تحصیل رایگان در سوئد


تحصیل رایگان در سوئد

تحصیل در کشور سوئد : سوئد کشوری است که دارای نظام آموزشی پیشرفته و همچنین دانشگاههای معتبر جهت ادامه تحصیل می باشد و طبق آخرین رده بندی های انجام شده توسط Qs بعد از دانشگاه های آمریکا، دانشگاههای سوئد در رتبه دوم قرار دارند و یکی از مهمترین عوامل تحصیل در کشور سوئد دانشجو محور بودن سیستم آموزشی و همچنین تشویق دانشجو یان به ایده پردازی و کارهای خلاقانه و حمایت از ایده های نوین می باشد و به همین دلیل است که در کشور سوئد سالانه ثبت اختراعات بسیاری صورت میگیرد. این ها عواملی است که باعث می‌شود سالانه علاقه مندان بسیاری برای ادامه تحصیل به کشور سوئد مهاجرت کنند . آیا از شرایط تحصیل در کشور سوئد آگاهی دارید؟ آیا از مقاطع تحصیلی در کشور سوئد اطلاعاتی دارید ؟ آیا از هزینه تحصیل در کشور سوئد با خبرید؟ آیا دانشگاهای معتبر کشور سوئد را می شناسید ؟ آیا از هزینه زندگی در کشور سوئد اطلاعی دارید ؟ آیا در حین تحصیل در کشور سوئد امکان کار وجود دارد؟ آیا از مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کشور سوئد اطلاعاتی دارید؟ این مقاله توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم آمده و سعی شده تا پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در سوئد، هزینه‌های تحصیل در سوئد ، مقاطع تحصیل در سوئد ، دانشگاهای برتر سوئد باشد.

ادامه تحصیل در سوئد به صورت رایگان

کشور سوئد را بیشتر بشناسیم :

سوئد کشوری است در شمال اروپا که در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده و با کشورهای نروژ ، فنلاند ، دانمارک و از شرق با خلیج بوتنی و از جنوب شرقی با دریای بالتیک همسایه است. سوئد از نظر مساحت چهارمین کشور بزرگ اروپا می باشد و از نظر جمعیت جزو کشورهای کم جمعیت محسوب می‌شود و بیشتر این جمعیت در جنوب سوئد مستقر هستند. حکومت این کشور پادشاهی است که این مقام پادشاه تشریفاتی است و اداره کشور توسط نخست وزیر صورت می‌گیرد. سوئد عضو اتحادیه اروپاست و هشنمین سرانه تولید ناخالص داخلی را در جهان دارا می باشد و دارای جنبه های مثبتی از نظر کیفیت زندگی ، بهداشت ، آموزش  ، آزادی شهروندی ، رفاه و توسعه انسانی دارد .

مقاطع تحصیلی در کشور سوئد :

۱ – مهد کودک که از یک سالگی و به صورت اختیاری است .

۲ – ابتدایی که تا سن ۹ سالگی است .

۳ – دبیرستان یا دوره متوسطه که سه سال است .

۴ – مدرسه عالی که همان کالج است .

۵ – تحصیلات عالی در دانشگاه

تحصیل در مقطع دبیرستان در سوئد : مدارکی که برای تحصیل در دبیرستان مورد نیاز است مشابه سایر کشورها است که شامل سوابق تحصیلی , مدارک مربوط به تسلط به زبان انگلیسی یا زبان سوئدی است و مدارک مربوط به توانایی مالی و همچنین مدارک شناسایی می باشد . هزینه تحصیل در سوئد مانند سایر کشور های اروپایی است که حدود ۱۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال می باشد که شامل هزینه‌های زندگی و تحصیل است .

کار پس از تحصیل در سوئد

تحصیل در مقطع لیسانس در سوئد: مدت زمان تحصیل ۳ تا ۴ سال است که مانند تحصیل در سایر کشورهای اروپایی است . که رشته های مهندسی و پزشکی از رشته هایی هستند پر طرفدار هستند و به طور کلی پس از اتمام تحصیل فرصت های شغلی مناسبی وجود دارد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در سوئد : تحصیل در مقطع فوق لیسانس یک تا دو سال است و از انجایی که مقطع دکترا در سوئد شغل محسوب می‌شوند کسانی که از این کشور مدرک فوق لیسانس را اخذ کرده اند شانس بیشتری نسبت به سایرین دارند .

تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد : تحصیل در مقطع دکترا در سوئد به صورت رایگان است و اکثرا برای دوره تدریس و تحقیق حقوق دریافت می کنند و طول دوره تحصیل در مقطع دکترا از نظر اداره مهاجرت سابقه محسوب می‌شود و اگر طول دوره ۴ ساله باشد اقامت دائم تعلق می گیرد .

الزامات زبان : زبان مورد نیاز برای تحصیل در کشور سوئد زبان سوئدی یا انگلیسی است و بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و برای متقاضیان بین‌المللی داشتن نمره حداقل آیلتس ۶ الزامی است .

البته متقاضیانی که سطح مدرک زبان آیلتس آن‌ها به حد نصاب نرسیده است، می‌توانند با حداقل آیلتس نمره ۵.۵ وارد کالج های زبان کشور سوئد شده ، دانش زبان انگلیسی خود را ارتقاء دهند و پس از ان وارد دانشگاه شوند.

دانشگاه های کشور سوئد  به دو صورت  دانشگاه  عمومی و دانشگاه hogskolor  و خصوصی است . دانشگاههای عمومی پژوهش محور هستند و می‌توانند مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری را در تمام رشته ها اعطا نمایند . در حالی که دانشگاههای خصوصی محمولا بیشتر بر روی رشته های کاربردی تمرکز دارند .

وقت سفارت فوری تهران

هزینه تحصیل در سوئد : هزینه تحصیل در سوئد برای کسانی که اقامت اروپا را دارند به صورت رایگان است ولی برای افرادی که اقامت اروپا را ندارند شامل پرداخت هزینه دوره های زبان , مقطع لیسانس و فوق لیسانس است ولی مقطع دکترا به صورت رایگان است و در بعضی موارد در دوره تحقیقات و تدریس حقوق دریافت می کنند و طول دوره دکتری از نظر اداره مهاجرت سابقه محسوب می‌شود. و اگر طول دوره ۴ سال باشد اقامت دائم تعلق می گیرد.

هزینه تحصیل بسته به نوع رشته , دانشگاه و شهر متغیر است ولی به طور میانگین  بین ۷۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ کرون در سال می باشد . که این هزینه ها شامل خوابگاه، رفت و آمد و … می باشد .

هزینه‌های زندگی در کشور سوئد: برای هر دانشجو می‌بایست به طور میانگین ماهانه ۶۰۰ الی ۸۰۰ یورو هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک را در نظر گرفت.

دانشگاههای برتر سوئد عبارتند از :

۱ – دانشگاه اویسالا

۲ – دانشگاه لوند

۳ – دانشگاه گوتنبرگ

۴ – دانشگاه استکهلم

۵ – دانشگاه چالمرز

۵ – دانشگاه کارولینسکا

۶ – دانشگاه اومئو

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاههای سوئد :

دارا بودن مدارک معتبر بین‌المللی زبان الزامی است .

 همچنین مدرک پیش دانشکاهی و یا گذراندن دوره ۴ ساله دیپلم نظام قدیم . ریز نمرات و تاییدیه .

مدارک دانشگاهی و ریز نمرات و تاییدیه.

ترجمه تایید شده کلیه مدارک .

مدارک سابقه کاری و تاییده

۲ سری کپی از پاسپورت

یک سری کپی از شناسنامه

شرایط کار در سوئد حین تحصیل  : دانشجو یان مقطع لیسانس  که ویزای تحصیلی دارند می‌توانند به صورت نیمه وقت ۱۰ ساعت در هفته و دانشجو یان مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت در هفته و برای دانشجو یان دکترا ۳۰ ساعت در هفته است کار کنند که می‌تواند هزینه‌های رفت و امد و غذا و مسکن را تامین کند .

تولد فرزند در سوئد

برترین موسسه حقوقی و مهاجرتی ایران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از ۱۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در سوئد با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان بهره مند شوید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *