بیمه مهریه بیمه ایران

بیمه مهریه بیمه ایران

بیمه مهریه بیمه ایران


امروز با تشریح بیمه مهریه بیمه ایران با شما هستیم.

بدون تردید، تعیین مهریه در سند ازدواج در جهت تضمین حقوق زن می‌باشد اما مهریه این روزها تبدیل به اساسی‌ترین مشکلات اکثر خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان شده است به طوری که از همان ابتدای خواستگاری، چانه زنی خانواده‌ها بر میزان مهریه از طرفی موجب بروز اختلاف میان زوجین و از طرف دیگر ارزش معنوی عقد نکاح تحت الشعاع قرار می‌دهد.

در پرونده‌هایی که وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان همکار گروه وکلای مهر به وکالت در طلاق و مطالبه مهریه پرداخته‌اند مکرر شاهد آن بوده‌اند که مهریه یکی از مهم‌ترین موضوعات اختلافات خانوادگی بوده و چنانچه خانواده‌ای از مسیر اخلاق خارج شود مهریه می‌تواند بهترین بهانه و اهرم فشار زوجه بر زوج باشد.

با ایجاد قوانین و رویه‌ای به عنوان بیمه نمودن مهریه توسط بیمه ایران، بهانه‌ای شد تا وکیل موسسه حقوقی مهر پارسیان شرایط بیمه مهریه بیمه ایران را در این نوشتار بررسی نماید.

سوالات متداول در خصوص بیمه مهریه

  • آیا امکان بیمه کردن مهریه وجود دارد؟ نحوه قرارداد و اقساط بیمه مهریه بیمه ایران چگونه است؟
  • مزایا و معایب بیمه مهریه چیست؟ هدف از بیمه مهریه چیست؟
  • امکان دریافت وام از محل بیمه‌نامه چگونه است؟
  • خدمات گروه وکلای مهر در خصوص بیمه مهریه چیست؟
وکیل خوب مهریه در تهران

هدف از بیمه مهریه

برای اینکه مهریه در حقوق خانواده مسیر صحیحی را در پیش بگیرد، تلاش‌های زیادی صورت گرفته است که از مهم‌ترین این تلاش‌ها در قانون حمایت خانواده انجام شده است. بحث دیگری که در این راستا مطرح شده است بیمه کردن مهریه در شرکت بیمه ایران است.

مزایای بیمه مهریه

بیمه کردن مهریه می‌تواند به عنوان تضمینی مطمین و کارآمد در جهت پرداخت تمام یا بخشی از مهریه محسوب شود. البته در اینکه بیمه مهریه می‌تواند حمایت مالی مناسب برای زوجه باشد که از مزایای آن برخوردار شود هیچ تردیدی نباید داشت.

نحوه قرارداد بیمه مهریه بیمه ایران

به موجب بیمه مهریه در بیمه ایران، مرد با شرکت بیمه ایران قراردادی منعقد می‌نماید تا به صورت ماهانه یا سالانه مبلغ معینی را به حساب بیمه ایران واریز نماید و در مقابل بیمه متعهد می‌شود در صورت از کار افتادگی مرد یا چنانچه مرد فوت کند مهریه همسر وی را پرداخت کند.

چنانچه مدت قرارداد بیمه مهریه به اتمام برسد و مرد دچار از کار افتادگی نشود و یا مرد فوت نکرده باشد، بیمه مکلف است تمام مبلغی که مرد به حساب بیمه واریز کرده است را به همسر وی پرداخت کند. اما چنانچه مرد دچار از کار افتادگی شود یا فوت کند دیگر پرداخت اقساط تعیین شده از جانب مرد یا وراث او ضرورت ندارد و شرکت بیمه ایران موظف است مهریه زن را به قیمت روز به وی پرداخت نماید.

 

تعیین اقساط بیمه مهریه بیمه ایران

مبالغی که مرد به شرکت بیمه باید پرداخت کند به عواملی همچون سن مرد و مدت زمانی که با بیمه قرارداد دارد بستگی دارد. اما با توجه به مقرراتی که بیمه ایران در این خصوص وضع نموده است یک مرد بیست ساله در مقابل هر یک میلیون تومان از مهریه همسرش می بایست ۱۲۱۶۰۰ ریال معادل ۱۲هزار و ۱۶۰ تومان به مذت پنج سال شمسی پرداخت نماید. به عبارت بهتر چنانچه مهریه همسر، هنگام انعقاد قرارداد بیمه ده میلیون تومان برآورد شود مرد باید به مدت پنج سال، مبلغ ۱۲۱هزار و ۶۰۰ تومان به صورت ماهانه به بیمه پرداخت کند.

اعسار از پرداخت مهریه

شرایط خاص بیمه مهریه

طرف قرارداد، اقساط بیمه را می تواند هم به صورت ماهانه و هم به صورت سالانه پرداخت نماید. اما در هرحال سقف قرارداد بیمه تا بیست میلیون تومان است. یعنی چنانچه مهریه بیش از بیست میلیون برآورد شود، تنها قسمتی از آن شامل بیمه خواهد شد که آن هم شرایط ویژه خود را دارد به عنوان مثال چنانچه سن مرد بیش ار پنجاه سال باشد و مهریه همسر وی بیش از پنج میلیون تومان باشد، بیمه انعقاد قرارداد با مرد را به تایید پزشک مشاور بیمه و انجام معاینات پزشکی مخصوص، مشروط می نماید.

از شرایط و قواعد ویژه بیمه مهریه می‌توان به این موضوع اشاره نمود که چنانچه مرد قبل از اتمام قرارداد بیمه فوت کند سرمایه اصلی بیمه‌نامه به همسر وی منتقل میشود و چنانچه علت فوت بر اثر حادثه باشد، بیمه مکلف به پرداخت دو برابر سرمایه بیمه‌نامه به همسر وی میباشد.

چنانچه مرد قبل از اتمام قرارداد بیمه به صورت دایم و کامل دچار از کار افتادگی شود از پرداخت اقساط بیمه معاف میشود و تعهدات بیمه‌گر کماکان به قوت خود باقی خواهد ماند.

اگر زوجه پس از سپری شدن حداقل شش ماه از تاریخ شروع قرارداد بیمه و پرداخت اقساط بیمه توسط مرد، قبل از اتمام مدت قرارداد طلاق بگیرد ذخیره ریاضی بیمه‌نامه تا تاریخ پرداخت حق بیمه به او پرداخت میشود.

در ضمن زوجه به میزان ۸۵ درصد در سود حاصل از عملیات بیمه سهیم خواهد شد و در صورت تشکیل منافع مزبور، سرمایه اصلی بیمه نامه به انضمام سرمایه ای که از محل مشارکت در منافع ایجاد شده است به وی پرداخت خواهد شد.

مشاوره حقوقی با وکیل

اقدام به دریافت وام توسط زوجه

با توجه به قوانین، این امکان برای زن ایجاد شده است که بعد از سپری شدن حداقل دو سال از شروع قرارداد بیمه و پرداخت مستمر اقساط و موافقت بیمه‌گذار، زوجه از محل ذخیره ریاضی بیمه‌نامه درخواست وام نماید..

عقد بیمه بر روی احتمالات است به این معنا که همانطور که افراد با بیمه کردن خودرو، ممکن است در طول ده سال حتی یکبار هم از بیمه استفاده ننمایند، امکان بیمه مهریه وجود دارد اما طبق قوانین موجود بیمه مهریه یک نوع بیمه اختیاری است و مانند بیمه شخص ثالث اجباری نیست. بیمه‌گذار مهریه زوج است که خود را در برابر پرداخت مهریه بیمه مینماید چنانچه زوج مهریه را پنج سال پیش بیمه کرده باشد، بعد از پنج سال زوجه اقدام به مطالبه مهریه نماید بیمه به موجب تعهداتی که دارد مهریه را پرداخت می‌نماید.

خدمات گروه وکلای مهر در خصوص بیمه مهریه

چنانچه در خصوص بیمه مهریه سوال یا ابهامی دارید با وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان مشاوره حقوقی داشته باشید. وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان با دارا بودن کادر تخصصی  و اشراف کامل بر قوانین و مقررات بیمه به شما عزیزان در تمامی پرونده‌ها مشاوره حقوقی به صورت حضوری و تلفنی ارایه می‌دهند.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

حدود اقساط مهریه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *