اجرای حکم طلاق توافقی توسط وکیل

اجرای حکم طلاق توافقی توسط وکیل

اجرای حکم طلاق توافقی توسط وکیل

هدف اصلی از تهیه نوشته اجرای حکم طلاق توافقی توسط وکیل که به همت گروه وکلای خانواده مهر و گروه وکلای طلاق توافقی در موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تهیه شده است، بازگو کردن و توضیح درباره واژه‌هایی چون، هزینه طلاق توافقی، مراحل طلاق توافقی، وکیل متخصص طلاق توافقی، طلاق توافقی ارزان، طلاق توافقی تهران و دادگاه طلاق توافقی می باشد. شاید در طول مدتی که نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل طلاق توافقی و وکیل متخصص خانواده داشته اید، با مطالعه آگهی های وکیل ارزان طلاق توافقی و مشابه آن، به اشتباه اقدام به استخدام وکیل نموده اید.

تعریف طلاق توافقی

در بدو ایجاد اختلاف بین زوجینی که با ازدواج دائم به عقد یکدیگر در آمده اند، بهترین راه حل، ایجاد توافق بر ادامه زندگی، با پذیرش شرایط و تعدیل آنها و یا توافق بر سر شرایط جدایی می باشد. تجربه ثابت نموده است که در صورت عدم پذیرش عیوب رفتاری و اصلاح آن، توسط هر دو نفر زوجین، امکان اصلاح ذات البین وجود ندارد. پس از انجام مذاکرات اصلاحی در دفتر وکیل خانواده، که جزیی از وظایف وی می‌باشد، برای انجام طلاق توافقی، نگارش صورتجلسه‌ای که انعکاس دهنده مطالبات و خواست های هر یک از طرفین باشد، بهترین روش محسوب می‌شود تا طرفین و یا وکلای آنها در مراجعه به دادگاه خانواده، با موضوعی مشخص روبرو باشند. صدور گواهی عدم امکان سازش و یا گزارش اصلاحی در طلاق توافقی معمولا مبتنی بر اجرای صیغه طلاق به صورت خلع می‌باشد. طلاق خلع، طلاقی است که در آن زوجه به واسطه کراهتی که نسبت به زوج دارد، مالی که می‌تواند معادل مهریه یا کمتر و بیشتر از آن باشد را به زوج بذل نموده و در مقابل، زوج با درخواست طلاق زوجه موافقت نماید.

وکیل طلاق ساری

انجام مراحل طلاق توافقی بدون حضور زوجین

تبلیغات گسترده موسسات حقوقی و وکلای ادگستری مبنی بر انجام تمامی مراحل طلاق توافق بدون حضور زوجین، صحت ندارد. چرا که طبق قانون جدید حمایت خانواده، در مرحله مراجعه زوجین متقاضی طلاق توافقی به مشاور خانواده مورد تایید قوه قضاییه، تکلیف به حضور زوجین می‌باشد که البته رویه انجام این امر در دادگاه های خانواده متفاوت است. اما انجام تمامی مراحل طلاق توافقی برای زوجین ساکن خارج از کشور، توسط وکیل قابل انجام است و در این زمینه، این ادعا صحیح است. در هنگام ثبت نام در سامان ثنا قوه قضاییه نیز، حضور شخص موکل الزامی است.

هزینه طلاق توافقی ۷۰۰ هزار تومان برای هر یک از طرفین

در خوش بینانه ترین حالت، انجام مراحل طلاق توافقی دو هفته طول خواهد کشید. با تقدیم دادخواست طلاق توافقی به دفاتر خدمات قضایی در تهران و مراکز استانها، حدود دو روز کاری، ارجاع دادخواست به طول خواهد انجامید. دادگاه خانواده ۲ تهران در ولنجک، معمولا برای انجام طلاق توافقی وقت نزدیک تعیین می‌کند که کمتر از ده روز نیست. مراحل صدور رای و ابلاغ به طرفین نیز حدود سه روز به طول خواهد انجامید. بنابراین انجام طلاق توافقی به صورت تضمینی در ۵ روز کاری چیزی جز فریب نیست و توسل به وسایل متقلبانه یا امیدوار کردن مردم به امور واهی و بردن مال آنها، مصداق بارز کلاهبرداری می‌باشد. در طول این دوره انجام، ۴ بار حضور وکیل در دادگاه، دفتر خدمات قضایی و اجرای احکام لازم است که با احتساب هزینه ها، قطعا بیش از مبلغ اعلامی در آگهی‌های کلاهبرداری موسسات حقوقی خواهد بود. شیوه اینگونه موسسات جذب موکل و ارباب رجوع و عقد قرارداد با آنها می‌باشد و در ادامه مسیر با توجه به قرارداد منعقده و صرف هزینه، چاره‌ای جز ادامه با این گونه موسسات حقوقی کلاهبردار نخواهید داشت.

وکیل طلاق در قم

مراحل اجرای حکم طلاق توافقی توسط وکیل

اما داستان اجرای حکم طلاق توافقی توسط وکیل در دفتر اسناد رسمی طلاق متفاوت است. در این مرحله، طرفین می‌توانند به یک وکیل پایه یک دادگستری و یا هر کدام به وکیل اختصاصی خود، وکالت دهند که به جاری انها در دفتر اسناد رسمی طلاق حضور یابد و نسبت به اجرای صیغه طلاق و ثبت آن اقدام نماید. در مرحله اجرای حکم طلاق توافقی در دفتر طلاق، نیازی به حضور زوجین نیست و معمولا در طول یک روز انجام می‌شود.

  • مدارک لازم جهت اجرای حکم طلاق توافقی توسط وکیل بدون حضور زوجین     
  • اصل شناسنامه زوجین به همراه اصل کارت ملی.
  • اصل سند ازدواج
  • اصل وکالتنامه وکیل پایه یک دادگستری
  • حکم برابر اصل شده طلاق توافقی و گواهی دفتر شعبه دادگاه خانواده
  • نتیجه آزمایش بارداری برای بانوان غیر یائسه

دفتر وکیل طلاق توافقی در تهران

مشاوره حقوقی درباره شرایط طلاق توافقی، تنظیم توافق نامه طلاق توافقی بین طرفین، تنظیم دادخواست طلاق توافقی بر مبنای شرایط تعیین شده، معرفی وکیل خوب برای انجام طلاق توافقی، عقد قرارداد وکالت برای انجام طلاق توافقی با توجه به حجم کار و دادگاه صالح به رسیدگی و همچنین اجرای حکم طلاق توافقی، از خدمات وکلای خانواده مهر می‌باشد. گروه در صورت نیاز به مشاوره حقوقی آنلاین یا حضوری با بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران با موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای خانواده مهر

۱/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *