تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه


شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه بحث امروز ماست.

تحصیل پزشکی در ترکیه، به دلیل تجانس فرهنگی این کشور، با کشورمان ایران، همیشه مورد علاقه ایرانیان بود.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه، بسیار دست یافتنی و فاقد کنکور ورودی می‌باشد. متقاضین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه، امکان تحصیل رایگان در ترکیه را نیز دارند.

بخش هایی از خاک ترکیه که در بخش اروپایی این کشور قرار گرفته اند از نظر پیشرفت های تکنولوژی پزشکی در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

ایجاد تورهای گردشگری پزشکی در هتل بیمارستآن‌های ترکیه شرایط مطلوبی جهت کار برای پزشکان در ترکیه فراهم نموده است.

مهاجرت آسان به ترکیه از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه امکان‌پذیر است.

جهت اطلاع از شرایط پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه، با برترین گروه وکلای ایران، و معتبرترین موسسه حقوقی در ایران، تماس گرفته و یا از طریق مطالعه مقالات وب سایت تخصصی حقوقی دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین مشاور حقوقی مهاجرت در ایران جهت کسب اطلاعات تحصیل پزشکی در ترکیه اقدام فرمایید.

درباره کشور ترکیه

ترکیه یک کشور اورآسیایی است، که در اروپای شرقی قرار دارد.

ترکیه تنها کشوری است که بین دو قاره اروپا و آسیا واقع شده ‌است از شمال (بخش اروپایی) این کشور با بلغارستان و یونان و از غرب با گرجستان و از شرق با آذربایجان و ارمنستان و از جنوب با کشورهای ایران، عراق و سوریه همسایه است.

نظام سیاسی ترکیه در سال 1923 به حکومت دموکراتیک تبدیل شده است، پایتخت ترکیه شهر انکارا و واحد پول ان لیره می باشد زبان رسمی کشور ترکیه، ترکی استانبولی و دین مردم ان 98 درصد مسلمان و 2 درصد مسیحی است.

خرید پاسپورت ترکیه

از نظر فرهنگی به دلیل موقعیت جغرافیایی که کشور ترکیه در ان قرار گرفته، مردم ترکیه فرهنگی ما بین آسیای اسلامی و اروپایی دارد ولی بیشتر مردم ان زندگی سنتی دارند.

ترکیه یک کشور چهار فصل با طبیعتی شگفت انگیز و آثار باستانی زیبا است و سالانه گردشگران بسیاری به این کشور سفر می‌کنند.

قسمت شمالی کشور ترکیه دارای آب و هوای اقیانوسی و جنوب ان مدیترانه‌ای است، که زمستان‌ ها توریست ‌های بسیاری به خود جذب می‌کند.

از لحاظ اقتصادی به دلیل موقعیت دریایی، 50 درصد اقتصاد این کشور از طریق داد و ستد بین‌الملل و ما بقی ان به تولیدات محصولات صنعتی و کشاورزی و از نظر صنعت کشاورزی خودکفا شده است و در رتبه 5 جهانی قرار گرفته است.

از لحاظ علمی در سال 1999ترکیه توانست 6 درصد علم دنیا را تولید کند و از نظر علوم پزشکی در سال 2011با جهان رقابت داشته و پیشرفت های روز افزونی دارد. هر ساله  دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا و ایران برای تحصیل در رشته پزشکی  وارد کشور ترکیه می‌شوند.

سوالات متدوال درباره تحصیل پزشکی در ترکیه

  • آیا از هزینه‌های تحصیل پزشکی در ترکیه اطلاعی دارید؟
  • آیا امکان تحصیل به زبان غیر ترکی در ترکیه وجود دارد؟
  • برای تحصیل پزشکی در ترکیه نیاز به ویزا می باشد؟
  • امکان بورسیه برای دانشجویان پزشکی در ترکیه وجود دارد؟
  • تحصیل رایگان در ترکیه چه شرایطی دارد و چگونه می توان بورس تحصیلی ترکیه را اخذ نمود؟
  • سرمایه گذاری و اقامت دائم ترکیه به چه نحو محقق می‌شود؟
  • بهترین وکیل مهاجرت در ایران کیست و چگونه می توان معتبرترین موسسه حقوقی مهاجرتی ایران را یافت؟
کارهای بدون سرمایه‌گذاری ترکیه

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه

متقاضی رشته پزشکی در ترکیه باید دارای مدرک دیپلم باشد ومتقاضی ابتدا می‌بایست در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی به نام yosکه هر ساله 18 آوریل  برگزار می گردد شرکت کند، این آزمون دو مرحله می باشد مرحله اول شامل دورس هندسه، هوش و ریاضی به صورت زبان انگلیسی یا ترکی است و مرحله دوم سنجش توانایی فرد متقاضی به زبان ترکی شامل می‌شود  و در صورتی نمره حد نصب را کسب نکرد باید وارد یک دوره یک ساله آموزش ترکی به نام sat شود و در کنار ان برای تحصیل در رشته پزشکی آیلتس 6 لازم می‌باشد. در صورت نداشتن آیلتس در دورهای کالج زبان شرکت کند و پس از کسب نمره قبولی وارد تحصیل در رشته پزشکی می‌شود. مدت تحصیل در رشته پزشکی ترکیه 6 سال است.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

هزینه‌های تحصیل پزشکی در ترکیه بسیار شبیه ایران است. سالانه هزینه تحصیل  در رشته پزشکی در دانشگاه های خصوصی بر اساس نوع دانشگاه انتخابی میانگین ان 10 تا 12هزار دلار و دانشگاه های دولتی ان حدود 3000 هزار  دلار است. هزینه زندگی خوابگاهی 300 تا 500 دلار در ماه است. در صورت اجاره آپارتمان700 تا 1000 دلار در ماه می‌باشد.

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

18 دانشگاه علوم پزشکی ترکیه، موردتایید وزرات بهداشت ایران است.

اعتبار دانشگاه های ترکیه در سطح بین‌المللی و ارائه کارت نظام پزشکی پس از فارغ التحصیل شدن.

هزینه‌های بسیار پایین تحصیل پزشکی در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی.

به دلیل همسایه بودن با کشورمان، تردد آسان دانشجویان شاغل به تحصیل ایرانی در ترکیه از طریق هوایی و حتی زمینی.

پزشکی ترکیه

دانشگاه معتبر و برجسته علوم پزشکی ترکیه و مورد تایید وزرات بهداشت ایران برای دانشجویان نخبه پزشکی با معدل 18 هزینه ای به مبلغ تقریبا 1000 دلار ماهانه جهت کمک هزینه تحصیل پرداخت می‌شود.

تحصیل پزشکی در ترکیه، به زبان انگلیسی، ترکی، آلمانی و فرانسوی امکان‌پذیر است.

برای ورود به کشور ترکیه برای تحصیل در رشته پزشکی نیازی به داشتن ویزا نمی‌باشد.

 

دانشگاه های معتبر پزشکی در ترکیه

دانشگاه علوم پزشکی استانبول

یک دانشگاه دولتی است و در سال 1452 تاسیس گردیده است. رتبه دوم دانشگاه‌های پزشکی را به خود اختصاص می‌دهد و در سال 2010رتبه بین 450 تا 500 دانشگاه بین‌المللی بوده است و دارای 7000 هزار دانشجو در سراسر دنیا و کشور ترکیه می‌باشد.

این دادنشگاه نسبت به دیگر دانشگاه های ترکیه امکانات بیشتری به دانشجو یان ارائه می‌دهد.

دانشگاه علوم پزشکی انکارا

در سال 1925 تاسیس گردید در حال حاضر 16 دانشگاه 12مدرسه عالی و 30مرکز تحقیقات که می توان به زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی و ترکی تحصیل می کند. امکان ارائه بورسیه برای دانشجو یان  نخبه وجود دارد .

دانشگاه حاجت تپه

یک دانشگاه دولتی است که در سال 1967تاسیس گردید این دانشگاه دارای دو مجموعه است که مجموعه اصلی ان در شهر انکارا و مجموعه دوم ان در 15 کیلومتری شهر انکارا واقع شده است. دانشگاه حاجت تپه رتبه یک در کشور ترکیه و در اروپا در رتبه 123 دارد و در سطح جهانی رتبه 355به خود اختصاص داده است.

دانشگاه اژه

در سال 1933تاسیس گردید و چهارمین دانشگاه قدیمی کشور ترکیه در شهر ازمیر است. در شمار10 دانشگاه برتر ترکیه  است.

شرایط اخذ اقامت ترکیه

دانشگاه علوم پزشکی اژه، بهترین مراکز تحقیقاتی در ترکیه را دارا می‌باشد. تدریس به زبان  انگلیسی می باشد  و فقط 5 درصد به زبان ترکی تحصیل می کنند.

 

بهترین وکیل مهاجرت به ترکیه در ایران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، معتبرترین مرکز مشاوره حقوق مهاجرت در ایران، با همکاری مراکز مهاجرتی و با داشتن وکلای حاذق در سراسر دنیا آماده ارائه مشاوره و خدمات مهاجرتی به شما عزیزان می‌باشد.

راه‌های مهاجرت قانونی به ترکیه، بررسی شرایط سرمایه گذاری خارجی در ترکیه و همچنین شرایط برخورداری از مزایای تحصیل رایگان در ترکیه، از جمله خدمات مشاوره‌ای گروه وکلای مهر می‌باشد. جهت کسب آخرین اطلاعات و تغییرات قوانین در کشورهای مختلف با مشاورین ما تماس بگیرید.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *