برنامه نویسی در کانادا

برنامه نویسی در کانادا

برنامه نویسی در کانادا


امروز به بررسی موضوع برنامه نویسی در کانادا می پردازیم.

بدون شک حضور برندهای برتر در حوزه آی تی (IT)، همچون فیسبوک (FACEBOOK)، آمازون (AMAZON)، توئیتر (twitter) و مایکروسافت (Microsoft) این کشور را به یکی از مراکز تجاری بزرگ دنیا در حوزه فناوری اطلاعات قرار داده است.

برنامه نویسی در کانادا یکی از موضوعات مورد توجه در دنیای مهاجرت به کانادا محسوب می‌گردد.

لازم به ذکر است که بیشترین تعداد مهاجران با تخصص برنامه نویسی در ونکوور کانادا گرد هم آمده‌اند و نیز رونق روزافزون این صنعت به راحتی قابل پیش‌بینی است.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با همکاری برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی در کانادا و نیز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل و حقوق مهاجرت، در ارایه اطلاعات و مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا به اقشار واجد شرایط همواره پیشگام بوده است.

در حال حاضر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، از معتبرترین موسسات حقوقی مجاز در زمینه ارایه مشاوره حقوقی برای اخذ اقامت دایم از اشتغال به مشاغل برنامه نویسی در کانادا در ایران می‌باشد.

مشاغل پردرآمد در کانادا

در پی بررسی‌ آمارهای رسمی منتشر شده متوجه شدیم که مشاغلی مربوط به اموری همچون بهداشت و درمان، منابع انسانی، تجارت، گردشگری، آموزش، مشاغل حرفه‌ای و تخصصی، فن‌آوری و مشاغل حقوقی بیشترین درآمدها را به خود اختصاص داده‌اند.

در این میان رشته‌ی برنامه‌نویسی نیز جزو مشاغل پردرآمد در کانادا به شمار می‌آید. به طور کلی حداقل میزان حقوق سالیانه مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات به ویژه تحلیلگری برنامه نویسی به شرح زیر می‌باشد:

  • مهندس نرم افزار: 88 هزار دلار
  • مهندس شبکه: 79 هزار دلار
  • تحلیلگر برنامه نویسی: 70 هزار دلار
  • کارشناس امنیت شبکه: 77 هزار دلار
  • مدیریت پایگاه داده: 64 هزار دلار
مهاجرت کاری به کانادا

تحصیل در رشته برنامه نویسی در کانادا

متقاضیان تحصیل در رشته برنامه نویسی در کانادا می‌توانند با ارایه مدارکی همچون دیپلم، گواهی پیش دانشگاهی، ریز نمرات و آیلتس 5.5 برای مقطع کارشناسی، مدرک لیسانس و ریز نمرات و آیلتس 6 برای مقطع کارشناسی ارشد، مدرک ارشد و ریز نمرات، GRE و آیلتس 7 در کنار ارایه رزومه شامل مقاله و پروژه‌های تحقیقاتی برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر در کانادا اقدام نمایند.

برنامه نویسی در کانادا
برنامه نویسی در کانادا

لیست دانشگاه‌هایی که رشته برنامه‌نویسی را ارایه می‌دهند

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه کوئین
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه ویکتوریا

بازار کار برنامه نویسی در کانادا

یکی از فرصت‌های شغلی برای مشاغل مربوط به رشته مهندسی کامپیوتر فعالیت در حوزه برنامه نویسی می‌باشد. شغل برنامه نویسی کامپیوتر در لیست مشاغل کانادا (NOC)، آمده است.

در مجموع فعالان و افراد دارای سابقه در حوزه برنامه نویسی برای شروع کار خود کانادا از سه طریق می‌توانند وارد شوند:

ادامه تحصیل در کانادا: بدین موضوع در قسمت بالا اشاره شد. افراد در حین تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند مشغول به کار شوند.

اخذ ویزای کاری کانادا: همانطور در بخش ویزای کاری کانادا (لینک به مقاله با این موضوع)، آمده است، افراد می‌توانند چه با داشتن کارفرما و نیز بدون نیاز به داشتن کارفرما و پیشنهاد کاری برای ویزای کاری کانادا و اخذ مجوز کار اقدام نمایند.

بدین گونه برنامه نویسان می‌توانند در صورت داشتن کارفرما مجوز کار (Work Permit Visa) و در صورتی که کارفرما نداشته باشند، مجوز کار باز (Open Work Permit Visa) دریافت نمایند.

بازار کار برنامه نویسی در کانادا
بازار کار برنامه نویسی در کانادا

شرکت در برنامه مهاجرت نیروهای متخصص

برنامه نویسان با سابقه کاری قابل توجه و قوی می‌توانند در کنار داشتن شرایط دیگر همچون سن حداقل 18 سال، دانش زبان انگلیسی و فرانسه، حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و نیز موارد دیگر همچون تحصیل متقاضی و همسر در کانادا، سوابق کاری متقاضی و همسر در کانادا، داشتن پیشنهاد کاری از کانادا، نام نویسی در لیست مشاغل کانادا، داشتن اقوام نزدیک مقیم یا شهروند کانادا و موارد دیگر به کسب امتیازات لازم یعنی حداقل امتیاز 60 از 100 برای ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری و کسب حداقل امتیاز 400 از 1200 در سیستم اکسپرس اینتری برای دریافت دعوتنامه از کانادا اقدام نمایند.

ادامه تحصیل در کانادا به صورت رایگان

برای کسب اطلاعات در خصوص جزئیات مربوط به امتیازبندی‌ها به بخش محاسبه امتیاز مهاجرت به کانادا (لینک به مقاله با این موضوع) مراجعه نمایید.

شرکت در برنامه مهاجرت نیروهای متخصص
شرکت در برنامه مهاجرت نیروهای متخصص

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به کانادا و امور مربوط به اخذ ویزای کاری کانادا، برنامه خوداشتغالی کانادا، خرید و فروش ملک در کانادا، تحصیل در کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، اخذ اقامت دایم کانادا و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهرپارسیان

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *