی است؟

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *