تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

کشور انگلستان به عنوان دومین کشور قدرتمند دنیا، در زمینه ی علوم مختلف، دارای دانشگاههای بسیار معتبری در اروپا و دنیا می‌باشد. یکی از علومی که در کشور انگلستان در سالهای اخیر به جهت آموزش و انجام ان پیشرفت چشمگیری داشته، رشته ی پزشکی بوده است. همین توانایی بالای علمی کشور انگلستان در رشته ی پزشکی موجب شده تا سالانه مهاجران خارجی بسیار زیادی از سرتاسر دنیا برای تحصیل پزشکی در کشور انگلستان اقدام کنند.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهمی که تحصیل پزشکی در انگلستان برای دانشجو یان خود از جمله مهاجرین خارجی قرار داده است، تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان می باشد که تمام این ویژگی ها و خصوصیات موجب گردیده، متقاضیان بسیار زیادی در آزمون ورودی کالج های پزشکی این کشور شرکت کنند تا بتوانند برای تحصیل پزشکی رایگان در انگلستان اقدام نمایند.

حال در این عنوان، به بررسی شرایط تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان، شرایط اقامت و مزایای انگلستان، شرایط ثبت شرکت سهامی عام در انگلستان پس از تحصیل، کار حین تحصیل پزشکی در انگلستان، که توسط کارشناسان ارشد حقوق مهاجرت و بین‌الملل موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به مدیریت جناب آقای محمدرضا مهری، بهترین مشاور مهاجرتی در تهران، منتشر می گردد، پرداخته می‌شود.

سوالات متداوال درباره تحصیل رایگان پزشکی درانگلستان

  • آیا تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان امکان‌پذیر است؟ آیا با تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان می توان اقامت دائم انگلستان را کسب کرد؟
  • شرایط کار ضمن تحصیل رایگان پزشکی درانگلستان چگونه می باشد؟ دانشگاه های معتبر برای تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان کدامند؟
  • کمک مالی برای تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان به چه میزان است؟ بهترین وکیل مهاجرتی در ایران برای اخذ تحصیل رایگان درانگلستان چه کسی است ؟
تحصیل در مدارس انگلستان

شرایط ورود به دوره ۵ ساله تحصیل پزشکی رایگان در انگلستان:

 دانشجو یانی که علاقه مند به تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان هستند، بایستی در نظر داشته باشند که هر ساله فقط تعداد محدودی از متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا که در خواست تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان را دارند، پذیرفته می‌شوند. برای تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان، متقاضی نیازمند به داشتن مدرک دیپلم با معدل ۱۴به بالا و آیلتس ۴ می باشد و در صورت نداشتن مدرک زبان می‌تواند دوره های کالج را در دانشگاه های انگلستان بگذراند و پس از کسب نمره حد نصاب و قبولی در آزمون ورودی رشته پزشکی، به دانشگاه مورد نظر، برای تحصیل در رشته پزشکی، وارد شود. فرد متقاضی تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان باید تا سن نهایت ۲۵ سالگی اقدام کند.

تحصیل بدون هزینه در انگلیس

متقاضی تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان تا زمانی که درآمدش بالاتر از ۲۲۰۰۰ پوند نباشد، لازم  به باز پرداخت وام دانشجویی خود، شهریه و وام های ضروی نخواهد بود. همچنین در صورتی که متقاضی تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان، پس از فارغ التحصیل شدن درآمدش کمتر از این مقدار درهر سال باشد، نیازی به باز پرداخت وام هایش نیست. چنانکه هرگز درآمدش بیش از این میزان نشود، مدرک پزشکی رایگان در انگلستان را کسب نموده است.

اگر دانشجوی متقاضی تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان، در آمدش بیشتر از مبلغ  ۲۲۰۰۰ پوند شود،  بایستی وام های دانشجوی خود را پرداخت کند. مقدار کمک مالی به متقاضی تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان، با توجه به درآمد خانوار متفاوت خواهد بود. بنابراین مشکل است که دقیقا گفته شود چه مقدار از هزینه‌های دانشجوی متقاضی تحصیل رایگان درانگلستان با بودجه مبتنی بر ارزیابی، پوشش داده خواهد شد. این کمک هزینه تحصیلی نباید با وام گذراندن زندگی اشتباه گرفته شود، کمک هزینه ی تحصیلی گذران زندگی از طریق شرکت اعطا کننده ی وام دانشجوی اعمال می‌شود و مبتنی بر ارزیابی می‌باشد. بنابراین متقاضی تحصیل رایگان در انگلستان باید هنگام درخواست ثبت نام، جزییات در آمد خانوار خود را اعلام کند. بر خلاف وام تحصیلی ، وام گذران زندگی نیازی به باز پرداخت ان نمی باشد . برای دریافت این کمک هزینه، دانشجو به یک حضور تمام وقت تحصیلی در انگلستان و به یک شهروند انگلیسی که برای دریافت کمک هزینه موکل دانشجو می‌شود، نیازمند می‌باشد. دانشجو یان شهروند اتحادیه اروپا واجد شرایط این کمک  نیستند.

سرمایه گذاری در انگلستان

این کمک هزینه در شروع هر ترم به متقاضی تحصیل رایگان در انگلستان پرداخت می‌شود. ولی در صورتی که کمک هزینه تحصیلی برای گذراندن زندگی باشد، مبلغ وام کاهش می یابد. کمک هزینه ی تحصیل گذران زندگی ، برای کمک در پوشش تامین هزینه‌های زندگی برای متقاضی در دانشگاه که در حال اشتغال به تحصیل می باشد، طراحی شده و اگر درآمد دانشجو ۲۷۰۰۰پوند باشد، قادر خواهد بود ۳۵۰۰۰ پوند در هر سال در یافت کند.

بسیاری از افراد که علاقه مند به تحصیل رایگان رشته پزشکی در خارج کشور هستند در مورد شرایط تحصیل در کشورهای مختلف تحقیقاتی را انجام می دهند یکی از بهتربن کشورها برای تحصیل رایگان پزشکی در انگلیس می باشد در بخش های ذیل می خواهیم به طور مختصر به مزایای تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان بپردازیم :

  • تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان به نسبت کشورهای انگلیسی زبان دیگر کوتاه تر می باشد و حدود ۵ سال به طول می انجامد.
  • کیفیت بسیار بالای تحصیل رایگان پزشکی در انگاستان، که این کیفیت بالا به دلیل وجود روش های پیشرفته آموزشی و همچنین استفاده از تجهیزات به روز دنیا می‌باشد.
  • امکان اخذ پذیرش راحت برای تحصیل رایگان در رشته پزشکی در انگلستان نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا
  • افرادی که ۵ سال متوالی مشغول تحصیل باشند، می‌توانند اقامت دائم انگلستان را کسب نمایند.
  • اجازه کار پاره وقت در حین تحصیل رایگان در رشته پزشکی در انگلستان امکان‌پذیر می‌باشد.
  • نزدیکی مسافت انگلستان به ایران نسبت به کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا ،کانادا واسترالیا، که مسافت نزدیک باعث کاهش هزینه ها خواهد شد.
  • دانشگاه هایی که رشته پزشکی رایگان درانگلستان در ان تدریس می‌شود، جز دانشگاه هایی است، که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.
  • رایگان بودن بیمه های دانشجو یان تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان
  • از سال دوم به بعد، دانشگاه های انگلستان به دانشجو یان برتر بورسهای تحصیلی اختصاص می‌دهد.
کالج لندن

دانشگاه های معتبر برای تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

دانشکده بهداشت و درمان تروپیکال لندن

دانشگاه بهداشت و درمان تروپیکال لندن در زمینه ی سلامت عمومی شهرت دارد و یکی از معتبرترین موسسات در جهان است. این دانشگاه توسط سرپاتیک منسون در سال ۱۸۸۹ تاسیس شده است. مرکزی پیشرو در زمینه تحقیق و تحصیلات تکمیلی در رشته بهداشت عمومی است.

دانشگاه ملکه مری لندن

در سال ۱۷۸۵تاسیس گردید .دانشگاه ملکه مری عضو گروه دانشگاه های تحقیقاتی راسل است. این دانشگاه دارای بزرگ ترین مرکزعلوم درمانی است.ملکه مری شهرتی بین‌المللی دارد. ۳۰ درصد دانشجو یان ان از بیش از۱۰۰ کشور دنیا هستند. این دانشگاه به سه دانشگاه اصلی تقسیم می‌شود. دانشگاه علوم انسانی، دانشگاه علوم اجتماعی، دانشگاه علوم و مهندسی و بارتس و دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی لندن که دران ۲۱ دانشکده وجود دارد.

دانشگاه نا تینگهام

درسال ۱۸۸۱تاسیس شده است . تمرکزاصلی خود را برای تحقیق و پژوهش گذاشته و درمرکز انگلستان واقع شده است . این دانشگاه به معنای واقعی کلمه جهانی است، و شعبه هایی در چین ،مالزی و انگلستان دارد. ناتینگهام بخشی ازگروه دانشگاه های تحقیقاتی راسل است. مرکزدانشگاه ناتینگام دانشگاه پارک و بیمارستان آموزشی ان، مرکزپزشکی کوئین در حومه شهر ناتینگهام می‌باشد.این دانشگاه تقریبا ۵۰ هزار دانشجو و ۱۰۰۰ نفر کارمند می‌باشد.

دانشگاه منچستر

یکی از دانشگاه های عضو گروه راسل و در شمال انگلستان قرار دارد، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه انگلستان است . با بیش از ۵۰ هزار دانشجو، بزرگترین جامعه دانشجویی در انگلستان را تشکیل می‌دهد . دانشگاه منچستر توانسته اعتبار علمی و تحقیقاتی خود را به خوبی توسعه دهد. اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه منچستر امکان‌پذیر می‌باشد.

ادامه تحصیل در انگلیس

 مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان پزشکی انگلستان

  • ارائه مدارک هویتی متقاضی تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان
  • گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار
  • ارائه اصل مدرک دیپلم علوم تجربی وریاضی در صورت گذراندن پیش دانشگاهی اصل مدرک پیش دانشگاهی
  • ارائه یک حساب بانک برای اثبات تمکن مالی فرد متقاضی تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان
  • ترجمه ریز نمرات
  • عدم سوپیشنه کیفری
  • گواهی سلامت

بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، موسسه حقوقی و مهاجرتی معتبر در ایران

موسسه حقوقی بین‌الملل مهر پارسیان تحت نظر دکترمحمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و عضوکانون بین‌المللی وکلای دادگستری IBA و انجمن بین‌المللی وکلای جوان، همکار سازمان های مهاجرتی و وکلای بین‌المللی به همراه گروه وکلای مهر و مشاوران ارشد حقوق بین‌الملل آماده پاسخگوی به کلیه سوالات مهاجرتی از جمله تحصیل رایگان در انگلستان، تولد، ازدواج، خرید ملک، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خدمات بیمه وخدمات بانک و ارزی در انگلستان، کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا، نیوزلند ، آمریکا و سایرکشورها به شما کاربران محترم می‌باشد.

۴.۹/۵ - (۳۲۰ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *