تبلیغات پزشکان در فضای مجازی

تبلیغات پزشکان در فضای مجازی

تبلیغات پزشکان در فضای مجازی


امروز با پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات پزشکی در فضای مجازی جرم است یا خیر با شما هستیم.

سوال درباره تخلف پزشکان از طریق تبلیغ در فضای مجازی

سلام ببخشید خانمی 38 ساله از تهران هستم و دچار مشکل چاقی یا همون اضافه وزن هستم؛ من تبلیغ ی دارو را توی یک پیج در شبکه اینستگرام دیدم و اون دارو را که برای لاغری بود سفارش دادم، این دارو عوارض زیادی برای من به وجود آورده، خواستم بدونم تبلیغ چنین داروهایی تو اینستگرام جرم نیست؟

امروز با موضوع تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات غيرمجاز و آسيب‌رسان به سلامت در رسانه‌هاي ارتباط جمعي داخلي و بين المللي و فضاهاي مجازي همراه شما هستیم، کاربران گرامی سوالات زیادی را در این خصوص از ما پرسیده بودند و خواسته بودن بدانند که آیا تبلیغ کاذب یک دارو و یا خدمات پزشکی و یا تجهیزات پزشکی به صورت کاذب و دروغین می‌تواند جرم باشد یا خیر؟

با دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی باشید تا در بررسی تخصصی این موضوع را از دریچه قوانین کشور بررسی نماییم .

نکات مهم تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات غيرمجاز و آسيب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

چه مجازاتی در قانون برای تبلیغات دروغین  داورهای پزشکی که آثار سو بر سلامت دارد در نظر گرفته شده است؟

اگر تجهیزات پزشکی در شبکه مجازی به نوعی تبلیغ شود که حاوی فریب مخاطب باشد قابل پیگیری کیفری هست؟

اگر دارویی برچسب توضیحات نداشته باشد جرم است؟

بهترین وکیل جرایم اقتصادی تهران

از تبلیغات کذب پزشکی و دارویی و تجهیزات به کجا شکایت کنیم ؟

از طریق تبلیغات یک سایت یک داروی گیاهی برای کبد چرب خریداری کردم که گفته بودن در  ظرف یک ماه از مصرف دارو حداقل به کاهش 80 آنزیم کبدی می‌رسم، اما وضعیت کبدم از قبل هم بدتر شده خواستم بدونم میشه از اون سایت شکایت کرد؟

[/stextbox]

 

در پاسخ به این پرسش و پرسش خانمی که به تبلیغ داروی لاغری اعتماد کرده بودند و دچار عوارض دارو شدند باید به استحضار شما عزیزان می‌رسانیم که ارائه هرگونه اطلاعات نادرست و تبليغ خلاف واقع كه نوعاً موجب گمراهی و فريب مخاطب بشود به هر طريقی که باشد  از جمله رسانه هاي داخلي و خارجي و يا فضاي مجازي مانند اینستگرام ، تلگرام و … درباره آثار مصرف مواد و فرآورده هاي دارويي، خوراكي، آشاميدني، آرايشي، گياهي، طبيعي، مكمل و همچنين تجهيزات و ملزومات پزشكي و دندانپزشكي و آزمايشگاهي و هرگونه خدمات سلامت با ممنوعیت مواجه هست و اینگونه نیست که افراد سودجو می‌پندارند که با تاسیس یک پیج در فضای مجازی بتوانند داروهای بی‌پشتوانه و کذایی را به مردم بی اطلاع بفروشند .

آیا تبلیغات پزشکان در فضای مجازی مجازات دارد ؟

مرتكب وقایع مذکور  به حبس يا جزاي نقدي درجه شش و محروميت از فعاليت شغلي و اجتماعي مرتبط براي دو تا پنج سال محكوم مي شود. و چنانچه به مصرف كننده خسارتي وارد شود علاوه بر جبران آن معادل دو تا پنج برابر خسارت وارده به عنوان جزاي نقدي به مجازات مذكور اضافه مي شود.

من یک پیج دارم که توش تبلیغات دارو و تجهیزات پزشکی میزارم از کجا بدونم چه چیزهایی تبلیغات خلاف واقع می‌تونه باشه؟

مصاديق اطلاعات نادرست و تبليغات خلاف واقع عبارتند از اطلاعات يا ادعاهاي خلاف قوانين مربوطه كه به حكم مراجع صالح قضائي با اخذ نظر كارشناسي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا مراجع قانوني صاحب صلاحيت درباره روش فرآوري، توليد، ‌نامگذاري‌ تجاري،خواص، تركيب، منشأ سودمندي، ارزش غذايي، روش درماني و خدمات، آثار و منافع ناشي از ارائه خدمات يا درمان تشخیص می‌شود، لذا توصیه می‌گردد که حتما از این موضوع اطلاع حاصل نمایید که محصول مورد نظر دارای گواهي يا مجوز از مراجع داخلي يا خارجي در خصوص كالاها و خدمات پزشکی باشد.

وکیل در شمال تهران

سلام من یک نشریه دارم و در هفته نامه یک داروی لاغری مجاز تبلیغ کردم اما یکی از مصرف کنندگان این دارو مشکل قلبی داشته و استفاده کرده و دچار مشکل شده حالا علیه نشریه من شکایت کرده،خواستم بدونم آیا تبلیغی که من انجام دادم جرم بوده ؟

وفق قانون انتشار تبليغات کاذب از سوي رسانه‌هاي جمعي موجب محكوميت مديرمسؤول در رسانه هاي چاپي يا مسؤول ذي ربط در ساير رسانه ها به مجازات مندرج در اين قانون مي باشد اما الزام به جبران خسارات شامل مواردی كه ورود آسيب منتسب به تبليغ كننده نيست، نمی شود.

برای آشنایی بیشتر با دادسرای جرایم پزشکی و دارویی و شکایت از پزشک در سایت موسسه حقوقی مهرپارسیان به مقاله /دادسرای-جرایم-پزشکی/ https://mehrilaw.com رجوع نمایید.

وکیل مدافع جرایم پزشکی و دارویی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری و مباحث جرایم پزشکی و یا دارویی یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمد رضا مهری

 

[/stextbox]

 

5/5 - (19 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *