مدارک لازم برای ویزای کار آلمان

مدارک لازم برای ویزای کار آلمان

مدارک لازم برای ویزای کار آلمان


امروز با موضوع مدارک لازم برای ویزای کار آلمان با شما خواهیم بود.

یکی از سوالات پر تکرار در میان مخاطبان موسسه حقوقی مهر پارسیان، در خصوص مدارک لازم برای ویزای کار آلمان بوده است. کشور آلمان با بیش از 82 میلیون نفر جمعیت و نرخ بیکاری 3.4  درصد (طبق آمار منتشر شده ماه آگوست 2018)، سالانه میزبان تعداد گسترده‌ای از متخصصان و کارآمدان حرفه‌های مختلف پزشکی، فناوری و کامپیوتر، مهندسی و غیره است.

مزایای کار در آلمان، همچون اعطای اقامت موقت آلمان و سپس اقامت دایم آلمان، در کنار معروف‌ترین مزیت آن یعنی اعطای بلو کارت (پاسپورت آبی آلمان و یا کارت اروپا و نیز بلو کارت اروپا)، ایرانیان بسیاری را به سمت مهاجرت به آلمان جذب کرده است.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با همکاری وکلای برجسته و موسسات حقوقی و مهاجرتی برتر بین‌المللی در کنار تربیت کارشناسان مجرب و متعهد، در راستای تکمیل دانشنامه مهاجرت به آلمان، مطلب حاضر را بر تاکید بر مدارک لازم برای ویزای کار آلمان تهیه و ارایه نموده است.

در صورتی که با مطالعه مطلب حاضر همچنان سوالاتی برایتان باقی ماند، از طریق پل‌های ارتباطی ما و یا با تکمیل فرم مشاوره در سایت رسمی موسسه، با کارشناسان حقوقی ارتباط برقرار نمایید.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص مدارک لازم برای ویزای کار آلمان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

چند نوع ویزای کار در آلمان وجود دارد؟

چه مدارکی برای ویزای کار آلمان لازم است؟

آیا داشتن دانش زبان برای ویزای کار آلمان ضروری است؟

افتتاح حساب در کانادا

مزایای اخذ ویزای کار آلمان چیست؟

معتبرترین وکیلی که در تهران برای مشاوره می‌توان بدان مراجعه نمود، چه کسی است؟

[/stextbox]

 

کار در آلمان- ویزای کار و مجوز کار

اگر قصد اقامت و کار در آلمان دارید، در حالی که شهروند هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا سوئیس نیستید، لازم است بدانید که ابتدا برای ورود به آلمان باید ویزا اخذ کنید. از آنجایی که قصد شما از مهاجرت به آلمان، اشتغال است، بنابراین مبادرت به اخذ ویزای جستجوی کار (Job Seeker Visa) و یا ویزای کار ( Working/ Employment Visa) نمایید. از سویی، از آنجایی که در آلمان شهروند خارجی (یا به عبارتی شهروند ثالث یعنی از کشورهای غیرعضو در اتحادیه اروپا) هستید، باید مجوز کار (Work Permit) نیز دریافت نمایید.

ساعات کار در آلمان در حدود 1.371 ساعت در سال و یا در حدود 26.3 ساعت در هفته است. این اعداد نشان می‌دهد که کشور آلمان کمترین میزان ساعات کاری را دارا می‌باشد (طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی- OECD). کشور آلمان در میان 10 کشور تولیدکننده برتر جهانی نیز قرار دارد و لذا صنایع تولیدی، به ویژه تولید محصولات غذایی و تجهیزات پزشکی به شدت قوی است.

شهروندان از کشورهای ثالث تنها در صورتی می‌توانند در آلمان با کسب مجوز کار مشغول به کار شوند، که هیچ نیروی آلمانی برای انجام آن کار در آلمان وجود نداشته باشد.

بنابراین پروسه طولانی و سختی در راه است. کارفرما باید 6 ماه آگهی استخدام را منتشر نماید؛ 3 ماه در آلمان و 3 ماه در اتحادیه اروپا.

مهاجرت به آلمان از طریق کار

در صورتی که نیرویی در آلمان از میان تابعان آلمانی، شهروندان آلمان، افرادی که اقامت دایم آلمان را دارند و دانشجویان و پناهجویان استخدام نشد، شما به عنوان یک فرد خارجی، موفق به گرفتن مجوز کار خواهید شد.

انواع ویزا و مجوز کار در آلمان

مجوز کار برای مشاغل عمومی مشاغلی که نیاز به تخصص، مهارت و تحصیلات عالیه نداشته باشد

مجوز کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای افرادی که به تازگی از دانشگاه‌های خارج از آلمان فارغ‌التحصیل شده و تجربه کاری نداشته باشند، بهترین گزینه و البته با اختصاص هزینه‌ای نه چندان کم، اخذ ویزای جستجوی کار آلمان با اعتبار 6 ماهه است. در صورتی که محل تحصیل دانشجو یکی از دانشگاه‌های آلمان باشد، مجوز اقامت وی با هدف جستجوی کار تا 18 ماه قابل تمدید است.

مجوز کار برای متقاضیان بلو کارت اروپاطبق قوانین از تاریخ 1 آگوست 2012، افرادی که مدرک تحصیلی قابل ارزیابی طبق استانداردهای تحصیلی آلمان در کنار پیشنهاد کاری با حقوق حداقل 50.800 یورو در سال (و 39.624 یورو برای پزشکان، ریاضی‌دانان، علوم طبیعی و تکنولوژی)، می‌توانند بلو کارت اروپا با امکان اقامت و کار در اتحادیه اروپا بدون محدودیت را کسب نمایند. در صورتی که حقوق متقاضی کمتر از این رقم باشد صرفاً برای اقامت (Residence Permit) اقدام می‌گردد.

مجوز کار برای متخصصان حرفه‌ای با کسب درآمد حداقل 84.600 یورو در سال

مجوز کار دانشجویان- دانشجویان در حین تحصیل می‌توانند اشتغال به کار نیز داشته باشند: 10 ساعت در هفته برای مقطع کارشناسی، 20 ساعت در هفته برای مقطع کارشناسی ارشد و 30 ساعت در هفته برای مقطع دکتری.

کارهای بدون سرمایه‌گذاری در بلغارستان

مجوز کار برای افراد خوداشتغال و یا فریلنسر اگر سن شما بالای 45 سال است، باید تضمین دهید که درآمدی بالغ بر 1.110 یورو در ماه بعد از سن 67 سالگی دارید.

مجوز کار برای دانشمندان و محققان این مجوز نهایتاً با اعتبار یکساله صادر می‌گردد و البته قابل تمدید است.

مدارک لازم برای ویزای کار آلمان

ویزای جستجوی کار: مدارک تحصیلی، مدارک شناسایی، پیشنهاد کاری (در صورت وجود)، مدارک مالی که نشان دهد از پس هزینه‌های زندگی در طول مدت 6 ماه حضور در آلمان بر می‌آیید، مدارک مربوط به محل اقامت در آلمان و در صورت وجود (که بسیار نکته مثبتی است) و مدرک زبان آلمانی نیز ارایه گردد.

ویزای کار آلمان- مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، رزومه کاری، قرارداد کاری با کارفرما- مدارک مربوط به محل اقامت و مدرک زبان

دفتر وکیل مهاجرت کاری به آلمان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت برقراری ارتباط با دفتر وکیل مهاجرت کاری به آلمان، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به کانادا، استرالیا، آمریکا و اروپا از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

گروه وکلای مهر- دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل

 

[/stextbox]

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *