اقامت آلمان از طریق خود اشتغالی

اقامت آلمان از طریق خود اشتغالی

 

سوال: آیا امکان گرفتن اقامت دائم از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان وجود دارد؟ چه نوع تجارتی را می توان در آلمان راه اندازی کرد؟ با خرید ملک در آلمان چگونه می توان اقامت آلمان را دریافت کرد؟

 

پاسخ: طبق قوانین امور مهاجرت در آلمان هر فرد خارجی که اقدام به ثبت شرکت و راه اندازی شرکت پس از ثبت در آلمان را نماید، می‌تواند موفق به دریافت اقامت موقت و دائم اروپا شود. این اقامت شامل نفر اصلی و افراد خانواده وی طبق قوانین آلمان می‌شود.

شرایط درخواست اقامت آلمان از راه خود اشتغالی

از نظر قانون مهاجرت آلمان چند شرط اساسی برای تقاضای درخواست اقامت کشور آلمان لازم است

اول: طرح توجیهی اقتصادی قابل قبول که مورد تائید اداره بازرگانی آلمان باشد. (نیاز به تایید اتاق بازرگانی ایالتی که قصد انجام تجارت در ان را دارید نیز می باشد).

دوم: ارائه رزومه از فعالیت های تحصیل و شغلی.

سوم: ثبت شرکت و انجام امور مربوط به شرکت (GMBH)

چهارم: واریز مبلغ حداقل ۱۲۵۰۰ یورو به حساب بانکی شرکت.

متقاضی بعد از دریافت تاییدیه طرح توجیهی اقتصادی با مراجعه به سفارت آلمان و دریافت ویزای ورود به آلمان، اقدام به نهایی کردن ثبت شرکت و انجام سرمایه گذاری های لازم می‌نماید. سپس ویزای ورود، تبدیل به اقامت یک ساله می‌شود که در صورت برقرار بودن تجارت آن‌ها هر سال تمدید می‌شود.

پس از گذشت ۳ سال از اقامت و حضور در آلمان و ارائه گزارش کاری و مالیاتی به فرد متقاضی و خانواده ایشان اقامت دائم تعلق می گیرد.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

پنجم: داشتن دارایی کافی برای راه ‏اندازی کسب و کار در کشور آلمان

ششم: در صورتی که سن متقاضی بالای ۴۵ سال است، باید حقوق بازنشستگی و یا مقدار دارایی بالایی داشته باشد که پشتیبان زندگی او در آلمان باشد.

هفتم: در صورتی که متقاضی تحصیلات پایین‏ تر از کارشناسی داشته باشد، لازم است که به زبان آلمانی تسلط داشته باشد.

هشتم: داشتن مبلغ ۲۵ هزار یورو سرمایه برای خرید یک GmbH آماده (سرمایه در حساب بانکی).

نهم: کسب و کاری که متقاضی قصد راه اندازی ان را دارد باید متناسب با نیاز اقتصادی ان منطقه طراحی شود. همچنین نشان داده شود که تاثیر مثبتی بر اقتصاد منطقه دارد.

دپارتمان حقوق بین‌الملل گروه وکلای مهر تهران

 

 

5/5 - (19 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *