تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

کانادا بیش از 36 میلیون نفر در سال بازدید کننده دارد. شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا برای افراد خارجی متفاوت است. برای متقاضیان ایرانی به این صورت است، اگر تابعیت کشور دیگری را نداشته باشند، برای بازدید کانادا نیاز به ویزای توریستی دارند. تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم امکان‌پذیر نمی باشد به جز مواردی که فرد متقاضی با اتباع کانادایی یا فردی که اقامت دائم کانادا را دارد ازدواج کند، ویزای توریستی را تبدیل به ویزای تحصیلی کند و یا درخواست پناهندگی در کانادا ارائه کند. راه‌های دیگری نیز برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم وجود دارد. در این مقاله که توسط کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، و دفتر وکالت محمدرضا مهری، بهترین وکیل و مشاور مهاجرتی در ایران، تهیه شده و برای شما عزیزان تمام راه‌های تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم را به طور کامل تشریح خواهد نمود.

سوالات متداول در باب تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

  • آیا تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم امکان‌پذیر است؟
  • آیا از راه‌های تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم اطلاع دارید؟
  • چه مدارکی برای اخذ ویزای توریستی کانادا لازم است؟
  • چند نوع ویزای توریستی برای کانادا وجود دارد؟ مدت زمان ویزای توریستی کانادا چه مقدار است؟
  • بهترین وکیل مهاجرت به کانادا کیست؟
  • آیا بهترین موسسه مهاجرتی در ایران، در زمینه تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم را می شناسید؟

ویزای توریستی کانادا

کانادا دو نوع ویزای توریستی دارد:

  • ویزای تک ورودی (Single Entry Visa): با این نوع ویزا توریستی فقط یکبار می توانید به کانادا سفر کنید. حداکثر زمانی که فرد متقاضی می‌تواند در کانادا بماند 6 ماه است.
  • ویزای مولتی پل کانادا (Multiple entry visa): به فرد متقاضی اجازه می‌دهد، تا مدت ویزا که 5 ساله است هر چند بار که بخواهد وارد کانادا شود. هر ورود حداکثر 6 ماه اقامت داشته باشد.
تحصیل دندانپزشکی در کانادا

البته درست است که حداکثر مدت زمان ویزای توریستی کانادا 6 ماهه است، اما بستگی به نظر افسر مرزی دارد. ممکن است کمتر و یا بیشتر از 6 ماه به فرد متقاضی اجازه اقامت در کانادا را بدهد. اگر افسر تاریخ خروج فرد را مشخص کند تا همان زمان فرد می‌تواند در کانادا حضور داشته باشد. اگر متقاضی میخواهد بیشتر از 6 ماه در کانادا حضور داشته باشد، می‌تواند درخواست امتداد حضور کند. افراد متقاضی که با ویزای توریستی وارد کشور کانادا می‌شود حق کار (حتی کار داوطلبانه) و تحصیل در کانادا را ندارند. فقط می‌توانند در دوره های آموزشی کمتر از 6 ماه (مثل دوره های زبان و مدیریتی) شرکت کنند.

راه‌های تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

  • اخذ اقاکت دائم کانادا از طریق ازدواج: فرد متقاضی که با ویزای توریستی وارد کانادا شده است، اگر با یک شهروند کانادایی یا فردی که PR کانادا را دارد ازدواج کند، اقامت دائم کانادا را دریافت میکند. به این صورت که متقاضی و همسر وی باید بالای سن 18 سال داشته باشند و همسر فرد متقاضی باید به مدت 3 سال از نظر مالی همسر خود را تامین کند. بعد از دو سال زندگی مشترک فرد متقاضی از طریق پشتیبانی همسر خود می‌تواند برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم اقدام کند.
  • اعلام پناهندگی در کانادا: فرد متقاضی از همان لحظه ورود می‌تواند درخواست پناهندگی دهد و اگر افسر مهاجرتی درخواست پناهندگی او را پذیرفت، درخواست فرد متفاضی را به هیات مهاجرت پناهندگی ارسال میکند. البته دولت کانادا به راحتی درخواست پناهندگی کسی را قبول نمی کند اما اگر با درخواست پناهندگی موافقت شود، فرد متقاضی می‌تواند برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم اقدام کند.
  • اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل: اگر فرد متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد، می‌تواند با ویزای توریستی در مقطع دبستان و راهنمایی کانادا تحصیل کند در صورتی که از طرف یک مرکز آموزش عالی به صورت مشروط پذیرش گرفته باشد.
  • اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری یا ثبت شرکت: فرد متقاضی قبل از اینکه از طریق ویزای توریستی وارد کانادا شود، قبلا درخواست اقامت دائم کانادا را داده، با ان موافقت شده باشد.
  • اعلام پناهندگی خاص در کانادا: فرد متقاضی درخواست اقامت بنابر دلایل بشر دوستانه و دلسوزانه به اداره مهاجرت کانادا بدهد. در صورتی با درخواست موافقت می‌شود، فرد در خطر مرگ باشد و ترک کانادا برای او مشکلات فراوانی ایجاد کند.
  • اقامت کانادا از طریق تولد فرزند: یکی از راه‌های تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم در این کشور، اخذ پاسپورت کانادا با تولد فرزند در این کشور می‌باشد. پس از اخذ پاسپورت کانادا از طریق تولد فرزند، والدین می‌توانند با توجه به وجود فرزند در کاناد درخواست اقامت طولانی مدت نموده و در این مدت اقامت در کانادا، با پیدا کردن کار و یا کارآفرینی در کانادا از مزایای اقامت دائم و در نهایت اخذ پاسپورت کانادا استفاده نمایند.
وقت سفارت کانادا

باید توجه داشته باشید تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کاناد امکان‌پذیر نمی‌باشد. در صورتی که اگر فرد ابتدا در کشور مبدا درخواست ویزای کار داده باشد و با او موافقت شود، باید از کانادا خارج شده و دوباره با ویزای کار وارد کانادا شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه دعوتنامه در صورتی که فرد متقاضی از کانادا دعوتنامه داشته باشد
  • ارائه برنامه کامل سفر
  • ترجمه سند ازدواج در صورت همراه بودن همسر
  • مدارک مالی شامل: نامه تمکن بانک که گردش 3 ماهه حساب بانکی را نشان میدهد
  • ترجمه اسناد ملکی
  • گواهی اشتغال به کار و رزرو بلیط و هتل برای اقامت در کانادا.

کلیه مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در ایران

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم، دارای شرایط و مراحل پیچیده و گسترده ای می باشد و فرد متقاضی به تنهایی نمی‌تواند برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم اقدام کند. می‌بایست قبل از اقدام با وکیل مهاجرت به کانادا در ایران، مشورت نماید. موسسه حقوقی بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، و دفتر وکالت محمدرضا مهری، بهترین مشاور حقوقی مهاجرت به کانادا با همراهی وکیل رسمی مهاجرت به کانادا در تهران و همکار گروه وکلای مهر، با همکاری کارشناسان ارشد بین‌الملل، آماده ارائه مشاوره در مورد راه‌های تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم می‌باشد. جهت اطلاع از آخرین تغییرات قوانین مهاجرت به کانادا و انتخاب بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در ایران با گروه وکلای مهاجرتی مهر تماس بگیرید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *