پناهندگی در ترکیه

پناهندگی در ترکیه

پناهندگی در ترکیه


بررسی موضوع پناهندگی در ترکیه بحث امروز ماست.

هدف نهایی افرادی که به ترکیه پناهنده می‌شوند، رسیدن به کشورهای پیشرفته  اروپایی، آمریکای شمالی، کانادا و استرلیا می‌باشد.

متقاضیان پناهندگی در ترکیه، از طریق سواحل یونان و پس از گذشت از ترکیه، خود را به  اروپا می رسانند.

مردم کشور ما نیز از این امر مستثنی نبوده اند و در سال ۱۹۹۴ حدودا ۱۶ هزار نفر پناهنده ایرانی در ترکیه بوده اند.

ازسال ۲۰۱۷ تا کنون، بعد از کشورهای عراق و سوریه بیش ترین آمار پناهندگی در ترکیه متعلق به ایرانیان با آمار تقریبا ۱۵ هزار نفر می‌باشند.

روند پناهندگی در ترکیه به این گونه می باشد، افراد پناهنده  ایرانی در ترکیه، خود را به( سازمان همبستگی مهاجران و پناهندگان ) به نام دفتر سام، که در شهر انکارا واقع شده معرفی می کنند و مشخصات کامل همه اشخاص پناهنده، ثبت می‌شود.

اخذ اثر انگشت افراد بالای ۱۸سال در این سازمان الزامی است و افراد پناهنده در مکان های مشخص اسکان داده می‌شوند.

کمپ پناهندگان در ترکیه وضعیت مناسبی ندارد. تعیین وقت مصاحبه برای پناهنگان از ۱۰ ماه تا ۲سال طول می کشد.

البته خیلی از ایرانیانی که لقب پناهنده  از دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد دریافت کرده اند، طی سالیان متمادی  در انتظار خروج از ترکیه و مهاجرت به کشور درخواستی در دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هستند.

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

سهمیه پذیریش پناهندگان ایرانی در ترکیه برای کشورهای پناهنده پذیر بسیار کاهش یافته است در سطح اروپا، فقط کشورهای فلاند و نروژ می‌باشد.

آمریکا، کانادا وکشور استرالیا فقط به کسانی که اقوام درجه یک ان ها در این کشور زندگی می کنند  سهمیه پناهندگی می دهند.

سوالات متدوال درباره پناهندگی در ترکیه

  • تعریف شخص پناهنده و موارد قبول پناهندگی در ترکیه چیست؟
  • حقوق اولیه متقاضی پناهندگی در ترکیه چیست؟
  • آیا از شرایط زندگی اشخاص پناهنده در ترکیه اطلاعی دارید؟
  • آیا با معایب زندگی شخص پناهنده در ترکیه آشنایی دارید؟
  • بهترین وکیل مهاجرت در تهران کیست؟
  • خدمات موسسه حقوقی بین‌المللی در تهران برای اعلام کیس پناهندگی در ترکیه چیست؟

تعریف پناهندگی

پناهنده به شخصی گفته می‌شود به دلیل داشتن عقاید خاص سیاسی، مذهبی، اجتماعی، نژادی و جنسی، مورد آزار و اذیت جدی قرار گرفته و یا اینکه با توجه به نا امنی کشورش به دلیل شرایط جنگی، تا رفع حالت خطرناک، به کشور دیگری پناه برده و حقوقی به وی تعلق می گیرد.

کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد که به کنوانسیون ژنو معرروف است، از پناهجو یان حمایت می کند.

موارد پناهندگی در ترکیه

پناهندگی سیاسی

افرادی که دارای افکار سیاسی خاصی هستند  و در این زمینه علیه دولت متبوع خود فعالیت  می کنند و بیم جان خود را داشته باشند به کشورهای دیگر درخواست پناهندگی می دهند.

پناهندگی مذهبی

 افراد با اعتقادات خاص مذهبی که مورد قبول دولت ( غیر قانونی ) عرف جامعه و مردم نباشد می‌تواند به کشورهای دیگر پناهنده شود.

بهاییان کشورمان از جمله افرادی هستند که به کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی شمالی پناهنده می‌شوند.

وکیل خرید ملک در استانبول

پناهندگی  اجتماعی

در این نوع پناهندگی افراد باید اثبات کنند برای داشتن شغل و زندگی بهتر به کشور فعلی پناهنده شده اند همچنین در این مورد فرد باید دلایل محکمی ارائه نماید که با مشقت بسیاری درکشور خود زندگی می کرده اند.

پناهندگی بر اساس نژاد

افرادی که در یک کشور به خاطر  نژاد و شکل  ظاهری مورد اذیت و آزار و تبعیض نژادی قرار می گیرند به کشورهای دیگر می‌توانند مهاجرت کنند.

مانند نظام آپارتاید که در آفریفای جنوبی حاکم بود و باعث فرار مردم آفریقای جنوبی به کشورهای دیگر شد.

پناهندگی به دلیل جنگ

افرادی که کشور ان در گیر جنگ های خارجی هستند می‌توانند به کشورهای دیگر پناهده شوند.

در جنگ های اخیر سوریه، شهروندان این کشور اجازه ورود به به کشورهای اروپایی داده می شد.

پناهندگی بر اساس مسائل جنسی

در این نوع پناهندگی افراد در یک گروه خاص غیر قانونی عضو شده اند و فعالیت های علنی می کنند مانند همجنس گراها و دگر باشان جنسی که به خاطر ترس از دست دادن جان و محکومیت کیفری با ارائه مدارک بسیار محکم مبنی بر آزار و اذیت ان ها در کشور مبدا می‌توانند از کشورهایی که این امر آزاد و قانونی است درخواست پناهندگی کنند.

شرایط زندگی پناهنده در کشور ترکیه

شخص پناهنده در ترکیه با پاسپورت یا کیمیلک سفید (اطلاعات هویتی، مذهبی، عکس ) فرد پناهنده شامل می‌شود.

هزینه‌های زندگی برای شخص پناهنده در ترکیه تقریبا  ۱۰۰۰ دلار در ماه می باشد و در صورت نداشتن توان مالی، شخص پناهنده به اداره مهاجرت ان کشور مراجعه و درخواست کمک مالی می کند.

ابطال قبض برق

پلیس ترکیه محل اقامت ان شخص را بازدید می کند و درخواست شخص پناهنده به وزرات کشور می‌دهد و در صورت موافقت به فرد پناهنده مقدار کمی کمک مالی می‌شود و معاف از بخشی از هزینه‌های زندگی می گردد.

شخص پناهنده بایستی برای خروج از شهر محل سکونتش به شهر دیگر اجازه اداره مهاجرت اتباع خارجی را اخذ کند و در صورت ورود غیر قانونی به شهر دیگر، پناهنده جریمه نقدی می‌شود.

در صورتی که شخص پناهنده  قصد جا به جایی به شهر دیگر داشته باشد می‌بایست درخواست کتبی به وزرات کشور بدهد.

و اگر این در خواست جا به جایی به دلیل مسائل امنیتی باشد باید سازمان ملل متحد را نیز در جریان بگذارد.

معایب پناهندگی در کشور ترکیه

به دلیل افزایش درخواست ۵ برابری پناهندگان ایرانی در سال های اخیر روند کاری پرونده پناهندگان در ترکیه بسیار به کندی پیش می رود و البته سیاست های خود سازمان ملل در مورد اتباع ایرانی دخیل است.

فشار اقتصادی

اشخاص پناهنده در ترکیه معمولا دارای مشاغل خوبی در ایران می باشند و به امید اینکه در ترکیه همان کار را شروع می کنند، اقدام به اعلام پناهندگی در ترکیه می‌نمایند.

حتی مشاغلی پزشکی و مهندسی شغل در شان  خود را یافت نمی کنند.

روزانه با ۱۲ ساعت کار و توهین و تحقیر فراوانی که به ان ها روا می دارند مشغول به کارگری های ساده با دستمزدهای پایین می‌باشند.

شخص پناهنده ترکیه به امید این در شهر های بزرگ و زیبا انکارا، انتالیا و استانبول زندگی خواهد کرد پناهنده کشور ترکیه می‌شود، ولی پلیس ترکیه ان ها را به شهر های کوچک و ناشناخته مانند نوشهیر، ارزنجان و اوشاک منتقل می کند.

مشاوره حقوقی دفاع مشروع

روابط آزاد و خارج بودن اصول خانواده

ترکیه یک کشور سکولار و دارای آزادی تعریف نشده است که چه بسیاری از زوج های جوان با ورود به کشور ترکیه از طریق پناهدگی دچار بحران های اخلاقی و خانوادگی می‌شوند و منجر به گسیختگی زندگی مشترک ان ها می‌شود.

دیپورت شخص پناهنده ترکیه از ایران

شخص پناهنده در ترکیه پس از چند سال ماندن در این کشور، سازمان ملل با درخواست اقامت ان ها از طریق پناهندگی به کشور سوم موافقت نمی کند. شخص پناهده اجازه دوبار ورود ایران به احتمال زیادی نخواهد داشت.

وکیل مهاجرت قانونی به ترکیه در تهران

موسسه حقوقی بین‌المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برترین موسسه حقوقی در ایران و با همراهی بهترین وکیل مهاجرت به ترکیه در تهران،  آماده پاسخگویی به سوالات درباره راه‌های مهاجرت قانونی به کشور ترکیه توسط کارشناسانان ارشد حقوق بین‌الملل به شما کاربران عزیز می‌باشد.

تعدادی از موسسه های حقوقی غیر معتبر در ایران، متقاضیان پناهندگی در ترکیه که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، تشویق به مهاجرت غیر قانونی به ترکیه می‌نمایند.

توجه داشته باشید که مهاجرت قاچاقی به ترکیه، مجازات و عواقب قانونی بسیار سختی دارد.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی ۹ و پنجشنبه‌ها ۱۵ الی ۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

کار در ترکیه 2018

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *