تحصیل هنر در ایتالیا

تحصیل هنر در ایتالیا

 

کشور ایتالیا علاوه بر فراهم آوردن شرایط بسیار مطلوب برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در رشته‌های هنر نیز به علت قدمت چشمگیر هنر در این کشور امکاناتی را نیز فراهم آورده است.

به طور کلی با توجه به ارایه بورس‌های متنوع به دانشجویان از سوی دولت ایتالیا، تقاضا برای ادامه تحصیل در این کشور بسیار است. حضور دانشگاه‌ها با رتبه‌بندی جهانی در کشور ایتالیا مزید بر علت شده تا این کشور در صدر کشورهای پرطرفدار به ویژه در میان هنرجویان قرار گیرد.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با توجه به همکاری با برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی در ایتالیا و نیز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل، در گروه وکلای مهاجرتی مهر، همواره موثق‌ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین تحصیل هنر در ایتالیا را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

در حال حاضر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی مجاز در زمینه ارایه مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به ایتالیا، در ایران می‌باشد که همواره با عنایت به آخرین قوانین و پیگیری امور مهاجرتی از طریق کنسولگری‌های ایران در ایتالیا، مفتخر به ارایه خدمات مشاوره حقوقی در تمامی زمینه‌های مهاجرت به ایتالیا بوده است.

 

سیستم آموزش هنر در ایتالیا

دروس ارایه شده در طول دوره‌ها متناسب با رشته متفاوت است. برای مثال دروس مربوط به رشته تاریخ هنر یا پژوهش هنر عموما به صورت تئوری برگزار می‌گردد. رشته‌های هنرهای زیبا و هنرهای تجسمی و نیز زیرشاخه‌های هنر تحت عنوان طراحی، پروژه‌ محور بوده و هنرجویان با ارایه نمونه کارهایی به ویژه در مکان‌های عمومی، میزان تسلط خود را به مباحث آموزشی نشان می‌دهند.

وکیل خرید ملک در استانبول

 

شرایط ورود و پذیرش رشته هنر

شرایط برای ورود و پذیرش در دوره‌های هنر در هر دانشگاه متفاوت است. در مجموع اخذ پذیرش در دوره‌های هنر در ایتالیا، با ارایه مدارک تحصیلی که پیش از این اخذ شده و نیز نمونه کار یا به عبارتی پورتفولیو و در برخی موارد شرکت در آزمون مصاحبه، ممکن می‌گردد.

شهریه دانشگاه‌ها متناسب با رشته، دانشگاه، مقطع و خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه متفاوت می‌باشد.

امکان تحصیل در رشته‌های هنر بدون ارایه مدرک زبان ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها فراهم باشد.

زبان تدریس در مقطع کارشناسی، زبان ایتالیایی است که البته تحصیل به زبان انگلیسی ممکن است اما این اتفاق تنها در سال اول تحصیل رخ داده و در سال‌های بعد، دروس به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند. آزمون زبان ایتالیایی هر سال در سفارت ایتالیا برگزار می‌گردد. شرکت در این آزمون منتج به اخذ مدرک شده تا بتوان آن را برای اخذ پذیرش تحصیلی ارایه داد.

در مقطع کارشناسی ارشد، رشته‌های مختلفی از جمله طراحی لباس، طراحی محصولات، و نیز رشته‌های مربوط به حوزه دیجیتال، رسانه و غیره به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

 

بازار کار ایتالیا

گرایش‌های متنوعی در رشته‌های هنر و علوم انسانی وجود دارند که هر کدام بازار کار مختص به خود را دارند. بنابراین فارغ‌التحصیلان متناسب با رشته‌ی تحصیلی خود و سوابق کاری و نمونه کار می‌تواند مشغول به کار شود.

رشته‌های طراحی لباس و طراحی دکوراسیون و چییدمان بیشترین بازار کاری را در ایتالیا به خود اختصاص داده‌اند.

 

برترین و معتبرترین دانشگاه‌های برای تحصیل هنر در ایتالیا

  1. دانشگاه بولونیا: بولونیا یکی از شهرهای ایتالیا است. این شهر در سال 2000 پایتخت فرهنگی کل اروپا لقب گرفت. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر در ایتالیا و قدیمی‌ترین دانشگاهی است که در سال 1088 تاسیس شد. دانشگاه بولونیا با رتبه 50 جزو یکی از بهترین دانشگاه‌های در جهان رتبه بندی شده است. در این دانشگاه اکثر دوره‌ها به زبان ایتالیایی ارائه می‌شود؛ هرچند امکان ارایه دوره‌ها به زبان انگلیسی فراهم شده است.
  2. دانشگاه هنر فلورانس ایتالیا: فلورانس یکی از زیباترین شهرها در ایتالیا است. شاید بتوان گفت که این شهر از پرطرفدارترین شهرها برای تحصیل به ویژه برای دانشجویان رشته‌های هنر در ایتالیا به شمار می‌آید. این دانشگاه در سال 1321 و در دوران رنسانس تاسیس شده است. محبوب‌ترین رشته‌ها در این دانشگاه، هنر، تاریخ، زبان و آشپزی است. از جذابیت‌های دیگر این دانشگاه وجود یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعت می‌باشد. این موضوع در سال 1775 تاسیس و با نام «باغ گیاه شناسی» معروف است.
  3. Accademia Italiana: آکادمی ایتالیا در شهرهای فلورانس و رم فعالیت داشته و شامل مدرسه مد و طراحی نیز می‌باشد. این آکادمی دوره‌های کوتاه مدت در کنار دوره‌های تحصیلی سه ساله و در مقطع کارشناسی برگزار می‌کند. زبان تحصیل در آکادمی ایتالیا، زبان انگلیسی است.
منابع آزمون پزشکی ایتالیا

 

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به ایتالیا، ثبت شرکت در ایتالیا، تحصیل هنر در ایتالیا ، اقامت دایم ایتالیا و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *