تحصیل داروسازی در اوکراین

تحصیل داروسازی در اوکراین

اوکراین در اروپایی شرقی قرار دارد. این کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری به یک کشور مستقل تبدیل شده است. کشور اوکراین از شمال با بلاروس، از غرب با کشورهای مجارستان، اسلواکی، لهستان، رومانی، از شرق با روسیه  و از جنوب با دریای سیاه همسایه است. نظام حکومتی کشور اوکراین جمهوری می‌باشد. زبان رسمی اوکراین، اوکراینی است. زبان روسی و انگلیسی میان مردم  اوکراین رواج دارد . اوکراین دارای آب و هوای گوناگونی می باشد، شمال این کشور دارای آب و هوای سرد و جنوب این کشور دارای هوای معتدل  است. پایتخت کشور اوکراین شهر کیف، چند ماه در سال به طور کامل یخبندان می‌باشد. از نظر فرهنگی و سطح زندگی جزو کشورهای پیشرفته اروپایی محسوب می‌شود. از نظر اقتصادی  پس از فروپاشی شوروی دچار مشکلات اساسی  شد، ولی از قرن بیستم اقتصاد اوکراین پیشرفت های چشم گیری داشته  و از لحاظ علمی و آموزشی مهم ترین پایگاه تولید علم در کشورهای اروپایی می باشد که بیش از 10 دانشگاه تک رقمی در سطح بین الملی دارد. کشور اوکراین امن ترین کشور در اروپایی شرقی است به همین دلیل سالانه دانشجو یان زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت تحصیلی می کنند. تحصیل داروسازی در اوکراین، به همراه سایر رشته های علوم پزشکی طرفداران زیادی دارد. از جمله اینکه تحصیل داروسازی در اوکراین، دانشجو یانی از ایران و سایر کشورها را به این کشور کشانده است. گروه وکلای مهر و دفتر موسسه حقوقی بین‌المللی در تهران که توسط بهترین وکیل حقوقی و مهاجرتی در تهران به ثبت رسیده است، کلیه خدمات مشاوره مهاجرت به اوکراین و سایر کشورها را ارائه می‌دهد.

مدارک ویزای توریستی اوکراین

سوالات متداول درباره تحصیل داروسازی در اوکراین

  • آیا از شرایط تحصیل داروسازی در اوکراین اطلاعی دارید؟
  • زبان تحصیل داروسازی در اوکراین روسی یا انگلیسی است؟
  • دانشگاه های معتبر جهت تحصیل داروسازی در اوکراین کدامند و چگونه می توان جهت درخواست پذیرش داروسازی در اوکراین اقدام نمود؟
  • آیا از هزینه‌های تحصیل داروسازی در اوکراین آگاهی دارید؟
  • آیا کار و تحصیل برای دانشجوی داروسازی در حین تحصیل داروسازی در اوکراین امکان‌پذیر است؟
  • آیا امکان کار بعد از فارغ التحصیل در رشته داروسازی  در اوکراین وجود دارد؟
  • اخذ اقامت دائم و یا تابعیت پس از تحصیل داروسازی در اوکراین چگونه است؟ بهترین وکیل مهاجرت به اوکراین در تهران کیست؟

شرایط تحصیل داروسازی در اوکراین

حداقل مدرک برای تحصیل در رشته داروسازی در اوکراین دیپلم متوسطه (همه رشته ها ) و معدل بالای 15نیاز می‌باشد. حداقل سن متقاضی در رشته داروسازی 18 سال و حداکثر سن بین30تا32 است. مدت تحصیل در رشته داروسازی  در اوکراین 5 سال می باشد برای تحصیل در رشته داروسازی نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نمی باشد و در صورت نداشتن مدرک زبان می‌تواند دوره های کالج زبان انگلیسی بگذراند. دانشگاه های پزشکی اوکراین آزمون ورودی ندارند و متقاضی رشته داروسازی ابتدا باید دوره های پری‌ مدیکال را بگذراند و پس از کسب موفقیت در آزمون پایان دوره، وارد تحصیل در رشته داروسازی اوکراین شود.

مزایای تحصیل داروسازی در اوکراین

  1. متقاضی رشته داروسازی می‌تواند به زبان انگلیسی و روسی تحصیل کند
  2. دانشگاه های اوکراین در سطح بین‌المللی شناخته شده است و مدرک داروسازی از دانشگاه های اوکراین مورد تایید 26 کشور اروپایی است، بسیاری از دانشگاه پزشکی اوکراین مورد تایید وزرات بهداشت ایران می باشد
  3. متقاضی در رشته داروسازی می‌توانند دوره‌های کالج زبان انگلیسی خود را در هر شهر و دانشگاهی با هزینه کمتری بگذراند و پس از پایان دوره کالج زبان وارد دانشگاه دلخواه شود.
  4. ارائه آموزش های مدرن با هزینه‌های بسیار پایین نسبت به کشورهای اروپایی
  5. ارائه بیمه درمانی به دانشجو داروسازی در حین تحصیل وجود دارد
  6. دانشجو یان خارجی در رشته داروسازی حین تحصیل 20 ساعت اجازه کار درهفته دارند .و در تعطیلات تابستانی می‌توانند به صورت تمام وقت کار کنند و پس از اتمام تحصیلات دانشجو داروسازی اجازه کار در اوکراین و اروپا دارند .
  7. ارائه مدرک دکترای حرفه ای پس از پایان تحصیل در رشته داروسازی وجود دارد. زیرا در بعضی از کشورهای  اروپایی پس از پایان تحصیل در رشته های دندانپزشکی و داروسازی مدرک لیسانس ارائه می دهند.
  8. امکان انتقال دانشجو خارجی  از اوکراین بهترین  دانشگاه های پزشکی ایران  و کشورهای معتبر در سطح بین‌المللی ( آمریکا ،کانادا  و اروپا ) امکان‌پذیر است.
  9. دانشجوی داروسازی در اوکراین می‌توانند پس از 5 سال اقامت کشور اوکراین را اخذ نمایند.
ثبت شرکت در اوکراین

هزینه تحصیل داروسازی در اوکراین

هزینه تحصیل داروسازی در اوکراین به زبان انگلیسی 4500 دلار در سال است  و  اگر متقاضی  بخواهد به زبان روسی یا اوکراینی تحصیل کند سالیانه 3500 تا 3800دلار می باشد  هزینه زندگی در اوکراین ، شامل خوراک و پوشاک و حمل نقل، ماهانه حدودا  400 تا500 دلار است  در صورتی که دانشجوی داروسازی  در خوابگاه اسکان کند تقریبا 100تا 160 دلار درماه خواهد بود.

دانشگاه های معتبر رشته داروسازی  در اوکراین

دانشگاه کارازین خارکف: در سال 1805این دانشگاه تاسیس گردید. این دانشگاه علوم پزشکی، قدیمی ترین و پیشرفته ترین دانشگاه در اروپای شرقی است. این دانشگاه دارای چندین جایزه نوبل می‌باشد. دانشگاه خارکف اوکراین دارای رتبه 2 در سطح جهانی است. یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه، تحصیل داروسازی در اوکراین و این دانشگاه به زبان انگلیسی می‌باشد.

دانشگاه بوگامولتس: این دانشگاه دارای رتبه اول در بین دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین می باشد که در سال 1961تاسیس  گردید. تعداد دانشجوی شاغل به تحصیل از سراسر دنیا، حدودا 1300 دانشجوی بین‌المللی  در رشته های پزشکی می‌باشد.

دانشگاه دانتسک: در سال 1930 تاسیس گردید. از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه ها در اوکراین و اروپا می‌باشد. این دانشگاه مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است. که پس از استقلال کشور اوکراین در سال 1992 دانشجو یان بین‌المللی می‌توانند به زبان انگلیسی  در دانشگاه دانتسک تحصیل کنند.

 دانشگاه ایوانوفرانکولووف: در سال 1661تاسیس گردید. از قدیمی ترین دانشگاه در کشور اوکراین می باشد و این دانشگاه  دارای رتبه 600 جهانی است.

دانشگاه کریمه اوکراین: در سال 1931 تاسیس گردیده و در شهر کریمه می باشد و جزو دانشگاه های برجسته پزشکی کشور اوکراین می‌باشد. دانشگاه کریمه مرکز پژوهشی  و تحقیقی  این شهر می‌باشد. و بیش از 5000 دانشجو دارد.

تحصیل پزشکی در اوکراین

بهترین وکیل مهاجرت به اوکراین در تهران

بررسی شرایط تحصیل داروسازی در اوکراین و همچنین مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش داروسازی در اوکراین، دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تهران، آماده ارائه مشاوره حقوقی می‌باشد. برای تحصیل در رشته داروسازی در اوکراین و بررسی تمام راه‌های مهاجرت به این کشور، شما همراهان عزیز می‌توانید با مشاورین ارشد حقوق مهاجرت موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برترین موسسه حقوقی ایران و دارای بهترین وکیل مهاجرت به اوکراین در تهران، مشاوره نمایید.

5/5 - (16 امتیاز)

2 دیدگاه

    • سلام خدمت شما دوست عزیز

      🔸دوره ای است که در کشورهایی مانند روسیه، اوکراین و … پیش از ورود دانشجویان به دانشگاه برای آماده سازی آن ها برای تحصیل، برگزار می شود.
      🔸در این دوره تمرکز بر آموزش زبان روسی است ولی در کنار آن یک یا دو درس مرتبط با رشته ای که شخص قصد ورود به آن را دارد نیز تدریس می شود.

      🔸طول دورۀ پادفک 9 ماه، 6 ماه و یا 4 ماهه است.

      🔸 هزینۀ دوره های پادفک بسته به طول دوره و دانشگاه مقصد از 3500 دلار تا 7000 دلار متغیر است.

      🔸با گرفتن پذیرش در دوره های پادفک امکان شروع به تحصیل سریع بدون داشتن مدرک زبان، برای افرادی که قصد یا اجبار شروع به تحصیل سریع دارند، فراهم می شود.

      🔸پس از گذراندن دورۀ پادفک برای ورود به دانشگاه آزمونی گرفته می شود که در حالت کلی مانعی برای ورود به دانشگاه ایجاد نمی کند.

      محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون بین المللی وکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *