تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مورد علاقه متقاضیان تحصیل در ارمنستان است. بیش از ۷۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از ۴۰ کشور در ارمنستان تحصیل می کنند. حدود ۵۰ دانشگاه خصوصی و دولتی در ارمنستان وجود دارد. دانشگاه های معتبر بین‌المللی ارمنستان عبارتند از: دانشگاه ایروان، دانشگاه آمریکایی ارمنستان، دانشگاه روسی- ارمنی (اسلوونی)، دانشگاه فونداسیاس فرانسه و دانشگاه بین‌المللی اوراسیا است. دانش آموزان از سراسر جهان، به ویژه از هند، همچنین در دانشگاه پزشکی دولتی ارمنستان در زمینه پزشکی تحصیل می کنند. راههای مهاجرت به ارمنستان متعددند و یکی از راههای مهاجرت به ارمنستان، تحصیل در ارمنستان عنوان شده است. کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل خصوصی در موسسه حقوقی و تحقیقاتی محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، اقدام به گردآوری اطلاعاتی درباره شرایط اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان نموده اند که در ادامه در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت.

سوالات متداول درباره تحصیل در ارمنستان

  • تحصیل در ارمنستان باعث اخذ اقامت و تابعیت ارمنستان می‌شود؟
  • آیا شخص دارنده ویزای تحصیل در ارمنستان، می‌تواند به عنوان همراه، همسر و فرزندان را با خود ببرد؟
  • امکان کار همزمان با تحصیل در ارمنستان وجود دارد؟
  • هزینه‌های تحصیل در ارمنستان چه مقدار است و آیا می توان با خرید ملک در ارمنستان، اقامت دائم ارمنستان را اخذ نمود؟
  • وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی جهت مهاجرت به ارمنستان، چه ویژگیهایی دارد؟

مدارس ابتدایی و متوسطه در ارمنستان

برای کسانی که مایل به تحصیل در یک مدارس ابتدایی یا دبیرستانی بین‌المللی هستند، ارمنستان چند گزینه جالب را ارائه می‌دهد. برخی از مدارس در ارمنستان ممکن است برنامه درسی آمریکایی یا بریتانیایی را با برنامه های زبان انگلیسی دنبال کنند، در حالی که دیگران تحت نظام آموزش فرانسه قرار می گیرند. همچنین زبان آلمانی، اسپانیایی و ژاپنی را می توان در میان زبان های آموزش در مدارس و دانشگاه های ارمنستان پیدا کرد، اما اکثر موسسات در ارمنستان از زبان ارمنی به عنوان زبان اصلی استفاده می کنند. مدارس بین‌المللی در ارمنستان اغلب دارای جمعیتی بزرگ است. مدارس در ارمنستان به طور کلی به دانشجو یان بین‌المللی چذیرش میدهند و از یک برنامه درسی در آمریکا، انگلستان، فرانسه، کانادا یا استرالیا نیوزیلند پیروی می کنند. با استفاده از استانداردهای بین‌المللی به طور کلی، انتقال بین کشور ارمنستان به کشورهای دیگر آسان تر می‌شود. علاوه بر این، مدارس ارمنستان اغلب مدارک اضافی مانند مدرک لیسانس بین‌المللی ارائه می دهند.

پناهندگی در ارمنستان

زبان تحصیل در ارمنستان

اکثر برنامه های درسی برای تحصیل در ارمنستان به زبان ارمنی موجود است. با این حال، دوره های کالج های زبان برای دانشجو یان بین‌المللی در ارمنستان برای کمک به آن‌ها برای یادگیری زبان وجود دارد. بسیاری از برنامه های تحصیلی در ارمنستان نیز به زبان انگلیسی یا روسی و همچنین دوره های زبان فرانسه در ارمنستان نیز در دسترس هستند. دانش ارامنه در بسیاری از دانشگاه ها برای تحصیل در ارمنستان ضرورت دارد.

ویزای تحصیلی ارمنستان

به طور معمول دانشجو یان برای تحصیل در ارمنستان میتوانند با ویزای توریستی به ارمنستان به مدت محدودی سفر کنند و با شرایط دانشگاه ها، کشور، رشته ی تحصیلی خود در کشور ارمنستان آشنا شوند و بعد برای گرفتن ویزای تحصیلی ارمنستان اقدام کنند. تحصیل در ارمنستان نیاز به مدرک زبان ندارد.

دوره زبان در ارمنستان

افرادی که مدرک آیلتس ندارند، می‌توانند در دوره های زبان ارمنستان تحصیل کنند و بعد وارد دانشگاه بشوند. طول ترم های کالج زبان در ارمنستان بستگی به میزان آمادگی متقاضی دارد.

امکان کار حین تحصیل در ارمنستان

امکان کار حین تحصیل در ارمنستان وجود دارد. ولی به دلیل اینکه در ارمنستان نرخ بیکاری بسیار بالاست، متقاضیان گزینه کار کمتری می‌توانند داشته باشند.

هزینه‌های تحصیل در ارمنستان

هزینه‌های تحصیلات متفاوت است و معمولا بین ۲۰۰۰ تا  ۴۰۰۰ دلار برای مدت یکسال تحصیل در ارمنستان است. دانشگاه های عمومی در ارمنستان نسبت به دانشگاه های خصوصی معمولا مبالغ کمتری شهریه دریافت می کنند.

دانشگاه های ارمنستان

  • دانشگاه ایروان: در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد.

رشته های تحصیلی: تاریخ، فیلسوف ارمنی، شیمی، فیزیک، اقتصاد، ریاضیات و مکانیک، زیست شناسی، جغرافیا و زمین شناسی، حقوق، فیلسوف روسی، مطالعات شرقی، روزنامه نگاری، فلسفه و روانشناسی، علوم رایانه و ریاضیات کاربردی، فیزیک رادیویی، جامعه شناسی، رومانو زبان ها، روابط بین‌الملل، الهیات.

تحصیل پزشکی در آلمان

زبان تدریس: ارمنی.

  • دانشگاه علوم پزشکی یرستان پس از مکاترا هراتسی

در سال ۱۹۳۰، بر پایه دانشکده پزشکی دانشگاه ایروان که از سال ۱۹۲۲ تأسیس شد

رشته های تحصیلی: عمومی پزشکی، بهداشت عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی نظامی، تحصیلات تکمیلی و مداوم

زبان های ندریس: ارمنی، روسی، انگلیسی.

  • دانشگاه مهندسی دولتی ارمنستان

جانشین قانونی موسسه پلی تکنیک ایروان در سال ۱۹۳۳ تاسیس شد.

رشته های تحصیلی: فن آوری های شیمیایی و مهندسی محیط زیست، مهندسی برق، ماشین سازی، معدن و متالورژی، صنایع  مهندسی برق، مهندسی رادیو و ارتباطات، سیستم های کامپیوتری و اطلاعات، سیستم های حمل و نقل، ریاضی کاربردی، مکانیک و مطالعه ماشین، آموزش مکاتبات..

زبان های تدریس: ارمنی، روسی، انگلیسی.

  • دانشگاه واسطه یروان یونان پس از والری بروزوف

در سال ۱۹۳۵ تاسیس شد.

رشته های تحصیلی: زبان های خارجی (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، یونانی، فارسی)؛ زبان روسی، ادبیات و زبان های خارجی (انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی)؛ زبان شناسی و ارتباطات بین فرهنگی.

زبان های تدریس: ارمنی، روسی، انگلیسی.

  • دانشگاه ایالتی ارمنی-روسی (اسلاوی):

این دانشگاه در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد. این دانشگاه بر پایه “توافق نامه ای بین دولت جمهوری ارمنستان و دولت فدراسیون روسیه در شرایط تاسیس و عملیات در دانشگاه ارمنستان-روسیه یروان” تاسیس شد.

رشته های تحصیلی: ریاضیات و علوم رایانه، اقتصاد، زبان های خارجی، حقوق، پزشکی و زیست شناسی، علوم اجتماعی و سیاسی، فنلاندی، مهندسی و فنی، گردشگری و تبلیغات.

زبان تدریس: روسی.

  • دانشگاه فرانسه در ارمنستان:

در سال ۲۰۰۳ در چارچوب توافق نامه همکاری های فرهنگی، علمی و فنی، که در سال ۱۹۹۵ بین دولت های ارمنستان و فرانسه امضا شد، تاسیس شد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات

رشته های تحصیلی:حقوق، مدیریت، بازاریابی

زبان های تدریس: ارمنی، فرانسوی

  • دانشگاه آمریکایی ارمنستان:

دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA)، که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد، یک دانشگاه خصوصی و مستقل واقع در ایروان، ارمنستان است. این امر از طریق مشارکت بین اتحادیه عمومی خیرخواه ارمنستان، دانشگاه کالیفرنیا و دولت ارمنستان برقرار شد.  وابسته به دانشگاه کالیفرنیا است و توسط کالج ارشد و کارشناسی ارشد WASC معتبر است.

از طریق کالج تجارت و اقتصاد کالج علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشکده علوم و مهندسی و دانشکده بهداشت عمومی، AUA سه مدرک کارشناسی، هشت مدرک فوق لیسانس و چندین گواهینامه فارغ التحصیل را ارائه می‌دهد.  همچنین موسسه پژوهشی با ۹ مرکز تحقیقاتی است که پروژه های خصوصی و عمومی را جذب می کند.

  • آکادمی آموزش منطقه ای اروپا:

در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد.

رشته های تحصیلی: فناوری اطلاعات، اقتصاد و مدیریت، روابط بین‌الملل، قانون، گردشگری، زبان شناسی، مدیریت عمومی بهداشت.

زبان های مطالعه: ارمنی، انگلیسی.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های ارمنستان

الزامات پذیرش در دانشکاه های ارمنستان برای ویزای تحصیلی از دانشگاه به دانشگاه، از مدرسه به مدرسه متفاوت است. به طور کلی انتظار می رود برای درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان گذرنامه معتبر و مدارک فارغ التحصیلی از دبیرستان یا تکمیل برنامه تحصیلی مشابه ارائه شود. پرداخت شهریه از دیگر الزامات تحصیل در ارمنستان و اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان می‌باشد.

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، همکار گروه وکلای مهر و از موسسین موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، امکان ارائه مشاوره حقوقی درباره شرایط تحصیل در ارمنستان، اقامت پس از تحصیل در ارمنستان، ویزای ازدواج و نامزدی ارمنستان، معرفی وکیل خانواده، مشاور حقوقی خانواده و به صورت کلی هر موضوعی که نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشد را به عزیزان ارائه خواهد نمود. جهت تعیین وقت مشاوره حضوری با موسسه تماس بگیرید.

امتیاز دهی به مقاله

۲ دیدگاه

  • سلام من پسرم امسال میره کلاس دوازدهم وتا آخر شهریور حق خروج از کشور رو داره میخوام سال آخرو اونجا درس بخونه میشه ؟چطوری؟

    • سلام
      برای دریافت مشاوره و بررسی شرایطتون جهت تنظیم وقت با کارشناس مربوط لطفا با موسسه تماس بگیرید و یا از طریق فرم رزرو وقت اقدام کنید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *