بهترین وکیل دعاوی بانکی ، وکیل دعاوی بانکی

وکیل دعاوی بانکی

وکیل دعاوی بانکی


معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی ، بهترین وکیل دعاوی بانکی در تهران

وکالت تخصصی در امور دعاوی پولی و بانکی ، جرایم بیمه و مالیاتی و همچنین انواع جرایم اقتصادی از پولشویی تا تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری، دغدغه مدیران ارشد موسسه و سازمان حقوقی مهر پارسیان است.

در ماه گذشته موضوعی با عنوان محاسبه سود ماه شمار سپرده های کوتاه مدت به جای سود روز شمار بحث داغ خبرهای پولی و بانکی کشور بود که توسط رئیس کل بانک مرکزی مطرح شد.

همکاران ما در موسسه حقوقی مهر پارسیان با مشاوره بهترین وکیل دعاوی بانکی در تهران ، به بررسی بخش نامه محاسبه سود بانکی ماه شمار به جای روز شمار پرداخته اند و نتیجه آن نیز در سایت گروه وکلای مهر قابل مشاهده است.

یا در بسیاری از بانک ها در زمان اعطای وام و تسهیلات تولیدی و صنعتی، متقاضی را مکلف به معرفی وثیقه ملکی می‌نمایند.

در پاره‌ای از موارد، وام گیرنده از اشخاص دیگر خواهش می کند تا وثیقه ملکی مورد نیاز را برای وی تامین نمایند.

در این حالت، معمولاً ملکی در رهن بانک قرار گرفته و پس از امضاء قرارداد اعطای تسهیلات، صاحب سند جهت ترهین به دفتر اسناد رسمی مراجعه می نماید.

حال اگر در اثنای کار، متعهد پرداخت اصل وام و سودهای تعلق گرفته از انجام تعهد خود استنکاف ورزد تکلیف چیست؟

معمولاً با توجه به اینکه بانکها به مشتری خود جهت پرداخت اقساط تعامل نموده و مهلت مقتضی اعطا می‌کنند این موضوع ممکن است سال‌ها طول بکشد.

در صورت توقف کامل متعهد از پرداخت مبالغ مورد نظر، ممکن است سود بانک و خسارت تاخیر افزون بر اصل بدهی شود.

انواع دعاوی بانکی

حال بانک می‌ماند و ضامنی که سند ملکی وی در رهن بانک قرار گرفته است.

نکات مهم در بررسی موضوع بهترین وکیل دعاوی بانکی

  • برای طرح شکایت از بانک به دلیل تغییر شیوه پرداخت سود سپرده های کوتاه مدت به کدام مرجع مراجعه کنیم؟
  • بهترین وکیل دعاوی بانکی و جرایم مالی و پولی در تهران و ایران کیست و چه ویژگیهایی دارد؟
  • تفاوت بین وکیل جرایم اقتصادی و وکیل جرایم پولی و بانکی در چیست؟
  • آیا بانکها حق صدور اجراییه و مطالبه مبالغ خسارت و تاخیر تادیه از ضامن را دارند؟
  • در صورتی که بانک با تقاضای ضامن جهت پرداخت اصل بدهی و فک رهن موافقت نکند چه اقدامی متصور است؟
  • آیا امکان طرح شکایت کیفری علیه بانک به دلیل عدم تمکین به فک رهن در قبال پرداخت بدهی وجود دارد؟
  • صلاحیت های دادسرای ویژه جرایم پولی بانکی یا دادسرای جرایم اقتصادی تهران چیست؟
  • برای جستجوی وکیل بانکی در تهران چه اقدامی لازم است؟

سود ماه شمار قانونی یا غیر قانونی

سود ماه‌شمار چگونه محاسبه می‌شود؟

در یک هزار و دویست و شصت و دومین جلسه شورای پول و اعتبار که در تاریخ بیستم آذرماه برگزار شد، مقرر شد «معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی از روزشمار به ماه شمار تغییر یابد؛ به گونه‌ای که حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه سود سپرده‌های مزبور باشد.»

?براین اساس همچنین مقرر شده است که یک ماه پس از تاریخ ابلاغ مصوبه و تمهید مقدمات و زیرساخت‌های لازم در شبکه بانکی کشور طی آن مقطع زمانی، مراتب در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به اجرا درآید. بر این اساس از ابتدای بهمن‌ماه سال‌ جاری محاسبه سود علی‌الحساب سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی از حالت روزشمار به ماه‌شمار تغییر می‌کند.

تقلب در مواد غذایی آرایشی بهداشتی و داروئی

?برای اینکه بدانیم سود ماه شمار سپرده‌ها چگونه محاسبه خواهد شد، باید ابتدا نحوه محاسبه سود روزشمار را مرور کنیم.

سود سپرده‌های بانکی به صورت روزشمار و با نرخ سود علی‌الحساب طبق فرمول (مدت به روز) × (نرخ) × (مبلغ سپرده‌گذاری) تقسیم بر ۳۶۵ = سود سپرده‌های کوتاه‌مدت روز شمار محاسبه می‌شود.

?به عبارت دیگر وقتی کارمند بانک به شما می‌گوید سود روزشمار ۱۵ درصد یعنی کمترین مانده روزانه شما جمع شده و در پایان سی روز محاسبه می‌شود. سپس عدد به دست آمده در ۱۵ درصد ضرب و مجموع آن تقسیم بر ۳۶۵ می‌شود. (عبارت ۳۶۵ معرف ۳۶۵ روز سال است.)

?به عنوان مثال اگر ۱۰ میلیون تومان را به شکل ثابت در بانک با نرخ ۱۵ درصد نگه داریم سود آن این گونه به دست می‌آید که عدد ۱۰ میلیون در ۳۰ برای ماه‌های ۳۰ روزه و ۳۱ برای ماه‌های ۳۱ روزه ضرب شده و عدد ۳۰۰ میلیون تومان به دست آمده در ۱۵ درصد ضرب می شود. حال عدد ۴۵میلیون تومان به دست آمده بر ۳۶۵ تقسیم می شود و مبلغ ۱۲۳ هزار تومان به دست می‌آید و این سود یک ماه مبلغ ۱۰ میلیون تومان ثابت با نرخ ۱۵ درصد است.

سود ماه‌شمار چیست؟

?پیش از پرداخت سود به مشتریان براساس حداقل مانده حساب آن‌ها در طول یک روز بوده، اما با این تغییر، سود پرداختی به مشتریان براساس میانگین حداقل مانده‌ حساب ‌آن‌ها در روزهای یک ماه محاسبه و در پایان ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود. یعنی در فرمول فوق تبدیل به فرمول «نرخ سود ضربدر تعداد روزهای ماه ضربدر کمترین مانده طی ماه» خواهد شد.

لیست وکلای بانکی تهران

?همچنین در بند دوم این بخشنامه نیز تاکید شده که کماکان مطابق رویه معمول در صورت فسخ سپرده‌ها با ماهیت کوتاه‌مدت، برای مدت زمان سپری شده طی ماه فسخ و بر اساس حداقل مانده مقطع زمانی سپری شده آن ماه، سود محاسبه و پرداخت می‌شود.

بنابراین چنانچه ابتدا و انتهای مقطع محاسبه سود سپرده بنا به دلایل مختلف، در دو ماه متوالی قرار گیرد، مبنای محاسبه سود در ماه ابتدایی بر اساس حداقل مانده مقطع سپری شده در آن ماه و مبنای محاسبه سود در ماه بعدی نیز بر اساس حداقل مانده سپری شده ماه بعدی خواهد بود که در آخر، مجموع سودهای محاسبه شده به عنوان سود قابل پرداخت به حساب مشتری کارسازی می‌شود.

آیا امکان شکایت از مصوبات بانک مرکزی بر خلاف قراردادهای خصوصی وجود دارد؟

در صورتی که با تشخیص وکیل جرایم پولی و بانکی و وکیل متخصص جرایم اقتصادی و قراردادها، مسجل شود که بانک مرکزی و یا شورای پول و اعتبار در تصویب مصوبه ها خلاف قانون و قراردادهای خصوصی افراد عمل نموده است، موضوع قابل پیگیری از طریق دیوان عدالت اداری و یا دادسرای ویژه جرایم پولی و بانکی می باشد.

آیا بانک حق مطالبه اصل سود و خسارت تاخیر از ضامن را دارد؟

پاسخ به این سوال قطعا منفی است و از نظر شرعی و مقررات قانونی و همچنین بخشنامه های بانکی، بانکها حق مطالبه سود و خسارت تاخیر و هزینه های جانبی را از ضامن و راهن ندارند.

بهترین وکیل دعاوی بانکی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

وکیل متخصص بانکی

بهترین وکیل دعاوی و جرایم پولی و بانکی و عضو گروه وکلای مهر با شما خواهد بود.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

5/5 - (222 امتیاز)

1 دیدگاه

  • سلام روز به خیر
    از جناب دکتر مهری بهترین وکیل حقوقی ایران بابت به نتیجه رسوندن پرونده شکایت از بانک که با تملک ملک مسکونی ما در قزوین در صدد بیچاره کردن ما بود سپاسگزاریم.
    به حق که ایشون در راهبرد پرونده ها و تعیین نقشه راه موفقیت بهترین وکیل دعاوی بانکی در ایران هستند.
    چگینی از قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *