اعتراض به رای تقسیط مهریه

اعتراض به رای تقسیط مهریه

اعتراض به رای تقسیط مهریه


امروز با موضوع اعتراض به رای تقسیط مهریه با شما هستیم.

مهریه یکی از خواسته‌های زن است که به محض وقوع عقد دایم، زن مالک مهریه می‌شود و می‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن انجام دهد و اگر زن به هر دلیلی طلاق بگیرد، مرد باید آن را پرداخت کند.

این در حالی است که ممکن است مرد توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشد، لذا ناگزیر به تقدیم دادخواست اعسار گردد.

وکیل مهریه تهران و وکیل خانواده تهران، با همکاری گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، به سوالات عزیزان متقاضی معرفی وکیل خوب خانواده تهران پاسخ خواهند داد.

نکات مهم راجع به اعتراض به رای تقسیط مهریه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اثبات توانایی پرداخت مهریه با چه کسی است؟

اعتراض به رای تقسیط مهریه از سوی زوجه چگونه است؟

اعتراض به رای تقسیط مهریه از سوی زوج چگونه است؟

[/stextbox]

 

شرایط کلی تقسیط مهریه

در حال حاضر و با توجه به مقررات فعلی در چنین شرایطی زن در بعضی موارد مجبور خواهد بود تا با اثبات دارایی مرد، ادعای مرد مبنی بر عدم تمکن مالی را رد نماید. به عبارتی دیگر در مواردی مرد از بار اثبات ادعای خود مبنی بر عدم دارایی و تمکن مالی معاف خواهد بود. بنابراین این زوجه خواهد بود که ملزم می‌باشد تمکن مالی زوج را اثبات نماید.

اعتراض به رای تقسیط مهریه یا دادخواست دادن به خواسته‌ی تعدیل تقسیط، از دو منظر قابل بررسی می‌باشد:

اعتراض به رای تقسیط مهریه از جانب زوجه

در صورتی که دادخواست زوج مبنی بر تعدیل مهریه، شرایط شکلی را صحیحا داشته باشد، زوجه می‌تواند به رای تقسیط مهریه اعتراض نماید و لیست اموال زوج را معرفی نماید و یا درآمد زوج از قبیل حساب بانکی، فیش درآمد و املاک و تعداد طبقات آن و غیره را به دادگا ه معرفی نماید تا تمکن زوج ثابت شود و مانع از تقسیط مهریه گردد.

مشاوره حقوقی با وکیل

اعتراض به رای تقسیط مهریه از جانب زوج

مدعی اعتراض به رای تقسیط مهریه که مدعی اعسار می‌باشد یا همان زوج باید پس از صدور حکم به یکی از دفاتر خدمات قضایی جهت دادن دادخواست اعسار مراجعه کند. مدارک لازم برای دادخواست اعسار از مهریه عبارت است از دادنامه محکومیت مهریه، استشهادیه (شهادت کتبی دو نفر)، صورت کلیه اموال منقول و غیرمنقول، میزان وجوه نقد در کلیه حساب‌های بانکی و فهرست کلیه نقل و انتقالات اموال در یک سال گذشته.

دلایل پذیرش دعوای تقسیط مهریه

اخیرا ریاست قوه قضاییه بخشنامه‌ای را در خصوص محکومین مهریه ابلاغ کرده که برخی این بخشنامه را پایان زندانی شدن محکومین مهریه عنوان کرده اند.

علت صدور این بخشنامه این است که افراد زیادی محکوم به پرداخت مهریه شده و تقاضای اعسار داده اند، اعسارشان هم پذیرفته شده و به صورت تقسیط هر چند ماه یک سکه یا دو سکه یا نیم سکه پرداخت می‌کنند؛ اما در ماه‌های اخیر به یک باره قیمت سکه افزایش زیادی پیدا کرد و باعث شد که افراد نتوانند به موقع اقساط را پرداخت کنند و در این میان محکوم‌له به دلیل عدم پرداخت قسط تقاضای حبس کردند و تعداد زیادی از این افراد روانه زندان شدند.

افرادی که زندانی شدند نتوانسته بودند دادخواست تعدیل آن اقساط را بدهند از این رو آمار زندانیان مهریه افزایش یافت به همین دلیل رییس قوه قضاییه بخشنامه‌ای را ابلاغ کردند تا به دادخواست تعدیل اقساط کسانی که مدعی هستند با افزایش قیمت سکه توان پرداخت قسط را ندارند، خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی شود و پرونده آنها تعیین تکلیف شود تا روانه زندان نشوند.

وکیل اعاده دادرسی مدنی

وکیل متخصص پرونده تقسیط مهریه در تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در زمینه خانواده، مشاوره آنلاین با وکیل خانواده و مهریه از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره دفتر وکیل مهریه خیابان گاندی

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *